Za volanom: prenovljena Škodina kamiq in scala

Za volanom

Nasvidenje dizel - Kamiq in scala sta izgubila dizelski motor, a pridobila kar nekaj tehničnih izboljšav in posodobitev.


Škodin najmanjši križanec kamiq je druga najbolje prodajana škoda, zato redna skrb za njegovo (prodajno) kondicijo ne bi smela presenetiti nikogar. Skupaj s kombilimuzinsko scalo je kamiq doživel rahlo oblikovno in tehnično prenovo; dovolj obsežno, da se lahko oba avtomobila še nekaj let kosata s tekmeci, a tudi dovolj diskretno, da prenova ni posegla v njuna značaja in uporabnost. 

Konec za TDI, posodobljeni TSI motorji

Razen dokončnega umika TDI motorjev iz obeh modelnih palet motorna paleta pri obeh škodah ostaja v grobem enaka; litrski trivaljnik je v osnovni različici na voljo s 70 kW, v močnejši in pri kupcih najbolj priljubljeni različici pa je motor pridobil 5 kW in zdaj zmore 85 kW. Večjo moč in večjo učinkovitost so dosegli s spremenljivim krmiljenjem sesalnih in izpušnih ventilov, izboljšanim turbinskim polnilniko s spremenljivo geometrijo in novimi vbrizgalnimi šobami z desetimi luknjami za bolj homogeno mešanico goriva in zraka. Na vrhu ponudbe ostaja 1,5-litrski TSI s 110 kW (150 KM), ki je dobil izboljšan sistem aktivnega izklopa valjev ACT+, tako kot motor s 85 kW pa je tudi 1,5-litrski na voljo tudi s 7-stopenjskim avtomatiziranim menjalnikom DSG. 

 

Lani so pri Škodi slovenskim kupcem prodali nekaj čez 1000 kamiqov in malo manj kot 400 scal; tržni okus se seveda v skladu s trendi nagiba h kamiqu, čeprav sta si avtomobila po tehniki zelo blizu.

 Nova podoba prednjih delov, nov svetlobni podpis

Kozmetična prenova je bolj opazna pri kamiqu, ki je dobil nova žarometa, v odbijač premaknjeni meglenki in novo masko hladilnika. Na zadnjem delu bodo pozorni opazovalci opazili novo grafiko zadnjih luči. Nova prednja žarometa je dobila tudi scala; tako kot pri kamiqu si lahko kupci za doplačilo omislijo matrična LED žarometa. Oba avtomobila imata zdaj tako od spredaj kot od zadaj nova svetlobna podpisa. 

Tudi sicer oba avtomobila kljub temu, da nista več najnovejša, v vožnji še vedno prepričata z natanlno vodljivostjo in zelo dobro uravnoteženim vzmetenjem ter podvozjem. 

Funkcionalna notranjost

V notranjosti obeh avtomobilov, ki si delita obliko armaturne plošče in funkcionalnost; sredinski zaslon multimedijske naprave lahko zdaj po diagonali meri 9,2 palca, oba avtomobila sta dobila digitalni zaslon namesto klasičnih merilnikov, novi so tudi stikala klimatske naprave, vložki iz blaga ali umetnega usnja na sovoznikovi strani armaturne plošče in preobleke sedežev. Nekaj več novih podrobnosti je dobila kamiqova športnejša razlilica monte carlo, sicer pa oba avtomobila ostajata značilno funkcionalna in prijazna družinam - tudi zaradi električno dvižnih zadnjih vrat, ki jih lahko zdaj odpremo z zamahom noge pod zadnjim odbijačem in zaradi zložljivega dežnika v voznikovih vratih. Da ne pozabimo: kamiq in scala zdaj omogočata boljše polnjenje mobilnih telefononv - tako prek kablov kot brezžično. 

Oba modela ponujata poznane Škodine praktične rešitve.

V vožnji: prijetna, lahkotna in udobna

Na preskusu po nemških cestah smo imeli priložnost zapeljati kamiqa in scalo z obema najmočnejšima motorjema, ki sta moč na prednji kolesi prenašala prek 6-stopenjskih ročnih menjalnikov. Čeprav je DSG seveda udobnejši in enostavnejši v vožnji, pa tudi Škodin ročni menjalnik zaradi natančnih in kratkih gibov prestavne ročice prav nič ne utruja voznika. 
Tudi sicer oba avtomobila kljub temu, da nista več najnovejša, v vožnji še vedno prepričata z natanlno vodljivostjo in zelo dobro uravnoteženim vzmetenjem ter podvozjem. 

Voznik se odslej lahko zanaša tudi na posodobljen nabor asistenčnih sistemov, med katerimi je za doplačilo na voljo tudi sistem travel assist, ki ga sestavljajo prilagodljivi radarski tempomat (ki se samostojno drži hitrostnih omejitev), izboljša sistem za ohranjanje smeri na voznem pasu in pa sistem za nadzor prometa zadaj in prečno. 

Le dva osnovna opremska paketa

Obe pomlajeni škodi sta že na voljo pri slovenskih Škodinih trgovcih, kupci pa bodo zagotovo veseli tudi novem opremske logike. Odslej sta pri obeh avtih na voljo le dva opremska paketa, essence in selection, dodatna oprema pa je na voljo v različnih paketih, ki olajšajo izbiro in so preglednejši. 

Osnovni različici pod 20.000 evri

Cene za kamiqa se začenjo pri 19.434 evrih za različico essence s 70 kW in končajo pri 25.665 evrih za različico 1.5 TSI DSG selection. Kamiq 1.0 TSI s 85 kW, DSG menjalnikom in opremo essence stane 21.894 evrov.
Podobna cenova razmerja veljajo tudi za scalo, ki je v grobem za slabih 1000 evrov cenejša od kamiqa: cene segajo od 18.491 evrov do 24.442 evrov.  

Uporabno prostoren in dobro opremljen prtljažnik.

Pod črto

Kamiq in scala sta (žal?) izgubila dizelski motor, a pridobila kar nekaj tehničnih izboljšav in posodobitev - pa seveda bolj moderen videz. Na temeljitejše novosti - na primer hibridni pogon - bo verjetno treba počakati do menjave generacije obeh avtov, zaenkrat pa tako kamiq kot scala ostajata všečna avta - ki zaradi ugodne cene še vedno zelo dobro utelešata Škodino osnovno poslanstvo, ponuditi sodobne in uporabne avtomobile kar najširšemu krogu kupcev. 

Prenovljeni škodi kamiq in scala:

- lepotna pomladitev,
- matrična žarometa za doplačilo, 
- boljpi materiali v notranjosti,
- sodobnejši multimedijski sistem,
- močnejši litrski trivaljnik s 85 kW, 
- dva osnovna paketa opreme, 
- kamiq na voljo od 19.434 evrov, scala od 18.491 evrov,
- obe novosti sta že na voljo v Sloveniji. 

Ključne besede


Škodaškoda scalaza volanomškoda kamiq

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

11

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Priljubljenost članka

11

Shrani

Delite s prijatelji