Za volanom: prenovljena opel astra

Za volanom

Preštevanje gramov - V bitko za zmanjševanje izpustov CO2 se astra podaja z novimi motorji, menjalniki in izboljšano aerodinamiko.


Opel je tehnološko izdatno prenovil svoji drugi najbolj prodajan avto vseh časov - astro. V bitko za zmanjševanje izpustov CO2 se astra podaja z novimi motorji, menjalniki in izboljšano aerodinamiko.

Zanimivosti in dejstva: bolj čista in bolj francoska

Evropski avtomobilski inženirji se namreč trenutno po večini ukvarjajo z mantro preštevanja gramov ogljikovega dioksida, saj bo že prihodnje leto pričela veljati uredba po kateri povprečni izpusti flote izdelovalca osebnih avtomobilov ne smejo presegati 95 g/CO2 na kilometer. Od tod številne prenove velikoserijskih modelov o katerih poročamo v rubriki za volanom. Francosko-nemška inženirska naveza trdi, da astra nikoli do sedaj ni bila tako energetsko učinkovita in čista. Pod motornim pokrovom astre je nova generacija lahkih aluminijastih trivaljnih bencinskih in dizelskih motorjev, ki v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim ali brezstopenjskim menjalnikom ali 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom izpustijo v ozrače manj kot 100 gramov CO2 na prevoženi kilometer
Prenovaljena astra nima več komunikacijskega sistema OnStar, ima pa sistem za klic v sili z lastnim virom energije, ki odda klic tudi ob poškodovanem akumulatorju.
Merilniki so dobili 8-palčni podatkovni zaslon zelo dobre ločljivosti. Posodobljen je tudi komunikacijski vmesnik, na voljo je zmogljivo ozvočenje Bose in prezračevana prednja sedeža s funkcijo masaže. Pozimi bo prenovljena astra grela tudi volan in vetrobransko steklo. Poleg sodobne povezljivosti prenovljena astra pametnim telefonom ponuja še brezžični indukcijski polnilnik.
Le najbolj natančno oko avtomobilskih zanesenjakov ob ob hitrem pogledu na prednji del astre zaznalo spremembe na maski z značilnimi letvicami oziroma krilci ob logotipu. Na zunanjo podobo pa vplivata tudi dve novi ravni opreme - športnejša GS line in razkošnejša elegance.

Vsak gram šteje

Vse bližje je leto 2020 in z njim veljavnost uredbe o izpustu 95 g CO2 na kilometer, ki ga mora doseči vsak izdelovalec avtomobilov - upošteva se izpust vseh izdelanih avtomobilov. Kdor te meje ne bo dosegel, bo moral plačati globo. Opel je zato v prenovljeno astro vgradil novo generacijo lahkih aluminijastih trivaljnih bencinskih in dizelskih motorjev, ki v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim ali brezstopenjskim menjalnikom ali 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom izpustijo v ozrače manj kot 100 gramov CO2 na prevoženi kilometer. Skupaj z izboljšano aerodinamiko, ki vključuje pomične lopute na prednjem delu avta, nova platišča in bolj pokrito podvozje, astra za seboj pusti do 21 odstotkov manj CO2 na kilometer.

Ekologija v praksi? 

Kako se ekološki dosežek obnese na cesti? Novi pogonski sklopi pustijo malce mešane občutke, saj je astra z njimi izgubila nekaj svoje motorne uglajenosti. 1,2-litrski trivaljnik koncerna PSA je več kot 6 kilogramov lažji od prejšnjega litrskega Oplovega trivaljnika, tudi precej glasnejši in manj uglajen. Kljub prepričljivim zmogljivostim na papirju (96 kW in 225 Nm) smo v pogorju Taunus kar pogosto posegali po ročici 6-stopenjskega ročnega menjalnika. Precej niha tudi poraba goriva: motor je varčen le z umirjenim voznikom za volanom. Na razgibani trasi - podeželje, avtocesta in naselje - je bila vožnja precej bolj prepričljiva z novim 1,4-litrskim bencinskim trivaljnikom (107 kW in 236 Nm), ki dobro sodeluje z novim brezstopenjskim menjalnikom. Ta mu vzame nekaj iskrivosti, a se hkrati oddolži z zelo uglajenim in tihim delovanjem. Zanimiva kombinacija, ki bo v sodelovanju z dopolnjenimi varnostnimi sistemi blestela predvsem v gostem prometu v urbanih okoljih. Za potrebe poslovne in osebne mobilnosti na dolgih razdaljah je astra iz koncerna PSA dobila 1,5-litrski trivaljni dizelski motor z elektronsko nadzorovanim turbinskim polnilnikom. Preizkusili smo močnejšo 90-kilovatno različico, ki že pri 1500 vrt./min. doseže največji navor 285 Nm. Z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom predstavlja energetsko precej varčno in povsem dovolj zmogljivo kombinacijo. Zmoti le hrup motorja, ki hladen spominja na dizle starejšega letnika. A vožnja bo s tem motorjem tudi pri polnem prtljažniku astre sports tourer in polno zasedeni kabini daleč najbolj varčna: potovalni računalnik nam je na kratki razdalji pokazal porabo 5,3 litra goriva na 100 km.

Se pa astra z bolj neposrednim volanom in na novo nastavljenim podvozjem z novimi vzmetmi pelje še natančneje. Z dopolnjenimi varnostnimi sistemi sedaj spremlja tudi gibanje pešcev in kolesarjev. V serijski opremi so poslej običajni LED žarometi, a več kot tretjina kupcev doplača za matrične LED žaromete. Na slovenske ceste se bo čistejša, lažja in bolj aerodinamična astra pripeljala novembra.

Prenovljena opel astra se z bolj neposrednim volanom in na novo nastavljenim podvozjem z novimi vzmetmi pelje še natančneje, hkrati pa vozniku ponuja več aktivne pomoči za varnejšo vožnjo.

Pod črto ...

V prenovljeni opel astri se preštevanje gramov CO2 najbolj očitno pozna v homologacijskem kartončku, je pa še vedno dober in prostoren družinski avto.


Prenovljena opel astra - kombilimuzina in sports tourer

- novi trivaljni bencinski in dizelski motorji
- nova brezstopenjski in 9-stopenjski samodejni menjalnik
- bolj neposreden volan in na novo nastavljeno podvozje
- izboljšan količnik zračnega upora z 0,29 na 0,26
- več varnostne opreme
- naprodaj novembra 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj