Za volanom: novi renault megane conquest

Za volanom

Zavojevalec? Oblikovalci so očitno dobro zdužili različne avtomobilske gene.


Renaultov megane je bil v svoji bogati zgodovini že kupe, a nikoli doslej ni ob kupejevski strehi in zadku ponujal še pet vrat in 20-centimetrske oddaljenosti od tal. Bo tak avto našel dovolj kupcev?

Zanimivosti in dejstva: Iz Koreje v Koper in naprej v Evropo

Najbolj globalno naravnanega med megani conquesta, tako kot njegovo azijsko različico - renault samsung XM3 -, izdelujejo v korejskem Busanu. Za večino evropskega trga bo novinec na staro celino zapeljal v Luki Koper.
V našem delu Evrope se je malce zapletlo pri imenu. Novi križanec meganove družine se na večini trgov imenuje arkana, pri nas in v ostalih trgih južno-balkanskih držav pa conquest, saj je to ime precej bolj nevtralno glede na zgodovino bivše države.
Glede na odzive, ki smo jih bili deležni na predstavitvi na dolenjskih cestah, pa tudi sodeč po naši anketi na družabnih omrežjih, kjer se je več kot polovici od 703 sodelujočih (57 %) zdel zelo zanimiv, so oblikovalci očitno dobro križali avtomobilske gene.
Conquest izstopa tudi s precejšnjo, kar 20-centimetrsko oddaljenostjo od tal.

Pragmatičen pristop

Renaultovi oblikovalci so dobili nalogo, da iz klasičnega evropskega megana - 5-vratne komblilimuzine in karavana oziroma grandtourja - ustvarijo globalno zanimivejši avtomobil, ki naj bi osvajal nove kupce tako na uveljavljenih kot na novih trgih. Pri razvoju “svetovnega” megana so se pragmatično naslonili na trenutno najbolj trendovsko oziroma moderno karoserijsko obliko - cestno-terenskega križanca s kupejevsko streho. Takšni avti so bili doslej domena bolj prestižnih znamk, kot so Audi, BMW in Mercedes.

Megane je vedno znal navdušiti z obliko oziroma drznostjo. Conquest - ponekod se imenuje arkana - po obliki in velikosti praktično nima tekmeca; morda sta mu še najbližje novi citroen C4 in kia xceed. A dobrega 4,5 metra dolg Renaultov križanec oba tekmeca za seboj pušča z dolžino, zajetno medosno razdaljo (272 cm) in velikim 513-litrskim prtljažnikom, ki je zaradi velikih dvižnih vrat zelo enostavno dostopen. Conquest izstopa tudi s precejšnjo, kar 20-centimetrsko oddaljenostjo od tal. Ta poleg udobnega vstopanja avtu dodaja tudi nekaj “pohodniške” svobode pri vožnji po slabem makadamu, kolovozu ali plezanju preko robnika. Žal pa cestno-terenske oddaljenosti od tal niso združili s štirikolesnim pogonom.

Prtljažnik v hibridni različici izgubi zanemarljivih 33 l prostornine, ob položenih naslonjalih pa dolžina prtljažnika doseže preseže 1,8 metra in postreže s 1263-litrsko prostornino. Res pa je, da je treba prtljago dvigniti kar visoko, saj je rob prtljažnika od tal oddaljen dobrega tri četrt metra (76,6 cm).

So pa prostorsko dobro izkoristili čvrsto in prilagodljivo koncernsko platformo CMF-B, saj se zadaj, kjer je presenetljivo veliko prostora za kolena, sedi zelo udobno. Nekaj milimetrov prostora za glave sicer vzame padajoča strešna linija, a po drugi strani kabina in prtljažnik ostaneta praktično nespremenjena tudi pri hibridni različici e-tech, ki ima zadaj ob 50-litrski posodi za gorivo vgrajen še dodatni 45-kilogramski litij-ionski akumulatorski sklop zmogljivosti 1,2 kWh. Po litrih in centimetrih je conquest skoraj enakovreden svojemu karavanskemu bratu grandtourju. Tudi v vožnji ni bistvene razlike, le conquest se malce bolj nagiba pri hitrih menjavah smeri.

Voznikovo okolje v conquestu bo mnogim slovenskim voznikom zelo domače, saj v celoti povzema znano digitalno zasnovo merilnikov oziroma armaturno ploščo s pokončno postavljenim 7- ali 9,3-palčnim zaslonom vmesnika easy link, pod katerim so še tudi vse analogne bližnjice v obliki priročnih stikal za upravljanje klime in drugih najpomembnejših funkcij za vožnjo. Avto ponuja tudi večino aktivnih vozniških pomagal.

Nasvidenje dizel 

Conquest je prvi megane, ki pod motornim pokrovom nima več dizelskega motorja - na voljo sta le bencinski in hibridni motor. 1,3-litrski TCe bencinski turbo motor z blago hibridno tehnologijo ima 104 oziroma 119 kW največje moči. Dizelski motor nadomešča hibridni pogon e-tech s sistemsko močjo 106 kW, ki do hitrosti 75 km/h lahko vozi zgolj na elektriko. Tehniko in učinkovitost tega Renaultovega novega hibridnega pogona smo v Motoreviji že predstavili v testih cila in megana e-tech.
Za modno najbolj trendovskega in genetsko križanega megana je pri nas treba pripraviti najmanj 23.190 evrov. Če potegnemo črto pod vsemi vstopnimi modeli (zen) družine megane, je conquest kar za 5700 evrov dražji od kombilimuzine in 4800 evrov od grandtorurja. Kupci bodo povedali, ali je v njegovi obliki res dovolj dodane vrednosti za takšno cenovno razliko, so pa vse različice conquesta pri nas serijsko opremljene s samodejnim menjalnikom.

Megane je vedno znal navdušiti z obliko oziroma drznostjo. Conquest - ponekod se imenuje arkana - po obliki in velikosti praktično nima tekmeca.

 Novi renault megane conquest

- 456 cm dolg križanec s kupejevsko streho
- atraktivna oblika in prostorna kabina
- 20-centimetrska oddaljenost od tal
- prvi iz meganove družine brez dizelskega motorja
- 1,3-litrski TCe bencinski motor (104 in 119 kW) z blago hibridno tehnologijo
- hibrid s 106 kW sistemske moči: 1,6-litrski bencinski motor in elektromotor
- brez štirikolesnega pogona
- vse različice serijsko opremljene s samodejnim menjalnikom
- velik prtljažnik: 513 l oziroma 480 l pri hibridu
- že naprodaj za najmanj 23.190 evrov

Novi 1,3 TCe bencinski motor ima vgrajeno združeno električno napravo (alternator-zaganjalnik), ki omogoča delno rekuperacijo energije ob zaviranju in motorju tudi pomaga pri speljevanju in pospeševanju. Pod sovozniški sedež so vgradili še dodaten litij-ionski akumulator. Mikro elektrifikacija naj bi temu motorju v primerjavi s predhodnikom TCe 130 dodala 20 Nm več navora in dobrih 7 kW moči. Motor je prožen, saj največji navor 260 Nm doseže v razponu od 1750 do 3500 vrt./min. Močnejša različica s 119 kW bo kupcem na voljo ob koncu letošnjega leta.

 

Ključne besede


Za volanomRenaulthibridni pogonhibridrenault meganerenault megane conquest

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

16

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

16

Shrani

Delite s prijatelji