Najboljši na blatnih stezah

Šport

Gal Hauptman, lanski državni prvak v motokrosu in cross countryju


Gal Hauptman, 16-letnik iz Šmartna pri Litiji, je v lanskem letu osvojil kar dva naslova državnega prvaka: ob koncu sezone je bil najboljši v motokrosu v razredu MX125 in v panogi cross country v razredu junior 23. Letos je presedlal na močnejši motocikel in se bo v razredu MX2 spoprijel s starejšimi in bolj izkušenimi tekmeci. Kaj nam je še povedal dijak 2. letnika Strokovno izobraževalnega centra Ljubljana?

Gal, lanska dirkaška sezona je bila za vas nekaj posebnega. Ne samo zaradi vseh virusnih težav, ampak tudi zato, ker ste na koncu v vitrino pospravili kar dve priznanji - za najboljšega v motokrosu v razredu MX125 in za najboljšega v cross countryju v razredu junior 23 …

Res, je lanska sezona je bila zelo neobičajna, a zame je bila vseeno zelo uspešna. Uresničil sem svoje načrte in znova postal prvak v svojem razredu, tako kot vselej v preteklosti.

Kako ste pravzaprav začeli z motokrosom?

O svojih začetkih na motokros motociklu imam zanimivo anekdoto. Kot otrok sem bil precej sramežljiv, zato mi je oče obljubil motokros motor, če se bom opogumil in na poroki staršev na oder prinesel prstana. To sem tudi naredil in tako dobil svoj prvi motor, yamaho PW. Imamo pa motorje in motokros v družini, saj se je, odkar pomnim, oče vozil z motorji, jaz pa sem ga seveda želel posnemati. Če se prav spomnim, sem na motor prvič sedel, ko sem imel 5 let, potem pa sem si želel tudi na dirke. Po prvih poskusih na dirkah sem začel redno tekmovati.

Lani ste končali z nastopanjem v razredu MX125 in letos se boste preskusili v močnejšem razredu MX2. Na podelitvi priznanj najboljšim motošportnikom ste omenili, da ste že preskusili svoj novi dirkalnik razreda MX2. Kakšne so razlike med dirkalnikoma - in tudi med tekmovanji?

Prej sem vozil motocikel z dvotaktnim motorjem, zdaj pa sem presedlal na dirkalnik s štiritaktnim motorjem. Razlika je kar velika in vpliva tudi na način vožnje. Prvi testi so pokazali, da je vožnja z močnejšim štiritaktnim motorjem morda celo malce lažja, saj motor ni tako agresiven oziroma eksploziven kot dvotaktni. S prehodom na nov motor nisem imel težav, ker sem na dirkah cross countryja že zdaj vozil štiritaktni motor.

Koliko hitrejši so dirkalniki razreda MX2 od dirkalnikov razreda MX125?

Pravih primerjav še nimam, a po testiranjih konec lanske sezone sem bil z močnejšim motorjem hitrejši za sekundo ali dve na krog - večja moč pač omogoča hitrejše pospeševanje iz ovinkov.

Motokros je po vseh merilih precej nevaren šport, saj se padci pogosto končajo s kakšnim zlomom ali zvinom. Ste že doživeli takšne neprijetne trenutke?

Ja, nekaj hudih padcev že imam za sabo. Spomnim se sezone 2017, ko sem na prvem treningu po zimskem premoru padel in si nalomil nekaj koščic v stopalu. Potem sem v isti sezoni na dirki v hrvaškem Kozarevcu padel in si poškodoval koleno - golenico, hrustanec in vezi. Dirkači se zavedamo nevarnosti, a se trudimo, da to ne bi vplivalo na naše vožnje.

Padci in poškodbe zagotovo skrbijo tudi vaše starše. Kako oni gledajo na vaše dirkanje?

Oče in mama me seveda stoodstotno podpirata. A na dirkah je oče ob stezi, mama pa za ograjo, ker jo je strah zame.

Brez popolne podpore staršev se mladi seveda ne bi mogli ukvarjati s takšnim športom. Mogoče veste, koliko vas stane sezona dirkanja?

Kolikor vem in kolikor sem slišal starše, je treba za sezono dirkanja odšteti od 15.000 do 20.000 evrov. Sicer pa z očetom sama skrbiva za pripravo motorja, ki zahteva določene posege po in pred vsako dirko.

Gal, dirkate že vrsto let in tekmovali ste že na vseh stezah v Sloveniji in okolici. Kakšna podlaga vam najbolj ustreza?

Že od malih nog se najbolje peljem na razmočenih, blatnih stezah. Morda se zaradi tega dobro počutim tudi na ostalih mehkejših podlagah, na primer na pesku ali mivki, kar večini slovenskih dirkačev ne ustreza najbolje.

Katero dirkališče vam je najljubše?

Zagotovo motokros proga v Šentvidu pri Stični, saj je to moje domače prizorišče, kamor vedno pride tudi največ mojih navijačev.

S prestopom v višjo kategorijo MX2 ste zamenjali tudi ekipo?

Ja, letos bom vozil za ekipo KTM Seles Motor. Od leta 2019 na dirkah v cross countryju nastopam za avstrijsko ekipo Werner Müller Racing, ki že dlje časa sodeluje z ekipo KTM Seles Motor, zato se bom pri KTM Seles Motor zagotovo dobro počutil.

Zakaj nastopate tudi v cross country?

V cross country me je pritegnil oče, ki se je v preteklosti rad vozil po brezpotjih. Ker tudi sam uživam v vožnji po brezpotjih, sem se potem z veseljem preskusil tudi na cross country dirkah.

 V lanski sezoni je osvojil kar dva naslova državnega prvaka: najboljši je bil v motokrosu v razredu MX125 in v panogi cross country v razredu junior 23.

V sezoni 2021 boste prvič nastopali v razredu MX2. Prestop v razred višje običajno pomeni tudi močnejšo konkurenco. Kakšne so napovedi?

Ja, letos se bom moral spoprijeti z močnimi tekmeci v zelo konkurenčnem tekmovalnem razredu. Bom najmlajši v razredu, zato bo zagotovo zanimivo na dirkah. A če se ozrem na lansko sezono, bi se moral na dirkah uvrščati med najboljše tri. Vsaj upam, da bo tako.

Kako pa je z bolj daljnosežnimi načrti? Vas vleče na dirke evropskega ali svetovnega prvenstva?

Zagotovo, želim se dokazati tudi v močnejši konkurenci.  Bomo videli, kako se bom izkazal letos v konkurenci MX2. Težava je seveda v financah, saj takšni nastopi stanejo veliko denarja. Rad bi se preskusil na kakšni dirki evropskega ali svetovnega prvenstva.

Kdo je vaš vzornik? Zagotovo se slovenski dirkači zgledujete po Timu Gajserju?

Vsekakor, Tim nam je največji vzor. Meni je zelo všeč tudi Jeffrey Herlings, ker ima svoj slog vožnje. Je poseben voznik, zaradi svojega temperamenta mi je všeč tudi kot osebnost.

Ko ste prevzeli priznanji za državnega prvaka, ste omenili, da je za vami že prvi trening z novim dirkalnikom. Kako je sicer s treningi? Kje trenirate? Kolikokrat na teden?

Lani zaradi epidemioloških razmer nisem veliko treniral, zato upam, da bo letos drugače. Lani sem morda na motorju treniral enkrat na teden, pa potem nekaj voženj pred dirko. Upam, da bomo letos imeli več možnosti za trening. Poleti sicer treniram na motokros stezah v Litiji, Šentvidu pri Stični in v Trbovljah.

Kaj pa fizična kondicija? Motokros je zelo fizičen šport in dobra telesna pripravljenost je predpogoj za dobro dirkanje. Imate kakšen program treningov?

Zaenkrat treniram še sam. Spomladi in poleti sem pogosto na kolesu, pa tudi pozimi zajaham kolo, če to dopušča vreme. Opravljam tudi vaje za moč.

Kaj pa šola? Kako usklajujete dirkanje in šolske obveznosti?

V šoli imam status športnika, kar mi omogoča prilagojeno opravljanje preskusov znanja. Profesorji poznajo mojo športno pot in me podpirajo, sošolci pa navijajo zame.

OSEBNA IZKAZNICA

Gal Hauptman
Starost: 16 let, rojen 16. 10. 2004
Stanuje: Šmartno pri Litiji
Klub ali društvo: AMD Šentvid pri Stični
Panoga: motokros, cross country
Motor: KTM 250
Šola: 2. letnik Strokovno izobraževalnega centra Ljubljana

Ključne besede


motokroscross countrymotošportAMZS ŠportGal Hauptmanpogovor

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

4

Priljubljenost članka

4

Shrani

Delite s prijatelji