Za volanom: Novi adria supersonic

Za volanom

Dolenjska križarka - nova generacija razkošnega avtodoma, ki je zgrajen na Mercedesovem sprinterju


Novomeška Adria Mobil je postal največji izdelovalec počitniških vozil v Evropi. Svoj vpliv in tehnološki napredek dokazuje z novo generacijo razkošnega avtodoma supersonic, ki je postavljen na podvozje Mercedesovega sprinterja.

Oglas
Oglas

Zanimivosti in dejstva: Mercedesovi tehniki sledi tudi bivalno razkošje

Mercedesovemu baznemu vozilu so v Adrii namenili nadgradnjo z vrhunsko oblikovanimi tlorisi, kjer izstopajo razkošje uporabljenih materialov, pametna napeljava, talno ogrevanje, velika kopalnica, bogato opremljena kuhinja s 177-litrskim hladilnikom in zamrzovalnikom ter pečico. Pri bivalnem udobju izstopa še svetla jedilnica z sedežno garnituro, ki ima pri daljših različicah še zofo. 

Foto: Razkošna bivalna nadgradnja novega supersonica

Glavna novost Adriine palete modelov v letu 2023 je vrnitev Mercedesa na Dolenjsko. Novi Mercedesov sprinter je postal bazno vozilo, na katerem bodo Novomeščani izdelovali polnointegrirani avtodom supersonic in novo generacijo polintegriranega avtodoma matrix supreme. Z obema avtodoma Adria postavlja nova merila oblikovanja in bivalnega udobja v visokem avtodomarskem razredu. Z uglednim in tehnološko naprednim dobaviteljem baznih vozil bodo ponudili več aktivne varnosti, boljše vozne lastnosti in najnaprednejše digitalne veščine oziroma storitve. Tako kot se mercedesi odzivajo na voznikov poziv “Hey mercedes” se po novem na ta poziv z vgrajenim MBUX glasovnim vmesnikom odzove tudi Adriin supersonic. 

V Sloveniji ni bilo prav veliko mednarodnih avtomobilskih predstavitev, še manj pa takih, na katerih bi novinarji iz vse Evrope prišli k nam zaradi vozila, razvitega pri nas. Novomeščani pa so tokrat s svetovno premiero svoje nove generacije največjega in najbolj prestižnega avtodoma supersonica na slovenski obali gostili znova novinarje iz vse Evrope. 

Velik kakovostni preskok ob prvem stiku z volanom

Počutje za volanom je neprimerno bolj udobno kot v Fiatovem ducatu. Voznik drži odličen večopravilni volan z na dotik občutljivimi drsniki, pred seboj pa ima grafično sodoben in podatkovno bogat zaslon med merilniki. Velik osrednji zaslon poleg napredne povezljivosti postreže še z izbiro različnih pogledov vzvratne kamere in tako poenostavlja natančne premike 7,8 metra dolgega velikana pri parkiranju ali obračanju.  
Po prvih prevoženih kilometrih lahko zapišemo, da se novi supersonic pelje tako suvereno in udobno, kot smo vajeni pri Mercedesovem sprinterju. Zelo dobro vzmetenje je prilagojeno večji masi. Uglajeno delovanje 9-stopenjskega samodejnega menjalnika in prvovrstno krmiljenje poskrbita za lahkotno vozniško izkušnjo oziroma potovalno udobje. 


Glede na velikost in maso avtodoma bi pričakovali še kakšen zmogljivejši motor. Zlasti tisti vozniki, ki z avtodomom na počitnice vlečejo tudi plovila, bi nedvomno želeli moč in navor šestvaljnika, vsaj pri triosni različici. Supersonica sicer poganja dvolitrski štirivaljnik (417 CDI) s 110 ali 125 kW moči oziroma 330 ali 360 Nm navora. Prenos moči na podlago je zaradi dobro delujočega sistema, ki nadzoruje stabilnost in zdrs, zelo suveren. Pri manevriranju vozila na prodnati plaži nismo imeli nikakršnih težav s spodrsavanjem.   
Adria je digitalni napredek voznikovega okolja in pomoč umetne inteligence baznega vozila nadgradila z vrhunsko oblikovano zunanjostjo ter prvovrstnim bivalnim udobjem. Na voljo so štirje različni tlorisi. Zanimivo je, da supersonic nima Mercedesovih žarometov, saj so v Adrii želeli pustiti svoj oblikovni pečat in so sodobna LED žarometa razvili ob pomoči uveljavljene razvojne ekipe slovenskih inženirjev iz podjetja HELLA Saturnus Slovenija. Mercedes je Dolenjce povabil, da novega supersonica premierno predstavijo na njegovem tovarniškem razstavnem prostoru na največjem salonu počitniških vozil v Düsseldorfu, kar dovolj pove o kakovosti opravljenega dela.

Novi supersonic bo na voljo z dvema ali tremi osmi oziroma v dveh medosnih razdaljah - 4,3 ali 4,8 metra - in z vrhunsko opremo v štirih bivalnih tlorisih s štirimi homologiranimi sedeži za prevoz potnikov oziroma štirimi ležišči. Med novostmi so so tudi izvlečni zglavniki, ki jih potniki uporabljajo med vožnjo; ko avtodom opravlja bivalne naloge, jih je mogoče v celoti potisniti v naslonjalo sedeža, da ne motijo videza in udobja jedilnice oziroma sedežne garniture. 

Ergonomsko odlična in digitalno sodobna Mercedesova armaturna plošča.

Pod črto ...

Adria Mobil z novim supersonicom dokazuje, da so leta načrtnega razvoja obrodila sadove, ki prinašajo selitev v višji cenovni in kakovostni razred. Novomeščani verjamejo, da ima znamka dovolj ugleda, da na Mercedesovi osnovi prepriča najzahtevnejše kupce. To, kar smo videli, otipali in preizkusili, ne razočara, a ne bo poceni. Prodaja se bo začela septembra, ko bodo znane tudi cene, a že letos se je treba postaviti v vrsto, če se želite z novim supersonicom prihodnje leto odpraviti na počitnice …

Novi supersonic bo na voljo z dvema ali tremi osmi oziroma v dveh medosnih razdaljah - 4,3 ali 4,8 metra - in z vrhunsko opremo v štirih bivalnih tlorisih s štirimi homologiranimi sedeži za prevoz potnikov oziroma štirimi ležišči.

Novi avtodom Adria supersonic

- dve medosni razdalji: 4,3 ali 4,8 metra
- dve oziroma tri osi
- 2-litrski dizelski motor (414 ali 417 CDI): 110 ali 125 kW
- samodejni menjalnik
- napredni varnostni sistemi in digitalne storitve
- štirje tlorisi z razkošno opremo
- štiri ležišča in štirje homologirani sedeži
- V Sloveniji na voljo od septembra

Novi Mercedesov sprinter je postal bazno vozilo tudi za novo generacijo polintegriranega avtodoma adria matrix supreme.

Mercedes se vrača v Novo mesto

Izvršni direktor sektorja prodaje in trženja Adrie Mobile o sodelovanju z Mercedesom 

Matjaž Grm je prodajno-trženjski guru novomeške tovarne počitniških vozil in eden najbolj zaslužnih za preboj Adrie v evropski vrh. Sodelovanje z Mercedesom po njegovem znamki odpira nove možnosti, manjšo odvisnost od Fiata in predvsem vozne lastnosti, ki jih najzahtevnejši kupci v dragem avtodomu pričakujejo. 

Veseli nas, da je Mercedes z novim sprinterjem znova odločneje in s precej večjimi načrti vstopil v industrijo počitniških vozil,

je izkušeni Grm povedal za Motorevijo in hkrati izpostavil velik pomen domačega znanja pri razvoju tega razkošnega avtodoma: “Mercedes je v naš novi produkt prispeval novo platformo z novimi motorji in sisteme s katerimi se pomembno izboljšujejo vozne lastnosti avtodoma takega razreda. Vse ostalo pri novem supersonicu pa je plod izkušenj oblikovanja, znanja in vizije razvoja Adrie Mobil. V tej bivalni nadgradnji, zgrajeni na Mercedesovem sprinterju, je delež vgrajenega slovenskega znanja kar 90-odstoten. Še posebej natančno smo se posvetili tudi vidljivosti iz vozniške kabine, saj smo želeli narediti najboljšo možno vozniško izkušnjo. Verjamem, da bodo kupci oziroma vozniki tega avtodoma tudi to prepoznali in dobili tisti pravi občutek vožnje mercedesa v polno integriranem bivalnem objemu Adrie." 

Matjaž Grm je prodajno-trženjski guru novomeške tovarne počitniških vozil poudarja velik pomen domačega znanja pri razvoju tega razkošnega avtodoma. V njem je več kot 90-odstokov domačega znanja.  Sodobna LED žarometa so razvili ob pomoči uveljavljene razvojne ekipe slovenskih inženirjev iz podjetja HELLA Saturnus Slovenija.

