Velika zmaga po le štirih mesecih vozniške prakse

Pogovor

Pogovor: Laura Cerovšek, najboljša mlada voznica Slovenije


18-letna gimnazijka iz Litije ima vozniško dovoljenje samo štiri mesece, a je kljub temu v finalu izbora Najboljši za volanom dokazala tisto, kar je trdil že njen učitelj vožnje - da ima izjemen talent za vožnjo. Laura Cerovšek je denimo v finalu prvič vzvratno vozila prikolico, a tudi pri tej vaji, ki ji je povzročila največ težav, se je zbrala in uspela.

Tudi Laura ni pričakovala zmage in za volanom na poligonu je bila videti veliko bolj mirna kot takoj po podelitvi, ko je postala prva najboljša mlada voznica Slovenije s ključi čisto nove, živo rdeče Fordove fieste active v rokah.

Je prvi šok že minil?

Ne.

Pa vendar ste bili za volanom videti zelo umirjeni. Se motim?

No ja, saj sem res bila mirna, ker sem vedela, da ne smem ničesar pričakovati. Hotela sem samo uživati, čim bolje odpeljati in očitno se je vse skupaj poklopilo.

Kako bi ocenili finale oziroma vaje, ki so vas pripeljale na vrh?

Poligon oziroma finalne vaje so se mi zdele zelo zanimive. Najtežja mi je bila vaja z vleko prikolice, najlažja pa se mi je zdela prva pomoč.

Vas ni presenetilo, ko sta s policistom prišla na prizorišče prometne nesreče in na asfaltu zagledali negibno osebo v nezavesti?

Ne, saj sem pričakovala, da bo tam nek ponesrečenec, ki bo rabil mojo pomoč in ga bom morala oskrbeti. Res pa je, da bi bilo pri pravi prometni nesreči drugače. Dvomim, da bi bila tako mirna, če bi šlo zares. Takrat bi bili verjetno vsi bolj panični ali nervozni. Je pa res, da take vaje pomagajo, če si na cesti soočen s pravo nesrečo. Lažje ohraniš mirno kri.

Laura ni pričakovala zmage in za volanom na poligonu je bila videti veliko bolj mirna kot takoj po podelitvi, ko je postala prva najboljša mlada voznica Slovenije s ključi čisto nove, živo rdeče Fordove fieste active v rokah.

Sedaj ste uradno prva najboljša mlada voznica Slovenije. Kako dojemate ta naslov?

V resnici nisem še čisto dojela. Je pa dober občutek, ko spoznaš, da nekaj vendarle obvladaš in da si sposoben odpeljati varno. Zraven pa dobiš tudi odgovornost.

Bi se strinjala s stereotipom, da mladi vozniki bolj ogrožate varnost na cestah?

Zdi se mi, da imamo mladi vozniki še vseeno precej sveže znanje. Menim, da določeni starejši vozniki precej bolj ogrožajo prometno varnost kot mi. Po drugi strani pa je res, da smo mladi tudi bolj energični, kar je lahko slabost. Mislim, da bi na obeh straneh našli dobre in slabe voznike.

Kaj vas v prometu najbolj zmoti?

To, da vozniki kar stojijo ob zeleni luči. To me zelo razjezi.

Kaj pa pozitivne plati slovenskih cest?

Pri nas so vozniki še vedno precej preudarni. Se mi zdi, da je kljub vsemu manj divjanja kot kje drugje. Smo bolj kulturni v parkiranju. Ne parkiramo kar vsepovprek kot denimo v Italiji.

Kaj pa svet avtomobilov, vas zanima in navdušuje? Sanjski avto?

Da, še kar. Sanjski avto pa je legendarni mercedes G-wagon.

Zanimiva izbira, torej bo fiesta active, ki zmore zapeljati tudi na malce bolj grobo podlago in ima celo vozni program namenjen zahtevnejšim podlagam, kar pravi avto za vas?

Da, nameravam jo dobro izkoristi in preizkusiti, upam da na vseh podlagah. Z njo se bom naprej odpeljala v Celje na dober burger, poleti pa na potovanje, verjetno v Francijo.

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj