Supertest: Volkswagen ID.3 pro - 3. del

Test

Pod drobnogledom: Vlečna kljuka, a ne za prikolico!


Zakaj bi nekdo pri električnem avtomobilu, ki ni bil predviden za vleko prikolice, za 391 evrov dokupil tovarniško vgrajeno snemljivo vlečno kljuko? Navidez nepotreben dodatek se izkaže za zelo uporabnega, če veliko kolesarite.

Naj nas ne zavede vprašanje iz uvoda. Električni avtomobili, tisti, ki so zato predvideni, lahko danes vlečejo tudi skoraj dve toni težko prikolico. A pri Volkswagnu so se zaradi učinkovitosti odločili, da njihov vstopni električni model ID.3 ne bo vlekel prikolice. Ta nalogo je dobil njegov večji brat, križanec ID.4, s katerim smo na testu tudi uspešno vlekli lahko potovalno prikolico adria action. Električni ID.3 je, tako kot denimo VW golf, zmožen zagotavljati vse naloge edinega avtomobila v družini. Inženirji so tudi nanj namestili snemljivo vlečno kljuko, ki pa je namenjena zgolj prevozu koles ali nameščanju dodatnih zunanjih prtljažnih kovčkov za prevoz prtljage, ne pa tudi vleki prikolice. 

Nadzorna enota prepozna priklop prtljažnika, ki ga izriše tudi ob preklopu v vzvratno prestavo, obenem pa prilagodi delovanje ultrazvočnih tipal parkirnega pomočnika, da koles ne prepoznavajo kot oviro.

Brez vpliva na doseg in hrup

Pri električnem avtomobilu je zaradi dosega še toliko bolj pomembno, da z zunanjim nameščanjem tovora ne povečujemo zračnega upora. Zaradi učinkovitosti in tudi praktičnosti ID.3 ponuja vlečno kljuko, na katero je dovoljeno namestiti (vertikalna obremenitev) do 75 kilogramov tovora. To v praksi pomeni, da boste nanjo lahko namestili prtljažnik za tri ali celo štiri običajna kolesa ali pa dve težji polno vzmeteni električni gorski kolesi, ki skupaj tehtata dobrih 50 kilogramov. To smo tokrat v okviru našega preizkusa storili mi in ugotovili, da veliki kolesi pripeti za zadnjimi vrati praktično nista posegli v aerodinamično učinkovitost.


S prtljažnikom in kolesi na kljuki smo prevozili približno 600 kilometrov, tudi precej po avtocestah in pri tem ohranili povsem običajno porabo električne energije oziroma doseg. Ob tem pri vožnji po avtocesti nismo zaznali dodatnega hrupa zaradi upora, ki je značilen spremljevalec transporta koles na strešnih nosilcih.

Kljuka nameščena precej višje

Pri ID.3 boste nosilec kljuke zaman iskali pod spodnjim robom zadnjega odbijača. Ker vlečna kljuka ni namenjena vleki prikolice, so jo lahko namestili višje in s tem fizično preprečili morebitno skušnjavo voznika, da bi z njo - kljub prepovedi - poskusil improvizirati in vleči vsaj kakšno manjšo prikolico. Pri vleki prikolice je seveda ključno, da sta avtomobil in prikolica višinsko čim bolj poravnana. Prikolica ne sme biti nagnjena naprej ali nazaj. Za to je pomembna pravilna višina kljuke, ki mora biti po evropskih standardih v najvišji točki od 45 do 47 cm oddaljena od tal. Vrh nameščene kljuke pri ID.3 pa seže kar 65,5 centimetra nad asfalt.

Zaradi višje postavitve, ki ne omogoča vleke, so inženirji sidrišče kljuke in električni priključek za zunanje svetlobne porabnike tudi precej bolje zaščitili pred vremenskimi vplivi, saj je vse skupaj nameščeno pod preklopni okvir nosilca registrske tablice. S tem so onemogočili tudi uporabo kljuke brez prtljažnika, saj se pri nameščeni kljuki zaradi preklopa navzdol ne vidi registrske tablice. Na nameščeno kljuko je zato vedno treba namestiti prtljažnik z dodatnimi lučmi in osvetljenim okvirjem registrske tablice.

Višja namestitev prtljažnika za kolesa je tudi bolj praktična. Ne predstavljamo si, da bi morali težko električno gorsko kolo dvigovati na strešne nosilce - nemogoče opravilo brez dodatnega para rok. Na nekoliko višje nameščen prtljažnik za zadnjimi vrati pa je tudi pritrjevanje težjega električna kolesa zelo preprosto opravilo. Pri zaponah okoli obročnikov kolesa se niti sklanjati ni treba.
Poleg tega je z višje postavljenim prtljažnikom, ki za 86 cm podaljša dolžino avtomobila, precej varneje in lažje parkiranje v urbanem okolju. 

Prtljažnik brez težav seže čez robnike in celo nizke oporne zidove ali cvetlična korita. Po avtodomarsko postavljen prtljažnik na avtomobilu ima uporabno prednost.

ID.3 prepozna priklop prtljažnika

Pri tovarniško vgrajeni kljuki so se zopet izkazale prednosti povezanega delovanja napeljave, ki jih je z dodatnim elektronskim modulom sicer mogoče zagotoviti tudi pri naknadni vgradnji. ID.3 voznika takoj po priklopu znova opozori, da kljuka ni namenjena vleki. Nadzorna enota prepozna priklop prtljažnika, ki ga izriše tudi ob preklopu v vzvratno prestavo, obenem pa prilagodi delovanje ultrazvočnih tipal parkirnega pomočnika, da koles ne prepoznavajo kot oviro. Ob namestitvi prtljažnika in koles sistem izklopi nadzor mrtvih kotov, saj bi kolesa zadaj motila radarska tipala.

Odlično se obnese tudi močan in lahek aluminijast prtljažnik za kolesa, ki je del Volkswagnove originalne dodatne opreme. Ni poceni, saj stane 713 evrov, kar okoli 80 evrov več od primerljivo kakovostnega prtljažnika izdelovalca Thule.

Njegovo nameščanje je zelo enostavno, poleg tega omogoča zaklepanje na kljuki in zaklepanje nameščenih koles. Je zelo čvrsto in stabilno nameščen, kar je pomembno za varno vožnjo. Tudi pri hitri menjavi smeri med stožci AMZS centra varne vožnje na Vranskem ali pri zaviranju v sili varno obdrži kolesa in sebe na mestu. Ker je previdnost mati modrosti, pri Motoreviji vsak zunanji tovor na testu še dodatno zavarujemo z zateznimi trakovi.

Za vse, ki veliko kolesarite, je vlečna kljuka na električnem ID.3 še kako priporočljiva, saj močno poenostavlja transport koles. Ob tem svetujemo še kakovosten prtljažnik. Preskusni tandem skupaj stane debelega tisočaka, a zlasti na daljših poteh in ob pogosti uporabi vam ne bo žal te investicije.

 

Nosilec s funkcijo preklopa z varnostnim zaklepom omogoča neoviran dostop do avtomobilskega prtljažnika tudi tedaj, ko so nanj nameščena kolesa.

 

Ključne besede


ElektrikaKolesarjenjesupertestVolkswagenvolkswagen ID.3na pedalih

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

130

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

130

Shrani

Delite s prijatelji