Test: Opel grandland 1.2 turbo hibrid 48V GS

Test

Večji od predhodnika, a z močnim nemškim prizvokom …


Z novim grandlandom so pri Oplu dokončno zaključili s (samostojno) preteklostjo; grandland je zdaj postavljen na Stellantisovo platformo in je precej sodobnejši ter večji od predhodnika. S tem je postal precej bolj francoski kot prej, a je - k sreči - obdržal močan nemški prizvokom …

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Odkar Opel v ponudbi nima več insignie, je grandland postal njihov zastavonoša; najprestižnejši in tudi najdražji avto, če ne štejemo električnih dostavnikov zafire electric in vivara electric. Ob menjavi generacij je grandland tudi postal precej večji in prostornejši kot doslej; z dolžino 465 centimetrov je za 17 cm daljši od grandlanda prejšnje generacije, kar med tekmeci pomeni, da je na primer za 11 cm daljši od Volkswagnovega tiguana

Grandland nove generacije je sicer značilen novodobni križanec med karavanom in cestnim terencem; od tal je oddaljen 20 cm, v višino meri 166,5 cm, a nima prav nič pravih terenskih lastnosti. Čeprav z oglato in vsaj malo robato karoserijo daje pustolovski videz, štirikolesnega pogona ni v ponudbi; z malce večjo oddaljenostjo od tal sicer lažje zapelje čez kakšen višji robnik, brezpotja pa se z njim velja izogniti. 

Oplova identiteta

Opel se je v iskanju nove identitete oprijel nekaterih prepoznavnih oblikovnih podrobnosti, kot je na primer “vizor”, s prozorno plastiko prekrita maska hladilnika, v kateri ponoči rdeče zasveti Oplov logotip. Podoben učinek ima tudi svetleči napis Opel pod prozorno plastiko na zadku, ki povezuje zadnji luči. Podoba grandlanda želi biti originalna; do prepoznavnosti ji sicer manjka še nekaj let, a na cesti se za avtom obrne marsikatera glava - še zlasti, če je avto odet v barvo roza zlata, ki ji pri Oplu pravijo “impakt rjava”. 

“Impakt rjava” mu lepo pristoji.

Družinski naslednik insignie

Z dolžinskim prirastkom in skoraj 2,8-metrsko medosno razdaljo je grandland postal prostoren in uporaben družinski avto, s tem pa dostojen naslednik družinske insignie; prostor za kolena zadaj je radodarno odmerjen tudi za odrasle, v 550-litrski prtljažnik s pomičnim prtljažnim dnom in uporabno visoko nakladalno odprtino pa lahko spravimo tudi nerodnejše kose prtljage in tovora. Nakladalni rob je od tal oddaljen 78 cm, naslonjalo zadnje klopi je uporabno deljivo v razmerju 40:20:40, s prevračanjem naslonjala pa prostornino prtljažnika povečamo na več kot 1,6 kubika. Koncernski bratranec peugeot 5008 je sicer za skoraj 2 decimetra daljši in ima še večji prtljažnik (z možnostjo vgradnje dodatnih dveh sedežev v tretji vrsti), a Oplov grandland ne zaostaja veliko po uporabnosti in prostornosti. Kot zanimivost velja omeniti, da je grandland le za 8 mm daljši od karavanske Oplove astre ST

Nakladalni rob je od tal oddaljen 78 cm, naslonjalo zadnje klopi je uporabno deljivo v razmerju 40:20:40, s prevračanjem naslonjala pa prostornino prtljažnika povečamo na več kot 1,6 kubika.

Digitalna notranjost, odlična sedeža 

Stellantisova koncernska platforma, na katero je postavljen grandland, zajema tako pogonsko zasnovo kot digitalno vsebino, a pri obeh je Opel uspel avtu vtisniti nemški pečat. Grandlanda so oblikovali, zasnovali in nastavili v Nemčiji, zato je njegovo digitalno vozniško okolje videti malce drugače kot pri francoskih bratrancih; tudi grandland ima digitalni sklop merilnikov in podolgovat zaslon multimedijske naprave, ostale podrobnosti notranjosti pa so Oplove. To velja tako za zelo udobna prednja sedeža z ergonomskim AGR certifikatom kot za malce drugačno grafiko in logiko uporabniškega vmesnika. Ta sicer ni popoln - prilagajanje prikazov na armaturni plošči zahteva kar nekaj privajanja -, a je dovolj intuitiven, uporaben in vsebinsko bogat. Mobilnik polnimo na induktivni ploščici za všečnim prozornim ščitom, ki lahko služi tudi kot stojalo za računalniško tablico, zrcaljenje vsebine mobilnika na zaslon je brezžično, prostoren sredinski predal je hlajen, serijski DAB radijski sprejemnik odlično lovi radijske postaje, prostora za drobnarije je dovolj. Sedenje je udobno in ergonomsko pravilno, vidljivost iz avta je dobra, sedanje na zadnjo klop je udobno, prtljažna vrata pa dviga elektrika. 

Grandlanda so oblikovali, zasnovali in nastavili v Nemčiji, zato je njegovo digitalno vozniško okolje videti malce drugače kot pri francoskih bratrancih.

Le trije (elektrificirani) valji

Kot večino Stellantisovih avtomobilov tudi grandlanda poganja 1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki je na voljo le z 48-voltno blago-hibridno tehnologijo. 1,2-litrski bencinski trivaljnik zmore 100 kW, elektro motor ima stalno moč 6,3 kW in največjo konično močjo 21 kW, akumulatorski sklop pa bruto zmogljivost 0,89 kWh oziroma neto zmogljivost 0,43 kWh. Vse skupaj povezuje 6-stopenjski elektrificiran avtomatiziran menjalnik z dvojno sklopko. Elektro motor je v pomoč bencinskemu motorju pri pospeševanju, pri nežnem speljevanju lahko samodejno poganja avto, ob enakomerni hitrosti pa omogoča električno “jadranje”. 
Povprečje porabe se je ustalilo pri 6,8 l/100 km, kar vsekakor ni rekordno nizka poraba, a hkrati tudi ne previsoka za tako velik in prostoren družinski avto. Prostorninsko skromen 1,2-litrski trivaljnik seveda ni idealen motor za takšen avto; na dolgih avtocestnih potovanjih se nam je še kako kolcalo po kakšnem prožnem dizlu ali večjem bencinskem motorju, a grandlandova motorna paleta je pač slika nove (bruseljske) avtomobilske realnosti, na katero tale zapis nima nobenega vpliva.

Delovanje elektro motorja je najbolj izrazito pri mestni vožnji, ko lahko avto tretjino razdalje prevozi na elektriko, na običajnih cestah in avtocestah pa je ta delež precej manjši. Voznik lahko izbira med tremi voznimi programi: običajno, športno in varčno vožnjo, pri čemer se ob vsakem zagonu motorja samodejno vklopi običajni vozni program. Z vklopom športnega programa volan postane bolj neposreden, menjalnik prestavlja pri višjih vrtljajih, bencinski motor pa je med vožnjo praviloma vseskozi delujoč. Drugače je pri programu za varčno vožnjo, ko se bencinski motor pogosteje izklaplja. S tem se poveča delež vožnje zgolj z elektro motorjem, a občutnejše razlike pri porabi bencina nismo zaznali.

Nemške nastavitve

Si pa Opel zasluži pohvalo za “nemške” nastavitve grandlanda; motor je zvočno bolje zadušen kot v koncernskih tekmecih, bolje so zadušeni tudi značilni trivaljni tresljaji, zato grandland z manj truda in hrupa vozi z najvišjo dovoljeno hitrostjo. Pri Oplu tej lastnosti pravijo “autobahn proof”; z “nemško” nastavitvijo podvozja in vzmetenja je grandland tudi v resnici bolj suveren, bolj miren in bolj smerno stabilen pri visokih hitrostih kot njegovi koncernski bratranci in sestrične. 
Med ostrimi ovinki se čutijo grandlandove dimenzije in skoraj 1,7 tone suhe teže; grandland je Oplov udoben potovalni avto, ne pa športni avto, temu primerna pa sta tudi natančnost volanskega mehanizma in uravnoteženost vzmetenja.  

Zmerna cena?

Takšen grandland z najbogatejšim paketom opreme GS stane 34.990 evrov oziroma 33.490 evrov, če avto kupite z Oplovim financiranjem; po našem mnenju je to dokaj zmerna cena za tako prostoren, udoben in uporaben družinski avto. Za priključno-hibridno različico z več moči je treba doplačati 5000 evrov, cene za povsem električnega grandlanda pa se začnejo pri 38.490 evrov, kar je tudi dokaj ugodno, če ste se pač pripravljeni sprijazniti s številnimi električnimi potovalnimi kompromisi …

“Vizor”- s prozorno plastiko prekrita maska hladilnika.

Pod črto

Opel grandland je Stellantisov multikulturni družinski križanec, ki pa so mu Oplovi inženirji in oblikovalci v Rüsselsheimu vgradili dovolj Oplovega značaja, da ima prepoznavno nemško identiteto, podobo in vozne lastnosti - in to za dokaj zmerno ceno. Priporočamo. 

Všeč nam je + 

oblika in uporabnost, prostor na zadnji klopi, dobre vozne lastnosti

Ni nam všeč -

ročna nastavljivost prednjih sedežev, nekaj asistenčnih sistemov za doplačilo

Kar se uporabnosti tiče, moti le prostorsko zelo omejen dostop do vrtljivega vzvoda za nastavljanje naklona prednjih sedežev, ob katerem si odrgneš kožo na roki; za doplačilo so sicer na voljo električne nastavitve sedežev, a v paketu z nekaterimi drugimi dodatki je treba zanje odšteti več kot dva tisočaka.

Tehnični podatki

Opel grandland 1.2 turbo hibrid 48V GS

Motor in prenos moči: bencinski, turbo, trivaljni, prostornina: 1199  cm3, največja moč: 100 kW (136 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 230 Nm. Elektro motor: največja stalna moč: 6,8 kW, največja konična moč: 21 kW, največji navor: 55 Nm. Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko.
Mere in masa: dolžina: 465 cm, širina: 193,4  cm, višina: 166,5  cm, medosna razdalja: 279,5  cm, masa praznega vozila: 1675  kg, dovoljena skupna masa: 2120  kg, prtljažnik: 550 – 1645 l, posoda za bencin: 55 l, akumulatorski sklop: bruto 0,89 kWh, neto 0,43 kWh. 
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 202  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 10,2 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,5 l/100 km, izpust CO2: 124 g/km, poraba na testu: 6,8 l/100  km.
Cena: WAES: 34.990 EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


Opelopel grandland

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Oglasna sporočila