Po obliki še tehnika

| Za volanom

Posodobljena mazda 6


Lani spomladi je mazda 6 doživela manjšo lepotno operacijo, letos so ji izboljšali živčevje in motorične sposobnosti ter olepšali notranjost. Spremembe so skromne, a dovolj temeljite, da so podaljšali življenje Mazdinemu zastavonoši.

Navzven mazde 6 z oznako prodajnega leta 2017 ne boste prepoznali, saj vidnih sprememb ni, če ne štejemo dobro skritih smernikov v zunanjih vzvratnih ogledalih. V notranjosti pa bo pozorno oko opazilo nov volanski obroč z novo razporejenimi in oblikovanimi volanskimi gumbi, novo grafiko merilnikov in nov, digitalen zaslon na armaturni plošči – z bolj logično razporejenimi in predstavljenimi digitalnimi podatki. Med novostmi velja omeniti tudi barvno grafiko podatkov projektorskega prikazovalnika na majhen zaslon pred voznikom.

Če vas teh nekaj drobnih sprememb ni prepričalo v zamenjavo avta, vas bodo morda tiste, ki so očem skrite. Med temi velja omeniti zanimiv pristop k izboljšanju lege na cesti in udobja pri vožnji v ovinkih; imenuje se G-vectoring control (GVC), gre pa za elektronski sistem, ki pri zavijanju v ovinek malenkost zmanjša moč in navor motorja, s tem poskrbi za večjo obremenitev zunanjega prednjega kolesa in tudi malce boljši oprijem. Marsikateri avtomobilski izdelovalec podoben rezultat doseže s ciljanim zaviranjem zunanjega kolesa, pri Mazdi pa skušajo to doseči z odvzemanjem moči in navora. A poseg v delovanje motorja je tako skromen, da se ga izza volana skoraj ne občuti – kar je po besedah Mazdinih inženirjev načrtovano. Ob boljših voznih lastnostih GVC poskrbi tudi za malce večje udobje potnikov in večjo stabilnost pri višjih hitrostih. Druga posodobitev je zajela boljšo zvočno izolacijo dizelskih motorjev, kar so dosegli z boljšim uravnoteženjem batov, spremembami pri vbrizgu in dodatnim izolacijskim materialom v okvirih vrat. Dizelski motorji so res malce bolj tihi, a še zdaleč ne neslišni.

Mazdin sistem varnostnih in voznih pripomočkov odslej prepoznava tudi pešce, povečali so tudi hitrost, do katere sistem za samodejno zaviranje v povezavi z radarskim tempomatom zavre avto.

Posodobljena mazda 6 bo na naše ceste zapeljala oktobru, cene pa še niso znane; po besedah Mazdinih predstavnikov naj bi ostale na ravni predhodnika, a ker je avto odslej tudi malce bogatejše opremljen, velja računati na nekaj stotakov višje osnovne cene. Ostale značilnosti mazde 6 ostajajo nespremenjene; avto je na voljo v limuzinski in malce krajši karavanski različici, s pogonom na prednji ali na vsa štiri kolesa, z ročnim ali samodejnim menjalnikom ter s paleto dveh bencinskih in dveh dizelskih motorjev (z močmi od 107 do 141 kW).

Posodobljena mazda 6
- posodobljena tehnika
- elektronski sistem G-vectoring control
- zmogljivejši varnostni pripomočki
- naprodaj oktobra
Ključne besede

Za volanomMazdamazda 6

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj