Preden nam očitate, da primerjamo neprimerljive avte, naj pojasnimo, da tole ni primerjalni test; vsak od teh treh električnih avtov nastopa v svojem razredu, neprimerljive so tako njihove tehnične značilnosti kot cenovna umestitev. Imajo pa vseeno nekaj skupnega: so trenutno najbolj “vroči” novi električni avtomobili na prodajno razmeroma “mlačnem” slovenskem trgu in nismo se mogli upreti skušnjavi, da jih postavimo v vrsto, jih pretipamo, premerimo, preskusimo, primerjamo zapiske - in razmislimo o trenutnem stanju električne mobilnosti pri nas …
Trg električnih avtomobilov pri nas je letos bogatejši za kar nekaj zanimivih novih avtomobilov, ki bi si vsi po vrsti tudi zaslužili takšno električno druženje, a naš koledar testnih terminov se je zložil le za hkraten preskus teh treh avtomobilov; navzven majhnega, a vsebinsko zelo bogatega Hyundaijevega insterja, oblikovno nostalgično-simpatične in vozniško izjemne Renaultove petice ter presenetljivo suverenega in družinsko uporabnega Škodinega križanca elroqa.
Da smo vse tri avte na preskus dobili v najzmogljivejših, najbolje opremljenih - in tudi najdražjih različicah -, je malce nesrečno naključje, ki kvari ocenjevalno merilo “vrednost glede na ceno”, a poznavalci vedo, da so vsi trije avti na voljo tudi v zmogljivostno in opremsko skromnejših, a cenovno precej bolj dostopnih različicah, ki znajo biti zanimive precej širšemu krogu potencialnih kupcev kot različice z vrha cenikov.
Hyundai inster: prepričljivo prostoren
Hyundaijev inster najbolj navduši s svojo prostorsko izkoriščenostjo. 382,5 centimetra dolg križanec futuristične oblike in vpadljivih ter domiselnih oblikovnih podrobnosti je pravi mali prostorski čudež glede prostora za potnike v kabini; na zadnji klopi je precej več prostora za kolena kot v skoraj 10 cm daljšem renaultu 5 - tudi v skrajnem položaju vzdolžno pomične zadnje klopi.
| oblika in prostornos | 5/5 zvezdic |
| zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
| vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
| varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
| vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |

Zadaj dva odrasla sedita prav pomirjujoče udobno, občutek prostornosti pa še dodatno poudari visoko zarisana karoserija z obilico prostora za glave, je pa avto dokaj ozek. A davku na skromne dimenzije se tudi inster ne zmore izogniti: v prtljažnik gre “le” od 280 do 351 litrov prtljage (ob povsem naprej potisnjeni zadnji klopi), zadaj pa je po širini prostora le za dva potnika. A če upoštevamo, da je inster po zasnovi avto za v mesto oziroma drugi družinski avto, (pre)majhen prtljažnik in pomanjkanje prostora za tri odrasle zadaj ne bi smela biti odločilna nakupna dejavnika. Večina uporabnikov bo zagotovo navdušenih nad prostorsko prilagodljivostjo: s prevračanjem po polovici deljivega naslonjala zadnje klopi dobimo uporabno velik tovorni prostor, če pa naprej prekucnemo še prednja sedeža, pa lahko v insterju tudi prespimo. Zadnja klop - tudi sedežni del - je deljena, tako da lahko naprej pomaknemo zgolj polovico klopi, kar še poveča prilagodljivost.
Notranjost avta navduši tudi s kakovostno opremo, preglednim in intuitivnim Hyudaijevim digitalnim uporabniškim vmesnikom ter dobro vidljivostjo iz avta; insterja je otročje lahko parkirati na najtesnejša parkirna mesta, zaradi majhnega obračalnega kroga pa je zelo okreten. Zmogljivosti insterja na papirju niso nič posebnega, v prometu pa zna biti živahen in značilno električno odziven avto(mobilček), ki ga z veseljem zapodimo tudi v ovinke; če bi morali izbrati (električni) avto za tesne mestne ulice, je inster trenutno v samem vrhu primernih kandidatov.
