Test: Ford transit custom 2,0 TDCi 136 kW trail

Test

Šerpa - velik, zmogljiv in razmeroma varčen potniški kombi, ki je z oznako trail dobro prilagojen tudi slabšim voznim podlagam.


Podaljšanemu potniškemu kombiju transitu customu z zmogljivim motorjem, devetimi sedeži in velikim prtljažnikom oznaka trail prinaša atraktivnejši videz ter bolj robustne vozne lastnosti. 

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Največja aduta tega robustnega potniškega kombija sta prostornost in velika nosilnost, ki znaša kar 1262 kg. Je nekakšen šerpa med Fordovimi kombiji. Obe sedežni vrsti je mogoče prilagajati zahtevam glede prevoza potnikov in prtljage oziroma tovora. Obe vrsti je mogoče tudi povsem odstraniti iz kombija, a je to zaradi dveh težkih in okornih klopi težaško opravilo, ki zahteva dva para močnih rok. Res pa je, da tako izpraznjen podaljšani transit custom s kar 3,3 metra dolgo medosno razdaljo ponuja zelo veliko prostora. Takrat je v njem skoraj 7 kubičnih metrov prostora za prtljago, spredaj pa poleg voznika lahko na dvojni sedež še vedno prisedeta dva potnika. 
Visoko sedenje in velika stekla zagotavljajo odlično preglednost, ki jo pri parkiranju dopolni še širokokotna vzvratna kamera, za katero je treba doplačati 600 evrov. Palec dvignemo za 220-voltno vtičnico, ki je nameščena ob klasični ročni zavori. Le trije sedeži so opremljeni s sidrišči isofix za pritrjevanje otroških varnostnih sedežev.

Oznaka L2 pomeni za 36 cm daljšo karoserijo, kar se pošteno pozna pri velikosti prtljažnika. Njegovo veliko nosilnost dopolnjuje še vlečna moč, ki omogoča vleko 2,4 t težke prikolice.

Zadaj so nameščena dvokrilna vrata z zaklepi proti vetru, ki na široko odpirajo dostop do skoraj dva kubična metra velikega prtljažnika ter tako omogočajo nalaganje večjih tovorov ob pomoči viličarja. 
Z vozniškega stališča je največja dodana vrednost trail terenske izvedbe mehanska zapora diferenciala (mLSD) na prednji pogonski osi. Ta sicer ne more nadomestiti štirikolesnega pogona, poskrbi pa za občutno boljši oprijem na slabših podlagah in deluje prepričljivo. Trail ob pomoči mehanske zapore in sistema za nadzor zdrsa tudi na mokrem asfaltu bolj učinkovito prenaša navor na cesto, še zlasti v ostrih ovinkih, kjer bi se sicer notranje kolo zaradi močnega motorja hitro zavrtelo v prazno. Na strmem, razritem makadamu, začinjenem z debelo plastjo mokrega in drsečega odpadlega listja, smo brez težav premagovali strmino oziroma jarke, ki jih je za seboj pustila meteorna voda. Za varno vožnjo v vseh razmerah so sistem nadzora stabilnosti zaradi višje postavljenega težišča nadgradili še s sistemom proti prevračanju. 

Armatura je ergonomsko dosledna, z veliko priročnimi odlagalnimi mesti.

Še vedno najprej dostavnik ...

Transit custom trail je v svoji robustni osnovi še vedno najprej dostavnik in ne velik družinski enoprostornež kot krajši in razkošnejše opremljen, a tudi 213 kg težji turneo custom active, ki smo ga preskusili poleti. Veliki nosilnosti (1262 kg) prilagojeno vzmetenje je v primerjavi s prej omenjenim družinski turneom customom občutno bolj čvrsto in posledično manj udobno, kar se pozna tudi v hrupu izpod koles. Še vedno pa se ta velik kombi pelje zelo lahkotno in med ovinki suvereno ohranja začrtano smer. 

Svoje k suverenim voznim lastnostim doda še prožen, gospodaren dvolitrski dizelski motor, ki pri vsega 1500 vrtljajih že postreže s 415 Nm navora. Delovnemu značaju odlično streže natančen ročni 6-stopenjski menjalnik z razmeroma kratkimi gibi ročice. Manj kilogramov oziroma opreme in razkošja v primerjavi z različico active se pozna tudi pri povprečni porabi goriva, ki je znašala varčnih 7,9 l na 100 km, kar pomeni, da je dobrih 36 cm daljši in po nosilnosti zmogljivejši kombi z enim sedežem več na 100 km v povprečju porabil 3 decilitre manj goriva. 

Pri udobju dostopa v kabino velja omeniti še velika drsna vrata na obeh bokih, a ob tem ne gre spregledati zasnove sedežev. V drugi in tretji vrsti je namreč le na levi strani posamični sedež, ki ga je mogoče hitro in enostavno preklopiti. Na desni strani pa sta veliki in okorni klopi, pri katerih je ravno tako mogoče enostavno poklopiti naslona, težje pa preklopiti in poriniti naprej. V enostavnem prilagajanju kabinskega tlorisa je denimo Volkswagnov mulitvan neprimerno bolj priročen oziroma enostaven in praktičen.

Pod črto

Ford transit custom je velik, zmogljiv in razmeroma varčen potniški kombi, ki je z oznako trail dobro prilagojen tudi slabšim voznim podlagam. Za zahtevani denar bi poleg atraktivne podobe moral ponuditi tudi več udobja in opreme.

Všeč nam je  +

prožen motor, zmerna poraba goriva, nosilnost in prostoren prtljažnik, všečna podoba, vozne lastnosti

Ni nam všeč -

okorni in težki sedežni klopi, draga doplačila 

Tla in prtljažnik kabine imata bolj dostavniško odporne obloge, enostavne za čiščenje. Robustni prtljažnik nima police, ima pa zelo nizko postavljen nakladalni rob, kar bo prav prišlo tistim, ki v takem kombiju denimo na trening vozijo motocross ali trail motorje, pa električna gorska kolesa in druge večje oziroma težje športne rekvizite ali opremo za kampiranje. V usnje oblečeni sedeži si kritiko zasušijo tudi zaradi slabega oprijema telesa. Že na malce bolj ovinkasti cesti je treba napenjati mišice, saj sedeži slabo objamejo in podpirajo trup.

Tehnika 

Ford transit custom 2,0 TDCi 136 kW trail

Motor in prenos moči:  dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina 1995 cm3, največja moč: 136  kW (185 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 415 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa:  dolžina: 533,9  cm, širina: 203,2  cm, višina: 204  cm, medosna razdalja: 330  cm, masa praznega vozila: 2138  kg, dovoljena skupna masa: 3400  kg, prtljažnik: 1900 l, posoda za gorivo: 70 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: ni podatka, normna poraba goriva kombinirano: 7,6 l/100 km, izpust CO2: 200 g/km, poraba na testu: 7,9  l/100  km.
Cena:  Summit motors Ljubljana : 40.160 EUR
Na skrajno levi strani, pod sedalom dvojnega sovoznikovega sedeža, je še priročen predal z gasilnim aparatom in obvezno opremo, ki je dovolj velik, da je mogoče vanj spraviti še kakšno orodje. 

 

Ključne besede


FordTest avtaenoprostornežford transit customkombi

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

26

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

26

Shrani

Delite s prijatelji