Na lepo, a svežo majsko soboto se je pred kmetijo Rajhenav na obrobju kočevskega pragozda zbralo lepo število članov AMZS, ki so se odzvali našemu povabilu na doživetje za volanom novega Mitsubishijevega outlanderja. V sodelovanju z ekipo podjetja AC Mobil, ki v Sloveniji zastopa in prodaja avtomobile znamke Mitsubishi, smo člane AMZS posedli za volan novega priključno-hibridnega mitsubishija outlanderja, jim pokazali, kako vklopijo okolju prijazen električni pogon in jih prepustili izkušeni vodički Petri Draškovič Pelc, da jih je popeljala na zanimivo in poučno pot do obronkov pragozda Kočevski Rog. Medvedov, volkov ali risov naši člani sicer niso srečali, so pa izvedeli veliko zanimivega o veličastnem kočevskem pragozdu - in o mitsubishiju outlanderju, enem od najbolj učinkovitih, udobnih in okolju prijaznih cestnih terencev …
Doživetje za člane AMZS, ki smo ga zasnovali s podjetjem AC Mobil, je potekalo v eni od zadnjih evropskih gozdnih divjin, kjer človek še ni pustil svojega uničevalnega pečata; obiskovalci si lahko ogledajo obrobje pragozda, vanj pa ne smejo. Tudi zato smo skrbno premislili in zasnovali naše doživetje; Mitsubishijeve outlanderje smo iz Ljubljane do kmetije Rajhenav pripeljali z dovolj energetske rezerve v pogonskih akumulatorjih, da smo se po gozdnih cestah na obrobju pragozda ves dan vozili zgolj na elektriko - tiho in okolju prijazno, a tudi pogonsko učinkovito.
Najboljše iz dveh svetov: outlanderjev priključno-hibridni pogon
Takšna pogonska raznolikost je ena od glavnih prednosti novega outlanderja. Z litij-ionskim akumulatorskim sklopom z zmogljivostjo 22,7 kWh lahko zgolj na elektriko prevozimo 85 kilometrov - ali še več, če obvladamo veščine učinkovite električne vožnje. Energetske zaloge v akumulatorskih sklopih naših outlanderjev je bilo več kot dovolj za dopoldanski in popoldanski krog po gozdnih cestah do obronkov kočevskega pragozda in nazaj do kmetije Rajhenav.

Vseh 225 kW sistemske moči - 100 kW 2,4-litrskega bencinskega motorja, 85 kW električnega motorja na prednji osi in 100 kW električnega motorja na zadnji osi - člani AMZS tokrat sicer niso mogli preskusiti oziroma izkoristiti, namesto adrenalinskih hitrosti pa jih je navduševalo outlanderjevo odlično uravnoteženo in zelo udobno vzmetenje, zaradi katerega deloma razrite makadamske ceste niso prav nič pretresle udeležencev v avtih.
Skrivnostni svet Kočevskega pragozda
Kmetija Rajhenav v osrčju kočevskih gozdov je od Kočevja oddaljena približno 17 kilometrov; nekdaj je bila del kočevarske vasi, zdaj pa se na kmetiji ukvarjajo z vzrejo bikov in krav mesne pasne limuzin, čebelarstvom, rejo in prodajo konj ter koz. Položaj kmetije Rajhenav je odlično izhodišče za raziskovanje obronkov pragozda Kočevski Rog, o čemer pričajo številni obiskovalci, ljubitelji narave in pohodniki, ki se po makadamski cesti pripeljejo do kmetije. Od kmetije Rajhenav do obronkov pragozda vodijo številne boljše in malce slabše makadamske ceste, a brez strokovnega in poznavalskega vodenja večina skrivnosti kočevskih pragozdov ostane skrita očem. Tudi zato smo naše člane, udeležence dogodka, prepustili vodstvu izkušene vodičke Petre Draškovič Pelc, ki pozna vse skrivnosti in vse kotičke tega prelepega konca Slovenije. Kot smo zapisali v uvodu, slovenskih zveri ali njihovih sledov tokrat udeleženci dogodka sicer niso videli, so pa lahko objeli najstarejšo slovensko jelko, izvedeli veliko zanimivega o skrivnostnem življenju v pragozdu in slišali veliko zanimivih Petrinih zgodb.
Nasmehi udeležencev ob povratku na kmetijo Rajhenav so bili zgovorni, le o tem, kaj jih je bolj navdušilo, okolju prijazen in učinkovit mitsubishijev outlander ali skrivnostni svet Kočevskega pragozda, se nismo mogli zediniti …

Kaj so o novem outlanderju povedali vozniki?
Marjan Panič, gradbinec tik pred upokojitvijo:
Kot gradbinec sem navajen slabih cest, Mitsubishijev outlander pa me je navdušil. Odličen avto je, se je pa treba navaditi novih tehnologij, na primer vožnje “z enim pedalom”. A tudi ti kratki kilometri na današnjem dogodku so bili dovolj, da sem dobil občutek za vožnjo električnega avtomobila. Zelo mi je všeč priključno-hibridni pogon z možnostjo električne vožnje in brezskrbnostjo bencinskega motorja. Takoj bi zamenjal svoj avto za outlanderja.
Klavdija Polman, zaposlena v javni upravi:
Prvič sem vozila avto s samodejnim menjalnikom, a sem se hitro znašla. Čudovit občutek je, ko ugotoviš, da avto učinkovito naredi vse sam. S sopotniki v avti smo preskusili različne vozne programe, smo se pa peljali precej počasi in zelo udobno. Zanima me, kako se avto pelje po hitrejših asfaltnih cestah. Bi pa ročni menjalnik takoj zamenjala za avtomatskega, z veseljem!
Martin Luka Modic, študent grafičnega oblikovanja in fotograf:
Kot študent oblikovanja moram pohvaliti outlanderjevo obliko, ki je v primerjavi s predhodnikom precej bolj agresivna in robustna. V vožnji potrjuje svoj videz. Nismo mogli sicer preskusiti vseh terenskih zmogljivosti, a z gozdno cesto je opravil brez težav. Najbolj me je avto navdušil z voznim udobjem in lahkotnostjo.
Zdravko Kreft, upokojenec:
V svoji dolgi vozniški karieri sem se vozil po različnih terenih, tudi po saharskem pesku ali arktičnih cestah proti norveškem Nordkappu. Občutki za volanom outlanderja so krasni, avto je zelo udoben. Pogrešal sem sicer bolj zahtevne vozne razmere, na primer kakšen blaten prehod, a danes se je outlander vseeno zelo izkazal. To ni avto za terenske ekstreme, me je pa navdušil električni štirikolesni pogon z odzivno računalniško pametjo, ki zelo učinkovito spravi navor motorjev na cesto.