Test: Audi A6 avant e-tron quattro in audi Q6 e-tron quattro

Test

Električna dilema na vrhu - cestni terenec ali karavan …


A6 e-tron in Q6 e-tron sta najnovejša Audijeva električna avta, postavljena na novo platformo z 800-voltno električno napeljavo, ki si jo delita s Porschejevim macanom. Na skupnem preskusu nismo ugotovili le, da gre za najboljša Audijeva električna avta doslej, pač pa tudi, da električni pogon le še poglablja znano karoserijsko dilemo - cestni terenec ali karavan …  

  Audi A6 e-tron  Audi Q6 e-tron
oblika in prostornost 4/5 zvzedic 5/5 zvzedic
zmogljivost in poraba 5/5 zvzedic 4/5 zvzedic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvzedic 5/5 zvzedic
varnost in oprema 3/5 zvzedic 3/5 zvzedic
vrednost glede na ceno 3/5 zvzedic 3/5 zvzedic
Skupna jima je električna platforma PPE (Premium Platform Electric) z 800-voltno napeljavo, delita si električne motorje, pogonsko zasnovo, zasnovo podvozja in digitalno notranjost; razlike so tokrat res le karoserijske. 

Audi se je kot uveljavljena in cenjena, a vendarle klasična avtomobilska znamka z električno mobilnostjo spoprijel le delno uspešno; nekaj poskusov v preteklosti je bilo bolj ali manj napačnih, prav tako so nas večkrat zmedli s spremembo prodajne in razvojne elektro-strategije, da ne omenjam spreminjanja sistema oznak avtomobilov. A njihova kriza električne identitete je zdaj, kot vse kaže, mimo: z novim A6 e-tronom in Q6 e-tronom so se tudi na električnem polju vrnili med najboljše avtomobilske znamke s prestižnega spektra avtomobilskega trga, ki jih odlikujejo prepoznavnost, napredna tehnologija, vozne lastnosti in kakovost zasnove ter izdelave. 

Karoserijske - in značajske razlike 

Točno takšen vtis pustita tudi oba Audijeva nova električna avta, ki ju sicer loči karoserijska zasnova, a združuje tehnologija. Skupna jima je električna platforma PPE (Premium Platform Electric) z 800-voltno napeljavo, delita si električne motorje, pogonsko zasnovo, zasnovo podvozja in digitalno notranjost; razlike so tokrat res le karoserijske. 


 

A6 e-tron avant je karavan višjega razreda s klasičnimi karoserijskimi dimenzijskimi razmerji; dolgim prednjim pokrovom, elegantnim karavanskim zadkom, dolgo medosno razdaljo in značilno Audijevo podobo z matričnima žarometoma spredaj in aktivno grafiko OLED zadnjih luči. Skoraj 5 metrov dolžine in 2,95 metra medosne razdalje obljublja veliko prostora v kabini in prtljažniku, a “zgolj” 502 litra prtljažnika razočarata - nekdanji avanti te serije so imeli večji prtljažnik. Je pa zato več kot dovolj prostora v kabini - tako na prednjih dveh sedežih kot na zadnji klopi, kjer lahko udobno in vštric sedijo tudi trije odrasli. 

Ob omembi (pre)majhnega prtljažnika velja dodati, da ima A6 e-tron (tako kot Q6 e-tron) še manjši prtljažnik pod prednjim pokrovom, ki je ravno prav velik za shranjevanja kompleta polnilnih kablov. 

Presenetljivo, a resnično: Q6 e-tron, ki je s 477 centimetri dolžine za skoraj 16 cm krajši od električnega karavana in ima za skoraj 6 cm krajšo medosno razdaljo, ima hkrati večji oziroma prostornejši prtljažnik, približno 25 litrov v prid cestnemu terencu pa gre pripisati bolj pokončnemu prtljažnemu prostoru. 

Razen dejstva, da v Q6 e-tronu sedimo po cestno-terensko nekaj višje od tal kot v A6, zaradi česar je tudi vstopanje v avto malce bolj udobno, sta si vozniški okolji obeh avtov zelo podobni; vse se vrti okoli novega uporabniškega vmesnika s panoramsko uokvirjenima zaslonoma in novim uporabniškim vmesnikom. O tem smo v Motoreviji že pisali, zato le ponovimo; gre za pregledno, odzivno in intuitivno digitalno okolje, ki ne daje vtisa, da gre za v avto nameščen tablični računalnik, temveč za avtomobilsko armaturno ploščo z zmogljivim vmesnikom, ki bo všeč tudi bolj analognim, konzervativnim voznikom. Ob tem ima Audijev digitalni vmesnik vse, kar imajo tudi najboljši tablični avtomobilski računalniki, vključno z e-SIM spletno povezavo, bogatim naborom aplikacij (vključno z igricami), Googlovimi zemljevidi in odličnim načrtovalnikom poti, ki je povezan z nadzorom akumulatorskega sklopa, kar omogoča pripravo akumulatorskega sklopa na hitro polnjenje. Skratka, nova Audijeva električna platforma lahko drži korak z najboljšimi električnimi rešitvami specializiranih avtomobilskih znamk. Mimogrede, oba avta sta bila opremljena še z dodatnim zaslonom pred sovoznikom, ki lahko tudi med vožnjo - in brez motenja voznika - brska po spletu, gleda video posnetke ali se ukvarja z računalniškimi igricami - vsaj dokler mu ne postane slabo, ker ne gleda na cesto …

Audi Q6 e-tron ma hkrati večji oziroma prostornejši prtljažnik, približno 25 litrov več pa gre pripisati bolj pokončnemu prtljažnemu prostoru. 

Učinkovit pogon - in odlične vozne lastnosti

Električlna audija imata enak pogon; po dva električna motorja in s tem štirikolesni pogon, sistemsko moč 340 kW in sistemski navor 855 Nm ter akumulatorski sklop z neto zmogljivostjo 94,9 kWh. Moči in navora je dovolj za 4,7 sekundni pospešek do 100 km/h, za elektronsko omejenih 210 km/h največje hitrosti in za zelo odločno pospeševanje v vseh razmerah in na vsakršni cesti. Oba avta po teh lastnostih ne izdajata, da ju žene elektrika. Peljeta se kot vsi drugi zmogljivi audiji; zelo odzivno, zelo suvereno, a tudi zelo predvidljivo in natančno vodljivo. Zajeten zalogovnik električne energije v karoserijskem dnu doda veliko v skupno maso 2,5 oziroma 2,6 tone, a oba avta sta zelo lahkotno in natančno vodljiva, s čimer učinkovito prikrivata veliko težo. Oba avta sta bila opremljena tudi z (doplačljivim) zračnim vzmetenjem, ki skupaj s prilagodljivim blaženjem poskrbi za izjemno učinkovito glajenje cestnih neravnin - in s tem za vrhunsko vozno udobje, ki je še za odtenek bolj izrazito pri A6 e-tronu z daljšo medosno razdaljo. Malce subjektivno, a podprto s številnimi preskusnimi kilometri lahko zapišemo, da je A6 eden najudobnejših in v vožnji prepričljivih (električnih) avtomobilov na trgu ta hip. Q6 e-tron pa ne zaostaja veliko za njim …

Vozniški okolji obeh avtov so zelo podobni; vse se vrti okoli novega uporabniškega vmesnika s panoramsko uokvirjenima zaslonoma in novim uporabniškim vmesnikom.

A6 za avtocesto, Q5 za vsakodnevno udobje?

Kako pomembna je aerodinamika pri električnih avtomobilih, najbolje pokaže neposredna primerjava obeh tehnično zelo podobnih avtomobilov. Q6 e-tron ima aerodinamični količnik 0,28, A6 e-tron v karavanski oziroma avant različici pa 0,24. Na prvi pogled majhna razlika ima še kako veliko vlogo pri porabi energije oziroma pri dosegu - predvsem pri hitri vožnji po avtocestah: medtem, ko smo Q6 e-tronu na hitrih in dolgih vožnjah po avtocesti na zgornji meji dovoljene hitrosti namerili porabo energije 29,6 kWh/100 km, je A6 e-tron po istih poteh, v zelo podobnih razmerah in pri enakih hitrostih porabil v povprečju 26,9 kWh/100 km. Vse skupaj vpliva tudi na skupno testno povprečje: 22 proti 19,3 kWh/100 km v prid daljšemu, a bolj aerodinamičnemu audiju A6 e-tronu oziroma 431 proti 490 kilometrom dosega na testu. Z le nekaj bolj umirjeno vožnjo oziroma z le nekaj manjšimi hitrostnimi povprečji z obema avtomobiloma - vsaj poleti - lahko naredimo precej prek 500 kilometrov z enim polnjenjem. 

Oblika karoserije občutno vpliva tudi na skupno testno povprečje porabe elektrike: 22 proti 19,3 kWh/100 km v prid daljšemu, a bolj aerodinamičnemu audiju A6 e-tronu oziroma 431 proti 490 kilometrom dosega na testu.

800-voltna električna napeljava poleg večje učinkovitosti pogona omogoča tudi polnjenje z večjo močjo. Pri Audiju navajajo, da je največja moč polnjenja te platforme 270 kW, česar na dosegljivih polnilnicah nismo mogli preskusiti, smo pa dosegli polnilno moč 220 kW. Kot zanimivost z zaslona hitre polnilnice lahko omenimo, da smo 14 kWh napolnili s povprečno močjo 202 kW, povprečnim polnilnim tokom 283 amperov in povprečno napetostjo 702 volta. A tako zmogljiv akumulatorski sklop ima tudi svojo drugo, precej bolj senčno plat: na običajni enofazni garažni vtičnici smo s priloženim polnilnim kablom enega od audijev polnili le z močjo 1,4 kW - in obljubo, da bo avto poln po 55 urah polnjenja …

Q6 e-tron ima aerodinamični količnik 0,28, A6 e-tron v karavanski oziroma avant različici pa 0,24.

Res previsoka cena? 

Oba nova električna audija sta vrhunska avtomobila z odličnimi lastnostmi - tako električnimi kot  ostalimi, vključno z voznim udobjem, vodljivostjo, oprijemom, opremo, varnostjo ali vozniškimi užitki. Težko najdemo kakšno pomanjkljivost; premajhen prtljažnik v A6 avantu smo že omenili, Audijeve inženirje velja pograjati še glede nerodnih na dotik občutljivih volanskih stikal, potem pa se seznam pomanjkljivosti že konča. Cen obeh avtomobilov - A6 e-tron z opremskim paketom bussines stane v osnovi 70.640 evrov, Q6 e-tron 63.500 evrov, vsak od obeh avtov pa je imel še za več kot 30.000 evrov dodatne opreme - ne bomo zapisali pod pomanjkljivosti, pač pa pod neizogibne lastnosti te bavarske avtomobilske znamke; v primerjavi z njunima bencinsko/dizelsko/hibridnima sorodnikoma audijem A6 in Q5 električna audija v resnici sploh nista tako draga - najzmogljivejši A6 avant e-hybrid quattro z 270 kW stane 79.440 evrov, športni, a vseeno manj zmogljiv SQ5 TFSi quattro z 270 kW pa 82.800 evrov … 

Prednji prtljažnik v audiju Q6 e-tron.

Pod črto

Oba nova električna audija sta navdušila - tako z zmogljivostmi, udobjem in voznimi lastnostmi kot z električnimi voznimi zmogljivostmi. Zaradi svoje cene seveda nista za vsakogar, sta pa dokaz, da evropska avtomobilska industrija zna izdelati vrhunski električni avto; v tem prestižnem razredu električnega dela avtomobilskega trga celo bolje od večine drugih izdelovalcev, pa naj bodo iz ameriške ali azijske celine. 

Audi A6 avant e-tron quattro bussines

Všeč nam je +

klasična karavanska oblika, odlična aerodinamika, kakovostna izdelava, vozno in zvočno udobje, poraba in doseg

Ni nam všeč - 

majhen prtljažnik, nerodna volanska stikala 

Audi Q6 e-tron quattro bussines

Všeč nam je +

všečna oblika, prostornost v potniški kabini in prtljažniku, kakovostna izdelava, vozno in zvočno udobje

Ni nam všeč -

večja poraba energije, nerodna volanska stikala

 

Tehnični podatki

Audi A6 avant e-tron quattro bussines

Motor in prenos moči: spredaj električni asinhroni motor, zadaj električni sinhroni motor, največja konična sistemska moč: 340 kW (462 KM), največji navor: 855 Nm, akumulatorski sklop: 94,9 kWh (neto), polnilnik: 11 kW (AC) in 270 kW (DC). Pogon na vsa štiri kolesa, enostopenjski reduktorski menjalnik.
Mere in masa:  dolžina: 492,8  cm, širina: 192,3  cm, višina: 150,5  cm, medosna razdalja: 295,1 cm, masa praznega vozila: 2488  kg, dovoljena skupna masa: 2870  kg, prtljažnik: 502 - 1422 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 210 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 4,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 17,5 kWh/100 km, normni doseg: 542 km, poraba na testu: 19,3  kWh/100  km, doseg na testu: 490 km.
Cena: Porsche Slovenija: 70.640 EUR

 

Audi Q6 e-tron quattro bussines

Motor in prenos moči: spredaj električni asinhroni motor, zadaj električni sinhroni motor, največja konična sistemska moč: 340 kW (462 KM), največji navor: 855 Nm, akumulatorski sklop: 94,9 kWh (neto), polnilnik: 11 kW (AC) in 270 kW (DC). Pogon na vsa štiri kolesa, enostopenjski reduktorski menjalnik.
Mere in masa:   dolžina: 477,1  cm, širina: 195,2  cm, višina: 166,7  cm, medosna razdalja: 289,4 cm, masa praznega vozila: 2541  kg, dovoljena skupna masa: 1940  kg, prtljažnik: 526 - 1517 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 210 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 4,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 19,6 kWh/100 km, normni doseg: 484 km, poraba na testu: 22  kWh/100  km, doseg na testu: 431 km.
Cena: Porsche Slovenija: 63.500 EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


AudiTest avtaelektrikaquattroAudi A6električni avtielektrična mobilnostaudi Q6 e-tron

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Oglasna sporočila