Za volanom: nova opel corsa

Za volanom

Tehnični hip hop - Opel je znova zadel bistvo dobrega majhnega avtomobila.


Za volanom nove corse je jasno, da je Opel znova zadel bistvo dobrega majhnega avtomobila: iskrivost, okretnost, oblikovno privlačnost in cenovno dostopnost.

Zanimivosti in dejstva: bencin, dizel in elektrika pod isto streho

Karoserija nove corse je za 15 odstotkov bolj toga, a hkrati kar 40 kilogramov lažja kot prej. CMP osnova je prilagojena tako uporabi bencinskega in dizelskega pogona kot tudi arhitekturi električnega pogona z velikim akumulatorskim sklopom v dnu vozila - 18 modulov z 216 celicami skupne zmogljivosti 50 kWh.
motorji bencinski 1,2 turbo bencinski 1,2 turbo 1,5 dizel
prostornina in moč: 1193 cm3, 74 kW (100 KM) pri 5500 vrt./min., 205 Nm pri 1750 vrt./min 1193 cm3, 96 kW (130 KM) pri 5500 vrt./min., 230 Nm pri 1750 vrt./min 1499 cm3, 75 kW (102 KM) pri 3500 vrt./min., 250 Nm pri 1750 vrt./mi
menjalnik: 6-stopenjski ročni 8-stopenjski samodejni 6-stopenjski ročni
povprečna poraba (l/100km - WLTP) od 5,4 do 5,9 l/100 km od 5,6 do 6 l/100 km od 4 do 4,5  l/100 km
povprečni izpusti CO2 (g/km - WLTP) od 96 do 99 g/km od 103 do 106 g/km od 85 do 88 g/km
Po voznih lastnostih corsa s svojo lahkotnostjo, okretnostjo in dinamičnostjo sodi v vrh razreda. Z voznimi lastnostmi se brez težav postavlja ob bok novemu cliu, na odprti cesti med ovinki pa daleč za seboj denimo pušča citroena C3. Nova corsa nima težav s smerno stabilnostjo, dobro leži na cesti in lahkotno zavija ter ob tem dosledno podaja informacije preko elektro-mehanskega volana. Podvozje je odlično uravnoteženo in corsa z nizkim sedenjem ponuja precej športen občutek za volanom.

Čisto pravi opel

Opel je s šesto generacijo svojega najbolj prodajanega modela dokazal, da je kljub nedavni poroki s francoskim velikanom PSA vendarle obdržal nekaj svojih razvojnih prvin in germanske avtomobilske identitete. Nova corsa je tipičen opel - vozniško dosleden, prostorsko konkurenčen, cenovno korekten, a kljub temu tehnično napreden. Corsi zagotovo štejemo v prid, da kljub tehnološki osnovi iz Francije ohranja svojo identiteto, ki do izraza pride predvsem med ovinki, pri natančnosti vodenja, pri doslednosti vztrajanja v smeri in pri odzivanju podvozja oziroma blaženju. Od majhnega avtomobila se pričakuje okretnost, a nemški pečat corsa pušča tudi na odprti cesti. Nemški inženirji pravijo, da mora vsak avto suvereno obvladati tudi avtocesto. Tudi zato corsa ponuja udobje tudi na dolgih poteh.
Oplovi oblikovalci so avto zgradili na povsem novi CMP platformi koncerna PSA, ki je prilagojena za uporabo klasičnih in električnih pogonov. Osnovna različica corse je v primerjavi s peto generacijo izgubila kar 108 kg mase in se z osnovno maso spustila pod mejo ene tone (980 kg).

Opel corsa ostaja ena ključnih ikon v razredu majhnih avtomobilov. V 37 letih je opel na ceste poslal okoli 13,7 milijona cors. V šesti generaciji corse Opel dokazuje, da še vedno ima svojo identiteto.

Športna in mladostna

Nova corsa je zelo všečno oblikovana; s 406 centimetri dolžine in s skoraj 5 centimetrov nižjo strešno linijo kot pri predhodnici deluje precej dinamično in zelo skladno. V prid voznim lastnostim so ji znižali točko težišča - voznik sedi 2,8 centimetra nižje kot prej. Kljub nizkemu sedenju je preglednost iz avta dobra. Dobra dva metra in pol (253,8 cm) med osema sodi v razredno povprečje. Zadnja klop ne daje občutka utesnjenosti, čeprav zadaj ni prostorskega presežka. 309-litrski prtljažnik je uporabno prostoren.

Pri Oplu še naprej izpolnjujejo obljubo zagotavljanja naprednih tehnologij za čim širši krog ljudi. Corsa ima sodobno armaturno ploščo s prilagodljivimi elektronskimi merilniki, ki pa z ločljivostjo in odzivnostjo niso na ravni najboljših. S povezljivostjo in tudi velikostjo komunikacijskega vmesnika (7 ali 10 palcev) sledi sodobnim trendom, ponuja pa še ogrevan volanski obroč in masažna sedeža. Vozniku zna na cesti pomagati s kamero in radarjem, kar pomeni, da aktivno nadzira varnostno razdaljo, preprečuje nalet, bere prometne znake, nadzira smer in mrtve kote. Je prvi majhen avtomobil, ki za dostopno ceno (600 evrov) ponuja prilagodljiva matrična LED žarometa. Preizkusili smo jih v temi in kljub svoji preprosti zasnovi delujejo presenetljivo učinkovito. Vsekakor jih priporočamo.

Armaturna plošča z dvema velikima zaslonoma sledi trendom vsesplošne digitalizacije. Menjava različnih prikazov prilagodljivih merilnikov ni ravno vzorno odzivna. Nekateri tekmeci znajo to narediti hitreje. Osrednji zaslon ponuja vso podporo za vsebinsko in komunikacijsko gostovanje pametnega telefona, na katerega je mogoče namestiti tudi mobilni ključ za odklepanje avtomobila. V novi corsi nismo našli čisto nič izrazito francoskega vpliva, le prestavna ročica 8-stopenjskega samodejnega menjalnika je identična tisti iz peugeotov.

Še vedno z dizlom in prvič na elektriko

Pod motornim pokrovom je corsa zelo sodobna, saj bo na voljo tudi kot povsem električni avto s 330-kilometrskim dosegom in energetsko shrambo zmogljivosti 50 kWh. Tokrat smo preizkusili oba prisilno polnjena 1,2-litrska bencinska trivaljnika s 74 oziroma 96 kilovati. Zlasti močnejši motor z 230 Nm navora, ki je na voljo le v kombinaciji z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ponuja veliko vozniškega veselja. Na razgibani jadranski magistrali se je poraba goriva gibala od 5,7 do 6,9 litra na 100 kilometrov. V razredu majhnih avtomobilov je v ponudbi tudi vse manj dizelskih motorjev, a corsa sodi med izjeme: 1,5-litrski dizelski štirivaljnik (75 kW in 250 Nm) naj bi v lahki in aerodinamični corsi (količnik upora 0,29) porabil celo manj kot 4 litre goriva in za seboj puščal le 85-gramsko sled CO2.

Corsa v svetu avtomobilskih križancev in poplavi cestnih terencev, ki so uspešno prodrli tudi v razred majhnih avtomobilov, podčrtuje vse prednosti klasične zasnove dobrega majhnega avtomobila. Corsa s svojim dinamičnim videzom in voznimi lastnostmi ter nizkim športnim sedenjem znova piha na dušo predvsem mlajšim voznikom.

Pod črto ...

Opel corsa odlično izkorišča tehnični hip hop med nemškimi in francoskimi inženirji. Pelje se tako dobro kot je videti, je tehnološko prodorna in podčrtuje vse prednosti majhnega avtomobila za vse ceste.

Nova opel corsa

- nova, močnejša in lažja platforma CMP
- zelo dobre vozne lastnosti
- prtljažnik: od 309 do 1081 l
- razpon moči od 55 do 96 kW
- prihodnje leto električna corsa-e s 330 km dosega
- novi opremi elegance in GS line
- matrični LED žarometi
 - že naprodaj za najmanj 13.490 evrov

Močnejši bencinski motor je na voljo z novo opremo GS line. Taka corsa je z aerodinamičnimi dodatki in dvobarvno karoserijo videti zelo dinamično. GS line dinamični videz nadgrajuje tudi z voznimi lastnostmi, saj ima stikalo za spreminjanje voznih programov: športni, normalni in varčni (eco). Poleg tega z umetno komponiranim glasom okrepi motorne oktave trivaljnika.

 

Električna corsa-e se bo na naše ceste predvidoma pripeljala marca prihodnje leto. Stala bo od 31.490 evrov oziroma okoli 23.990 evrov z upoštevanjem subvencije.

 

 

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj