Pogovor s Timom Gajserjem

| Šport

Tim Gajser, svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2, je po največjem uspehu v karieri presenetil z odločitvijo, da bo letos prestopil v elitni razred svetovnega prvenstva MXGP. Voznik tovarniške ekipe Honda Gariboldi je pred novo sezono izjemno motiviran. Pozimi se je na Japonskem udeležil testiranja novega motorja, svojo pripravljenost pa je nato preizkušal na tekmah italijanskega prvenstva. V svetovnem prvenstvu MXGP ga čaka napornih osemnajst tekem.


Čemu odločitev, da ne boš branil naslova v razredu MX2?

Ker sem v sezoni 2015 kljub slabšemu motorju in nekoliko proti pričakovanju osvojil naslov svetovnega prvaka v razredu MX2, sva se s trenerjem odločila, da prestopim razred višje. Načrt je bil, da po osvojitvi naslova prvaka v razredu MX2 takoj prestopim razred više, ker ta motor ni bil konkurenčen. Že od nekdaj raje vozim 450 kubični motor, ki mi bolj ustreza.

V čem so glavne razlike med obema motorjema?

S 450 kubičnim motorjem sem treniral že, od kar sem prestopil v razred MX2. Takšen načrt je zastavil moj oče, ki je tudi moj trener. Trening z močnejšim motorjem je bolj zahteven in potem lažje voziš tekmo z 250 kubičnim motorjem. Honda je z mano z 250 kubičnim motorjem po dvajsetih letih nastopila v prvenstvu kot tovarniška ekipa in v dveh letih motorja niso uspeli nastaviti tako kot ostali izdelovalci, ki so imeli več izkušenj. Lani sem se moral zato veliko bolj truditi, iti včasih tudi čez mejo, da sem osvojil naslov svetovnega prvaka. 450 kubični motor pa je že dobro vpeljan, zato bo to sezono lažje. Na Hondo CRF450RW sem se navadil prvi dan, ko sem jo začel preskušati. Z boljšim in konkurenčnim motorjem je vse lažje.

Ostaja ekipa Honda Gariboldi enaka kot v sezoni 2015?

Ekipa se je povečala. Imamo novega voznika v razredu MX2, to je Francoz David Herbretau. Moj mehanik ostaja Nico Noge, glavno besedo pa bo imel seveda še vedno moj oče Bogo. Moj brat Nejc je postal moj mehanik za trening – pri HRC ga bodo vzeli pod svoje okrilje in ga izšolali.

S kakšnimi pričakovanji začenjaš novo tekmovalno sezono?

Seveda že komaj čakam začetek sezone, ker sem na testiranjih, ki smo jih opravili čez zimo videl, da lahko dobro odpeljem sezono. Seveda bodo dosežki odvisni od veliko dejavnikov, glavno pa je, da imam hitrost. Na tekmah imam svoj ritem, ki mi zaenkrat dobro služi. Na začetku sezone se najbolj veselim dirke v Argentini, nato pa komaj čakam jesenski del in zadnjo dirko v Glen Helenu v ZDA.

Ob pogledu na tekmece je jasno, da se obeta izjemno zanimivo prvenstvo. Kam ciljaš?

Konkurenca bo močna. Lani se je za naslov svetovnega prvaka v razredu MX2 borilo šest tekmovalcev. Letos nas bo v razredu MXGP vsaj petnajst, ki smo se sposobni boriti za prvo mesto. Na začetku sezone je pomembno, da na tekmah uživam in vozim tako kot na treningih. Seveda pa se bom vsako tekmo potrudil izpeljati po najboljših močeh in biti čim boljši. Z očetom že imava načrt, kaj ukreniti, da bo sezona dobra.

V pripravljalnem obdobju si bil precej zaposlen s številnimi promocijskimi aktivnostmi. Kako se znajdeš v tej vlogi?

Vsega sem se že navadil, ker takšne aktivnosti spadajo zraven. Ko narediš dober rezultat, to potegne za sabo kup obveznosti, povsod te želijo. Rad se udeležim dobrodelnih dogodkov. Če lahko nekomu pomagaš s tem, da si tam in poveš svojo zgodbo, to naredim z veseljem. Tudi v maju pripravljamo dobrodelni dogodek, kjer bomo zbirali denar za otroke.

Te bomo videli tudi na dirkah državnega prvenstva?

Seveda. Koledar državnega prvenstva je zasnovan tako, da se domače tekme ne prekrivajo s tekmami svetovnega prvenstva. Izjema bo le, če bi moral na kakšno testiranje v tujino.

Četverica Slovencev v elitnem razredu: svetovno prvenstvo v motokrosu v razredu MXGP

Motokrosisti so prvi med moto športniki začeli letošnje svetovno prvenstvo. Ko boste tole brali, bo za njimi že uvodna dirka v Katarju, že prvi marčevski konec tedna pa bo druga dirka na Tajskem, nato pa bo sledilo še 16 dirk.

Sprva je bilo predvideno, da bo za prvenstvo štelo 19 dirk, toda prireditelj prvenstva je zaradi težav odpovedal dirko v Maleziji. Znan je tudi kraj dirke 29. maja: takrat bo dirka na progi Talavera de la Reina v Španiji.

Letošnje svetovno prvenstvo v elitnem razredu MXGP bo zelo zanimivo tudi za slovenske ljubitelje motokrosa, saj bodo na nekaterih dirkah nastopili kar štirje slovenski vozniki in bo vsekakor zanimivo opazovati njihove medsebojne obračune.

V ospredju pozornosti ne samo slovenske javnosti bodo nastopi Tima Gajserja, ki je prestopil v razred MXGP, čeprav bi še nekaj let lahko vozil v razredu MX2, v katerem lahko nastopajo le mladi vozniki. Zakaj se je odločil za prestop in kakšne cilje si je zastavil, pišemo v pogovoru z njim. Gajser bo tekmoval s tovarniškim Hondinim motociklom, saj je eden izmed treh Hondinih tovarniških voznikov skupaj s Francozom Gaultierjem Paulinom in Rusom Jevgenijem Bobriševim, ki sta lani osvojila drugo in tretje mesto v skupnem seštevku svetovnega prvenstva v razredu MXGP.

Drugi slovenski predstavnik bo Klemen Gerčar, ki bo izpustil uvodni dirki, pa tudi vse druge neevropske dirke, nastopil pa bo na vseh dvanajstih dirkah v Evropi. Gerčar bo tudi tokrat tekmoval v okviru svojega moštva 62 Motosport z motorjem znamke Husqvarna. Njegova želja je, da bi se čim večkrat uvrstil med dobitnike točk za svetovno prvenstvo. Lani je osvojil 35. mesto s 23 točkami.

Tretji in četrti slovenski predstavnik bosta brata Peter in Jernej Irt, ki bosta tako nadaljevala družinsko tradicijo nastopanja na dirkah MXGP. Lani je namreč na dveh dirkah nastopil njun brat Matevž, osvojil 13 točk in 44. mesto. Brata Irt bosta tekmovala za italijansko moštvo CDP Cortenuova, ki nastopa z Yamahinimi motocikli, predvidoma pa bosta nastopila na osmih evropskih dirkah.

 

Ključne besede

MXGPTim GajserIrtGerčarAMZS šport

Avtorji
Andreja Prel

AMZS šport

Sorodne novice

Nazaj