Test: Audi A5 avant 2,0 TDI quattro

Test

Čista petica! Še posebej izstopa s svojimi voznimi lastnostmi, saj se pelje za čisto petico.


Novi audi A5, ki je v Audijevi paleti zamenjal model A4, v vseh pogledih izpolnjuje vse, kar najzahtevnejši kupci od te športno-elegantne avtomobilske znamke tudi pričakujejo. Še posebej izstopa s svojimi voznimi lastnostmi, saj se pelje za čisto petico. 

Oblika in prostornost 4/5 zvezdic
Zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
Vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
Varnost in oprema 4/5 zvezdic
Vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

V zapiskih, opravljenih po testnih vožnjah in po dinamičnem testnem krogu Motorevije odpeljanem v AMZS centru varne vožnje na Vranskem, smo kar trikrat podčrtali vrhunske vozne lastnosti. Ta športno-elegantno oblikovan karavan srednjega razreda se pelje še bolj vrhunsko, kot je videti. 

V novem A5 se ob 290 cm dolgi medosni razdalji zadaj sedi bistveno bolje kot v audiju A4.

Kot po tirih!

Nova Audijeva karoserijska osnova PPC (Premium Platform Combustion) za pogone s termičnim motorjem in štirikolesnim pogonom ultra quattro mu v primerjavi z aktualnim modelom A4 ni prinesla le več prostora v kabini, ampak tudi občutno čvrstejšo karoserijsko osnovo, ki mu ob vrhunsko uravnoteženem podvozju s posamično vpetimi kolesi petvodilne preme spredaj in zadaj z natančnostjo in lahkotnostjo pomaga obvladovati smer ter zagotavljati vrhunski oprijem. Pri tem mu pomaga še hipno odzivni quattro pogon in zelo natančno, hitrosti prilagodljivo elektromehansko progresivno servokrmiljenje. Meja zdrsa je celo na mokrem asfaltu postavljena strašljivo visoko. Tudi nenadne, hitre oziroma celo sunkovite zaporedne menjave smeri med stožci poligona varne vožnje niso zmotile brezhibnega ohranjanja smeri in oprijema. Neverjetno, kako hitro, a varno in suvereno se ta avto pelje skozi ovinke, pri čemer zna popraviti tudi voznikove napake, če se zmoti pri vstopni hitrosti. Audijevi inženirji so uspeli zmanjšati težnjo k podkrmarjenju, hkrati pa umiriti zadek; A5 se ceste drži, kot bi vozil vpet na nevidne tirnice. Na suhi cesti ga je skoraj nemogoče spraviti iz ravnotežja.

V zapiskih, opravljenih po testnih vožnjah in po dinamičnem testnem krogu Motorevije odpeljanem v AMZS centru varne vožnje na Vranskem, smo kar trikrat podčrtali vrhunske vozne lastnosti. Ta športno-elegantno oblikovan karavan srednjega razreda se pelje še bolj vrhunsko, kot je videti. 

Zajeten kup doplačil za prvovrstno vozniško in tehnološko izkušnjo

Audi A5 je čvrst avtomobil po meri najzahtevnejših voznikov. A s svojim podvozjem in značajem ne obremenjuje potnikov, saj ob vsej dinamiki tudi ob 20-palčnih nizkopresečnih pnevmatikah (ki so na voljo za doplačilo) presenetljivo dobro prestreza cestne neravnine. Testni A5 je bil opremljen še z dodatnim, 6580 evrov vrednim paketom dodatkov tech pro, ki poleg izdatno dopolnjenega seznama varnostnih pripomočkov (s prilagodljivo asistenco za pomoč pri vožnji, tripodročno klimatsko napravo, odličnima matričnima LED žarometoma, OLED tehniko zadnjih luči in vrsto drugih dodatkov za povečanje udobja), ponuja še športno podvozje z uravnavanjem trdote blaženja. Brez tega paketa bi A5 ob svojih športnih voznih lastnostih zagotovo pustil manj prepričljiv vtis v vožnji. Za prvovrstno vozniško in tehnološko oziroma digitalno izkušnjo tesnega avtomobila je k skoraj 56 tisoč evrom osnovne cene treba dodati še za dobrih 21 tisoč evrov doplačil. To seveda v visokem razredu ni nič novega, a končna cena je zato precej višja od “papirnate”: polno opremljeni audi A5 avant quattro z 2-litrskim dizelskim motorjem stane 77.033 evrov oziroma le 867 evrov manj kot športni S5 avant quattro z V6 3-litrskim TFSI bencinskim motorjem s kar 270 kW in še ostrejšim športnim značajem ter serijskim športnim diferencialom zadaj. To dejstvo ponujam v razmislek, saj energetska učinkovitost oziroma poraba goriva pri teh vsotah verjetno ni nakupni dejavnik. Kdor si zmore privoščiti enega ali drugega, pa le naj razmisli o razmerju med užitkom dveh različnih energentov …

Prožen in varčen ter z blago-hibridno tehnologijo opremljen TDI motor.

Dobri stari TDI z električnim pomočnikom

Pod motornim pokrovom se je v slogu klasične nemške doktrine hitrih in udobnih karavanov vrtel preskušen dvolitrski TDI štirivaljnik, ki so ga opremili z novo generacijo blagohibridne MHEV tehnologije in 48 voltno električno napeljavo. V praksi to pomeni še več prožnosti in učinkovitosti, saj dizelskemu motorju pomaga v zaganjalnik integriran električni motor. Ta med drugim zagotavlja pomoč elektrike pri tihih speljevanjih ali pri parkiranju. Elektrifikacija že v osnovi varčnih 150 dizelskih kilovatov je v primerjavi z lažjim in krajšim audijem A4 s podobno zmogljivim TDI motorjem na našem testnem krogu pomenila še 2 decilitra manjšo povprečno porabo goriva na 100 kilometrov, ki je znašala 6,7 litra in omogočila skoraj 900 kilometrov dosega. 

Nova arhitektura je prinesla povsem digitalno armaturno ploščo, ki se ob dveh elegantnih povezanih zaslonih, postavljenih v rahlem loku, nadaljuje še s tretjim samostojnim sovoznikovim zaslonom, na katerem ima sovoznik celoten nabor digitalnih storitev: od navigacije do videoigric.

Impresivna digitalizacija 

Vsakdo, ki sede za volan tako opremljenega audija A5, vsaj za trenutek ostane odprtih ust. Nova arhitektura je prinesla povsem digitalno armaturno ploščo, ki se ob dveh elegantnih povezanih zaslonih, postavljenih v rahlem loku, nadaljuje še s tretjim samostojnim sovoznikovim zaslonom, na katerem ima sovoznik celoten nabor digitalnih storitev: od navigacije do videoigric. Audi je s programsko opremo, ločljivostjo, odzivnostjo in novo podobo izbirnikov tokrat ustrelil z vsemi topovi slogana “prednosti je v tehniki”. Ne glede na to, kako voznik sprejema sodobno digitalnost, bo v novem delovnem okolju priznal, da so pri Audiju naredili velik korak naprej. Za povrh so vsi izbirniki zgledno prevedeni v slovenščino. 
Pri tej visokotehnološki izkušnji upravljanja avtomobila pa ne moremo mimo zelo fizične izkušnje odličnega sedežnega položaja; v audija A5 je treba sesti precej bližje tlom in veliko nižje kot v novega audija Q5, a ko te enkrat objame njegov sedež in se volanski obroč začne pogovarjati z dlanmi, se hitro počutiš kot v vozniških nebesih. 

V prid analogni orijetaciji stare šole brez umika pogleda s ceste oziroma s podtkovno bogate vsebine projicirane vozniške vsebine na vetrobranskem steklu, kjer je med drugim tudi opozorilo za mtrvi kot in varnostno razdaljo, so obdržali povsem analogno stikalo za nastavitev glasnosti in hitro haptično stikalo za izbiro voznih programov ter vstop v nastavitve aktivnih varnostnih pripomočkov. 

Prostorna kabina s povprečnim prtljažnikom

Glede oblikovne samozavesti ne gre izgubljati besed. Novi A5 je tudi ob raznolikih okusih zelo lep in skladno oblikovan avto. A kot športni maneken je nekaj davka preprosto moral plačati na račun uporabnosti. Kdor na prvo mesto postavlja prostorske adute klasičnega karavana, bo pri predhodniku (audiju A4 avantu) še vedno dobil večji prtljažnik, v le slabih 10 cm daljšem Škodinem superbu pa za vsaj 10 tisočakov evrov manj bistveno več litrov in centimetrov. A v novem A5 se ob 290 cm dolgi medosni razdalji zadaj sedi bistveno bolje kot v audiju A4. Njegov prtljažnik s 448 litri prostornine res ni največji, je pa dovolj velik za družinsko uporabo, osvetljen kot stadion, lahko dostopen in zgledno opremljen s predali oziroma mrežami. V temi avant na tla celo izriše položaj tipala za prostoročno odpiranje električno pomičnih prtljažnih vrat. Za piko na i uporabnosti pa zmore za seboj vleči do 1,8 tone težko prikolico. 

Njegov prtljažnik s 448 litri prostornine res ni največji, je pa dovolj velik za družinsko uporabo, osvetljen kot stadion, lahko dostopen in zgledno opremljen s predali oziroma mrežami.

Pod črto ...

Novi audi A5 avant quattro je audi stare šole z doktoratom iz vozniških in digitalnih znanosti. Ni največji karavan srednjega razreda, je pa zagotovo eden najlepših in najhitrejših na vseh cestah - ne glede na vreme ali letni čas. Je čudovit avto za dolge vožnje, polne užitkov, ki pa ima svojo (visoko) ceno.  

Všeč nam je +

vrhunske vozne lastnosti, prožen in varčen motor, štirikolesni pogon quattro, digitalne storitve, učinkovitost varnostnih sistemov, odlična matrična LED žarometa

Ni nam všeč -

le povprečno prostoren prtljažnik, draga dodatna oprema

Vožniško je ta avtomobil tako odličen, da vse bodoče kupce na tem mestu opozarjamo, da se boste z njim verjetno vozili tudi iz čistega užitka in ne vedno le z namenom odpeljati se nekam. To dejstvo zna vplivati na lastniški stroškovnik v postavki goriva in pnevamtika, a na drugi strani boste za volanom vedno znova in znova deležni udarov hormona sreče, ki pa ima dokazno pozitvni vpliv na zdravje. 

Tehnični podatki

Audi A5 avant 2,0 TDI quattro

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1968 cm3, največja moč: 150 kW (204KM) pri 3800 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na vsa štiri kolesa, 7-stopenjski S-tronic avtomatiziran menjalnik z dvema sklopkama.
Mere in masa: dolžina 483,2 cm, širina: 186 cm, višina: 145 cm, medosna razdalja: 290 cm, masa praznega vozila: 2056 kg, dovoljena skupna masa: 2490 kg, prostornina prtljažnika: 448 – 1396 l, posoda za gorivo: 60 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 236 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 6,9 s, poraba goriva kombinirano: 5,5 l/100 km, izpust CO2: 144 g/km, poraba na testu: 6,7 l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 55.930 EUR - NLB obrok: 600,06 EUR

 

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

 

Ključne besede


AudiTest avtaquattroštirikolesni pogontest avtomobilaaudi A5

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Oglasna sporočila