Izgled je glavni adut - tako bi lahko na kratko označili modele znamke DS Automobiles. To velja tudi za DS 4, ki pleni poglede s svojo podobo, s katero ga lahko uvrstimo med križance zaradi malce višjega sedenja, lahko pa tudi med petvratne kombilimuzine.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
DS 4 smo v Motoreviji že podrobno predstavili - v priključno hibridni različici -, zato je bila tudi cena temu primerna. Tokrat smo preskusili DS 4 z blagim hibridnim pogonom in z (osnovno) opremo pallas, zato je tudi cena precej bolj zmerna, kar je vsekakor lahko dodaten argument za prepričevanje kupcev.
DS - Stellantisova prestižna znamka
Za vse, ki ne vedo, kam pravzaprav spada DS, kratek povzetek: znamka spada v koncern Stellantis, nastala pa je v okviru Citroena na temeljih v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja zelo uspešnega modela DS, ki je bil pri nas poimenovan žaba. Citroen DS je bil tako oblikovno kot tehnološko izjemno napreden avto, ki bi imel še večji sloves, če ne bi imel kar precej težav s svojo zanesljivostjo. Modeli znamke DS Automobiles se po vzoru na žabo odlikujejo z oblikovno svojskostjo, mehaniko pa si delijo z drugimi Stellantisovimi modeli, med katere spadajo citroeni, peugeoti, opli…

Všečen in dinamičen na pogled
Vse to velja tudi za DS 4: njegova izklesana podoba s poudarjenimi linijami, veliko prednjo masko, velikimi pokončnimi dnevnimi LED lučmi, ozkima žarometoma, ozkimi, izstopajočimi zadnjimi lučmi z značilnim trikotnim vzorcem privablja poglede in pri marsikom tudi vprašanje, kam sodi ta avto. Glavno vodilo oblikovalcev je bila všečna dinamična podoba, manj praktičnost. Tudi v karoseriji skrite kljuke za odpiranje vrat vplivajo zgolj na estetiko, praktične pač niso.

Notranjost: klasika z dodatki
V potniški kabini oblikovalci niso povsem sledili zunanji podobi. Armaturna plošča je dokaj klasično oblikovana, prepriča pa s kakovostjo vgrajenih materialov. Izstopajo nekatere stikala v videzu kroma pod sredinskim zaslonom, na volanu, na sredinski konzoli in na vratih za pomik stekel, ki niso najbolj priročna. Trikraki volan je odet v usnje, manj dosledni pa so bili pri obvolanskih ročicah, ki jih najdemo tudi v kakšnem drugem Stellantisovem modelu. Prednja sedeža s svojim čvrstim oblazinjenjem in zadostnim pomikom pripomoreta k dobremu počutju v potniški kabini. Manj prepričljiva je zadnja klop, kjer se - brez uvidevnosti voznika in sopotnika - sedi precej utesnjeno. Prtljažni prostor je dokaj globok in brez dvojnega dna, zato ob prevračanju asimetrično deljenega naslona zadnje klopi nastane stopnica. Prtljažnik je s 430 litri prostornine dovolj velik za vsakdanje zahteve.

Hibridni pogon: uglajen in varčen v mestih
4,4 metra dolg DS 4 je narejen na platformi EMP2, na kateri temeljita tudi peugeot 308 in opel astra. Tudi pogonski sklop je DS 4 hybrid prevzel iz koncernske zakladnice: avto poganja 1,2-litrski trivaljni turbo bencinski motor s 100 kW, v avtomatiziran 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko je vgrajen elektro motor s konično močjo 21 kW, električna energija za njegov pogon se hrani v akumulatorskem sklopu z neto močjo 0,43 kWh, avto ima 48 voltno električno napetost.
Tudi v DS 4 se pogonski sklop izkazuje z uglajenim delovanjem, dobro prožnostjo in odzivnostjo. Avtomatiziran menjalnik z dvojno sklopko deluje uglajeno in predvidljivo - tudi naglo pospeševanje ga ne zmede, temveč v izbrani prestavi omogoči odločno pridobivanje hitrosti. Zelo suveren je avto tudi na daljših klancih.
Elektro motor je dovolj zmogljiv, da je v pomoč bencinskemu motorju pri speljevanju in tudi pri pospeševanju, na krajših razdaljah in predvsem pri nižjih hitrostih pa lahko samostojno poganja avto. Električno energijo dobi tudi iz rekuperacije zavorne energije, ki poteka samodejno brez vpliva voznika. Ta lahko le izbere enega izmed treh voznih programov: športni, običajni, varčevalni, pri čemer se ob vsakem zagonu motorja vklopi običajni vozni program. Voznik lahko prestavlja tudi ročno z obvolanskima ročicama, a za to pri običajni vožnji zaradi že omenjenega učinkovitega delovanja menjalnika ni potrebe.
In kako je z gospodarnostjo? Na našem preskusu je DS 4 porabil 6,1 litra bencina na 100 km, kar je za avto, ki tehta 1540 kg, zmerna poraba. Poraba je zelo odvisna od vrste vožnje: najbolj gospodaren je DS 4 pri mestnih vožnjah, kjer hibridni pogon lahko izkaže svoje prednosti, precej drugače je pri avtocestnih vožnjah, kjer je hibridni pogon bolj omejen s svojim delovanjem.

Bivalno in vozno udobje
Podvozje DS 4 učinkovito blaži neravnine na cestah, saj prestreže tudi udarce s kratkih grbin, hkrati pa zagotavlja zanesljivo lego na cesti. K udobju v vožnji poleg že omenjenega dobrega počutja v potniški kabini in čvrstih prednjih sedežev z dovolj oprijema pripomoreta tudi zelo dobra zvočna zatesnjenost potniške kabine in aerodinamičnost karoserije, zato so tudi vožnje po avtocestah prijetno tihe. Voznik ima v DS 4 pallas na voljo vse najbolj pomembne asistenčne sisteme. Radarski tempomat z upravljanjem na volanu deluje zanesljivo, vzvratna kamera, ki se od dežju dokaj hitro zamaže, zagotavlja čisto sliko, parkirni senzorji opozarjajo na ovire pri manevriranju. Zrcaljenje mobilnega telefona je brezžično.
Pod črto
DS 4 z opremo pallas stane 32.850 evrov. Za ta denar dobite avto, ki izstopa s svojo obliko, a ni ekstravaganten, ima dobre vozne lastnosti in zmogljivosti, zmerno porabo goriva ter je dobro opremljen.
Všeč nam je +
delovanje in zmogljivost pogonskega sklopa, atraktivna podoba, počutje na prednjih sedežih
Ni nam všeč -
preglednost, prostor na zadnji klopi
Tehnični podatki
DS 4 1.2 hybrid 136 pallas
Motor in prenos moči: | urbo, trivaljni, prostornina: 1199 cm3, največja moč: 100 kW (136 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 230 Nm pri 1750 vrt./min. Elektro motor: največja stalna moč: 6,8 kW, največja konična moč: 21 kW, največji navor: 55 Nm. Pogon na prednji kolesi, elektrificiran avtomatiziran 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko. |
Mere in masa: | 440 cm, širina: 186,6 cm, višina: 147 cm, medosna razdalja: 267,5 cm, masa praznega vozila: 1540 kg, dovoljena skupna masa: 1990 kg, prostornina prtljažnika: 430 – 1240 l, posoda za bencin: 52 l, akumulatorski sklop: bruto 0,89 kWh, neto 0,43 kWh. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 203 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,4 s, normna poraba goriva: 5,2 l/100 km, izpust CO2: 117 g/km, poraba na testu: 6,1 l/100 km |
Cena: | DS store: 32.850 evrov |
Kako do novega avtomobila?
NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |