Za volanom: prenovljena seat ibiza in arona

Za volanom

Večno mlada? Tako ibiza kot arona namreč ostajata presenetljivo mladostna avtomobila …


Seat si je za predstavitev prenovljene ibize in arone - logično - izbral balearski otok Ibizo. Precej logična se zdi tudi glasbena spremljava, s katero so pri Seatu na svet pospremili svoji letošnji novosti; pesem Forever Young nemške skupine Alphaville (seveda v sodobni preobleki) kar lepo zajame bistvo obeh prenovljenih seatov. Kljub le nekaj manjšim lepotnim popravkom in preverjeni tehniki tako ibiza kot arona namreč ostajata presenetljivo mladostna avtomobila … 

Zanimivosti in dejstva: 6 milijonov avtomobilov

Kako pomemben avto za Seat je ibiza, govori podatek, da so do sedaj v petih generacijah izdelali  in prodali več kot 6 milijonov avtomobilov. Arona je s svojo cestno-terensko podobo seveda dosti mlajša; od leta 2017, ko so jo predstavili javnosti, so jo izdelali in prodali v 750.000 primerkih. Oba avtomobila sta za Seat seveda zelo pomembna; čeprav se zdi, da ima Seatova hčerinska znamka Cupra v javnosti več pozornosti, pa Seat z ibizo in arono bolj učinkovito streže kupcem, ki iščejo cenovno dostopne avtomobile. 
Najbolj opazni so na novo oblikovana šestkotna maska hladilnika, globlji spodnji rob prednjega odbijača in novi dnevni luči spredaj, zadaj pa nov difuzor oziroma spodnji del odbijača.

Rahlo posodobljen videz

Da se je treba za prepoznavo oblikovnih sprememb pri obeh avtih kar potruditi, ni nič slabega. Tako ibizo kot arono krasi precej brezčasna podoba, ki ne rabi radikalnih popravkov za ohranjanje svežine. Najbolj opazni so na novo oblikovana šestkotna maska hladilnika, globji spodnji rob prednjega odbijača in novi dnevni luči spredaj, zadaj pa nov difuzor oziroma spodnji del odbijača. Ob nekaj novih karoserijskih barvah in platiščih je to tudi vse, kar je novega. 

Kakovostnejša notranjost

Tudi notranjosti obeh avtov sta v osnovi nespremenjeni, sta pa oba avta dobila novo oblazinjenje, perforirana usnjena volanska obroča in z vložki iz blaga obogateno plastiko na vratnih oblogah. Digitalna armaturna plošča namesto analognih merilnikov zdaj spada v serijsko opremo, odslej je za doplačilo na voljo večji 9,25-palčni zaslon multimedijske naprave, avta pa sta dobila indukcijsko polnjenje mobilnih telefonov in kakovostnejše ozvočenje. Ostalih lastnosti notranjosti se k sreči niso dotikali; avta ponujata vzorno vozniško ergonomijo, odlično sedenje in dovolj dobro vidljivost iz avta. Čeprav se zdita oba avta v primerjavi z najnovejšimi tekmeci malce arhaična, pa ta preprostost očitno deluje: povprečni kupci Seatovih avtomobilov so v povprečju deset let mlajši od kupcev Volkswagnovih avtomobilov, so se še pohvalili pri Seatu. 

Čeprav se zdita oba avta v primerjavi z najnovejšimi tekmeci malce arhaična, pa ta preprostost očitno deluje: povprečni kupci Seatovih avtomobilov so v povprečju deset let mlajši od kupcev Volkswagnovih avtomobilov.

TSI motorji

Na motornem in mehanskem področju ibiza in arona - vsaj za zdaj - ostajata pri preverjenih pogonskih možnostih: na voljo so litrski bencinski turbo trivaljnik s 70 ali 85 kW (prvi le s petstopenjskim ročnim menjalnikom, drugi tudi s 7-stopenjskim DSG avtomatiziranim menjalnikom) in 1,5-litrski turbo štirivaljnik (le v kombinaciji s 7-stopenjskim DSG), ki ima s 110 kW moči vlogo hišnega športnika. Za nezahtevne kupce Seat v ibizi ponuja tudi litrski bencinski motor s 59 kW, a verjetno te motorne različice ne bo v Slovenijo. 
 

Tudi Seat seveda ne more ubežati inflaciji okoljskih standardov, a nove Volkswagnove hibridne motorje, primerne za standard euro 7, bodo v Seatove avtomobile začeli vgrajevati šele od leta 2028 naprej. 

Majhna masa, lahkotna vodljivost

Na staro avtomobilsko modrost, da za lahkotno vodljivost in uživaško vozniško dinamiko lahko poskrbi le majhna teža avta, smo v dobi težkih električnih avtov kar malce pozabili, a testni kilometri za volanom ibize po zavitih ibiških cestah so potrdili njeno veljavnost; le malce več kot tono težka ibiza navduši z natančno in odzivno vodljivostjo, dobrim nadzorom karoserijskih nihanj in hipnim odzivom na spremembe smeri. Malce težja arona, postavljena na isto platformo, ne zaostaja veliko za ibizo, oba avtomobila pa sta nov dokaz, da je pri zagotavljanju vozniških občutkov in veselja “manj” prav res “več.” 

Novo, a nič dražje 

Na naše ceste bosta prenovljeni ibiza in arona zapeljali v začetku prihodnjega leta - in če bo uspel načrt odgovornih pri podjetju Porsche Slovenija, ki pri nas zastopa in prodaja avtomobile znamke Seat, ne bo cena nič višja od trenutne, kar je v dobi nenehnega višanja cen avtomobilov prava redkost. Tako lahko pričakujemo, da bodo cene za ibizo segale od 18.000 do 24.000 evrov, cene za arono pa od 21.000 do 28.000 evrov. 

oba avtomobila pa sta nov dokaz, da je pri zagotavljanju vozniških občutkov in veselja “manj” prav res “več.” 

Pod črto

Kljub le malenkostnim lepotnim popravkom ibiza in arona ostajata mladostna avta, ki pihata na dušo vsem tistim, ki se ne morejo sprijazniti z vse večjimi in vse bolj nepreglednimi zasloni v avtomobilih ter z vse težjimi in tehnično zapletenimi avtomobili. Še več: ker iz prodajnih salonov zaradi strateških odločitev in okoljskih obremenitev počasi izginjajo tudi dolgoletni tekmeci obeh avtov, imata oba Seatova prenovljena avtomobila pred seboj še nekaj uspešnih let tržnega življenja. 


Poudarki: prenovljeni seat ibiza in arona 

- skromna oblikovna pomladitev
- nove karoserijske barve in platišča
- novi materiali v notranjosti
- posodobljena digitalna armaturna plošča
- TSI motorji moči od 70 do 110 kW
- ročni ali avtomatizirani menjalniki
- v Sloveniji naprodaj prihodnje leto
- cene še niso znane, a naj ne bi bile višje od sedanjih. 

Ključne besede


Za volanomSeatSeat ibizaSeat arona

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Oglasna sporočila