Renault twingo - velika vrnitev v Novo mesto

Panorama

Zakaj so pri Renaultu za twinga zbrali slovensko tovarno?


Predsednik uprave Revoza Jože Bele je za Motorevijo povedal, da je bil pri industrializaciji proizvodnje novega twinga bil ključni izziv v pičlih 21 mesecih postaviti in zagnati izdelavo povsem novega modela, ki se mu bosta pridružila še tehnološka dvojčka Nissana in Dacie. Renault je v Revoz investiral 150 milijonov evrov od Slovenije pa za naložbo dobil 28 milijonov evrov subvencij.

Twingo postavlja nove trende razvoja avtomobila

Pri Renaultu na podlagi svoje tradicije in izkušenj z malimi avtomobili trdijo, da trenutno stanje na trgu majhnih avtomobilov ni pravi odraz povpraševanja oziroma želja kupcev. Po njihovo je težava v premalo konkurenčni ponudbi evropskih znamk, ki so ta razred zapuščale zaradi preobilice tehničnih zahtev in predpisov, zaradi cenovnega pritiska in zaradi visokih pričakovanj kupcev. A prav razumevanje ključnih prednosti kompaktnega mestnega avtomobila in razumevanje vloge drugega avtomobila v družini je prednost, ki jo namerava z novim twingom izkoristit Renault na način, kot je to naredil s twingom prve genracije. 

Prvi pogled: Novi renault twingo e-tech electric - Francoski Dolenjec

Na svetovni premieri v Parizu smo se pogovarjali z izvršnim direktorjem skupine Renault Group Francoisem Provostom, ki je poudaril, da je obujeni twingo v osnovi enak izvirniku, a tehnološko hkrati povsem nov avto. Prvi mož Renault nam je tudi pojasnil, da bi bilo brez učinkovitega električnega pogona twinga nemogoče narediti cenovno dostopnega, zato je na vprašanje, ali obstaja možnost, da bi twingo dobil tudi hibridni pogon z bencinskim motorjem, odgovoril kratko in jedrnato: “Ne!” 
Zato Provost pozdravlja idejo o novi kategoriji majhnih in poenostavljenih avtomobilov, hkrati pa ost kritike uperja v Bruselj: “Za evropsko komisijo imam eno sporočilo. Pustite nam delati konkurečne avtomobile. Potrebujemo od 10 do 15 mesecev miru brez nenehnega spreminjanja standardov in pravil, da bomo lahko naredili jasno določeno razvojno strategijo. Danes se 25 odstotkov naših inženirijev ukvarja le s tehničnimi standardi, ki neprestano dobivajo neka dopolnila. To no močno otežuje konkurečnost.”
Renault je pri razvoju twinga začel s programom Leap 100 (sto tednov), s katerim bodo v prihodnje skrajšali čas razvoja novih avtomobilov. Renault je tako pridobil približno leto dni pri času snovanja primerljivega vozila, obenem pa potrebne naložbe zmanjšal na polovico. Ključna pri tem je neposredna povezava evropskega avtomobilskega znanja s kitajskimi inovacijami. Twinga je Renault ob sočasnem delu v Parizu, Šanghaju in Novem mestu razvil dvakrat hitreje kot ostale električne modele. Začetne aktivnosti, med katerimi je zlasti načrtovanje, so bile skrajšane za 16 odstotkov, razvoj, ki vključuje oblikovanje in tehnološko zasnovo, za 41 odstotkov, postopek industrializacije, ki obsega tudi uvajanje proizvodnih orodij in logistiko, pa za 26 odstotkov.

Predsednik uprave Revoza Jože Bele

Zakaj so pri Renaultu za twinga zbrali Novo mesto?

Vittorio d’Arienzo, vodja globalnega razvoja v Amperi, specializiranem hčerinskem podjetju skupine Renault za električna vozila, ki je vodilo projekt s tremi ključnimi etapami v Franciji, Kitajski in Sloveniji, pred mikrofonom Motorevije ni skoparil s pohvalami na račun slovenske tovarne:

V Novem mestu imate res vrhunsko tovarno, ki blesti v s svojo motivacijo ekipe, hitrostjo dela pri razvoju, prilagodljivostjo in kakovostjo dela. Po mojem mnenju je najboljša tovarna v svojem razredu.

Podobno nam je o izbiri tovarne povedal tudi pri mož skupine Renault Francois Provost, ki je zelo vesel, da ima slovenska tovarna prihodnost, ki si jo je zaslužila z izjemno predanostjo pri razvoju in delu. Renault je v tehnološko posodobitev tovarne ob pripravi na zagon izdelave twinga investiral 150 milijonov evrov, kar veliko pove o tem, kako pomebna za skupino Renault je tovarna v Sloveniji. 


Ob polnem zagonu izdelave twinga in obeh novih modelov Nissana ter Dacie v Novem mestu predvidevajo uvedbo popoldanske izmene ter večje letne številke, ki naj bi se približevale polni zmogljivosti tovarne, ki znaša okoli 220.000 izdelanih avtomobilov na leto oziroma od 40 do 45 avtomobilov vsako uro. To bodo dosegli tudi s pomočjo tehnoloških inovacij twingove nove platforme AmpR Small, ki je namenjena električnim vozilom segmentov A in B z najsodobnejšo električno arhitekturo; ta omogoča za tretjino krajši čas izdelave kot pri cliu, ki ga še izdelujejo v Novem mestu. S tem so povečali učinkovitost in hkrati znižali stroške, saj bodo po novem tudi brez pomoči zunanjih dobaviteljev lakirali plastične odbijače, izdelovali sedeže in varili določene podkaroserijske sisteme, kot je na primer nosilec armaturne plošče. 

Predsednik uprave Revoza Jože Bele nam je še zaupal, da so v naši tovarni tudi v najbolj negotovih časih, ko so letno izdelali le okoli 60.000 avtomobilov, uspeli obdržati tovarno v vrhunski tehnološki kondiciji z visoko kakovostjo izdelave. Revoz bo na podlagi dodatnih proizvodnih količin, dolgoletnih izkušenj in kompetenc na področju izdelave avtomobilov dosegal visoko raven industrijske učinkovitosti in kakovosti, s katero se ponaša že več desetletij. Sicer ima Revoz dolgo tradicijo izdelovanja kompaktnih modelov.

Do danes so na dolenjskem izdelali že skoraj pet milijonov avtomobilov (4.970.270). Med vsemi modeli so izdelali tudi kar 1.635.038 twingov 2. in 3. generacije. 

Jože Bele, predsednik uprave Revoza ob ministru za gospodarstvo ministru za gospodarstvo, turizem in šport Republike Slovenije Matjažu Hanu in županu novega mesta Gregorju Macedoniju : "Navdušeni smo nad twingom e-Tech electric, ki je danes v Parizu doživel svojo premierno predstavitev. Projekt proizvodnje tega revolucionarnega mestnega avtomobila je v Revozu v zaključni fazi in z njim bomo dokazali, da smo kos najzahtevnejšim projektom. Zaposleni v Revozu cenimo odločitev skupine Renault Group, se bosta twingu v Revozovi proizvodnji pridružila dva dodatna modela, kar potrjuje zaupanje skupine v naše znanje in zavzetost. Cenimo tudi podporo Vlade Republike Slovenije in lokalne skupnosti, ki sta prepoznali pomen projekta ne le za Revoz temveč za celotno slovensko gospodarstvo."

Strateška lega Revoza

Predsednik uprave Revoza Jože Bele na svetovni premieri v Parizu ni skrival navdušenja, da po negotovih letih velikan pod Gorjanci dobiva novo veliko priložnost: "Navdušeni smo nad twingom e-tech electricom, ki je danes v Parizu doživel svojo premierno predstavitev. Projekt proizvodnje tega revolucionarnega mestnega avtomobila je v Revozu v zaključni fazi in z njim bomo dokazali, da smo kos najzahtevnejšim projektom. Zaposleni v Revozu cenimo odločitev skupine Renault Group, da se bosta twingu v Revozovi proizvodnji pridružila še dva dodatna modela, kar potrjuje zaupanje skupine v naše znanje in zavzetost. Cenimo tudi podporo Vlade Republike Slovenije in lokalne skupnosti, ki sta prepoznali pomen projekta ne le za Revoz temveč za celotno slovensko gospodarstvo." Pri tem prvi mož Revoza poudarja, da ima tovarna odlično strateško lego, kar onstran proizvodne verige med drugim pomeni, da je 75 odstotkov kupcev twinga E-Tech electric od tovarne oddaljenih manj kot 1000 kilometrov, kar zmanjšuje logistične stroške in ogljični odtis. Poleg tega pa je pomembna še dobro razvita avtomobilsko dejavnost v našem mednarodnem pristanišču Luki Koper, kar je pomembno za nove trge.

Ključne besede


RenaultPanoramaRevozrenault twingo

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Oglasna sporočila