Za volanom: Ford ranger raptor

Za volanom

Dol s ceste! Divji ranger raptor je tako kot focus ST nastal v športnem oddelku Ford performance.


Na dalmatinskem kamnitem makadamu smo preizkusili najbolj športno različico Fordovega terenskega pick-upa rangerja.

Zanimivosti in dejstva: Športnik za najbolj divje poti 

Raptor na terenu zmore preplezati marsikaj, saj je od tal oddaljen dobrih 28 cm, ima 10-stopenjski samodejni menjalnik z reduktorjem in elektronsko nadzorovano zaporo zadnjega diferenciala. Ima tudi 6 voznih programov za vožnjo po cesti in terenu: normalni, športi, trava/makadam, snežni, blato/pesek, baja, skale
Terenske lastnosti: oddaljenost od tal 28,3 cm, vstopni kot 32.5°, izstopni kot 27° in prevojni kot 25°. Največja globina bredenja vode: 85 cm. 
Težko je opisati občutke izza volana, ko 2,5 tone težek pick-up pri hitrosti primerljivi z vožnjo po asfaltni magistralki, drvi preko kamenja in jam razritega makadama. Vsa čutila z negotovostjo pričakujejo pretres telesa, ko se z veliko hitrostjo približuješ jarku, a raptor s podvozjem dobesedno raztrga silo udarca, ki izpod koles potuje proti kabini. Zares impresivno, že dolgo nismo tako osuplo in nasmejano hkrati dvignili toliko prahu oziroma kamenja.

Ne zanima ga garanje, ustvarjen je za užitke

Ranger v Evropi in pri nas beleži najboljše prodajne rezultate v razredu tonskih poltovornjakov. Divji ranger raptor je tako kot focus ST nastal v športnem oddelku Ford performance, kjer so temeljito predelali rangerjevo vzmetenje, mu razširili koloteke, ga “obuli” v pnevmatike z grobim terenskim profilom in okrepljenimi bočnicami (BF goodrich 285/70 R17) ter zanj pripravili nov motor.

Raptor že na prvi pogled daje vedeti, da ga ne zanimajo delo na gradbišču, na kmetiji ali v gozdu, pač pa predvsem zabava na vsakršni podlagi oziroma prašni in blatni kilometri v hitrem tempu. Terenski športnik najbolj osupne z zmogljivostjo podvozja. Športni blažilniki ameriškega specialista Fox racing z bati premera 46,6 milimetra zmorejo zares ekstremne terenske obremenitve in prestrežejo tudi najbolj silovite udarce - tudi ko se vsa štiri kolesa odlepijo od podlage in nekaj metrov naprej znova silovito pristanejo na trdo kamenje.

Biturbo s 500 Nm navora

Odlično podvozje bi preneslo tudi navor 6 ali 8-valjnika, a Evropi prilagojeni raptor ima vgrajen 2-litrski dizelski motor z dvema turbinskima polnilnikoma. Čeprav gre za prožen motor - zmore 157 kW moči in 500 Nm navora - ne doseže zmogljivosti podvozja in vzmetenja. Športno vzmetenje brez listnatih vzmeti zadaj poveča udobje, izboljša vozne lastnosti na cesti in terenu, a hkrati zmanjša tovorne zmogljivosti. Davek športnosti pomeni “le” 620 kg največje nosilnosti in vleko 2,5 tone težke prikolice. Raptor bo v Slovenijo prišel prihodnje leto, zanj bo treba pripraviti 52.060 evrov.

Pred udarci nežive narave s podlage se raptor brani s kar 2,3 milimetra debelim jeklenim ščitom visoke natezne trdnosti, ki pokriva vse vitalne dele podvozja in motor. Ob silovitosti obračuna z makadamom v baja programu izpod koles raptorja letijo številni večji in manjši projektili, ki naletijo na debelo jekleno ploščo in okrov diferenciala.

 

Med terenskimi voznimi programi - poleg tistih za premagovanje peska, skal, snega, blata in trave - izstopa športni baja, ki namenjen hitremu premagovanju najbolj grobih podlag. Avto zmore prebresti 85 cm globoko vodo.

 

Raptor pod kesonom nima listnatih vzmeti, pač pa kombinacijo vijačnih vzmeti in vgrajenih Wattovih členov, ki omogočajo pomik osi gor in dol s kar najmanj prečnega gibanja. Tudi na asfaltu se ta pick-up obnaša precej bolj dinamično od svojih tekmecev. A poudarjamo, da ima skoraj pol tone manjšo nosilnost na račun športno-terenskih užitkov.

 

Raptor brez težav tudi poskoči in mehko pristane. Dober občutek pri dinamični vožnji na asfaltu in terenu dajejo tudi zmogljive zavore z velikim koluti premera 33,2 centimetra.

 

V notranjosti velja pohvaliti športni volan. Avto prepriča tudi z aktivno varnostjo oziroma z dobro delujočimi asistenčnimi sistemi.

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj