Test: DS 4 e-tense 225 EAT8 performance line plus

Test

Avantgarda - vizualno najprej sodobna avtomobilska skulptura in morda šele potem avto.


V razredu prestižnih kompaktnih kombilimuzin je DS 4 daleč najbolj avantgardno oblikovan avto. Z obliko in obsedenostjo s podrobnostmi nagovarja kupce, ki stavijo na nezamenljivo originalnost oziroma avte kupujejo na pogled. Takih kupcev ni veliko, a DS 4 jim ima kaj pokazati.  

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

DS 4 je vizualno najprej sodobna avtomobilska skulptura in morda šele potem avto. Ne glede na to, kam ga voznik parkira, je videti kot moderna arhitekturna instalacija, v kateri prevladujejo izjemno ostre linije in igra svetlobe. Je dovolj drugačen, da tudi pri ljudeh, ki se sicer ne navdušujejo nad avtomobili, sproži zanimanje, kar je poseben avtomobilski talent - ki pa ne pomeni nujno tudi prodajnega uspeha. 

Oglas
Oglas

Kot bi ga oblikovali umetniki

Z drznostjo je DS 4 krepko prestopil ustaljene razredne norme avtomobilske avantgarde. Tekmeci, kot audi A3, BMW serije 1 in 2, mercedes A in lexus UX so ob njem videti kar malce konfekcijsko; v naši spletni anketi je kar 66 odstotkov naših sledilcev menilo, da je oblika njegov glavni adut. Med najbolj izstopajočimi oblikovnimi elementi modela DS4 so dnevne LED luči, ki zaobjemajo celotno višino prednjega dela: od matričnega žarometa do spodnjega roba odbijača na vsaki strani. Ta oblikovno zelo izrazit svetlobni element so razvili slovenski strokovnjaki iz podjetja Hella Saturnus Slovenija. Na obeh straneh te svetlobne meje širine avtomobila je skupaj kar 98 svetlečih diod, ki opravljajo naloge dnevnih in pozicijskih luči ter obeh smernikov.   

Je dovolj drugačen, da tudi pri ljudeh, ki se sicer ne navdušujejo nad avtomobili, sproži zanimanje, kar je poseben avtomobilski talent - ki pa ne pomeni nujno tudi prodajnega uspeha. 

Original le po obliki 

DS 4 je na prvi pogled videti kot nekakšen nizek križanec iz prihodnosti, čeprav je po obliki in karoserijskih razmerjih klasična kombilimuzina. Ljudje so na parkiriščih spraševali po znamki, kar je znak, da avto zna pritegniti, a ob najnovejšem izdelku najmlajše francoske avtomobilske znamke nihče ni pomislil na izvirni DS, ki je pred desetletji Citroen izstrelil v takratno avtomobilsko avantgardo. 
Ključna razlika med sodobnim in izvirnim DS-om je v tem, da je izvirnik predstavljal oblikovno in tehnološko revolucijo s hidropnevmatskim vzmetenjem, DS 4 pa je originalen le po svoji obliki, ne pa tudi tehnologiji. Zgrajen je namreč na prilagodljivi Stellantisovi koncernski platformi EMP2, na kateri stoji tudi novi peugeot 308, s katerim si delita še priključno hibridni pogon s 165 kW sistemske moči in 12,4 kWh elektrike v akumulatorskem sklopu. S tem seveda ni nič narobe, a menimo, da skoraj 10 evrskih tisočakov cenejši in oblikovno tudi zelo originalen priključno-hibridni peugeot 308 ni v nobeni avtomobilski vrlini slabši od DS 4. Res je, da so notranji materiali v DS 4 zelo kakovostni in izdelava zelo natančna, a na drugi strani merilniki niso tako podatkovno bogati in nimajo tridimenzionalnega prikaza kot v peugeotu 308. 

Da je pri DS večina stvari prilagojenih avantgardnemu oblikovanju, se pozna po prvih kilometrih. Pogled navzven je zaradi nizke strešne linije in majhnih bočnih oken ter širokega C stebrička omejen, zelo majhno je tudi okno prtljažnih vrat. Zanimivo je, da so tudi pri oblikovno tako ekstravagantnem avtomobilu kot je DS 4 predvideli vlečno kljuko. Avto zmore vleči do 1400 kg težko prikolico, kar je dodatni plus za praktičnost oziroma uporabnost. Res pa je, da bo na njem vlečna naprava videti kot oblikovna anomalija. 

Udobje z mešanimi občutki

DS 4, opremljen s paketom opreme performance line plus, voznika in sovoznika razvaja z udobnimi sedeži in v brušeno usnje oblečeno armaturno ploščo. Ko sedeš za volan, dobiš nezmotljiv občutek dobrega izdelka, a tudi hitro opaziš, da so šli pri DS s svojo avantgardnostjo vendarle nekoliko predaleč; lično oblikovana stikala za pomik stekel so pri vozniku postavili povsem na zgornji okvir obloge vrat, kar je lepo na pogled, a slabo dosegljivo med vožnjo. Podobno je tudi z majhnim, na dotik občutljivim drsnim zaslonom, ki naj bi služil kot priročna bližnjica do menijske strukture glavnega zaslona. A uporabniška vrednost te digitalne bližnjice ne izpolni pričakovanj - škoda polprevodnikov za premalo uporaben zaslon -, kar velja tudi za prej omenjene precej kompleksne izbirnike povprečno odzivnega osrednjega zaslona. Pri digitalizaciji ima DS še rezerve. So pa vsi podatki in informacije na zaslonih prevedeni v slovenščino, kar izboljša uporabniško izkušnjo. 
Da je pri DS večina stvari prilagojenih avantgardnemu oblikovanju, se pozna po prvih kilometrih. Pogled navzven je zaradi nizke strešne linije in majhnih bočnih oken ter širokega C stebrička omejen, zelo majhno je tudi okno prtljažnih vrat. 
Prav nič prestižno ni niti počutje na zadnji klopi. Prostora za kolena in glave ni prav veliko, občutek utesnjenosti pa povečujejo zelo temna stekla in povišana zaključka vrat. Zaradi tega zvočno sicer zelo dobro zatesnjena kabina, kjer občutek udobja okrepi še električni vozni program in zelo dobro nastavljeno vzmetenje, pusti malce mešane občutke o pregovornem francoskem udobju. Precej je tekmecev, v katerih se zadaj sedi bolje. Občutek prestiža je spredaj neprimerno večji kot zadaj. 
Oblika je davek vzela tudi pri prtljažniku. Ta je malce manjši tudi zaradi električne shrambe, a s 390 litri prostornine še vedno družinsko uporaben. Bolj so nas zmotila majhna prtljažna vrata, pri katerih je ob razmeroma visoki osnovi ceni treba doplačati 450 evrov za električni pomik.

Ko sedeš za volan, dobiš nezmotljiv občutek dobrega izdelka.

Uglajena odločnost in energetska zmernost

Vozne lastnosti in uglajeno odločen ter energetsko zelo zmeren hibridni pogon sodijo med najbolj dodelane značilnosti tega avtomobila. 1,6-litrski turbo bencinski motor in električni motor z 81 kW konične moči ne razočarata; na kolesa zelo hitro pride vseh 360 Nm sistemskega navora. Hibridni pogon nima nikakršnih težav s premikanjem 1,8 tone težkega avtomobila, sodelovanje obeh motorjev pa odlično dopolnjuje 8-stopenjski samodejni menjalnik. DS 4 suvereno pospešuje, zelo dobro drži stik s cesto in natančno obvladuje tudi hitre spremembe smeri ali podlage. Ni športni avto, je pa zelo suveren tako pri udobni kot tudi malce bolj dinamični vožnji. Del serijske opreme pri hibridnem pogonu je tudi prilagodljivo blaženje. DS 4 je skoraj 100 kilogramov težji od hibridnega peugota 308, kar se je potrdilo tudi v nekoliko krajšem električnem dosegu (42 km) in 8 decilitrov večji povprečni porabi goriva na 100 kilometrov kot pri hibridnem 308, a je bila s 4,6 l/100 km še vedno zelo zmerna. Sploh, ker smo z DS 4 z veseljem nizali ovinke in avtocestne kilometre v visokem tempu. 
Voznik porabo bencina lahko zmanjša z razpoložljivo zalogo elektrike, ki jo je prek 7,4 kW polnilnika v prej kot dveh urah mogoče v celoti obnoviti iz električnega omrežja. 

Zanimivo je da DS 4 podatke o polnilnih časih izpisuje na samosvoj način kot hitrost polnjenja v kilometrih na uro. Na običajni vtičnici ta znaša 8 km/h, kar pomeni, da vsako uro iz omrežja DS 4 prenese elektriko za 8 kilometrov vožnje.

Doplačila v nemškem slogu 

Zanimivo je tudi, kako so se Francozi prestižnemu razredu hitro prilagodili tudi s seznamom doplačil. Z vsemi doplačili je cena avta z 49.230 evrov poskočila na 52.530 evrov. Kljub temu, da zmore DS 4 aktivno preprečiti nesrečo do hitrosti 140 km/h, je treba dodati še 700 evrov za razširjen paket varnostnih sistemov, ob zelo dobrih serijskih matričnih LED žarometih pa še dobra dva tisočaka za infrardečo kamero oziroma nočni vid, ki na razdalji 100 metrov pred avtomobilom tudi v trdni temi zazna pešce ali živali. Še dodatnega tisočaka zahtevajo za 360-stopinjski pogled štirih kamer in 1200 evrov za električno nastavljiva prednja sedeža, pri katerih si nastavitve zapomni le voznikov. 

Ta oblikovno zelo izrazit svetlobni element so razvili slovenski strokovnjaki iz podjetja Hella Saturnus Slovenija. Na obeh straneh te svetlobne meje širine avtomobila je skupaj kar 98 svetlečih diod, ki opravljajo naloge dnevnih in pozicijskih luči ter obeh smernikov.

 

Oglas
Oglas

Pod črto …

DS 4 je zanimiv avtomobil za avtomobilske sladokusce, ki jih privlači francoski šarm, moda in tradicija. Na odgovor, ali je oblikovno dovolj ekstravaganten, da kljub visoki ceni sproži nakup na prvi pogled, še čakamo …  

Všeč nam je + 

majhna poraba goriva, matrična žarometa, učinkovit pogon, vozno udobje, atraktivna podoba

Ni nam všeč -

preglednost, prostor na zadnji klopi, drsna ploščica

uporabniška vrednost te digitalne bližnjice ne izpolni pričakovanj - škoda polprevodnikov za premalo uporaben zaslon -, kar velja tudi za prej omenjene precej kompleksne izbirnike povprečno odzivnega osrednjega zaslona. Pri digitalizaciji ima DS še rezerve.

Tehnični podatki 

DS 4 e-tense 225 EAT8 performance line plus

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1598  cm3, največja moč: 132  kW (180  KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 250  Nm pri 1750 vrt./min, sinhroni električni motor: 81 kW (110 KM) in 320 Nm, litij-ionski akumulatorski sklop: 12,4 kWh. Skupna sistemska moč in navor: 165 kW (225 KM) in 360 Nm. Pogon na prednji kolesi, osemstopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 440  cm, širina: 183  cm, višina: 149  cm, medosna razdalja: 267,5  cm, masa praznega vozila: 1806  kg, dovoljena skupna masa: 2200 kg, prostornina prtljažnika: 390 – 1190  l, posoda za gorivo: 40 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 233  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 7,7 s, normna poraba goriva: 1,3 l/100 km, izpust CO2: 32  g/km, poraba na testu: 4,6  l/100 km, električni doseg na testu: 42 km.
Cena: P Automobil Import: 49.230 evrov

 

Ključne besede


Hibridni avtoTest avtaElektrikapriključni hibridElektromobilnosthibridDSDS 4

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

26

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

26

Shrani

Delite s prijatelji