Prvi pogled: Novi renault twingo e-tech electric

Prvi pogled

Francoski Dolenjec - Za Slovenijo je novi renault twingo zagotovo letošnja najpomembnejša avtomobilska novost.


Za Slovenijo je novi renault twingo zagotovo letošnja najpomembnejša avtomobilska novost. Kupcem prinaša učinkovito, praktično in dostopno električno reinkarnacijo originalnega majhnega enoprostorneža izpred 32 let, novomeški tovarni Revoz pa nova delovna mesta in nadaljevanje uspešne slovenske industrijske zgodbe. 

Zdaj je že jasno, da je Renaultu z elektrifikacijo nostalgije oziroma reninkarnacijo ikoničnih modelov uspelo; električni “petka” in “katrca” se dobro prodajata, z novim električnim twingom pa skuša Renault ponuditi cenovno dostopen mestni avto s presenetljivo podobnimi lastnostmi, kot jih je imel nadpovprečno prostoren in uporaben twingo prve generacije. Takrat je bil trg majhnih mestnih avtomobilov bistveno bolj konkurenčen in pomemben kot danes, ko v Evropi predstavlja manj kot 5-odstotni delež. Pred novim twingom je nekaj pomembnih nalog; povrniti veljavo razredu najmanjših avtomobilov, evropskim kupcem omogočiti cenovno dostopno električno mobilnost - in slovenski tovarni zagotoviti dovolj naročil. Za doseganje zadanih ciljev so pri Renaultu povezali evropsko tradicijo s kitajskimi pogonskimi inovacijami. 

Zakaj so pri Renaultu za twinga zbrali Novo mesto?
V prid uporabnosti električnega pogona je twingo opremljen še z V2L in V2G funkcijo delitve elektrike. Prva omogoča 220-voltni priklop zunanjih porabnikov elektrike do moči 3,7 kW, druga pa twingov pogonski akumulator spreminja v mobilni hranilnik elektrike, ki ga je mogoče priklopiti na hišno omrežje.

Doma v mestu ...

Twingo je majhen in razmeroma lahek električni avto, ki je namenjen urbanim dnevnim potem; vanj so vgradili učinkovit električni pogon, ki naj bi v povprečju porabil manj kot 11 kWh elektrike na 100 prevoženih kilometrov, zato pri Renaultu pravijo, da zadostuje kompaktnejša, cenejša in lažja litij-železo-fosfatna energetska shramba neto zmogljivosti 27,5 kWh. Ta naj bi twingu omogočala do 263 km dosega, kar naj bi bilo več kot dovolj za povprečno dnevno kilometrino evropskega voznika, ki znaša med 30 in 35 kilometri. 
Zmogljivosti pogonskega akumulatorja je prilagojeno tudi polnjenje. Osnovni polnilnik zmore 6,6 kW moči, za doplačilo bo na voljo 11-kilovatni (AC) polnilnik, za hitro polnjenje z enosmernim tokom pa 50-kilovatni DC polnilnik. Da je twingo namenski mestni avtomobil za krajše medkrajenve izlete ali dnevne delovne migracije, sporoča tudi s svojim 60-kilovatnim električnim motorjem (175 Nm), ki mu omogoča 130 km/h največje hitrosti. 

Digitalna armaturna plošča predstavlja znano okolje, ki spominja na katrco in petko. Ima tudi analogna stikala za klimatizacijo. Enako kot že modela renault 5 in renault 4 e-tech electric ima twingo e-tech electric ob volanu prestavno ročico “e-pop shifter” v obliki tulca šminke, ki ga je v različici techno možno prilagajati osebnim željam. V tem primeru je okrašen s črkami v novi pisavi twingo srebrne, rdeče ali zelene barve. Pri vožnji je omogoča funkcija enega pedala s prilagodljivim delovanjem elektrodinamičnega zaviranja. 

Nostalgično-simpatičen in praktičen 

Največja prednost novega twinga je seveda podoba in karoserijska zasnova, ki povzema oziroma nadgrajuje zasnovo izvirnika iz leta 1992. Podoba je seveda stvar okusa, a novi twingo ima nostalgično simpatičnost s skrbno poudarjenimi podrobnostmi in predvsem praktičnostjo malega enoprostorneža, ki je pred 32 leti s prostornostjo ter drzno podobo šokiral svet. V primerjavi s prvim twingom je zrasel za dobrih 36 cm v dolžino in na 378,9 cm skupne dolžine ponuja skoraj 2,5 medosne razdalje in predvsem dodatni par vrat na bokih. Kabina je dovolj prostorna za štiri odrasle potnike, odlično pregledna in predvsem prilagodljiva. Posamična sedeža zadnje klopi sta vzdolžno pomična za kar 17 centimetrov, kar posledično pomeni tudi prilagodljivo prostornino prtljažnika. Ta ponuja do uporabnih 360 litrov prostornine, pod prtljažnim dnom pa je še 50-litrski predal za polnilno opremo. Za piko na i pa ob položenih naslonjalih sedežev zadaj ponudi cel kubik prostora, ob položenem naslonjalu sovoznikovega sedeža pa tudi 2 metra dolžine za prevoz daljših predmetov. 


Novi twingo bo na cesti zagotovo okreten in lahkotno oziroma natačno vodljiv, saj je s svojimi 1200 kilogrami eden najlažjih med “električarji;” poleg tega ima vpetje prednjih koles enako kot renaulta 4 in 5, zadaj pa smer drži poltoga prema iz capturja. 
Obljube o učinkovitosti pogona in okretnosti bomo preverili, ko bomo sedeli za volan simpatičnega francoskega Dolenjca. Prvi serijski twingi bodo iz Revoza odpeljali ob koncu leta. Že letos bo novi twingo v Novo mesto pripeljal 250 novih zaposlitev, od tega 10 odstovkov visokoizobraženih inženirjev.

Pod črto …

Novi twingo ima s svojo podobo, praktičnostjo, sodobno varnostno opremo, Google digitalnimi storitvami in predvsem obljubljeno začetno ceno pod 20.000 evri veliko potenciala za uspeh. S s svojo zasnovo in podobo ter učinkovitimi kitajskim pogonom utegne povzročiti težave tudi poceni konkurentom z one strani kitajskega zidu. 

Novi renault twingo e-tech elekctric

- v Sloveniji izdelan majhen mestni električni avtomobil
- ikonična podoba po vzoru na 1. generacijo twinga
- 3,79 metra dolga karoserija s prostorno notranjost
- vzdolžno pomična sedeža zadaj
- prilagodljiv prtljažni prostor prostornine do 360 litrov 
- električni motor: 60 kW in 175 Nm 
- pogonski akumulator: 27,5 kWh (LFP)
- doseg do 263 km (WLTP)
- okretnost: manj kot 10-metrski premer obračalnega kroga
- temeljita varnostna oprema (24 sistemov) in Googlove digitalne storitve
- cenovna napoved: manj kot 20.000 evrov 
- kupcem na voljo maja

 

Ključne besede


RenaultElektrični avtielektrikaRevozrenault twingoPrvi pogled

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Oglasna sporočila