Glede električnega pogona pri insterju ni skrivnosti; Hyundaijeva električna osnova v insterju pomeni sinhroni električni motor spredaj s 84,5 kW moči in 147 Nm navora ter litij-ionski akumulatorski sklop z (neto) zmogljivostjo 46 kW. Ob testni porabi energije 14,4 kWh/100 km to zadostuje tudi za daljše vožnje kot le za mestne opravke; z realnim (poletnim) dosegom prek 300 kilometrov se z insterjem lahko odpeljete tudi kam dlje. Od Ljubljane do Vranskega po avtocesti je imel inster na primer porabo 15 kWh/100 km, po mestu pa je ta lahko občutno manjša. Z izmeničnim tokom lahko insterja polnimo z največjo močjo 11 kW, z enosmernim tokom pa z največjo močjo 85 kW, kar zahteva malce daljše postanke na hitrih polnilnicah …
Inster z najzmogljivejšim akumulatorskim sklopom, močnejšim (od dveh) električnih motorjev in najbogatejšim paketom opreme impression stane 30.390 evrov; če od tega odštejemo 7200 evrov Borzenove subvencije, ga lahko v garažo odpeljete za 23.190 evrov. V tej različici ga torej ne moremo šteti za poceni rešitelja slovenskih električno-mobilnostnih ciljev, a inster je na voljo tudi s skromnejšimi dosegom, zmogljivostmi in opremo; cenik se začne pri 23.990 evrih za različico z 39 kWh (neto) akumulatorskim sklopom, 71,1 kW močnim motorjem in osnovnim opremskim paketom trend. Takšnega avta sicer še nismo preskusili, a smo prepričani, da vožnja, doseg in počutje niso bistveno slabši; za 16.790 evrov, kolikor stane takšen avto po odbitku subvencije, pa je to že lahko odličen in cenovno dostopen električni avto za dopolnitev družinske mobilnosti - če ga seveda lahko polnite doma.
Všeč nam je +
odlična izkoriščenost prostora, prostor na zadnji klopi, lahkotne vozne lastnosti
Ni nam všeč -
majhen prtljažnik, DC polnjenje, visoka cena preskušene različice
Tehnična izkaznica
hyundai inster 49 kW impression
| MOTOR IN PRENOS MOČI: | sinhroni električni motor, največja konična moč: 84,5 kW (115 KM), največji navor: 147 Nm. Litij-ionski akumulatorski sklop, neto zmogljivost: 46 kW. AC polnilnik: 11 kW, DC polnilnik: 85 kW. Pogon na prednji kolesi, 1-stopenjski avtomatski menjalnik. |
| ZMOGLJIVOSTI: | največja hitrost: 150 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,6 s, normna poraba: 14,9 kWh/100 km, normni doseg WLTP: 370 km, poraba na testu: 14,4 kWh/100 km, doseg na testu: 319 km. |
| CENA: | Hyundai Slovenija: 30.390 EUR obrok NLB: 318,31 EUR |
Renault 5: elektrika z nostalgičnim priokusom
Renault 5 privlači poglede, riše nasmehe na usta in dviguje palce mimoidočih; Renault je z domiselnim, premišljenim in oblikovno zelo uspešnim pomežikom nostalgični preteklosti predstavil nov električni avto - in v hipu osvojil srca evropskih voznikov. Že dolgo nismo sedeli za volanom tako simpatičnega in všečnega avtomobila, ki ne navdušuje le s svojo podobo, pač pa tudi s svojimi voznimi lastnostmi.
| oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
| zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
| vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
| varnost in oprema | 5/5 zvezdic |
| vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
![]()
To je v v resnici še večji dosežek kot oblikovalski “hommage” originalu iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja; električni renault 5 se namreč pelje dinamično in zelo suvereno, nekako tako, kot se (malce zamegljeno) spominjamo okretnosti originalne Renaultove petice pred nekaj desetletji. A vsej nostalgiji navkljub je novi renault 5 zelo sodoben avto; najnovejša generacija električnega pogona, zadnji večvodilni obesi, nizko težišče in dodelan volanski mehanizem prinesejo uživaške vozne lastnosti, o kakršnih številni daljnovzhodni tekmeci lahko le sanjajo. Če nič drugega, je renault 5 e-tech electric dokaz, da zna evropska avtomobilska industrija z več kot stoletje dolgo tehnično zapuščino še vedno narediti boljše avte kot včerajšnji prišleki na avtomobilski sceni; morda na cenejše, z vozniškega vidika pa vsekakor boljše …
Sicer pa je nova petica (skoraj) 4 metre dolg avto s petimi vrati, motorjem in (električnim) pogonom spredaj, nič kaj izjemnim 326-litrskim prtljažnikom in še skromnejšim prostorom za kolena potnikov na zadnji klopi. Zaradi takšne kombinacije lastnosti Renaultova električna petica ne more biti (prvi) družinski avto, lahko pa je odlična in zabavna dopolnitev družinske mobilnosti; prepričan sem, da bi se v družini vsakodnevno prepirali, kdo bo vzel petico za v službo ali šolo.
