AMZS test 32 letnih pnevmatik dimenzij 205/55 R 16 in 225/50 R 17

Pnevmatike

Dobro povprečje - Rezultati našega letošnjega testa so spodbudni, saj med 32 preskušenimi pnevmatikami le za eno odsvetujemo nakup.


Ob temperaturah globoko pod ničlo in novicah o rekordnih snežnih odejah v gorah, o katerih beremo konec februarja, se zdijo poletne vozne razmere in misel na letne pnevmatike še zelo daleč. A zime bo tudi letos prej ali slej konec in takrat bo treba zimske pnevmatike zamenjati za letne. Letos smo v pomoč pri nakupnih odločitvah preskusili 15 novih letnih pnevmatik dimenzije 205/55 R 16 in 17 pnevmatik dimenzije 225/50 R 17. Rezultati našega letošnjega testa so spodbudni, saj med 32 preskušenimi pnevmatikami le za eno odsvetujemo nakup. Kako so se odrezale ostale?

Letne pnevmatike imajo v primerjavi z zimskimi pnevmatikami čvrstejšo gumeno zmes in bolj toge gumene bloke, zato pri višjih temperaturah ponujajo boljši oprijem od zimskih. Če k temu prištejemo še manjši kotalni upor in zato manjšo porabo goriva, se splača zimske pnevmatike na kolesih zamenjati za letne takoj, ko je to mogoče in smiselno - pri nas je koledarsko to mogoče od 15. marca naprej, če vremenske razmere to seveda dopuščajo.

Letne pnevmatike imajo v primerjavi z zimskimi pnevmatikami čvrstejšo gumeno zmes in bolj toge gumene bloke, zato pri višjih temperaturah ponujajo boljši oprijem od zimskih.


Letošnji test letnih pnevmatik, pri katerem AMZS sodeluje z drugimi evropskimi avtomobilskimi klubi in nekaterimi potrošniškimi organizacijami, je pod drobnogled vzel pnevmatike v dveh dimenzijah, ki so tudi na naših cestah zelo pogoste. S pnevmatikami dimenzije 205/55 R 16 so opremljeni številni avtomobili nižjega srednjega razreda, kakršni so na primer VW golf, renault megane, hyundai i30 ali ford focus. Na našem testu je imel vlogo testnega avta VW golf 7. generacije.

Druga dimenzija na letošnjem AMZS testu pnevmatik - 225/50 R 17 - je namenjena avtomobilom srednjega razreda, a tudi številnim cestnim terencem in križancem. Testni avto za pnevmatike te dimenzije je bil tokrat audi A4. Tako kot vselej pri testu letnih pnevmatik smo tudi tokrat pnevmatike preskusili na poligonih v južni Italiji in v Nemčiji.

Test pnevmatik je izjemno zahteven. Ključne so natančne meritve z kompleksno opremo in izkušeni testni vozniki. 

Dimenzija 205/55 R 16 V

Poudarki

Najboljša pnevmatika se na suhem asfaltu pri zaviranju od 100 km/h do zaustavitve ustavi 4,5 metra prej kot najslabša,
razlika med najboljšo in najslabšo pnevmatiko pri zaviranju na mokrem od 80 km/h do zaustavitve je kar 7,3 metra,
najboljša pnevmatika splava na mokri cesti pri 84,4 km/h, najslabša pa pri 77 km/h,
z najboljšo pnevmatiko lahko prevozimo 53.600 km, z najslabšo pa le 24.700 km,
z najbolj varčno pnevmatiko porabimo 3 decilitra goriva manj na 100 km kot z najmanj varčno.

Rezultati testa

Med 15 preskušenimi pnevmatikami v tej dimenziji so tri pnevmatike dobile oceno zelo priporočljivo, 11 pnevmatik je dobilo oceno priporočljivo, le ena pnevmatika pa oceno priporočljivo z omejitvami; skupaj torej kar dober rezultat.

Tri pnevmatike na tokratnem testu so dobile oceno zelo priporočljivo oziroma 4 zvezdice. Najbolje se je izkazala Continentalova pnevmatika premiumcontact 6, ki je navdušila z uravnoteženimi lastnostmi pri vseh merilih, najbolj pa z vodljivostjo na mokri cesti. Še boljšo skupno oceno je tej pnevmatiki preprečil malce slabši rezultat pri porabi goriva.

Tudi Semperitova pnevmatika speed-life 3 je zelo uravnotežena pnevmatika. V primerjavi s Continentalovo pnevmatiko je malce slabša na mokri cesti, ima pa zato manjši kotalni upor, kar pomeni tudi manjšo porabo goriva.

Tretja pnevmatika s štirimi zvezdicami oziroma oceno zelo priporočljivo, Bridgestoneova pnevmatika turanza T005, je dobila dobre ocene tako na mokri kot na suhi cesti, kjer se je izkazala s kratko zavorno potjo. Turanza T005 ima tudi razmeroma majhen kotalni upor.

Goodyearova pnevmatika efficientgrip performance 2 je boljšo oceno zgrešila le za las, saj je pokazala nekaj slabosti na suhi cesti. Bolje se je s kratko zavorno potjo odrezala na mokri cesti in pri obrabi - s to pnevmatiko lahko prevozimo 10.000 km več kot z drugo najboljšo pnevmatiko pri obrabi.

Kumhova pnevmatika ecsta HS51 je navdušila s svojo odpornostjo na splavanje (akvaplaning) in z majhnim kotalnim uporom. Slabše se je obnesla na suhi cesti, kjer smo pogrešali več natančnosti pri vodenju.

Apollova pnevmatika alnac 4G
je tako na mokri kot na suhi cesti le za las zgrešila boljšo oceno, zato je dobila skupno oceno priporočljivo.

Pnevmatika hankook ventus prime 3 K125
je specialistka za suho cesto, na kateri navduši z natančnostjo in oprijemom. Zaradi slabših rezultatov na mokri cesti - predvsem pri vodljivosti in prečnem splavanju - je dobila skupno oceno priporočljivo.



Tudi Fuldina pnevmatika ecocontrol HP 2 se bolje znajde na suhi kot na mokri cesti, kjer je razočarala z vodljivostjo in prečnim splavanjem. Je pa zato ta pnevmatika dobila dobro oceno pri porabi goriva.

Pnevmatika BF goodrich advantage je boljša na suhi kot na mokri cesti, kjer smo ugotovili slabosti pri oprijemu, splavanju in vodljivosti. Zaradi majhnega kotalnega upora je to pnevmatika z najmanjšo porabo goriva.

Pnevmatike maxxis premitra 5, nokian wetproof in pirelli cinturato P7 spadajo med boljše pnevmatike na testu na suhi in na mokri cesti. Skupno oceno priporočljivo so dobile zaradi velike obrabe, zato so te tri pnevmatike dobra izbira za vse, ki prevozijo manj kilometrov.

Uniroyalova pnevmatika rainsport 5 upraviči svoje ime, saj je na mokri cesti - predvsem pri zaviranju - med boljšimi pnevmatikami na tokratnem testu. Več slabosti pa je pnevmatika pokazala na suhem, kjer so naši testni vozniki ugotovili nenatančnost in slabo odzivnost na ukaze z volanom. Zaradi slabše ocene za lastnosti na suhi cesti je pnevmatika dobila slabšo skupno oceno.

Pnevmatika imperium PT5151 turškega izdelovalca Petlasa je negativno presenetila z dolgo zavorno potjo na suhi cesti - pri zaviranju s hitrostjo 100m km/h se ta pnevmatika ustavi 4,5 metra dlje kot najboljša na testu. Slabo se je ta pnevmatika obnesla tudi pri zaviranju in vodljivosti na mokri cesti, majhna obraba pa ni dovolj za boljšo oceno.



Tudi na tokratnem testu smo preskusili obnovljeno pnevmatiko king meiler sport 1, rezultati pa so znova dokazali, da se obnovljene pnevmatike ne morejo meriti z novimi. Zavorna pot na suhem je bila druga najdaljša, pri vodljivosti smo pogrešali več natančnosti, še zlasti slabo pa se je obnovljena pnevmatika obnesla pri visokih temperaturah. Pnevmatika king meiler sport 1 je zato edina na testu v tej dimenziji dobila skupno oceno priporočljivo z omejitvami.

Dimenzija 225/50 R 17 Y

Poudarki

Najboljša pnevmatika se na suhem asfaltu pri zaviranju od 100 km/h do zaustavitve ustavi 4 metre prej kot najslabša,
razlika med najboljšo in najslabšo pnevmatiko je pri zaviranju na mokrem od 80 km/h do zaustavitve kar 8,5 metra.
najboljša pnevmatika splava na mokri cesti pri 82,8 km/h, najslabša pa pri 72,6 km/h,
z najboljšo pnevmatiko lahko prevozimo 42.800 km, z najslabšo pa le 29.000 km.

Rezultati testa

Od 17 pnevmatik te dimenzije na testu so štiri pnevmatike dobile oceno zelo priporočljivo, dvanajst pnevmatik oceno priporočljivo, ena pnevmatika pa le eno zvezdico oziroma skupno oceno ni priporočljivo.

Najbolje na testu se je odrezala pnevmatika falken azenis FK510
, ki je navdušila tako na suhi kot na mokri cesti, le pri porabi goriva - za kar je kriv večji kotalni upor - je pnevmatika dosegla malce slabši rezultat.

Le za odtenek slabše se je obnesla Continentalova pnevmatika premiumcontact 6, ki je navdušila z dobro uravnoteženostjo oziroma z dobrimi rezultati pri vseh merilih. Na suhem ima veliko varnostnih rezerv, na mokrem pa se odlikuje z zelo natančno vodljivostjo. Je tudi ena boljših pnevmatik na testu pri porabi goriva.

Tretjeuvrščena pnevmatika kumho ecsta PS71 je navdušila s veliko odpornostjo na splavanje - tako vzdolžno kot prečno. Na suhi cesti je pnevmatika tudi dobila oceno zelo priporočljivo, a na spodnji meji ocenjevalne lestvice.

Bridgestoneova pnevmatika turanza T005 se je izkazala z zaviranjem in vodljivostjo na suhi cesti, v primerjavi s tekmicami, ki so tudi dobile skupno oceno zelo priporočljivo, pa ima večjo obrabo.

Michelinova pnevmatika primacy 4
je najboljša med dvanajsterico pnevmatik s skupno oceno priporočljivo; je najboljša od vseh pri zaviranju na suhi cesti, precej slabše pa se obnese pri splavanju in vodljivosti na mokri cesti.

Dunlopova pnevmatika sport maxx RT2
je doma na suhi cesti in pri visokih temperaturah, saj od vseh preskušenih pnevmatik visoke temperature najmanj vplivajo na njene lastnosti na suhem. Zaradi nekaj slabosti na mokri cesti je dobila skupno oceno priporočljivo. Obratno se je izkazala pnevmatika ESA+tecar spirit pro; s slabšo vodljivostjo in stabilnostjo si je prislužila slabšo skupno oceno, saj se je na mokrem pnevmatika izkazala s kratko zavorno razdaljo in dobro vodljivostjo. Od vseh pnevmatik ima najmanjšo obrabo.



Pnevmatika nexen N fera sport se na suhi cesti pelje zelo natančno in stabilno, izgublja pa na mokri cesti pri pospeševanju in pri zaviranju. Zaradi velikega kotalnega upora ima ta pnevmatika največjo porabo goriva med preskušenimi pnevmatikami.

Pirelli je s cinturato P7 C2 izdelal pnevmatiko za suho cesto, saj je dosegla najboljše rezultate tako pri stabilnosti kot pri zaviranju in vodljivosti na suhem - celo visoke temperature ji ne pridejo do živega. Slabše se je odrezala na mokrem - predvsem pri vodljivosti -, zaradi česar je dobila slabšo skupno oceno.

Semperitova pnevmatika speed-life 3
se najbolje počuti na mokri cesti, saj smo ji izmerili kratko zavorno razdaljo in odlično vodljivost. Slabše ji gre na suhi cesti, saj med vožnjo deluje nenatančno, pri izogibanju oviri pa preseneti s pretirano odzivnostjo na ukaze z volanom.

Kleberjeva pnevmatika dynaxer HP4
je zahvaljujoč kratki zavorni razdalji dosegla dober rezultat na suhi cesti, na mokrem pa je razočarala s slabim vzdolžnim in bočnim oprijemom pri vodljivosti, zaradi česar je dobila slabšo skupno oceno. Pri porabi goriva spada med najbolj varčne pnevmatike na testu.

Pnevmatike sava intensa UHP 2, giti gitipremium H1 in laufenn S-fit EQ+ LK001
so se izkazale kot dobre pnevmatike na suhi cesti, vse tri pa so dobile slabšo skupno oceno zaradi slabosti na mokrem - predvsem pri vodljivosti.


Barumova pnevmatika bravuris 5HM ni navdušila ne na suhem in ne na mokrem; z zavorno razdaljo 39,3 m se na suhi cesti ustavi štiri metre pozneje kot najboljša pnevmatika. Se je pa Barumova pnevmatika uvrstila med najboljše pri porabi goriva.

Vikingova pnevmatika protech newgen je pristala na predzadnjem mestu. V ovinkih na suhi cesti je pnevmatika nemirna, meje zdrsa doseže zelo hitro. Vikingova pnevmatika se je slabše odrezala tudi na mokri cesti, saj njena gumena zmes ne ponuja dovolj oprijema v ovinkih. Bolje se je obnesla pri obrabi in porabi goriva.

Edina pnevmatika, ki je dobilo oceno ni priporočljiva, je Firestoneova pnevmatika roadhawk. Na suhi cesti se je izkazala z dokaj dobrimi rezultati, na mokrem pa je pokazala preveč slabosti za višjo oceno. Pri vodljivosti pnevmatika zahteva veliko dodajanja volana, da izpelje začrtano progo, pri zaviranju ali pospeševanju v ovinkih na mokri cesti pa prehitro izgubi oprijem. Zaradi tako očitnih težav na mokri cesti ne priporočamo njenega nakupa.

 

Ključne besede


testLetne pnevmatikeAMZS test pnevmatiktest pnevmatik

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

1369

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Priljubljenost članka

1369

Shrani

Delite s prijatelji