Razvoj avtodoma v sodelovanju z Mercedesom postavlja visoka merila kakovosti in tehnološki red, ki ga je po besedah Grma potrebno dosledno spoštovati, da se postavijo trdni temelji sodelovanja: “Mercedes ima zelo natančen in obsežen pravilnik za vse, ki izdelujemo bivalne nadgradnje na njihovem baznem vozilu, v katerem je natančno določeno, kaj lahko narediš in česa ne. pri razvoju avtodoma te nato na vsakem koraku aktivno spremljajo in sproti s certifikati potrjujejo predlagane rešitve oziroma umerjajo vse sisteme, da v končnem izdelku deluje vse tako kot Mercedes zahteva. Veliko o tem, kako dobro smo svoj del naloge opravili pri Adrii Mobil, pove Mercedesovo povabilo, da bi novega supersonica premierno predstavili na njihovem razstavnem prostoru na največjem salonu počitniških vozil v Düsseldorfu. Nismo prepričani, da bomo na letošnjem salonu našega supersonica postavili na Mercedesov razstavni prostor, saj je Adria Mobil danes tako cenjena, močna in velika blagovna znamka, da lahko svoje produkte svetu suvereno predstavlja na svojem razstavnem prostoru.”

Pri tem velja omeniti, da je pri prodaji počitniških vozil pred Adrio le še veliki Volkswagen, saj je njegov lahki bivalni kombi california že vrsto leto najbolje prodajan avtodom na svetu. Poleg tega pa so uspešni tudi z večjo različico grand californio, ki je narejena na osnovi velikega dostavnika crafterja. 

O tem, ali so kupci Adrie pripravljeni na preskok v visoki razred, je izvršni direktor prodaje in trženja v Adrii Matjaž Grm za Motorevijo pojasnil: “Novega supersonica bomo poizkusili čim bolj konkretno predstaviti svetu, saj vemo, da je v njem veliko dobrega. Spoštovali bomo tudi vsako kritiko. Glede na prve odzive mislim, da imamo močnega aduta v rokah. Mislimo, da je Adria kot blagovna znamka pripravljena na cenovni preskok in raven zahtev kupcev tega višjega razreda. Se pa zavedamo, da so kupci v višjem segmentu veliko bolj zahtevni pri zagotavljanju stalne kakovosti, kakovostnih poprodajnih aktivnost, servisa in vsake podrobnosti, ki je vgrajena v avtodom. Morali bomo biti odzivni, da bomo vrhunsko izkušnjo zagotavljali iz dneva v dan.”

Oglas
Oglas

Po letu rekordov v prihodnost zaradi zaostrenih razmer zrejo previdno

A Novem mestu stoji največja tovarna počitniških vozil, v kateri so lani padali rekordi. 2121 zaposlenih je samo v poslovnem letu 2021 na skupno 40 hektarih proizvodnih površin izdelalo kar 19.807 različnih počitniških enot - avtodomov, bivalnih kombijev, počitniških prikolic in mobilnih hišic. Glavni prodajni stratega Matjaž Grm z napovedmi ostaja trdno na tleh in opozarja, da Adrio čaka veliko izziov: "Kljub zelo uspešnem letu 2021, ki je bilo za nas rekordno v vseh pogledih in tudi v primerjavi s tekmeci smo pokazali najboljše rezultate v industriji, se držimo načela, da se vsak dan začne iz ničle. Lanski izzivi in rezultati so že za nami, letos pa še pred nami. Industrija se sooča z velikimi izzivi, Adria pa še z večjimi, saj je zelo težko vedeti, ali si pri dobavi res enakovredno obravnavan ali pač ne. Trenutno je dobavljivost baznih vozil zelo velik izziv, ki posledično vpliva tudi na rezultate, obseg poslovanja in še marsikaj drugega. Tudi inflacija v galopu, ki jo marsikateri dobavitelj izkorišča na svoj način, ne prinaša nič dobrega. Če tega ne bomo uspeli zaustaviti, bo težko.” Ob tem Grm pove, da je Adria še veliko močnejša kot je bila v recesiji pred desetimi leti, a hkrati pove, da ima pred seboj veliko več zahtevnih izzivov kot v krizi pred desetletjem.

Ključne besede


Za volanomavtodomAvtodomiAdria MobilAdria Mobil sonic supreme

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

19

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

19

Shrani

Delite s prijatelji