Za volanom: opel grandland X hybrid4

Za volanom

Električni priključek - 59 km električnega dosega in e-AWD električni štirikolesni pogon


Grandland X bo kot hibrid z električnim priključkom Oplu pomagal prihraniti evre z doseganjem meja okoljskih predpisov, a bo ob tem vozniku dal tudi precej veselja.

Zanimivosti in dejstva: Opel gre na elektriko!

Oplovi strategi so nam na predstavitvi novega priključnega hibrida z električnimi štirikolesnim pogonom povedali, da bo Opel s svojo napovedano električno ofenzivo, ki se je začela s predstavitvijo električne corse, zagotovo izpolnil okoljske predpise EU. Do leta 2024 bodo elektrificirali pogone prav v vseh svojih novih modelih. To pomeni, da bo vsak novi opel ponujal hibridni oziroma priključno-hibridni pogon ali pa povsem električno različico modela.
Ni naključje, da je grandland X kot največji Oplov cestni terenec postal prvi priključni hibrid te znamke. Pri Oplu namreč zatrjujejo, da bodo z napovedano elektrifikacijo dosegli zahtevanih 95 gramov izpusta CO2 in se izognili plačevanju dragih kazni, ki jih bodo za nedoseganje meje izpustov v Bruslju zahtevali od avtomobilskih izdelovalcev.
Opel grandland X hybrid4 ima kar tri motorje: 1,6-litrski turbo bencinski motor (147 kW in 300 Nm), ob njem je spredaj nameščen še 81,2-kilovatni elektromotor, kolesi zadaj pa poganja drugi elektromotor s 83 kW. Na novo so razvili elektrificirano zadnjo premo, v katero je integriran elektromotor, polnilnik in pretvornik (AC/DC). Akumulatorski sklop je nameščen pod zadnjo klopjo. Z zmogljivostjo 13,2 kWh in 59 kilometri električnega dosega pokriva krajše vožnje in hkrati omogoča povsem sprejemljivo oskrbo z energijo iz vtičnice. Ob doplačilu zmogljivejšega polnilnika (7,4 kW) bo na javni polnilni postaji baterijski sklop napolnjen v slabih dveh urah, na običajni domači vtičnici pa brez težav preko noči (7 ur in 10 min).

Z videzom ne razkriva tehničnega bogastva 

Na zunaj in znotraj, po videzu in prostornosti, se grandland X hybrid4 ne razlikuje od svojih bencinskih oziroma dizelskih bratov. Prtljažnik je zaradi vgradnje elektromotorja, polnilnika (3,7 ali 7,4 kW) in pretvornika nekoliko plitkejši, a s 390 litri povsem družinsko uporaben. Poleg dvobarvne karoserije bo le pozorno oko opazilo, da ima avto na obeh bokih vratca za dve različni energijski shrambi - 43-litrsko posodo za gorivo in električni priklop, ki je povezan z litij-ionskim akumulatorskim sklopom zmogljivosti 13,2 kWh. Zmogljivost akumulatorske shrambe zadostuje za 59 kilometrov dosega v električnem voznem programu, a na gorskih cestah nemškega Schwarzwalda smo zalogo shranjene elektrike porabili že po dobrih 30 kilometrih. Uživali smo v odločnem potisku in športnem voznem programu, a na cilj testne trase še vedno pripeljali s povprečno porabo 5,9 litra goriva na 100 km. Glede na zmogljivosti hibridnega pogona s tremi motorji (1,6 turbo bencinski in dva elektromotorja), ki ponuja kar 221 kW sistemske moči in 520 Nm navora, avtu energetske učinkovitosti ne gre očitati.

Voznik bo zadovoljen zaradi občutkov in porabe

Voznikovo veselje iz uvoda se nanaša tako na porabo goriva kot tudi na občutke med ovinki. Avto 100 km/h doseže po vsega 6,1 sekunde in doseže največjo hitrost 235 km/h. Navor se na kolesa preko 8-stopenjskega samodejnega menjalnika prenaša zelo zvezno. Električni štirikolesni pogon s programom AWD za vožnjo po zahtevnejših podlagah vozniku nudi več varnosti in zanesljivosti na zasneženih in mokrih cestah.

Grandland X hybrid4 je tehnološko kompleksen avto z zelo široko uporabnostjo, ki na vsakdanjih poteh ponuja lastnosti umirjenega električnega avtomobila, na daljših poteh pa je predvsem udoben in učinkovit potovalni avto, ki zmore tudi bliskovita prehitevanja. Slovenskim kupcem bo na voljo marca za najmanj 40.740 evrov, ob čemer 2500 evrov za električni priključek pri hibridu primakne naša država. Opel grandland X hybrid4 predstavlja varno in energetsko zanimivo rešitev osebne mobilnosti. Pri Oplu so izračunali, da pri 30.000 prevoženih kilometrih na leto voznik ob pomoči elektrike prihrani približno 2100 evrov pri gorivu. Pozneje bo na voljo tudi manj zmogljiva različica s pogonom na prednji kolesi in 165 kW moči.

Električni štirikolesni pogon e-AWD nima težav pri speljevanju na snegu ali na blatnem kolovozu. Se pa pri izrazito dinamični vožnji na mokri cesti pozna malce zamika pri odzivu pogona. Osi ne povezuje pogonska gred. Moč in navor pogonu zadaj zagotavlja elektromotor, delež navora, ki ju dobita kolesi zadaj, pa je manjši od navora na prednji osi.

B - rekuperacijska prestava

Opel grandland X hybrid4 je priključni hibrid z dinamičnim značajem, a med ovinki tudi ob pomoči dobro uravnoteženega podvozja in električnega štirikolesnega pogona ne zmore povsem zadušiti učinka kilogramov, ki jih prinesejo električne komponente pogona. Razmerje med maso in močjo so sicer Oplovi inženirji dobro uravnotežili: vsak “konjska moč” premika 8,1 kilogramov avtomobila. 8-stopenjski samodejni menjalnik ima v shemi tudi položaj B, s katerim voznik med vožnjo po klancu navzdol vklopi močnejšo stopnjo rekuperacije zavorne energije. Gre za učinkovito elektrodinamično motorno zavoro, ki z energijo pojemka polni električno energijsko shrambo.

Novi opel grandland X hybrid4

priključni hibrid s tremi motorji
sistemska moč in navor: 221 kW in 520 Nm
e-AWD električni štirikolesni pogon
59 km električnega dosega
dinamične vozne lastnosti
prtljažnik: od 390 do 1528 l
poraba: 1,4 l /100 km, 32 g CO2/km
naprodaj marca: od 40.740 evrov

Voznik ima na voljo štiri vozne programe: električnega, hibridnega, terenskega AWD in športnega. V električnem voznem programu je hitrost omejena na 135 km/h. Pri vožnji v hibridnem načinu je mogoče vklopiti tudi program rezervacije elektrike: na avtocesti lahko pogon avtomobila prevzame izključno bencinski motor in tako prihrani elektriko za vožnjo po mestu.

Merilnik motornih vrtljajev je zamenjal merilnik zaloge moči v odstotkih

Med merilnike so Oplovi inženirji dodali tistega, ki prikazuje stanje akumulatorja električnega pogona, merilnik motornih vrtljajev pa je zamenjal merilnik zaloge moči v odstotkih, ki prikazuje še stopnjo rekuperacije pri zaviranju. Na osrednjem 8-palčnem zaslonu lahko voznik nastavi še pregled delovanja hibridnega pogona z energetskim tokom, vklopi rezervacijo elektrike v akumulatorju in upravlja s polnjenjem. Vmesnik 5.0 intellilink ponuja storitve na daljavo: voznik preko zaslona svojega telefona lahko upravlja s polnjenjem baterijskega sklopa, pregleduje zalogo energije in uravnava klimatsko napravo.

Foto: opel grandland X hybrid4 v višavju Schwarzwald

Ključne besede


Za volanomOpelpriključni hibridelektrikahibridni pogonopel grandland xElektromobilnosthibridza volanom

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

17

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

17

Shrani

Delite s prijatelji