Kot smo že zapisali, smo imeli na preskusu najmočnejšo in najbolje opremljeno petico, kar pomeni 110 kW električni motor (nameščen je spredaj in poganja prednji kolesi), akumulatorski sklop z (neto) zmogljivostjo 52 kWh in opremski paket iconic. S takšnim pogonom lahko s petko (v poletnih voznih razmerah) ob testni porabi nekaj prek 15 kWh/100 km naredite skoraj 330 km z enim polnjenjem, kar bi moralo zadostovati ne samo za vsakodnevne vozniške potrebe, pač pa tudi za kakšen daljši izlet konec tedna. Petico lahko na polnilnici z izmeničnim tokom polnimo z 11 kW, na DC polnilnici pa s 100 kW.
Motorna moč in pospeški na papirju niso nič posebnega, v realnem prometu pa renault 5 navduši s svojo iskrivostjo, neposrednostjo in povratnimi vozniškimi informacijami. Avto je malce športno čvrsto vzmeten, a nikoli neudoben.
Tudi preskusna petica je bila z vrha Renaultove ponudbe, kar pomeni ceno 34.190 evrov - oziroma 26.990 evrov z odšteto subvencijo. Tudi to je (verjetno) previsoka cena za drugi družinski avto, a petico lahko dobite tudi ceneje; s precej manj opreme (osnovni paket opreme je “evolution”), z “le” 90 kW moči in s 40 kWh (neto) zaloge energije v akumulatorskem sklopu. Takšen avto stane 27.190 evrov oziroma 19.990 evrov po odšteti subvenciji, kar pa je za marsikoga že lahko zanimiva cena. Še cenejšo različico “five” z osnovno ceno pod 25 tisočaki pričakujemo proti koncu leta …
Všeč nam je +
karizmatična nostalgična podoba, ergonomsko vozniško okolje, odlične vozne lastnosti
Ni nam všeč +
prostor za potnike zadaj, povprečen prtljažnik, visoka cena preskušene različice
Tehnična izkaznica
Renault 5 EV52 iconic
| MOTOR IN PRENOS MOČI: | sinhroni električni motor, največja konična moč: 110 kW (150 KM), največji navor: 245 Nm. Litij-ionski akumulatorski sklop, neto zmogljivost: 52 kW. AC polnilnik: 11 kW, DC polnilnik: 100 kW. Pogon na prednji kolesi, 1-stopenjski avtomatski menjalnik. |
| ZMOGLJIVOSTI: | največja hitrost: 150 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8 s, normna poraba: 14,9 kWh/100 km, normni doseg WLTP: 410 km, poraba na testu: 15,8 kWh/100 km, doseg na testu: 329 km. |
| CENA: | GA Adriatic: 34.190 EUR, obrok NLB: 357,94 EUR |
Škoda elroq: (draga) družinska alternativa
Razmere v Volkswagnovem koncernu po poročanju medijev zaradi globalnih gospodarskih tokov niso prav rožnate, a češka Škoda s svojo raznoliko in dostopno ponudbo odločno in vztrajno drži svoj trden položaj na trgu. Novi elroq je najboljši dokaz za pregovorni češki pragmatizem; pri Škodi trdijo, da gre za električno alternativo prodajno uspešnemu karoqu, a z novo podobo in funkcionalno zasnovo. To pomeni zelo všečno obliko z nekaj vpadljivimi oblikovnimi podrobnostmi, kakršna sta na primer sklopa naprednih matričnih žarometov.
| oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
| zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
| vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
| varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
| varnost in oprema | 3/5 zvezdic |

Elroq je seveda postavljen na Volkswagnovo MEB platformo, ima 277-centimetrsko medosno razdaljo, obilico prostora za potnike zadaj in uporaben (a ne največji) 470-litrski prtljažnik z nekaj domiselnimi rešitvami, kakršne so na primer mreža za shranjevanje kablov pod prtljažno polico, dvojno prtljažno dno in v okvir prtljažnih vrat spravljeno strgalo za led.
Vozniško okolje poznamo iz drugih električnih avtov VW koncerna; uporabniški vmesnik multimedijskega sistema je bolj odziven kot v preteklosti, kakovost vgrajenih materialov in izdelave pa je na zelo visoki ravni; ob odlični zvočni izolaciji potniške kabine in izjemno udobnem vzmetenju so tudi daljša (družinska) potovanja zelo udobna. Veliko zaslug za to ima seveda opremljenost avta; pri elroqu sicer ne moremo izbirati opremskih različic, lahko pa dodajamo doplačljive opremske pakete dodatkov za udobje in tehnologijo. Najzmogljivejši elroq s sistemsko močjo 210 kW in (neto) zalogo energije 77 kWh na primer v osnovi stane 41.344 evrov, z nekaj dodatnimi opremskimi paketi (na primer z bogatejšim naborom asistenčnih sistemov, imenitnejšo notranjostjo in številnimi drugimi dodatki) pa je treba za takšnega elroqa odšteti že več kot 52 tisočakov. S takšno ceno se mora elroq za kupce boriti s številnim tekmecem - nekateri so tudi prostornejši, zmogljivejši, energetsko bogatejši in bolje opremljeni; v tem primeru morda elroqove udobne in lahkotne vozne lastnosti ter odlično bivalno počutje ne bodo dovolj prepričljiv prodajni argument …
V poletnih voznih razmerah smo s preskusnim elroqom zabeležili testno porabo malce manj kot 19 kWh/100 km, kar pomeni, da z enim polnjenjem lahko prevozimo več kot 400 kilometrov - tudi če smo pogosto na avtocesti oziroma na daljših potovanjih. Ob zmožnosti polnjenja z enosmernim tokom z močjo do 175 kW - mi smo zabeležili 167 kW - so potovalni postanki lahko razmeroma kratki. Ko smo se z vsemi tremi avti hkrati odpeljali po avtocesti iz Ljubljane na Vransko, smo pri elroqu zabeležili porabo 16,9 kWh/100 km; skoraj dva kWh več kot pri insterju in petici je glede na velikost in večjo maso avtomobila pričakovana in opravičljiva razlika …
Za razliko od Hyundaijevega insterja in Renaultove petice je Škodin elroq s svojo prostornostjo, uporabnostjo, udobjem in dosegom lahko odličen prvi družinski avto, le s ceno se je treba sprijazniti. Takšnega elroqa lahko domov odpeljete za približno 47.500 evrov, kolikor znaša cena z odšteto subvencijo (4500 evrov); ali je to ugodno ali pretirano, prepuščamo presoji bralcev. Je pa elroq na voljo tudi v dveh manj zmogljivih, energetsko skromnejših in cenovno ugodnejših različicah (elroq 50 s 125 kW za 34.700 in elroq 60 s 150 kW za 36.400 evrov), ki pa zahtevata temeljitejši razmislek o družinskih mobilnostnih navadah in potrebah …
Všeč nam je +
udobje v vožnji, prostorna potniška kabina, uporaben doseg
Ni nam všeč -
občutna masa avtomobila, draga dodatna oprema, visoka cena preskušene različice
Tehnična izkaznica
Škoda elroq 85
| MOTOR IN PRENOS MOČI: | sinhroni električni motor, največja konična moč: 210 kW (286 KM), največji navor: 545 Nm. Litij-ionski akumulatorski sklop, neto zmogljivost: 77 kW. AC polnilnik: 11 kW, DC polnilnik: 175 kW. Pogon na zadnji kolesi, 1-stopenjski avtomatski menjalnik. |
| ZMOGLJIVOSTI: | največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 6,6 s, normna poraba: 15,2 kWh/100 km, normni doseg WLTP: 450 km, poraba na testu: 18,9 kWh/100 km, doseg na testu: 407 km. |
| CENA | Porsche Slovenija: 41.344 EUR Obrok NLB: 552,78 EUR |

Pod črto ...
| Kot smo napisali že v uvodu, inster, petica in elroq niso neposredno primerljivi električni avti. Predstavljajo dober vpogled v smer razvoja električne mobilnosti v bližnji prihodnosti; hyundai inster ponuja odličen prostorski izkoristek in uporabnost drugega avta pri hiši, električni renault 5 je lahko vozniško zabavna in oblikovno izjemna dopolnitev družinske mobilnosti, elroq pa zna služit kot udoben in suveren prvi družinski avto. V idealnem svetu bi imel v domači garaži, opremljeni s pametnimi hišnimi polnilnicami, vse tri avte … |




