Za volanom: opel combo life

Za volanom

Družinska kombinatorika - prostoren, večnamenski in izjemno praktičen avto.


V poplavi novih cestnih terencev je prihod novega Oplovega comba prav osvežilno dobra novica; prostoren, večnamenski in izjemno praktičen avto ponuja odgovore na sila različna vprašanja.

Zanimivosti in dejstva: veliko, res veliko praktičnosti

Dve dolžini: 4,4 m ali 4,75 m in 5 ali 7 sedežev
Dvojna drsna vrata, prtljažnik s prostornino od 597 do 2693 l.
Praktične rešitve: prtljažna vrata z oknom, ki ga je možno odpreti ločeno, v kombinaciji s panoramsko streho še 36-litrski zaboj za shranjevanje nad zadnjo polico v prtljažniku.
Zadaj trije ločeni sedeži s sidrišči isofix in dovolj širine za namestitev treh otroških sedežev.
Varnostni sistemi: sistem proti naletu s samodejnim zaviranjem in prepoznavanjem pešcev.
Prilagojeno delovanje sistema za nadzor zdrsa in stabilnosti vozila (ESC) - stikalo intelligrip s petimi programi: blato, pesek, mokra podlaga in sneg ter popolni izklop ESC
Motorji: turbobencinski 1,2-litrski (81 kW) in 1,5-litrski turbodizel v treh različicah moči (55 kW, 75 kW in 96 kW)
5- ali 6-stopenjski ročni menjalnik ali 8-stopenjski samodejni menjalnik
Cena v Sloveniji: od 15.990 evrov (opel combo Life selection z bencinskimi motorjem 1.2 Start/Stop 81 kW (110 KM) in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom.

Sledi večnameski filozofiji


Tovrstni večnamenski in prostočasni avtomobili so pri kupcih še vedno čislani – vsaj pri tistih, ki od avta pričakujejo in zahtevajo veliko prostorske in funkcionalne kombinatorike. Tovrstni avtomobili so bili vselej prvaki večnamenskosti in so pogosto hkrati služili kot obrtniško-poslovni dostavniki in družinski prostočasni avti. Tudi novi combo sledi večnamenski filozofiji; kot eden od trojčkov iz koncerna PSA (druga dva sta citroen berlingo in peugeot rifter) sloni na zdravi osnovi z veliko tradicije, pa čeprav si je njegov predhodnik tehnično osnovo delil s Fiatovim doblojem.

V kabini je obilica prostora tako za prtljago kot za potnike, prostor pa je domišljeno in dobro dostopen; za potnike v drugi sedalni vrsti skozi bočna drsna vrata na obeh straneh, za prtljago pa skozi velika dvižna vrata ali – za manjše kose – skozi dvižno zadnje steklo.

Combo, ki se v družinski oziroma osebni različici imenuje life (dostavnik je combo cargo) v dolžino meri 4,4 ali pa 4,75 metra – slednja dolžina je namenjena podaljšani XL različici, ki ima tudi za 19 cm daljšo medosno razdaljo (278,5 in 297,7 cm). Običajni combo ima za drugo vrsto sedežev 597 litrov prtljažnega prostora, daljša različica pa še 235 litrov več. S prekucevanjem naslonjala zadnje klopi naprej dobimo 1414 ali 1612 litrov prostora z ravnim nakladalnim dnom, če pa naprej prekucnemo še sovoznikov sedež, v combu lahko prevažamo do 270 ali 305 cm dolge kose prtljage, za seboj pa vlečemo do 1,5 tone težek priklopnik. Še to: nosilnost novega comba je kar 1000 kilogramov, če pa ga vseeno preobtežite, vas bo na to z rumeno lučko opozarjal poseben indikator v prtljažniku.

Combo lahko vleče do 1,5 t težko prikolico in ima sistem nadzora stabilnosti prikolice (Trailer Stability Control - TSC). Ta dodatna funkcija programa ESP v primeru zanašanja oziroma nihanja stabilizira prikolico.

 

Kupci bodo lahko pri combu zadaj izbirali med asimetrično deljeno zadnjo kopjo ali tremi posamičnimi sedeži – ti so enako veliki, vsak pa je opremljen s svojima dvema isofix sidriščema za otroške sedeže. Med 28 odlagalnimi prostori in predali je tudi zanimiva strešna škatla pod stropom prtljažnika in dodaten prostor nad spuščeno stropno svetilko v potniški kabini.

Avto je udobno vzmeten in natančno vodljiv, pa tudi zelo dobro zvočno zadušen. Pravzaprav gre edina zamera na račun trde in nič kaj ugledne plastike na armaturni plošči, pa še to monotonost razbije prostostoječ zaslon multimedijske naprave. Malce višje sedenje, dobra vidljivost in udobna prednja sedeža obljubljajo prijetne potovalne kilometre.

Combo bo na voljo z dvema motorjema; 1,2-litrskim bencinskim trivaljnikom v dveh zmogljivostnih različicah (z 81 kW in prihodnje leto tudi s 96 kW) in z 1,5-litrskim štirivaljnim dizlom v treh različicah (s 56, 75 in 96 kW). Med novostmi velja omeniti nov 8-stopenjski samodejni menjalnik za najmočnejši dizelski motor, ki nima ročice, ampak vrtljiv gumb. Ta pogonska kombinacija se glede voznih lastnosti izkaže tudi za najbolj suvereno, čeprav dober vtis pusti tudi bencinski trivaljnik.
Pri Oplu pravijo, da bo combo na voljo z 19 asistenčnimi sistemi, med katerimi bosta tudi sistem za samodejno zaviranje pred oviro (s prepoznavanjem pešcev) in radarski tempomat. A dobrodošla novost je tudi sistem za opozarjanje na ovire ob bokih avta, kar utegne preprečiti marsikatero prasko zaradi “nevidnih” stebričkov in robnikov.

Pravzaprav gre edina zamera na račun trde in nič kaj ugledne plastike na armaturni plošči, pa še to monotonost razbije prostostoječ zaslon multimedijske naprave.

Pod črto ...

Novi combo life je na naše ceste zapeljal oktobra, cenik pa se pričenja pri slabih 16 tisočakih. Lahko combo s takšno raznoliko kombinatoriko funkcionalnosti omreži tudi kupce, ki se zdaj ozirajo po modnih cestnih terencih?

- nova generacija večnamenskega avta
- osebni combo life in dostavni combo cargo
- dve karoserijski različici
- prilagodljiva in prostorna notranjost
- 1,2-litrski bencinski trivaljnik in 1,5-litrski dizelski štirivaljnik
- sodobni asistenčni sistemi
- že naprodaj v Sloveniji

Zadaj trije ločeni sedeži s sidrišči isofix in dovolj širine za namestitev treh otroških sedežev.

 

 

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj