Original v drugo

| Za volanom

Audi A5 coupe


 

Pred devetimi leti so pri Audiju predstavili kupejevski A5 prve generacije – in s športno eleganco tudi pri nas osvojili marsikaterega kupca. Jeseni bo na ceste zapeljal novi A5 coupe, v katerem kljub devetim letom razlike in tehničnega napredka še vedno lahko prepoznamo original.

Kako narediti manj avta in ga prodati za več denarja? Tako, da iz limuzine ustvariš kupe; tega recepta se drži večina tistih avtomobilskih izdelovalcev, ki ima v svoji ponudbi tovrstne kupeje – tudi Audi. Novi A5 coupe (in njegova športna različica S5 coupe) je v osnovi audi A4 s kupejevsko silhueto in le enimi vrati na vsakem boku, a je vseeno videti precej drugače, kar je glede na uniformiranost audijev lep dosežek. Še najbolj je A5 coupe limuzinskemu A4 podoben od zadaj, spredaj pa so razlike precej bolj očitne – predvsem na račun zaobljenega, padajočega prednjega dela pokrova motornega prostora, zaradi katerega sta malce višje postavljena tudi žarometa in zaradi katerega je trapezoidna maska hladilnika še bolj izrazita. Novi A5 je kljub poudarjeno ostrim karoserijskim linijam in prelomom zadržal izbočene, valovite blatnike predhodnika, vse skupaj pa predstavlja zanimivo in učinkovito ravnotežje med športnostjo in eleganco.

Armaturna plošča A5 je v grobem enaka tisti v A4, je pa notranjost precej bolj kupejevska; sedi se malce nižje, spredaj je na voljo obilo prostora za voznika in sopotnika, zadaj je prostora pričakovano malo – bolj za dva otroka kot za dva odrasla.

Voznik bo navdušen nad brezhibno ergonomijo in izjemno kakovostno armaturno ploščo (za doplačilo z digitalnim zaslonom namesto klasičnih merilnikov), le s slabšo vidljivostjo iz avta se velja sprijazniti.

Motorje in tehniko A5 poznamo iz A4 (in drugih audijev); avto je postavljen na novo generacijo Audijeve modularne platforme za vzdolžno vgrajene motorje, motorno paleto treh dizelskih in treh bencinskih motorjev pa v osnovi tudi že poznamo. 2-litrski TDI štirivaljnik je na voljo v različici s 140 kW, poganja lahko prednji kolesi ali vsa štiri kolesa, možno ga je kombinirati s 6-stopenjskim ročnim ali 7-stopenjskim s-tronic menjalnikom. Poudarjeno varčen motor z oznako ultra je tokrat prvič na voljo tudi v kombinaciji s štirikolesnim pogonom. Oba močnejša 3-litrska šestvaljna dizla – s 160 in 210 kW – presenetita z navorom; močnejši dizelski šestvaljnik ga ima kar za 600 Nm.

Tudi bencinski del motorne ponudbe navduši; že najšibkejši 2-litrski turbo štirivaljnik s 140 kW do 100 km/h pospeši v le 7,3 sekunde, močnejša različica s 185 kW do 100 km/h rabi le 5,8 sekunde. Najzahtevnejši vozniki lahko posežejo tudi po različici S5 coupe, v katerega vgrajujejo nov 3-litrski bencinski šestvaljnik z 260 kW (354 KM); motor ob odličnih zmogljivostih (pospešek do 100 km/h le 4,7 sekunde!) navduši tudi z dirkaškim zvokom in izjemno suverenostjo pri dinamični vožnji po ovinkasti cesti.

A5 je na voljo z prednjim ali štirikolesnim pogonom, pri čemer je slednji prvič na voljo v dveh različicah; A5 z S-tronic ali 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom ima vgrajen klasičen Audijev quattro pogon s samodejno zaporo sredinskega diferenciala. V ostalih različicah pa motor vsa štiri kolesa poganja prek novega “ultra” quattro štirikolesnega pogona z dvema sklopkama. Pogon ob zadostnem oprijemu usmerja navor le na prednji kolesni par, ob izgubi oprijem pa tudi na zadnjega – ali pa to z izbiro voznega programa prek sistema drive select stori voznik sam. Pri A5 kupec lahko dobi vse najnovejše in najboljše vozne in varnostne pripomočke.

Izza volana prav vse različice A5 navdušijo z odličnimi voznimi lastnostmi – z natančno in lahkotno vodljivostjo, izjemno lego na cesti in rahločutno uravnoteženostjo vzmetenja med športnostjo in udobjem. Odličen vtis pusti najmočnejši S5, ki se z zmogljivostmi in voznimi lastnostmi lahko pomeri tudi s kakšnim bolj izrazitim športnikom.

A5 in S5 bosta na naše ceste zapeljala šele proti koncu leta, zato slovenske cene še niso znane; za orientacijo so nam lahko nemške cene, ki se začnejo pri 38.000 evrih, končajo pa pri 63.000 evrih.

Audi A5 coupe
nova generacija elegantnega kupeja
trije dizelski, trije bencinski motorji
prednji ali štirikolesni pogon
odlične vozne lastnosti
pri nas konec leta
Ključne besede

AudiZa volanomA5

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj