A6 e-tron in Q6 e-tron sta najnovejša Audijeva električna avta, postavljena na novo platformo z 800-voltno električno napeljavo, ki si jo delita s Porschejevim macanom. Na skupnem preskusu nismo ugotovili le, da gre za najboljša Audijeva električna avta doslej, pač pa tudi, da električni pogon le še poglablja znano karoserijsko dilemo - cestni terenec ali karavan …
| Audi A6 e-tron | Audi Q6 e-tron | |
| oblika in prostornost | 4/5 zvzedic | 5/5 zvzedic |
| zmogljivost in poraba | 5/5 zvzedic | 4/5 zvzedic |
| vozne lastnosti in udobje | 5/5 zvzedic | 5/5 zvzedic |
| varnost in oprema | 3/5 zvzedic | 3/5 zvzedic |
| vrednost glede na ceno | 3/5 zvzedic | 3/5 zvzedic |
Audi se je kot uveljavljena in cenjena, a vendarle klasična avtomobilska znamka z električno mobilnostjo spoprijel le delno uspešno; nekaj poskusov v preteklosti je bilo bolj ali manj napačnih, prav tako so nas večkrat zmedli s spremembo prodajne in razvojne elektro-strategije, da ne omenjam spreminjanja sistema oznak avtomobilov. A njihova kriza električne identitete je zdaj, kot vse kaže, mimo: z novim A6 e-tronom in Q6 e-tronom so se tudi na električnem polju vrnili med najboljše avtomobilske znamke s prestižnega spektra avtomobilskega trga, ki jih odlikujejo prepoznavnost, napredna tehnologija, vozne lastnosti in kakovost zasnove ter izdelave.
Karoserijske - in značajske razlike
Točno takšen vtis pustita tudi oba Audijeva nova električna avta, ki ju sicer loči karoserijska zasnova, a združuje tehnologija. Skupna jima je električna platforma PPE (Premium Platform Electric) z 800-voltno napeljavo, delita si električne motorje, pogonsko zasnovo, zasnovo podvozja in digitalno notranjost; razlike so tokrat res le karoserijske.
A6 e-tron avant je karavan višjega razreda s klasičnimi karoserijskimi dimenzijskimi razmerji; dolgim prednjim pokrovom, elegantnim karavanskim zadkom, dolgo medosno razdaljo in značilno Audijevo podobo z matričnima žarometoma spredaj in aktivno grafiko OLED zadnjih luči. Skoraj 5 metrov dolžine in 2,95 metra medosne razdalje obljublja veliko prostora v kabini in prtljažniku, a “zgolj” 502 litra prtljažnika razočarata - nekdanji avanti te serije so imeli večji prtljažnik. Je pa zato več kot dovolj prostora v kabini - tako na prednjih dveh sedežih kot na zadnji klopi, kjer lahko udobno in vštric sedijo tudi trije odrasli.
Presenetljivo, a resnično: Q6 e-tron, ki je s 477 centimetri dolžine za skoraj 16 cm krajši od električnega karavana in ima za skoraj 6 cm krajšo medosno razdaljo, ima hkrati večji oziroma prostornejši prtljažnik, približno 25 litrov v prid cestnemu terencu pa gre pripisati bolj pokončnemu prtljažnemu prostoru.
Razen dejstva, da v Q6 e-tronu sedimo po cestno-terensko nekaj višje od tal kot v A6, zaradi česar je tudi vstopanje v avto malce bolj udobno, sta si vozniški okolji obeh avtov zelo podobni; vse se vrti okoli novega uporabniškega vmesnika s panoramsko uokvirjenima zaslonoma in novim uporabniškim vmesnikom. O tem smo v Motoreviji že pisali, zato le ponovimo; gre za pregledno, odzivno in intuitivno digitalno okolje, ki ne daje vtisa, da gre za v avto nameščen tablični računalnik, temveč za avtomobilsko armaturno ploščo z zmogljivim vmesnikom, ki bo všeč tudi bolj analognim, konzervativnim voznikom. Ob tem ima Audijev digitalni vmesnik vse, kar imajo tudi najboljši tablični avtomobilski računalniki, vključno z e-SIM spletno povezavo, bogatim naborom aplikacij (vključno z igricami), Googlovimi zemljevidi in odličnim načrtovalnikom poti, ki je povezan z nadzorom akumulatorskega sklopa, kar omogoča pripravo akumulatorskega sklopa na hitro polnjenje. Skratka, nova Audijeva električna platforma lahko drži korak z najboljšimi električnimi rešitvami specializiranih avtomobilskih znamk. Mimogrede, oba avta sta bila opremljena še z dodatnim zaslonom pred sovoznikom, ki lahko tudi med vožnjo - in brez motenja voznika - brska po spletu, gleda video posnetke ali se ukvarja z računalniškimi igricami - vsaj dokler mu ne postane slabo, ker ne gleda na cesto …
Učinkovit pogon - in odlične vozne lastnosti
Električlna audija imata enak pogon; po dva električna motorja in s tem štirikolesni pogon, sistemsko moč 340 kW in sistemski navor 855 Nm ter akumulatorski sklop z neto zmogljivostjo 94,9 kWh. Moči in navora je dovolj za 4,7 sekundni pospešek do 100 km/h, za elektronsko omejenih 210 km/h največje hitrosti in za zelo odločno pospeševanje v vseh razmerah in na vsakršni cesti. Oba avta po teh lastnostih ne izdajata, da ju žene elektrika. Peljeta se kot vsi drugi zmogljivi audiji; zelo odzivno, zelo suvereno, a tudi zelo predvidljivo in natančno vodljivo. Zajeten zalogovnik električne energije v karoserijskem dnu doda veliko v skupno maso 2,5 oziroma 2,6 tone, a oba avta sta zelo lahkotno in natančno vodljiva, s čimer učinkovito prikrivata veliko težo. Oba avta sta bila opremljena tudi z (doplačljivim) zračnim vzmetenjem, ki skupaj s prilagodljivim blaženjem poskrbi za izjemno učinkovito glajenje cestnih neravnin - in s tem za vrhunsko vozno udobje, ki je še za odtenek bolj izrazito pri A6 e-tronu z daljšo medosno razdaljo. Malce subjektivno, a podprto s številnimi preskusnimi kilometri lahko zapišemo, da je A6 eden najudobnejših in v vožnji prepričljivih (električnih) avtomobilov na trgu ta hip. Q6 e-tron pa ne zaostaja veliko za njim …
A6 za avtocesto, Q5 za vsakodnevno udobje?
Kako pomembna je aerodinamika pri električnih avtomobilih, najbolje pokaže neposredna primerjava obeh tehnično zelo podobnih avtomobilov. Q6 e-tron ima aerodinamični količnik 0,28, A6 e-tron v karavanski oziroma avant različici pa 0,24. Na prvi pogled majhna razlika ima še kako veliko vlogo pri porabi energije oziroma pri dosegu - predvsem pri hitri vožnji po avtocestah: medtem, ko smo Q6 e-tronu na hitrih in dolgih vožnjah po avtocesti na zgornji meji dovoljene hitrosti namerili porabo energije 29,6 kWh/100 km, je A6 e-tron po istih poteh, v zelo podobnih razmerah in pri enakih hitrostih porabil v povprečju 26,9 kWh/100 km. Vse skupaj vpliva tudi na skupno testno povprečje: 22 proti 19,3 kWh/100 km v prid daljšemu, a bolj aerodinamičnemu audiju A6 e-tronu oziroma 431 proti 490 kilometrom dosega na testu. Z le nekaj bolj umirjeno vožnjo oziroma z le nekaj manjšimi hitrostnimi povprečji z obema avtomobiloma - vsaj poleti - lahko naredimo precej prek 500 kilometrov z enim polnjenjem.
800-voltna električna napeljava poleg večje učinkovitosti pogona omogoča tudi polnjenje z večjo močjo. Pri Audiju navajajo, da je največja moč polnjenja te platforme 270 kW, česar na dosegljivih polnilnicah nismo mogli preskusiti, smo pa dosegli polnilno moč 220 kW. Kot zanimivost z zaslona hitre polnilnice lahko omenimo, da smo 14 kWh napolnili s povprečno močjo 202 kW, povprečnim polnilnim tokom 283 amperov in povprečno napetostjo 702 volta. A tako zmogljiv akumulatorski sklop ima tudi svojo drugo, precej bolj senčno plat: na običajni enofazni garažni vtičnici smo s priloženim polnilnim kablom enega od audijev polnili le z močjo 1,4 kW - in obljubo, da bo avto poln po 55 urah polnjenja …
Res previsoka cena?
