Tudi priložnostnim poznavalcem avtomobilov bi morala oznaka fiat 600 nekaj pomeniti; čeprav današnji fiat 600 nima prav nič več skupnega s fiatom 600 (in pozneje fičkom) izpred 70 let, pa že ime in podoba vzbujata veliko nostalgije. Morda pa je zato novi fiat 600 zapustil tako šarmanten vtis?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Fiatov original iz 60. let prejšnjega stoletja je z motorjem zadaj in obilico šarma mobiliziral Italijo, Zastavina različica, ki smo ji rekli fičko, pa le malo pozneje takratno Jugoslavijo. Novi fiat 600 seveda nima takšnih ambicij, a s svojo podobo in šarmom vseeno malce spominja na original iz nostalgične avtomobilske zgodovine.

Nezmotljivo italijanski
S svojo obliko fiat 600 nadaljuje uspešno oblikovno rdečo nit, ki jo je Fiat že pred leti začeli plesti s fiatom 500; s prikupno zaobljeno obliko, skladnimi velikostnimi razmerji in obilico prepoznavnosti avta na cesti ne moremo zamenjati za avto nobene druge znamke, kvečjemu v njem prepoznamo predhodnika 500 X. Zaradi nekaterih oblikovnih podrobnosti - na primer “vek” žarometov - fiat 600 cilja predvsem na voznice, a všeč bo tudi vsem tistim, ki cenijo domiseln in sodoben dizajn, na kar opozarjajo polkrožna smernika spredaj, skoraj povsem zaprta maska ali razgibana grafika zadnjih luči. Kako progresivna je oblika fiata 600, priča tudi dejstvo, da se hibridna različica po obliki skoraj ne razlikuje od električne.
Fiat 600 je postavljen na sodobno Stellantisovo modularno platformo eCMP2, na kateri slonijo še številni drugi koncernski modeli. Z njimi si 600 deli tudi vso tehniko začenši z zelom razširjenim 1,2-litrskim turbo bencinskim trivaljnikom v sodobni blago-hibridni različici, ki smo ga lahko preskusili tokrat.

Prvi ali drugi v družini?
Fiat 600 je sicer v Fiatovi prodajni paleti zamenjal ostarelega fiata 500 X; s 418 centimetri dolžine in z 256 centimetri medosne razdalje lahko fiat 600 - pogojno - opravlja tudi družinske prevozne naloge, čeprav je prostor na zadnji klopi odmerjen dovolj skopo, da bodo zares udobno zadaj sedeli le otroci. Prtljažnik je s svojimi 385 litri prostornine (ki jo lahko s prevračanjem naslonjala zadnje klopi povečamo na 1256 litrov) bolj uporaben in vanj gre tudi več kosov družinske prtljage.

Preprosta, a prijetna notranjost
Preproste in prečiščene, a prepoznavne oblike se nadaljujejo tudi v notranjosti avta. Polkrožni nadstrešek digitalnih merilnikov, prostostoječ pravokoten zaslon multimedijske naprave in gumbi namesto ročice avtomatiziranega menjalnika ponujajo minimalistično, a pregledno voznikovo okolje, ki ponuja dobro sedenje za volanom in dobro preglednost iz avta. Z veliko trde plastike notranjost avta ne deluje prav prestižno, a zaradi dvobarvne zasnove tudi ne dolgočasno. Veseli, da so pri Fiatu ohranili nekaj fizičnih stikal za dostop do glavnih funkcij gretja in zračenja; multimedijska naprava sicer ponuja uporaben nabor informacij, predvsem pa uporabno brezžično zrcaljenje mobilnika na zaslon. Kot zanimivost velja omeniti, da je notranjost fiata 600 zelo podobna notranjosti jeepa avengerja; nenazadnje oba avtomobila izdelujejo v Fiatovi tovarni na Poljskem.
Hibridni izračun
Fiat 600 je na voljo z dvema različicama bencinskega hibridnega trivaljnika; preskusni avto je poganjala šibkejša s 74 kW, ki se je izkazala za povsem dovolj zmogljivo v običajnem prometu. Še več; zaradi razmeroma skromne mase 1355 kg je avto razveseljivo živahen, ko se navadimo malce neodločnega menjalnika. Trivaljnik sicer deluje dovolj uglajeno, moti le visokofrekvenčni zvok elektromotorja z 21 kW. Ta je v pomoč bencinskemu motorju predvsem pri začetnem speljevanju na elektriko, pomaga pa tudi pri polnem pospeševanju. Voznik nima možnosti vplivanja na delovanje hibridnega sistema, pa tudi ne na rekuperacijo energije ob zaviranju. Kljub pomoči blagega hibridnega sistema bencinski motor ni med najvarčnejšimi, saj je dejansko porabo zelo težko približati tovarniškim obljubam; na našem preskusu, med katerim smo bili kar precej tudi na avtocesti, smo zabeležili povprečje 6,2 l/100 km.

Živahen v vožnji
Tudi vozne lastnosti fiata 600 bi lahko označili za živahne; lahkoten volanski mehanizem je natančen in hiter, četudi ne dovolj poveden. Avto je okreten, obračalni krog je razmeroma majhen, ob dobri preglednosti tudi tesni parkirni manevri niso težavni. Med ovinki se fiat 600 dobro počuti; meje zdrsa so postavljene dovolj visoko, da so ovinkasti cestni odseki lahko v užitek, karoserija se ne nagiba preveč, vzmetenje pa učinkovito gladi večino cestnih lukenj - le najostrejše grbine znajo stresti notranjost in potnike.
Voznik se lahko zanese na nekaj serijskih asistenčnih sistemov, med katerimi je tudi solidno delujoč radarski tempomat. Sistem za preprečevanje zapustitve voznega pasu je malce zaletavajoč, sistem za opozarjanje na prekoračitev hitrosti pa ne prepozna vseh omejitev hitrosti (in prenehanje le-teh), a se ga da dokaj enostavno izklopiti.

Drago doplačilo za več opreme
Za takšnega fiata 600 je treba odšteti 25.290 evrov, na seznamu doplačil pa ne ostane prav veliko dodatkov; preskusni avto je bil dodatno opremljen le še z umetnim usnjem na sedežih, gretjem brisalcev vetrobranskega stekla in kovinsko barvo, ostalo pa že vsebuje najbogatejši paket opreme la prima.
Če ste se pripravljeni odreči kar nekaj sicer dobrodošlim dodatkom - na primer samodejni klimatski napravi, električnem pomiku voznikovega sedeža, električnem odpiranju prtljažnih vrat, radarskemu tempomatu in še nekaterim drugim dodatkom -, lahko fiata 600 s tem motorjem dobite tudi za nekaj manj kot 20.000 evrov, kar se zdi prijazno dostopna cena za avto s toliko šarma. 25 tisočakov, kolikor je stal preskusni avto, pa je za odtenek preveč.

Pod črto ...
Novi fiat 600 je pravi italijanski šarmer; prikupen, prijeten v vožnji in dovolj uporaben za širok nabor vozniških nalog. A italijanski avtomobilski šarm, pomešan z nekaj nostalgije, ni prav poceni; tudi zato, ker ima fiat 600 za ta denar že znotraj matičnega koncerna veliko tekmecev …
Všeč nam je +
šarmantna in prepoznavna oblika, prožen motor, lahkotna vodljivost
Ni nam všeč -
prostor na zadnji klopi, plastična notranjost, visoka cena z najboljšo opremo la prima
Tehnični podatki
Fiat 600 1.2 E-DCT6 MHEV 100 la prima
Motor in prenos moči: | bencinski, trivaljni, prostornina: 1199 cm3, največja moč: 74 kW (101 KM) pri 5500 vrt./min., največji navor: 205 Nm, blagi hibridni sistem, elektro motor: 21 kW (29 KM). Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko. |
Mere in masa: | dolžina: 417,8 cm, širina: 177,9 cm, višina: 152,5 cm, medosna razdalja: 255,7 cm, masa praznega vozila: 1355 kg, dovoljena skupna masa: 1782 kg, prostornina prtljažnika: 385 – 1256 l, posoda za gorivo: 44 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 184 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,5 s, normna poraba goriva: 4,9 l/100 km, izpust CO2: 109 g/km, poraba na testu: 6,2 l/100 km. |
Cena: | Avto Triglav: 25.290 EUR |
Kako do novega avtomobila?
NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |