Test: Mazda 3 e-skyactiv G 122 plus

Test

Bogata racionalnost - tankočuten avto, ki zna navdušiti voznika


Če bi limuzinsko oblikovano mazdo 3 z vstopnim dvolitrskim bencinskim motorjem ocenjevali zgolj po številkah, bi ji naredili krivico. Mazda 3 ponuja več kot le vsoto teh številk in je tankočuten avto, ki zna navdušiti voznika. 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic
Oglas
Oglas

Že samo njen motor zna pobožati dušo poznavalcev, saj na sodoben način neguje tradicijo neuničljivih japonskih atmosferskih strojev. To pomeni, da je največjo moč potrebno poiskati v visokih vrtljajih, a pot do tja je lepa. Motor se rad zavrti in ob tem lepo zapoje tisti malce kovinski, ravno prav rezki šanson “klasičnega atmosferca” ter predvsem navduši z uglajenostjo ter učinkovitostjo. Ta vstopni dvolitrski bencinski motor tehnologije skyactiv brez prisilnega polnjenja je energetsko precej učinkovit, saj mu pri oskrbi z električno energijo sekundarnih porabnikov pomaga blagi hibridni sistem z integrirani zaganjalnim generatorjem (ISG) in sistem samodejnega odklopa vžiga v dveh valjih ob manjših obremenitvah. To je čudovit motor stare šole, ki zahtevam sodobnega časa streže z zmerno porabo in zanesljivostjo. Na testu je dvolitrski bencinski motor zahteval vsega 6,6 litra goriva na 100 kilometrov, kar je zelo dober dosežek. Poleg tega je ta motor pravo nasprotje nemirnih, glasnih in tudi ne prav varčnih turbo trivaljnih strojčkov. Je veliko bolj uglajen, moč pa podaja zelo zvezno in linearno. Piko na i oziroma vozniški nasmeh pa mu doda eden najboljši ročnih menjalnikov sodobnega časa. Gibi prestavne ročice so izjemno natančni, kratki in uživaški - tudi zato, ker se na vsak gib v nižjo prestavo motor tako lepo zavrti v višje vrtljaje. Ob odlično nastavljenem podvozju, ki bi brez težav zmogel na cesti krotiti tudi precej več motorne moči, je ta mazda 3 vozniško zelo prijeten avto - in zato smo v uvodu zapisali, da jo ne gre soditi po številkah. 

Medosna razdalja je pri limuzini enaka kot v petvratni različici. Prostora za kolena zadaj ni prav veliko, je pa daljša strešna linija postavljena malenkost višje, zato je zadaj malce več prostora za glave in je zato občutek utesnjenosti manjši kot v kombilimuzinski mazdi 3.  

Veliko vsebine 

V svetu digitalne in elektrificirane mobilnosti je ostalo zelo malo avtomobilov, ki znajo tradicionalne vozniške vrednote negovati na tako tenkočuten način. Elegantno oblikovana, filigransko natančno vodljiva in zelo kakovostno izdelana mazda 3 s klasično limuzinsko bočno silhueto to pač zna. Res pa je, da kljub občutno večji osnovni prostorni prtljažnika v primerjavi s petvratno različico to še vedno ni idealen družinski avto. Limuzinsko oblikovana karoserija v skupno dolžino doda okroglih 20 centimetrov, kar se pri prostoru pozna le pri 120 litrov večji prostornini prtljažnik. Slednji si kritiko zasluži zaradi ne prav dosledne obdelave; strop prtljažnika razkriva karoserijsko strukturo in brez vsakršen obloge spominja na dostavniškega furgona. 
Medosna razdalja je pri limuzini enaka kot v petvratni različici. Prostora za kolena zadaj ni prav veliko, je pa daljša strešna linija postavljena malenkost višje, zato je zadaj malce več prostora za glave in je zato občutek utesnjenosti manjši kot v kombilimuzinski mazdi 3.  

Pohvalo si avto zasluži za odlično izdelano notranjost in nadstandardne materiale ter odlično razmerje med analognim in digitalnim svetom.

Odlično razmerje med analognim in digitalnim svetom

V mazdi 3 se na vrhu armature ne bohoti veliki zaslon, ki v mnogih tekmecih jemlje preveč pozornosti, pač pa za naš okus ravno prav velik, dovolj odziven in uporabniško zlo prijazen zaslon s preglednimi ter preprostimi izbirniki, s katerimi med vožnjo ni mogoče upravljati na dotik, pač pa preko vrtljivega stikala ob prestavni ročici. Pohvalo si avto zasluži za odlično izdelano notranjost in nadstandardne materiale ter odlično razmerje med analognim in digitalnim svetom. Mazda pri tem nastavlja ogledalo precej dražjim kompaktnim tekmecem visokega razreda. 
Limuzinski mazdi 3 prav gotovo tudi nihče ne more očitati razmerje med vsebino, voznimi lastnostmi in ceno. Za slabih 26 tisočakov ponuja precej celovit nabor zelo dosledno delujočih varnostnih sistemov. V serijski opremi je tudi varnostni meh za voznikova kolena. Pri doplačilih pa 1100 evrov zahtevajo za style paket, katerega največjo dodano vrednost predstavljata prilagodljiva matrična LED žaromete. 12 zvočnikov sistema Bose za dodatnih 600 evrov pa je pri racionalnem nakupu brez težav mogoče prihraniti. V primerjavi s tekmeci ji predvsem zaradi prostora lahko skrbi povzroča limuzinska octavia, ki za ta denar ponuja precej prostornejšo kabino in večji prtljažnik. Nihče od tekmecev pa nima tako uglajenega motorja brez turbo pomočnika, tako natančnega menjalnika in tako kakovostno izdelane notranjosti. 

To je čudovit motor stare šole, ki zahtevam sodobnega časa streže z zmerno porabo in zanesljivostjo.

Oglas
Oglas

Pod črto …

Skladno oblikovana limuzinska mazda 3 z vstopnim bencinskim motorjem in oznako plus je zelo spodoben avto, ki v celotni izkušnji ponudi precej več, kot kažejo številke v tehničnih podatkih. 

Všeč nam je +

všečna iuporabo n elegantna oblika, odlična vodljivost, kakovost izdelave, bogata oprema

Ni nam všeč -

preglednost, prostor na zadnji klopi

Tenični podatki 

Mazda 3 e-skyactiv G 122 plus

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1998 cm3, največja moč: 90 kW (122 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 213 Nm pri 4000 vrt./min. Blagi hibridni sistem: integrirani zaganjalni generator (ISG). Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 466 cm, širina: 179,5 cm, višina: 144 cm, medosna razdalja: 272,5 cm, masa praznega vozila: 1406 kg, dovoljena skupna masa: 1869 kg, prtljažnik: 450 - 1138  l, posoda za gorivo: 51  l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 202 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,4 s, normna poraba goriva kombinirano (WLTP): 5,4 l/100 km, izpust CO2: 123 g/km, poraba na testu: 6,6 l/100 km.
Cena: Mazda Motors Slovenija: 25.890 EUR
Prtljažnik si kritiko zasluži zaradi ne prav dosledne obdelave; strop prtljažnika razkriva karoserijsko strukturo in brez vsakršen obloge spominja na dostavniškega furgona. 

 

Ključne besede


Test avtaMazdaMazda 3

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

35

Priljubljenost članka

35

Shrani

Delite s prijatelji