Avto-moto zveza Slovenije je konec novembra dobila novega predsednika. To je postal 45-letni Marko Belšak, diplomirani fizik, ki se že večino svojega poklicnega življenja ukvarja z avtomobilizmom, tehnologijo in mobilnostjo. 13 let je vodil razvojni oddelek v globalnem podjetju na področju avtomobilske razsvetljave, zdaj je razvojni strokovnjak slovenskega izdelovalca avtodomov Mega Mobil, vmes pa je Marko Belšak kot aktiven član AMZS postal motorist in pridobil tudi licenco AVP za izvajalca vadbe varne vožnje za kategorijo B …
Da smo prvi pogovor z novim predsednikom AMZS opravili v AMZS centru varne vožnje na Vranskem, ni zato nič čudnega; Marko Belšak se je namreč z veseljem odzval povabilu Motorevije na preskus kandidatov za izbor Slovenski avto leta, saj ni želel izpustiti priložnosti za preskus najnovejših avtomobilov in najsodobnejše tehnologije.
Gospod Belšak, tudi sicer ste kar reden obiskovalec AMZS centra varne vožnje na Vranskem, mar ne?
Tako je, mobilnost in avtomobilska tehnika sta moje življenje že dolgo let, zato sem se v preteklosti zelo rad udeleževal različnih AMZS dogodkov, dnevov odprtih vrat in delavnic, ki so večinoma potekale na Vranskem. Z AMZS centrom varne vožnje na Vranskem me povezujejo tudi različni tečaji varne vožnje, ki sem se jih udeležil, nenazadnje pa sem tu uspešno opravil tudi preskus za pridobitev licence AVP za izvajalca vadbe varne vožnje za kategorijo B.
Pogovarjava se šele dober teden po izvolitvi na mesto predsednika in le nekaj dni po tem, ko ste kot novi predsednik AMZS pozdravili goste prireditve AMZS motošportnik leta v Ljubljani. To je seveda premalo časa, da bi lahko podrobneje spoznali ustroj in način delovanja Avto-moto zveze Slovenije, ste pa lahko spoznali naše motošportnike in kartiste?
AMZS je velika organizacija, ki deluje na številnih področjih, zato bo zagotovo preteklo še kar nekaj časa, da bom temeljiteje spoznal AMZS. Moram pa povedati, da je bila zame prireditev AMZS motošportnik leta izredno zanimiva, druženje s športniki pa zelo prijetno. Športnike vidim kot fantastične osebnosti, saj so izjemno predani svojemu poslanstvu. Vedno znova sem navdušen, ko vidim, koliko truda, časa in discipline dekleta in fantje vložijo v svoj šport. To velja tudi za njihove družine, prijatelje, partnerje. Brez njihove podpore ni vrhunskega športa.
Šport je eden od temeljev AMZS-ja in ne bi se smeli pogovarjati, ali bo šport še naprej del AMZS-ja, ampak se moramo pogovarjati, kako ga bomo še odločneje podpirali.
Si boste kot predsednik prizadevali, da AMZS še naprej razvija svoje športne dejavnosti? Imata motošport in karting pod okriljem AMZS prihodnost?
Absolutno! Šport je eden od temeljev AMZS-ja in ne bi se smeli pogovarjati, ali bo šport še naprej del AMZS-ja, ampak se moramo pogovarjati, kako ga bomo še odločneje podpirali. Zavedam pa se, da je pred nami kar nekaj izzivov na tem področju. Vsekakor se moramo bolj potruditi, da športu najdemo ustrezne partnerje in stabilno financiranje. Kot športna panožna zveza ne moremo neposredno financirati dirkačev, lahko pa našim društvom in prirediteljem tekmovanj omogočimo ustrezne razmere za razvoj. Kot vidimo na primeru odlično obiskanih AMZS motošportnih dni za otroke, se nam za podmladek ni treba bati, zato menim, da imajo športi pod okriljem AMZS lepo prihodnost.
Ko že govorite o mladih: kako v društveno življenje oziroma k delovanju v naših društvih, ki sestavljajo Avto-moto zvezo Slovenije, privabiti več mladih?
Zavedam se, da je to kar velik izziv. Treba se bo veliko pogovarjati z našimi društvi, pa morda pogledati tudi dobre prakse iz tujine. Morda so bila nekatera društva doslej preveč zaprta za mlade in je interes mladih za udejstvovanje malce ugasnil. Potruditi se moramo tudi, da mlade v AMZS privabimo z njim namenjenimi produkti, storitvami, članstvi in bomo morda po tej poti v naše vrste dobili mlade, ki želijo biti aktivni.
Avto-moto zveza Slovenije že zdaj spodbuja društva, da so bolj aktivna v svojem lokalnem okolju. Ali bo AMZS nadaljevala takšno podporo društvom?
Vsekakor! Društva se lahko prijavijo na razpise AMZS in za svoje programe, prireditve in dejavnosti dobijo tudi sredstva AMZS. To se mi zdi odličen sistem spodbude društvom, da se aktivneje vključijo v lokalno družbeno življenje s svojimi vsebinami, pri katerih jim AMZS lahko pomaga s svojo strokovnostjo. Prizadeval si bom, da bo ta sistem deloval tudi v prihodnje, morda tudi z več sredstvi.
Avto-moto zveza Slovenije ima v lasti gospodarsko družbo, ki kljub zaostrenim razmeram na trgu mobilnostnih storitev posluje dobro. Vemo pa, da je to področje poslovanja zelo konkurenčno, da ima AMZS d.o.o. veliko tekmecev in da so še možnosti za izboljšave. Kako vidite razvoj gospodarskih dejavnosti AMZS?
Kot novoizvoljeni predsednik se v teh dneh šele seznanjam z vsemu platmi delovanja naše gospodarske družbe. Vem pa, da je na zemljevidu Slovenije še nekaj sivih lis, kjer AMZS ni prisoten s svoji centri oziroma vsemi storitvami. Sam živim na Ptuju, kjer na primer AMZS nima centra, kjer bi lahko zamenjal pnevmatike ali nastavil podvozje na svojem avtu. Vem, da se vodstvo gospodarske družbe trudi odpraviti te pomanjkljivosti oziroma zapolniti te sive lise in pri tem imajo mojo polno podporo. Zaupam v strokovnost naših sodelavcev in z veseljem bom pomagal pri teh aktivnosti, če bo le v moji moči. Morda pa je čas, da smo bolj aktivni in tudi bolj agresivni na trgu …
Sami že dolgo delujete v avtomobilski industriji, zdaj v industriji počitniških vozil. Zagotovo podrobno spremljate dogajanje v avtomobilski industriji in na področju mobilnosti, kjer se dogajajo velike spremembe. Kako bodo po vašem mnenju te globalne spremembe vplivale na mobilnost Slovencev?
V tem času se dogajajo res velike spremembe, tako politične kot gospodarske. Na naš in evropski trg vstopajo izdelovalci vozil iz daljnega vzhoda, kar na eni strani postavlja nove izzive evropski industriji, v kateri delujejo tudi številna slovenska podjetja, po drugi strani pa novi prišleki na trgu spodbujajo večjo konkurenčnost, kar je načeloma boljše za končnega potrošnika. Kot predsednik AMZS se bom vedno zavzemal za dostopno mobilnost za vse, tudi za tiste z nižjimi dohodki, ki si na primer ne morejo kupiti novega in dragega električnega avtomobila. Sam nimam nič proti električnim avtomobilom, z vidika učinkovitosti in tudi tehnične naprednosti se mi zdijo odlična pot v prihodnost.
Za nekatere uporabnike so električna vozila zelo smotrna izbira, za vse pa nikakor ne, zato elektrifikacija ne sme biti edina pot v mobilnostno prihodnost in kot AMZS se moramo boriti proti mobilnostni revščini.
Ste v teh kratkih dneh od izvolitve že spoznali svoje bodoče sodelavce?
Spoznal sem jih že veliko, vseh pa seveda še zdaleč ne. Sem pa v mojih stikih z novimi sodelavci spoznal veliko strokovnosti in znanja. Na to znanje in strokovnost računam tudi v prihodnje in se že veselim skupnega dela. Vsekakor pa se moram na tem mestu zahvaliti tudi mojim prehodnikom, ki so mi v predsedovanje zapustili Avto-moto zvezo Slovenije z veliko zvestimi člani in gopodarsko družbo v dobri poslovni kondiciji. Prizadeval si bom, da bo AMZS še naprej organizacija, ki bo lahko uresničevala velike cilje, pri tem pa s strokovnostjo in srčnostjo povezovala člane in društva ter podpirala svoje športnike pri njihovih ciljih.