Oba nova električna audija sta vrhunska avtomobila z odličnimi lastnostmi - tako električnimi kot ostalimi, vključno z voznim udobjem, vodljivostjo, oprijemom, opremo, varnostjo ali vozniškimi užitki. Težko najdemo kakšno pomanjkljivost; premajhen prtljažnik v A6 avantu smo že omenili, Audijeve inženirje velja pograjati še glede nerodnih na dotik občutljivih volanskih stikal, potem pa se seznam pomanjkljivosti že konča. Cen obeh avtomobilov - A6 e-tron z opremskim paketom bussines stane v osnovi 70.640 evrov, Q6 e-tron 63.500 evrov, vsak od obeh avtov pa je imel še za več kot 30.000 evrov dodatne opreme - ne bomo zapisali pod pomanjkljivosti, pač pa pod neizogibne lastnosti te bavarske avtomobilske znamke; v primerjavi z njunima bencinsko/dizelsko/hibridnima sorodnikoma audijem A6 in Q5 električna audija v resnici sploh nista tako draga - najzmogljivejši A6 avant e-hybrid quattro z 270 kW stane 79.440 evrov, športni, a vseeno manj zmogljiv SQ5 TFSi quattro z 270 kW pa 82.800 evrov …
Pod črto
| Oba nova električna audija sta navdušila - tako z zmogljivostmi, udobjem in voznimi lastnostmi kot z električnimi voznimi zmogljivostmi. Zaradi svoje cene seveda nista za vsakogar, sta pa dokaz, da evropska avtomobilska industrija zna izdelati vrhunski električni avto; v tem prestižnem razredu električnega dela avtomobilskega trga celo bolje od večine drugih izdelovalcev, pa naj bodo iz ameriške ali azijske celine. |
Audi A6 avant e-tron quattro bussines
Všeč nam je +
klasična karavanska oblika, odlična aerodinamika, kakovostna izdelava, vozno in zvočno udobje, poraba in doseg
Ni nam všeč -
majhen prtljažnik, nerodna volanska stikala

Audi Q6 e-tron quattro bussines
Všeč nam je +
všečna oblika, prostornost v potniški kabini in prtljažniku, kakovostna izdelava, vozno in zvočno udobje
Ni nam všeč -
večja poraba energije, nerodna volanska stikala

Tehnični podatki
Audi A6 avant e-tron quattro bussines
| Motor in prenos moči: | spredaj električni asinhroni motor, zadaj električni sinhroni motor, največja konična sistemska moč: 340 kW (462 KM), največji navor: 855 Nm, akumulatorski sklop: 94,9 kWh (neto), polnilnik: 11 kW (AC) in 270 kW (DC). Pogon na vsa štiri kolesa, enostopenjski reduktorski menjalnik. |
| Mere in masa: | dolžina: 492,8 cm, širina: 192,3 cm, višina: 150,5 cm, medosna razdalja: 295,1 cm, masa praznega vozila: 2488 kg, dovoljena skupna masa: 2870 kg, prtljažnik: 502 - 1422 l. |
| Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 210 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 4,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 17,5 kWh/100 km, normni doseg: 542 km, poraba na testu: 19,3 kWh/100 km, doseg na testu: 490 km. |
| Cena: | Porsche Slovenija: 70.640 EUR |
Audi Q6 e-tron quattro bussines
| Motor in prenos moči: | spredaj električni asinhroni motor, zadaj električni sinhroni motor, največja konična sistemska moč: 340 kW (462 KM), največji navor: 855 Nm, akumulatorski sklop: 94,9 kWh (neto), polnilnik: 11 kW (AC) in 270 kW (DC). Pogon na vsa štiri kolesa, enostopenjski reduktorski menjalnik. |
| Mere in masa: | dolžina: 477,1 cm, širina: 195,2 cm, višina: 166,7 cm, medosna razdalja: 289,4 cm, masa praznega vozila: 2541 kg, dovoljena skupna masa: 1940 kg, prtljažnik: 526 - 1517 l. |
| Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 210 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 4,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 19,6 kWh/100 km, normni doseg: 484 km, poraba na testu: 22 kWh/100 km, doseg na testu: 431 km. |
| Cena: | Porsche Slovenija: 63.500 EUR |
Kako do novega avtomobila?
| NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |



