Za volanom: novi ford focus ST

Za volanom

Ostrina - še vedno vsakdanje uporaben, a zelo hiter avto.


Sedli smo za volan aktualnega slovenskega avtomobila leta, ki je bil na tehnični preobrazbi v športni delavnici Ford performance. Novi focus ST je še vedno vsakdanje uporaben, a zelo hiter avto.

Zanimivosti in dejstva: pametni turbo

Med tehnološke inovacije novega focusa ST sodi napredena tehnologija za zmanjševanje učinka “turbo-luknje” oziroma odzivnosti motorja z zamikom. 2,3-litrski bencinski ecoboost motor ima turbinski polnilnik z dvojnim dovodom polnilnega zraka, ki učinkoviteje izkoristi izpušne pline in zagotavlja boljši prenos energije na vetrnici turbine, posledično pa večjo moč in predvsem hitrejše zagotavljanje tlačnega polnjenja. Pametna turbina v focusu ST učinek zamika oziroma odzivnosti v spodnjem območju delovanja pri nizkih vrtljajih preprečuje tako, da elektronika zadrži dušilno loputo odprto do tri sekunde, ko voznik odmakne nogo s stopalke za pospeševanje. S tem zmanjša preobrat pretoka zraka iz turbinskega polnilnika in ohrani hitrost rotorja kompresorja. Z ohranjanjem pripravljenosti turbopolnilnika za takojšnji odziv in vzdrževanjem tlaka v polnilnem kolektorju, ko voznik ne pritiska stopalke za pospeševanje, turbina omogoča hitrejše povečanje polnilnega tlaka in boljše izgorevanje ob ponovnem pritisku na stopalko za plin. Poleg tega elektronsko krmiljeni obvod omogoča natančnejše uravnavanje tlačnega polnjenja za kar najbolj optimalno delovanje motorja.
Ford focus je bil vedno družinski avto, ki je izstopal s svojim dinamičnimi voznimi lastnostmi. V razredu družinskih kombilimuzin in karavanov pa že dolgo časa nastopajo tudi modeli z zelo športnim značajem, ki predstavljajo kompromis med družinskim in športnim avtomobilom. Novi ford focus ST je postal eden najbolj uglajenih družinskih atletov, ki se po udobju in ostrini brez težav kosa z leonom cupro, golfom GTI, hyundiaom i30 N fastbackom …

V družinsko garažo prinaša zelo dobre zmogljivosti

Novi focus ST je zelo dober avto, ki zagrizene bitke s štoparico prepušča bratu RS-u, v družinsko garažo pa kljub temu prinaša precej vozniške zabave in zelo dobre zmogljivosti. V primerjavi s prejšnjim ST-jem je postal občutno bolj udoben, v vožnji pa natančnejši in bolj uglajen. Ko se z njim voziš po mestu, je povsem krotek, prav nič nervozen, lahkotno vodljiv in zvočno uglajen. Samo dva ali trije kliki na volanu pa hitro spremenijo njegov značaj in zamenjajo občutke za volanom: vklop sport ali track (dirkališče) nastavitev v hipu prebudijo osredotočenega avtomobilskega atleta, ki je za dvanajst odstotkov izboljšal svoj osebni rekord pri pospeševanju do hitrosti 100 km/h. S štartnim programom do “stotice” potrebuje le 5,7 sekunde.

Na pogled se focus ST bistveno ne razlikuje od ostalih različic in je celo za kanček manj atraktiven kot v “pohodniški” active različici. Na maski hladilnika izstopa oznaka ST, zadaj bo oko opazilo dve izpušni cevi, avto ima velik strešni usmerjevalnik zraka, z boka v oči padejo veliki zavorni koluti s premerom 33 centimetrov, ki jih oklepajo rdeče čeljusti. Z njimi ima focus ST močnejši pojemek oziroma zavorno moč kot prejšnja generacija focusa ST.

Avto je hiter na varen način

Bolj kot z odločnim pospeševanjem navduši z izredno natančno vodljivostjo, zanesljivo lego na cesti in predvidljivostjo. Dinamična vožnja z njim ni prav nič živčna in napadalna, temveč uživaška. Avto je hiter na varen način. Podvozje je odlično uravnoteženo: sistem nadzora vzmetenja vsaki dve milisekundi preveri in prilagodi odziv blaženja, krmiljenja in zavor. Meja zdrsa je postavljena zelo visoko, v ovinkih pa smer in oprijem pomaga zagotavljati nova, natančnejša diferencialna zapora z elektronsko omejenim zdrsom (eLSD). Volan da voznikovim rokam veliko informacij, predvsem pa je tudi pri pospeševanju iz zaprtih ovinkov občutek na njem zelo dober. Nič trganja iz rok, nič drsenja prek prednjih koles in nič vrtenja v prazno. Vozniški užitki so v tem avtu dosegljivi na zelo varen način in voznik v doživeto odpeljanih ovinkih ne bo deležen prestrašenih ali jeznih pogledov sopotnikov. Focus ST zna odpustiti ali celo popraviti marsikatero voznikovo napako.

Motor zmore 206 kW in ima 420 Nm navora. Je zelo prožen, saj ima izpopolnjen, odzivnejši turbinski polnilnik, ki zna ohraniti pripravljenost za takojšnji odziv oziroma vzdrževati ustrezen tlaka v polnilnem kolektorju.  Tako omogoča hitrejše in natančnejše uravnavanje polnilnega tlaka.

Pod motornim pokrovom je prenovljen 2,3-litrski bencinski štirivaljnik s turbinskim polnilnikom. Motor zmore 206 kW in ima 420 Nm navora. Je zelo prožen, saj ima izpopolnjen in odzivnejši turbinski polnilnik, ki zna ohraniti pripravljenost za takojšnji odziv z vzdrževanjem tlaka v polnilnem kolektorju, s čimer omogoča hitrejše in natančnejše uravnavanje polnilnega tlaka. Motor odlično dopolnjuje 6-stopenjski ročni menjalnik s kratkimi in natančnimi gibi prestavne ročice. Na voljo je tudi dvolitrski dizelski motor s 190 kW, ki pa ne zna poustvariti športnih občutkov bencinskega motorja.

Pod črto ...

Novi focus ST je vsakdanje uporaben, varnostno napreden športen avto, ki ponuja odličen kompromis med športno ostro in uglajeno vožnjo. Če avto ni ravno v oranžni barvi, bo oznaka ST ostala celo spregledana, a le do prvega ovinka.

V kabini izstopata zelo dobra športna sedeža za voznika in sovoznika. Dobro oprimeta telo in tudi na daljših poteh kljub nizkemu sedenju zagotavljata veliko udobja.

Novi ford focus ST in ST wagon

- kombilimuzina in karavan s 541-litrskim prtljažnikom
- zelo dober kompromis med športnostjo in udobjem
- 2,3-litrski ecoboost bencinski motor: 206 kW (280 KM) in 420 Nm
- 2-litrski ecoblue dizelski motor: 140 kW (190 KM) in 400 Nm
- 6-stopenjski ročni ali 7-stopenjski samodejni menjalnik
- diferencial z elektronsko omejenim zdrsom (eLSD)
- vozni programi: spolzko/mokro, normalni, sport in dirkališče
- odlični športni sedeži in izdatna varnostna oprema
- že naprodaj: od 34.350 EUR (bencin) oziroma 33.200 EUR (dizel)

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj