Za volanom: prenovljena mazda CX-3

Za volanom

Mična Japonka - največja novost je čistejši, večji in uglajen 1,8-litrski dizelski motor.


Mazda je po nedavni pomladitvi šestice osvežila še kompaktnega cestnega terenca - mazdo CX-3. Največja novost je čistejši, večji, zelo tih in uglajen 1,8-litrski dizelski motor.

V nasprotju s trendi dizlu niso pomahali v slovo temveč ga izboljšali 

S prenovo se CX-3 predvsem prilagaja strožjemu okoljevarstvenemu standardu euro 6d-TEMP; zato je avto dobil nov 1,8-litrski skyactiv-d dizelski motor, ki nadomešča 1,5-litrskega. Inženirji so se precej temeljito lotili tudi prenove obeh različic 2-litrskega skyactiv-g bencinskega motorja (z 89 kW in 110 kW) z visokim kompresijskim razmerjem 14:1. Pri obeh bencinskih motorjih so energijsko učinkovitost povečali z znižanjem mehanskega trenja, poskrbeli so za učinkovitejše izgorevanje, natančnejši in hitrejši vbrizg goriva ter izboljšali termični nadzor delovanja motorja. Oba bencinska motorja sta nekoliko bolj prožna, saj več navora ponujata v spodnjem območju vrtljajev. Prepričljiv je tudi novi dizelski štirivaljnik s 85 kW in 270 Nm navora, ki je na voljo že pri 1600 vrtljajih v minuti. Pri njem so z novimi šobami poskrbeli za izjemno natančen vbrizg, pametni nadzor prisilnega polnjenja in učinkovitejše čiščenje dušikovih oksidov ob pomoči katalitičnega sistema NSC, ki je pri čiščenju izpušnih plinov z nižjo temperaturo bolj učinkovit od SRC katalizatorja in ne potrebuje sečnine (AdBlue), kar pomeni manj stroškov. Na testni trasi, ki nas je peljala preko andaluzijskih gora, smo si privoščili nekaj zelo dinamično odpeljanih odsekov, a je potovalni računalnik po koncu voženj pokazal porabo 6,2 litra goriva na 100 km. To je motor, ki bo ob zmerni vožnji v povprečju zahteval precej manj kot 6 litrov goriva.

Video: zanimivosti in dejstva

Bolj elegantna in pametnejša

Prenovljena mazda CX-3 je dobila komaj opazne kozmetične popravke zunanjosti: novo masko motorja, bolj diskretno vdelane luči za meglo in nove zadnje luči. Najbolj v oči pade nova živo rdeča barva soul red, ki v kombinaciji z novimi 18-palčnimi platišči naredi mično Japonko zelo elegantno. Kabina je dobila kakovostnejše materiale, posodobili so umetno inteligenco: radarski tempomat zdaj deluje tudi pri manj kot 30 km/h, saj zna ob samodejnem menjalniku sam ustaviti in ponovno speljati. Nadgradili so tudi sistem proti naletu pri nizkih hitrostih v mestu, ki pešce zaznava tudi v slabših svetlobnih razmerah in v temi.

Kljub možnosti štirikolesnega pogona je povsem asfaltno orientiran avto, saj je od tal odtaljena skromnih 15,5 cm.

Pod črto

Mazda CX-3 je bila že pred prenovo vozniško eden najbolj prepričljivih avtov v razredu malih križancev, z novimi nastavitvami podvozja in volanskega mehanizma pa se ovinkov loteva še natančneje. Le prostornost še vedno ni njena najmočnejša stran …

Prenovljena mazda CX-3

- varčna 2-litrska bencinska motorja skyactiv-G z 89 in 110 kW
- nov 1,8-litrski dizelski motor s 85 kW in 270 Nm
- učinkovitejši sistemi za pomoč vozniku
- možnost štirikolesnega pogona
- zelo kakovostni materiali in izdelava
- v Sloveniji že na voljo od 16.090 evrov

Prenovljena mazda CX-3 se pelje zelo lepo in zanesljivo drži smer ter ima občutno izboljšan volanski mehanizem.
V Sloveniji so lansko leto prodali 400 mazd CX-3, pri uvozniku pa pričakujejo, da jim bo to uspelo tudi letos.

 

Tudi sedežni položaj je bližje limuzini kot pa visokemu cestnemu terencu.

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj