Pomembne informacije za motoriste

Vožnja z motornim kolesom ni le način premikanja, temveč tudi enkraten občutek avanture, svobode in sprostitve.

V naši šoli vožnje poskrbimo za bodoče motoriste že v teoretičnem delu, kjer dobijo prve napotke na posebej prirejenem predavanju CPP za motoriste in kot prvi v slo (razen policije) vadimo vožnjo na simulatorju za motoriste pod različnimi vremenskimi pogoji.

Prinaša pa tudi tveganja, ki jih je prav poznati.

 

Programi varne vožnje za motoriste

Tečaj varne vožnje rešuje življenje. Trenirajte z našimi izkušenimi inštruktorji varne vožnje v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. Člani AMZS do 30 % ugodneje.

Prijavite se

Oprema

V prometnih nesrečah so poškodbe glave najpogostejše, v kar 58% pa tudi vzrok smrti.

Pri nakupu čelade je potrebno, da ustreza evropskim standardom. Dokazilo je všitek ECE 22/05.

Čelada se mora tesno prilegati, ne sme pa tiščati, zato jo moramo imeti pred nakupom dovolj dolgo na glavi. Padcem se skoraj ne da izogniti, zato mora biti voznik motornega kolesa ali kolesa z motorjem opremljen z kompletno zaščitno obleko. Obleka mora biti udobna, vendar kljub temu tesno prilegajoča. K opremi spadajo tudi ustrezni škornji, rokavice in ledvični pas. Manj pomembnega ali nepomembnega dela te opreme ni.

 

Opaznost in vidnost

Za motoriste je prižgana luč zelo pomembna. Ozko silhueto motornega kolesa z voznikom je v gostem prometu ali ob slabši vidljivosti lahko spregledati.

Že širina svinčnika v iztegnjeni roki, popolnoma zakrije motorista oddaljenega 30m.

Pri vožnji z 90 km/h (25 m/s) bomo v 2 sekundah pri pešcu. Če nas še ni zaznal, ne vemo kaj bo naredil, ko nas bo zagledal. Predvsem od nas bo odvisno kako se bo nastala situacija razpletla. K izboljšanju opaznosti in vidnosti precej pripomoreta raznobarvnost oblačil, ponoči pa odsevni všitki in odsevni trakovi ali napisi na jakni. Uporaba vseh luči in njihova brezhibnost sta izredno pomembni za varnost.

Opazovanje in gledanje

Motorist mora stalno opazovati in spremljati pogoje na cesti.

Ceste in vozišča so spolzke tudi v suhem (prah, talne označbe, jaški, maščoba, pesek). Pogoji vožnje se vseskozi spreminjajo, največkrat na slabše. Motorist nikakor ne sme spregledati posebnosti okolice.

Gledanje in opazovanje je zelo pomembno za pravočasno prepoznavanje in ukrepanje v dani situaciji v katero prihajamo. Izrednega pomena je pogled motorista. Kamor ga usmeri, tja se tudi pelje. Če pogled zastane na oviri na cesti, se bo v njo ali preko nje tudi zapeljal. Klasičen primer je pesek v desnem zavoju, ki mnogokrat povzroči strah pred zdrsom ali celo paniko. To povzroči podzavestno zaviranje, ki je, še posebno če je motorist v nagibu, zaradi tega lahko usodno. Učinkovita in enostavna rešitev je v pogledu, katerega usmerimo v očiščen del vozišča-dobro vidne kolesnice, po katerih se odpelje skozi ovinek. Za to je potrebna vaja.

Zaviranje in ustavljanje

Tako kot motorist mora biti tudi motorno kolo v dobri pripravljenosti. Pnevmatike največkrat prispevajo k varni vožnji.

Z izrabljeno pnevmatiko ni možno dobro pospeševati, se nagibati v zavoju, sploh pa ne dobro zavirati. Brezhibem pogonski agragat mora motorist stalno nadzorovati in tudi ustaviti, zato so zavore zelo pomemben del.

Zaviranje motornega kolesa je mnogo zahtevnejše kot pri osebnem avtomobilu. Motorist mora istočasno z roko in nogo obvladati dva različna in neodvisna zavorna sistema, zaviranje z njima pa usklajeno in učinkovito. Pri zaviranju se prednje kolo močno obremeni, zadnje pa razbremeni, zato s sprednjo zavoro doseže večji zavorni učinek. Pri zaviranju v nevarnosti je zelo pomembno pravilno doziranje moči stiska zavorne ročice, saj prednje kolo nikakor ne sme blokirati, prav tako tudi zadnje ne.Začetek zaviranja nikakor ne sme biti eksploziven, vedno pa je potrebno zavirati z obema zavorama.

Predvidevanje

V vožnji je nepogrešljivo predvidevanje in stalna pripravljenost na hitro reakcijo.

Kazalec in sredinec naj bosta vedno položena na ročico sprenje zavore tudi med vožnjo, saj bosta takovedno pripravljena na zaviranje v sili. Naš način vožnje mora biti za ostale udeležence jasen in razpoznaven. Premike, prehitevanja in vse druge manevre moramo najaviti pravočasno in jasno. Ne pospeševati sunkovito, se zaganjati od križišča do križišča, ne slalomirati med vozili in upoštevati mrtve kote drugih udeležencev. Biti posebej pozoren do otrok, pešcev, starejših in kolesarjev.

Za motor sta dobra volja in nasmeh, zagrenjeni in slabe volje ne boste našli lepih doživetij in avantur. Strah je sovražnik, previdnost prijatelj, dobra volja pa naš zaščitni znak.

 

AMZS darilne kartice

Podarite tečaj varne vožnje, AMZS članstvo ali vrednostno kartico za storitve v AMZS centrih po Sloveniji.

Več

Oglasna sporočila