Test: Fiat tipo cross 1.0 T3 GSE

Test

Pica - Fiatov tipo cross je avtomobilska različica italijanske kulinarične klasike.


Fiatov tipo cross je avtomobilska različica italijanske kulinarične klasike - pice. Zakaj? Je klasično oblikovan, ponuja številne dodatke in za svojo ceno dobro “nasiti” mobilnost cele družine.

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Pico pozna cel svet, tipa ne. Zakaj?

Res pa je, da pico pozna cel svet, tipov avtomobilski tržni doseg pa je precej skromnejši. Je izrazito evropski avto, ki ga pesti vse tisto, kar v svetu cestnih terencev pesti tudi druge avtomobile klasičnih karoserijskih oblik. Njegovi skladni, a malce arhaični obliki sicer ne gre ničesar očitati, saj se zna tipo kljub svoji oblikovni neizrazitost precej suvereno postaviti pred objektiv. S pohodniškimi cross dodatki - plastičnimi karoserijskimi zaščitami za vožnjo po slabših cestah - se malce spogleduje tudi s križanci.

Tipo je tipičen italijanski ljudski klasik, ki je vedno imel malce težav pri jasnem izražanju oblikovne identitete; samo pomislite, koliko različnih Fiatovih logotipov je v vsej svoji zgodovini nosil na motorni maski. Najnovejši je tako velik, da ga je praktično nemogoče spregledati.


Z vidika uporabnosti je bolj pomembno, da tipo ponuja eno prostornejših kabin v razredu, ki ob dobrih 263 centimetrih razdalje med kolesnima paroma tudi na zadnji klopi ponuja dovolj prostora za kolena in glavo odraslega potnika. Tudi sedežni položaj je za odtenek višji kot pri tekmecih, kar malce poveča udobje pri vstopanju in izboljša preglednost. Na daljših poteh bi si želeli udobnejše sedeže z več oprijema, pripombo pa si zaslužijo tudi merilniki. Digitalnost so želeli podčrtati z LED diodami, ki na skali merilnika vrtljajev malce zamujajo s prikazom, 7-palčni zaslon merilnikov pa je preveč zasičen s podatki, med katerimi je denimo povprečna poraba izpisana v ameriškem slogu: v številu prevoženih kilometrov na liter. Kompleksnost menijev pesti tudi osrednji komunikacijski zaslon sistema u-connect, ki po veščinah ravno tako ni več najbolj sodoben izdelek. Da ga je načel zob časa, se najbolj pozna pri odzivnosti in kakovosti prenosa “žive slike” iz vzvratne kamere.
Globok prtljažnik s prilagodljivim dnom je s 440 litri prostornine povsem dovolj velik za večino družinskih tovorov.

V tipu cross se nikakor ne skriva terenec, se pa njegovo podvozje zelo dobro spopade tudi s cestami slabše kakovosti. Možat nastop oblikovno okrepijo tudi 17-plačna lita platišča.

Dober vozniški kompromis 

Na cesti tipo cross s svojim nekoliko robustneje nastavljenim podvozjem predstavlja dober kompromis med natančnostjo in udobjem. Lega na cesti je dobra, nekoliko bolj čvrsto vzmetenje pa še vedno precej učinkovito blaži cestne neravnine. Poleg udarcev s podlage vzmetenje dobro duši tudi hrup izpod koles. Volanski mehanizem je še dovolj natančen in - tako kot je pri Fiatih v navadi - ponuja vklop mestnega načina delovanja, ki okrepi servo pomoč, da je vrtenje na parkiriščih lažje.

Litrski bencinski trivaljnik pušča mešane občutke. Voznika razveseli s svojo iskrivostjo in odzivnostjo, hkrati pa malce razočara z neuglajenostjo, ki jo skozi rahle tresljaje zaznajo tudi sopotniki. Motor ravno tako ne izstopa z učinkovitostjo. S povprečno porabo 6,4 litra goriva na 100 km ni ravno vzor varčnosti, a ob upoštevanju velikosti avtomobila je to še vedno rezultat v okviru energetske zmernosti.
Z opremo cross tipo poleg malce treking značaja za slabih 21 tisočakov ponuja še precej celovito varnostno opremo, v kateri so aktivni tempomat, sistem za preprečevanje naleta in polna LED žarometa s samodejnim nadzorom dolžine snopa.

Digitalnost so želeli podčrtati z LED diodami, ki na skali merilnika vrtljajev malce zamujajo s prikazom, 7-palčni zaslon merilnikov pa je preveč zasičen s podatki, med katerimi je denimo povprečna poraba izpisana v ameriškem slogu: v številu prevoženih kilometrov na liter.

Pod črto

Fiat tipo cross je eden tistih avtomobilov, ki trendovsko neobremenjenemu kupcu za korektno ceno ponuja dokaj celovit, udoben, varen in stroškovno sprejemljiv paket družinske mobilnosti.

 Všeč nam je + 

prostorna kabina, velik prtljažnik, blaženje, varnostna oprema, iskriv motor

Ni nam všeč -

5-stopenjski ročni menjalnik, nepregleden menijski vmesnik

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, turbo, prostornina: 999  cm3, največja moč: 74  kW (100  KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 190  Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, petstopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 438,6  cm, širina: 180,2  cm, višina: 165,3  cm, medosna razdalja: 263,8  cm, masa praznega vozila: 1335  kg, dovoljena skupna masa: 1760 kg, prostornina prtljažnika: 440 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: 183  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 12,2 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,8 l/100 km, izpust CO2: 131  g/km, poraba na testu: 6,4  l/100 km.
Cena:  Avto Triglav: 20.990 EUR

 

Ključne besede


FiatTest avtaTipofiat tipo

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

24

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

24

Shrani

Delite s prijatelji