Za volanom: novi audi Q3 in Q3 sportback

Za volanom

Dozorevanje - s temeljito osveženim videzom, sodobnejšo tehnologijo in široko motorno paleto


S temeljito osveženim videzom, sodobnejšo tehnologijo, (še vedno) široko motorno paleto - in že od ob začetku prodaje tudi s kupejevsko sportback različico; novi audi Q3 bo še pred koncem leta zapeljal v garaže prvih kupcev pri nas. Kako se novi Q3 pelje? 

Dve generaciji, dva in pol milijona prodanih avtomobilov

Q3 sicer v mednarodnem merilu ni najbolje prodajan Audijev model, je bil pa lani najbolje prodajan audi pri nas; kompakten, a družinsko prostoren format cestnega terenca je marsikateremu kupcu ponudil vstop v Audijevo družino za relativno zmerno ceno. Na to osnovo so postavili tudi novo generacijo Q3, a seveda z obilico značilnih Audijevih izboljšav. Novi Q3 je postavljen na uveljavljeno Volkswagnovo MQB platformo, tehnično pa je zelo blizi Cuprinemu terramarju; oba izdelujejo v Audijevi tovarni v madžarskem Györu. 
Bočni pogled na karoserijo odkrija ostrejše karoserijske prelome in bolj poudarjene odprtine koles.

4 cm prirastka, zrelejši videz

V primerjavi s predhodnikom ima skoraj enake dimenzije; ob enaki širini in medosni razdalji ter podobni višini je novi Q3 le za 4 cm daljši kot prej, vsi dodatni centimetri pa so šli v prednji del avta, ki je zdaj tudi na pogled daljši kot doslej. S tem je Q3 pridobil nekaj oblikovne elegance in dinamike in se približal večjemu Q5. Še zlasti od spredaj novi Q3 preseneti z deljenima žarometoma; LED dnevni luči s smernikoma sta zgoraj, zasenčeni in dolgi luči pa spodaj, kjer sta kar malo skriti v stranski del zajemalnika zraka. Tudi na zadku je kar gneča svetlobnih teles; glavni luči podčrtuje LED svetlobni trak, Audijevi štirje prstani na sredini zadka pa so ponoči osvetljeni.
Bočni pogled na karoserijo odkrija ostrejše karoserijske prelome in bolj poudarjene odprtine koles; različica sportback, ki je na glavnih evropskih trgih vse bolj priljubljena, s kupejevskim zadkom uspešno streže trenutnim modnim trendom, se je pa treba sprijazniti z nekaj nižjo strešno linijo zadaj in malce okrnjenim prtljažnim prostorom. 

Velik korak naprej - v smeri večjih najnovejših audijev - je Q3 naredil v notranjosti, kjer je dobil panoramsko ohišje digitalnih merilnikov in zaslona multimedijskega sistema.

Digitalizacija po vzoru na večje audije

Velik korak naprej - v smeri večjih najnovejših audijev - je Q3 naredil v notranjosti, kjer je dobil panoramsko ohišje digitalnih merilnikov in zaslona multimedijskega sistema; kot pred njim že A5, Q5, Q6 in A6. Resda je v Q3 zaslon merilnikom nekaj manjši (predvsem nižji), a kar se ergonomije tiče, ne moremo novemu Q3 nič očitati, razen morda tega, da nov vmesnik, ki temelji na Androidovem operacijskem sistemu, vizualno ni tako privlačen kot v večjih audijih. Še eno veliko novost v nbotranjosti velja omeniti; tudi novi Q3 je dobil nov način upravljanja z menjalnikom in nekaterimi napravami. S široko desno obvolansko ročico zdaj upravljamo z menjalnikom, v levi obvolanski ročici pa je zdaj združeno tako upravljanje s smerniki kot z brisalniki - na prvi pogled zapleteno, a že po prvi uporabi brezhibno funkcionalno. Na sredinski konzoli, kjer ni več ročice menjalnika, je zdaj več prostora za drobnarije (in za hlajeno polnilno ploščico za induktivno polnjenje mobilnikov). Vse ostalo je na značilno visoki Audijevi ravni; tako odlična vozniška ergonomija kot tudi kakovost vgrajenih materialov in izdelave. Mimogrede, za doplačilo si lahko kupec omisli tudi dvojna stekla stranskih oken in s tem dodatno zvočno izolacijo potniškega prostora. 

Na prvi vožnji se je Q3 odrezal zelo vodljivo in okretno; precej dinamičen občutek za volanom prinese športna odzivanja na ukaze, hkrati pa razmeroma športno vzmetenje zelo učinkovito blaži cestne neravnine.

Ohranjena prostornost

Že prejšnja generacija Q3 je ponudila prostorno potniško kabino z dovolj prostora za noge odraslih zadaj - in v novem Q3 se sedi enako udobno. Kupejevska sportback različica sicer ukrade nekaj centimetrov prostora nad glavami zadaj, a tja do 190 cm visoki potniki ne bi smeli imeti težav. Kot pri predhodniku je tudi v novem Q3 zadnjo klop mogoče vzdolžno pomikati - in s tem spreminjati prostornino prtljažnika od 575 litrov pri naprej pomaknjeni zadnji klopi do 488 litrov v potniški konfiguraciji. Če deljivo zadnjo klop prekucnemo naprej, lahko v avto naložimo do 1386 litrov prtljage. Še to; z novim Q3 lahko za seboj vlečemo 2,1 tone težko prikolico. 

ot pri predhodniku je tudi v novem Q3 zadnjo klop mogoče vzdolžno pomikati - in s tem spreminjati prostornino prtljažnika od 575 litrov pri naprej pomaknjeni zadnji klopi do 488 litrov v potniški konfiguraciji.

Dizel, bencin - in hibridna elektrika

Pri motorjih Audi vztraja pri široki izbiri motorjev. Tako je novi Q3 za tiste, ki so veliko na cesti, na voljo tudi z dizelskim motorjem - 2-litrskim TDI s 110 kW in 360 Nm navora. Bencinsko motorno paleto začenja blago-hibridni 1,5-litrski TFSI štirivaljnik s 110 kW in s tehnologijo izklopa dveh valjev. Naslednji motor po zmogljivosti je 2-litrski TFSI s 150 kW in 320 Nm navora, najzmogljivejši pa je 2-litrski TFSI s 195 kW in 400 Nm navora. Oba 2-litrska motorja poganjata vsa štiri kolesa, obe najšibkejši različici (TFSI in TDI) pa prednji kolesi. Novi Q3 je na voljo le z avtomatiziranimi menjalniki, ročnega pa ni več v ponudbi. 
Novi Q3 je na voljo tudi s priključno-hibridnim pogonskim sistemom, ki ga že poznamo iz drugih koncernskih avtov; pogonski sistem z 200 kW sistemske moči sestavljajo 1,5-litrski bencinski motor, električni motor, šeststopenjski avtomatiziran menjalnik in akumulatorski sklop z 19,7 kWh neto zmogljivostjo, ki omogoča skoraj 120 km vožnje zgolj na elektriko. Nekaj pozneje bo naprodaj tudi nekaj šibkejša priključno-hibridna različica. 

Prvič doslej je avto v tem kompaktnem razredu na voljo tudi z najsodobnejšima matričnima LED žarometoma z novo tehnologijo mikro-LED.

Več opreme in tehnologije 

Ob menjavi generacij je Q3 dobil nekaj višjo ceno, a tudi precej več opreme - tudi varnostne. Velja omeniti izboljšan potovalni asistenčni sistem Travel Assistance in pa “parkirnega pomočnika”, ki ga lahko “naučimo” pogosto uporabljenih poti in parkirnih manevrov; zapomni si na primer zadnjih 50 metrov vožnje - in če vozimo počasneje od 35 km/h, lahko parkirni manever prepustimo avtu. 
Prvič doslej je avto v tem kompaktnem razredu na voljo tudi z najsodobnejšima matričnima LED žarometoma z novo tehnologijo mikro-LED; pri tej cesto osvetljuje kar 25.600 izredno majhnih LED virov svetlobe (posamična LE dioda je široka le 40 mikrometrov) v žarometu, kar omogoča projiciranje različnih simbolov na cesto - na primer kolotekov, ki nam povedo, kje moramo voziti, ali puščic, ki nas opozarjajo, naj se vrnemo na svoj vozni pas. Ti izpopolnjeni žarometi bodo seveda na voljo za doplačilo, a to naj ne bi bilo predrago. 
Pri podvozju velja omeniti novo vzmetenje z dvojnima ventiloma v blažilnikih; ob standardnem podvozju in športnem podvozju to pomeni še tretjo različico podvozja in vzmetenja. Na prvi vožnji se je Q3 odrezal zelo vodljivo in okretno; precej dinamičen občutek za volanom prinese športna odzivanja na ukaze, hkrati pa razmeroma športno vzmetenje zelo učinkovito blaži cestne neravnine. Boljša zvočna izolacija potniške kabine poudari vozno udobje, hkrati pa Q3 ostaja dimenzijsko kompakten in zato v vožnji zelo okreten in agilen avto. 

Audi Q3 sportback

Pod črto

Na naše ceste bo novi Q3 zapeljal še pred koncem leta, znane so tudi že cene zanj. Cene za Q3 SUV, torej s klasično cestno-terensko karoserijo, se začnejo pri 42.790 evrih za različico TFSI 110 kW, TFSI quattro s 150 kW bo stal 45.380 evrov, Q3 TDI 45.510 evrov, priključno-hibridni Q3 z 200 kW pa 48.440 evrov. Športnejši Q3 sportback je za 1440 evrov dražji od običajnega Q3. 

Novi audi Q3 in Q3 sportback

- tretja generacija slovenske Audijeve uspešnice
- že od začetka prodaje tudi kut kupejevski Q3 sportback
- progresivna oblika po vzoru na večje nove audije
- za 4 cm daljši, ostale mere enake kot prej
- družinsko prostorna kabina
- prijetna digitalna notranjost
- dizelski in bencinski štirivaljniki od 110 do 195 kW
- priključni hibrid z 200 kW in 120 kilometri električnega dosega
- posodobljeno podvozje
- najsodobnejši varnostni pripomočki
- za doplačilo nova generacije matričnih LED žarometov
- na prodaj še pred koncem leta
- cene od 42.790 do 49.880 evrov.  

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Oglasna sporočila