Za volanom: prenovljena mazda 6

Za volanom

Butični pristop na krilih kakovosti


Mazda je pripravila še drugo prenovo 3. generacije svoje limuzine in karavana srednjega razreda. Z butično opremo in tehniko se mazda 6 spogleduje z merili visokega razreda.

Zanimivosti in dejstva: Mazda vztraja pri svoji unikatni strojegradnji

Mazda ima tudi v Evropi svoj krog kupcev (242.000), ki pri tej znamki cenijo predvsem tradicijo drznosti, kakovostno izdelavo in svojevrstno tehnično filozofijo, ki se odraža predvsem v tehnološkem odmiku ustaljenih praks oziroma rešitev. V zgodovini so sloveli po svojih rotacijskih motorjih, danes pa nase opozarjajo z napredki v energijskem izkoristku motorjev z notranjim izgorevanjem. To se najbolj izrazito kaže pri njihovi tehnologiji Skyactiv, s katero so razvoj motorjev z notranjim izgorevanjem brez aktualnega zmanjšanja prostornin in brez uporabe prisilnega polnjenja pri bencinskih motorjev pripeljali do zelo dobrih rezultatov glede porabe goriva ter izpustov. Pri izpopolnjevanju svoje tehnologije, ki se pri motorjih osredotoča predvsem na dogajanje v valjih, izgorevanje, so uspeli združiti lastnosti bencinskega in dizelskega motorja. Spomladi prihodnje leto naj bi na ceste tako zapeljal prvi Mazdin avto z novim bencinskim motorjem, ki bo temeljil na tehnologiji skyactiv X. Ta bo, kot smo v Motoreviji že pisali, združil glavne značilnosti tako bencinskega kot dizelskega motorja, saj za vžig zgorevalne zmesi lahko poskrbi vžigalna svečka ali pa pride do kompresijskega samovžiga zgorevalne zmesi kot pri dizelskih motorjih, a tudi ob začetni pomoči iskre.

Bencinski motorji: atmosferski štirivaljniki - dve različici skyactiv-G 2,0 (107 kW in 213 Nm ali 121 kW in 213 Nm) in skyactiv-G 2,5 (143 kW in 258 Nm s funkcijo izklopa dveh valjev).
Dizelska motorja: prisilno polnjena štirivaljnika - skyactiv-D 2,0 (110 kW in 380 Nm) in skyactiv-D 2,2 (135 kW in 445 Nm ter SCR katalizator z AdBlue rezervoarjem.

Video: povzetek novosti ob prenovi

Pusti vtis

Prenovljena mazda 6 že na prvi pogled pusti vtis zelo kakovostnega izdelka. Oblikovnih sprememb ni veliko; ostro oko bo opazilo, da je sicer že prej elegantno in dinamično oblikovana karoserija, pridobila nekaj osveženih podrobnosti, ki na nevsiljiv način okrepijo samozavesten nastop. Spredaj sta poleg nove maske hladilnika, glavna pridobitev pametna žarometa s po 20 LED diodami - te svetlobni snop aktivno prilagajajo glede na hitrost in promet ter celo na gibanje pešcev in kolesarjev, temo pa osvetlijo 80 metrov dlje kot prej.

Sprednji del sedaj odločneje povzema linije, ki jih je uvedla nova generacija cestnega terenca CX-5. Nova so tudi 17- in 19-palčna platišča.

Učinki prenove so veliko bolj očitni v kabini in na cesti. Avto je zlasti v kombinaciji z bencinskim motorjem izjemno tih in udoben. Hrupa in tresljajev je res malo. Lega na cesti je suverena, vzmetenje pa je zelo uglajeno in učinkovito. S tega vidika avto nudi povsem primerljivo vozno izkušnjo visokega razreda. Debelejše preproge in stekla, več zvočne izolacije in dodatne ojačitve karoserije so prinesle več udobja in boljše vozne lastnosti, a hkrati tudi nekaj več kilogramov. 

S prenovo so še okrepili kakovost vgrajenih materialov in izdelave kabine. Mazda 6 ima zlasti v novi, najvišji ravni opreme takumi kaj pokazati: z žlahtnostjo pravega lesa, usnja, 3-stopenjsko prezračevanimi sedeži, zelo dobro klimatizacijo in izredno skrbno izdelanimi podrobnostmi pusti vtis. Armatura plošča je zasnovana na novo in ergonomsko izboljšana.

Voznik ima na voljo nov zaslon na sredini merilnikov s podatki o vožnji in delovanju aktivnih varnostnih sistemov. V serijski opremi je še projekcijski zaslon na vetrobranskem steklu.

Več varnosti: Do hitrosti 80 km/h zaznava tudi pešce


Digitalno je šestica kljub prenovi v primerjavi z nekaterimi tekmeci še vedno malce zadržana, kar bo všeč predvsem konzervativnejšim voznikom. Dobila je za palec večji zaslon (8-palčni), ki po novem prikazuje tudi 360-stopinjsko živo sliko okolice avta. Vmesnik je združljiv s pametnimi telefoni preko sistemov Apple Car Play in Android Auto. Daljši je seznam serijsko vgrajenih aktivnih varnostnih sistemov. Ti so postali še bolj natančni oziroma zmogljivi. Radarski tempomat zna sedaj ob samodejnem menjalniku tudi ustaviti in speljati, sistem proti naletu s samodejnim zaviranjem v sili je aktiven do hitrosti 200 km/h, do 80 km/h pa zaznava tudi pešce. Pri motorjih je bolj kot rahel prirastek moči in navora pomembno dejstvo, da vsi izpolnjujejo novi okoljevarstveni standard Euro 6d - TEMP in so homologirani po meritvenem protokolu WLTP. 2,2-litrski dizelski motor je zato dobil SRC katalizator in posodo za tekočino adblue rezervoar, ajmočnejši bencinski motor (2,5-litra) pa funkcijo izklopa dveh valjev. Prenovljena mazda 6 je avto vzornih voznih lastnosti, ki z vsebino in kakovostjo utegne presenetiti tudi najzahtevnejše.

Prenovljena mazda 6 sedan in wagon: Pri slovenskem zastopniku pričakujejo, da bo letna prodaja ostala v dosedanjem obsegu 120 avtomobilov na leto. Slovenski kupci pa so se pri mazdi 6 do sedaj v 76 odstotkih odločali za karavansko različico. Več kot polovica v Sloveniji prodanih šestic je bila je imela opremo višje ravni.

Pod črto ...

- varčni bencinski motorji skyactiv-G od 107 do 143 kW
- najmočnejši dizel: 2,2 litra 135 kW in 445 Nm
- vsi motorji že izpolnjujejo novi okoljevarstveni standard Euro 6d - TEMP
- več aktivnih vozniških pripomočkov v serijski opremi
- možnost štirikolesnega pogona
- zelo kakovostni materiali in izdelava ter odlična zvočna zatesnjenost
- v Sloveniji na voljo od konca poletja

Z 2-litrskim skyactiv-G bencinskim motorjem (121 kW in 213 Nm) smo po podeželskih cestah Majorke , vključno z dinamično odpeljanimi odseki, brez težav povprečno porabo goriva obdržali med 7 in 7,3 litra na 100 km.

 

Osnovna prostornina prtljažnika pri limuzini (sedan) meri 480 litrov, pri karavanu (wagon) pa 522 litrov. S kakovostjo kabine in zvočno zatesnitvijo mazda 6 brez dvoma za seboj pušča marsikaterega evropskega tekmeca.

 

Butičnost Mazde se ne kaže zgolj v globalni prodajni številki 1,63 milijona avtov, ki je v primerjavi z avtomobilskimi velikani res precej butična, ampak tudi v celovitem pristopu izdelave avtov - od razvoja, do tehnične drznosti, samosvoje tehnološke poti, pa vse do kakovosti po načelu rokodelskega pristopa tradicionalnih vrednot japonskih mojstrov.

 

Več varnosti, udobja in tišine pomeni tudi nekoliko večjo maso. V prid boljšim voznim lastnostim so pri limuzini ob prenovi za nekaj milimetrov podaljšali medosno razdaljo, obe različici karoserije pa so dodatno okrepili. Najbolje opremljena mazda 6 wagon z 2,2-litrskim dizlom (184 kW), 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom tehta 1635 kg.

 

Pri obeh najmočnejših motorjih je na voljo zgolj 6-stopenjski samodejni menjalnik, pri dizlu pa še štirikolesni pogon.

Foto: Mazda 6 na po podeželskih cestah Majorke

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj