Svetovna premiera osme generacije volkswagna golfa

Panorama, Prvi pogled

Prvi pogled: Digitalna krona za novega golfa


Volkswagen je v domačem Wolfsburgu na svetovni premieri razkril novo generacijo prodajno najuspešnejšega evropskega avtomobila - golfa. Novi golf znova postavlja tehnološka merila svojega razreda.

Golf osme generacije izstopa z digitalnimi storitvami, varnostnimi pripomočki in pestro ponudbo pogonskih kombinacij, s katerimi bo porabil do 12 odstotkov manj goriva in za seboj pustil do 17 odstotkov manj ogljikovega dioksida. Najnovejši golf je hkrati tudi najvarnejši, najpametnejši in digitalno najbolj napreden golf vseh časov.

Nič ni prepuščeno naključju: to je pač golf

Po prvem stiku z avtomobilom je jasno, da ob vseh novostih, še posebej tistih pred in okoli voznika, golf tekmecem in kupcem pošilja jasno sporočilo, da želi biti najboljši - tako na asfaltnih kot na digitalnih avtocestah. Golf je pač golf in pri Volkswagnu tudi tokrat niso ničesar prepuščali naključju, pravzaprav se zdi, da so najboljši inženirji v koncernu dobili nalogo narediti najpametnejši ljudski avto. Ta v vseh ključnih postavkah - pogon, varnostni sistemi, in digitalne veščine - postavlja nove razredne mejnike. V Slovenijo bo zapeljal konec januarja prihodnje leto. Kako ljudski bo ostal novi golf, bo odvisno od njegove cene.

Svetovna premiera novegeneracije golfa je potekala v Volkswagnovi matični tovarni v Wolfsburgu.

Popolna digitalizacija

Novi golf se nad tekmece postavlja s tremi ključnimi tehnološkimi stebri: elektrifikacijo pogonov s kar petimi hibridnimi različicami (eTSI in eHybrid) z razponom moči od 80 do 180 kW, popolno povezljivostjo in digitalnimi storitvami, ki so prilagojene posameznemu vozniku, in naprednimi varnostnimi sistemi, s katerimi lahko golf do hitrosti 210 km/h z aktivnim posredovanjem vozniku pomaga preprečiti različne prometne nesreče.

Pri komunikacijsko-digitalnih veščinah in storitvah izpostavljamo naslednje novosti:

Digitalni merilniki v serijski opremi: golf je prvi avto svojega razreda s serijskimi prilagodljivimi merilniki digitalne armaturne plošče velikosti 10,25 palca in osrednjim 8,25-palčnim zaslonom na dotik, ki služi upravljanju zabavno-informacijskega središča. Iz avta so izginila skoraj vsa klasična mehanska stikala, kar bo zahtevalo nekaj prilagajanja med kupci, žal pa tudi preusmerjalo pozornost voznika z dogajanja pred avtom na dogajanje na zaslonu. Prek vmesnika je za vsakega voznika posebej mogoče shraniti osebne nastavitve profila in jih ob menjavi naložiti iz podatkovnega oblaka.

Glasovno upravljanje: novi golf se zna pogovarjati z voznikom. Proti doplačilu je vozniku in potnikom na voljo sistem za glasovno upravljanje: na ukaz “Hello Volkswagen” se aktivira glasovni vmesnik, prek katerega je možno nastaviti cilje v navigaciji, upravljati s klimo, povezanim telefonom, avdio sistemom … Glasovno vodenje temelji na Amazonovem sistemu virtualne asistentke Alexe. Tako bo mogoče med potovanjem preko podatkovnega oblaka upravljati običajne funkcije, kot so razvedrilo, nakupovalni seznami ali upravljati naprave v sistemu pametnega doma. Žal se tudi z golfom ne bomo mogli pogovarjati po slovensko, kar bo močno okrnilo uporabnost sicer naprednega uporabniškega vmesnika.

Prilagodljivimi merilniki digitalne armaturne plošče velikosti 10,25 palca in osrednjim 8,25-palčnim zaslonom na dotik.

Spletne storitve We Connect: golf je opremljen z eSIM kartico, ki omogoča stalno širokopasovno povezavo s svetovnim spletom in predstavlja digitalno podatkovno avtocesto za širok nabor storitev We. Med najbolj uporabnimi so seveda tiste za daljinski nadzor nad stanjem avtomobila, naročanje na servis, pregled parkirišč … Poleg tega bo v golfu mogoče s funkcijo na zahtevo (We upgrade) prvič poleg posodobitev tudi nadgraditi določene elektronske naprave v avtu. Na zahtevo bo voznik lahko vklopil sistem za prepoznavanje prometnih znakov ail pa običajni tempomat nadgradil z samodejnim nadzorom varnostne razdalje (ACC). Koliko teh storitev bo aktivnih na naših cestah, bomo preverili, ko avto pride na test - prav tako pa tudi, koliko bo takšna povezljivost stala.

Mobilni ključ: golf bo prvi avto “ljudskega razreda”, pri katerem voznik v žepu ne bo rabil imeti več imeti avtomobilskega ključa. Mobilni ključ si je mogoče naložiti na pametni telefon. Z avtorizacijo preko golfovega vmesnika (sistem vTAN) bo mobilni ključ mogoče deliti oziroma poslati družinskim članom. Za odklepanje je dovolj, da telefon približaš kljuki na vratom, za zagon motorja pa je treba telefon postaviti v sredinsko konzolo.

Car2X digitalni avtomobilski jezik: golf je prvi evropski avto, ki je serijsko opremljen s protokolom komunikacije med vozili. Ta “digitalni jezik”, s katerim med seboj komunicirajo povezani avtomobili, mu omogoča, da v radiju 800 metrov okoli avtomobila sprejema in oddaja informacije, ki so pomembne za varno vožnjo. Silovito zaviranje pri povezanih avtomobilih v dolžini 800 metrov pred mestom nevarnosti že samodejno sproži vklop zavornih luči brez voznikove asistence, kar pomeni, da se hitrost prometnega toka do nevarnega mesta zmanjša učinkoviteje in bolj enakomerno.

I.Q. drive aktivni varnostni sistemi: voznik golfa ima na voljo celovito pomoč najsodobnejših aktivnih varnostnih sistemov. Golf izpolnjuje drugo stopnjo avtonomne vožnje: do hitrosti 210 km/h zmore sam zavirati in pospeševati, samodejno vzdrževati smer vožnje, brati prometne znake, preprečiti nalet - tudi s pešci in kolesarji -, nadzirati svetlobni snop in s samodejni zaviranjem ter posredovanjem z volanom pri zavijanju v levo preprečiti čelno trčenje ali trčenje v križišču.

Iz avta so izginila skoraj vsa klasična mehanska stikala, kar bo zahtevalo nekaj prilagajanja med kupci, žal pa tudi preusmerjalo pozornost voznika z dogajanja pred avtom na dogajanje na zaslonu.

Oblika: evolucija z nekaj drznosti

Volkswagnovi oblikovalci pričakovano niso eksperimentirali s preverjenimi karoserijskimi razmerji in linijami, ki že 45 let pri kupcih zbujajo občutek domačnosti in predvsem dobro kljubujejo zobu časa. Golfov oblikovni recept je znan: prečiščen dizajn z enostavnimi linijami in kompaktne dimenzije z arhitekturo vsakdanje uporabnosti za kar najširši krog ljudi. Novi golf na oko deluje nižje, bolj razpotegnjeno, a v resnici je po merah skoraj identičen golfu sedme generacije. V dolžino meri 428,4 cm, v širino 178,9 cm in v višino 145,6 cm. Razdalja med osema meri 263,6 cm. Kljub skoraj nespremenjenim karoserijskim meram ima novi golf na novo oblikovane vse karoserijske dele. Dizajn so temeljito izpilili tudi v vetrovniku in rezultat pa je zelo dinamično oblikovan sprednji del, ki je hkrati tudi najbolj drzno oblikovan del novega golfa. Čelna površina avta se je zmanjšala na vsega 2,21 m2, zato je boljši tudi aerodinamični količnik zračnega upora, ki zdaj znaša 0,275. Pri obliki izstopa podoba žarometov: vsi golfi bodo serijsko opremljeni z LED žarometi, zahtevnejšim voznikom pa bo na voljo še matrična tehnologija IQ light oziroma pametni žarometi, v katerih 22 LED diod natančno upravlja svetlobni snop glede na hitrost, promet in svetlobne pogoje.

Osem generacij golfa ima pestro zgodovino: v 45 letih je Volkswagen izdelal več kot 35 milijonov golfov, kar ta model postavlja na vrh lestvice najuspešnejših evropskih avtomobilov.


Prvi vtisi v kabini dajejo tudi občutek večje zračnosti in večjega udobja na zadnji klopi, kjer je po občutku več prostora za glave in kolena. Oblikovalci so v novem golfu bolje izkoristili MQB prilagodljivo paltformo, na kateri Volkswagen sedaj vsako leto naredi že več kot 3,4 milijona avtomobilov. Uradnega podatka o prostornini prtljažnika osnovne 5-vratne kombilimuzinske različice še niso razkrili, a na oko bi rekli, da v primerjavi s predhodnikom ni razlike. Torej je v prtljažniku za okoli 380 litrov prostora.

Foto: utrinki s svetovne premiere

Vse do 300 konj, 5 hibridnih različic in elektronska prestavna ročica

Pestra ponudba golfov za najširši krog uporabnikov se izkazuje tudi s pestro ponudbo pogonskih različic. Med energenti, ki ženejo golfova kolesa, so lahko bencin, plinsko olje, zemeljski plin in elektrika v kombinaciji z bencinskim motorjem. Razpon moči motornih različičic (vseh je osem) sega od 66 do 221 kW. Na voljo je kar 5 hibridnih različic: trije eTSI bencinski motorji - z 81, 96 in 110 kW - s tehnologijo blagega hibrida (mHEV) v kombinaciji z 48-voltno električno napeljavo ter dva priključna hibrida (eHybrid) sistemske moči 150 oziroma 180 kW v športni izvedbi GTE.  Oba imata zmogljivejši akumulatorski sklop (13 kWh). Dizelska TDI motorja (85 in 110 KW) so nadgradili s tehnologijo "twindosing" – gre za sistem čiščenja izpustov dušikovih oksidov z dvojnim vbrizgom raztopine AdBlue pred dvema zaporedno vgrajenima katalizatorjema SCR. Pozneje leto bodo na voljo tudi športne različice GTI, GTD in R.

Avtomatiziran DSG menjalnik je dobil novo elektronsko krmiljeno (shift-by-wire) prestavno ročico, znova bo na voljo štirikolesni pogon 4 motion. Za modele z vstopnimi motorji in pogonom na prednji kolesi so razvili nov, lažji 6-stopenjski ročni menjalnik, ki je zasnovan za največji navor 320 Nm.

48 voltov

Poleg 12-voltne električne napeljave imajo bencinski motorji eTSI še dodatno 48-voltno napeljavo. Ta ob sorazmerno majhnem preseku električnih vodnikov in s tem manjši masi kablov omogoča prenos večjih električnih napetosti oziroma moči, pa tudi zmogljivejšo rekuperacijo pri zaviranju. Energija, shranjena v 48-voltnem litij-ionskem akumulatorju, napaja 12-voltno električno omrežje in 48-voltni jermenski zagonski alternator. Ta prevzame vlogo alternatorja in zaganjalnika, obenem pa deluje kot majhen, lahek električni motor, ki pri speljevanju poveča navor. Moč alternatorja se pri tem prenaša prek jermenskega pogona. Alternator poleg tega zažene tudi bencinski motor z notranjim zgorevanjem.

5 hibridnih različic: trije eTSI bencinski motorji - z 81, 96 in 110 kW - s tehnologijo blagega hibrida (mHEV) v kombinaciji z 48-voltno električno napeljavo ter dva priključna hibrida (eHybrid) sistemske moči 150 oziroma 180 kW v športni izvedbi GTE.

Kako se pelje?

Po prvem ogledu golfa osme generacije na svetovni premieri seveda ne moremo odgovoriti na najpomembnejše vprašanje: kako se številne tehnološke novosti odražajo med vožnjo? Golf spada med najpomembnejše avtomobile na svetu in pripeljal se je do točke, ko bodo morali tudi konzervativni kupci z njim zapeljati v novi digitalni svet. Med prvim in najnovejšim golfom je brezno razlik, a golf še vedno želi biti najboljši predvsem za običajnega voznika. Če je kljub svoji kompleksni tehnologiji uresničil ta cilj, pa bomo zapisali potem, ko ga bomo zares preizkusili na cesti.

Vaše mnenje ...

Vaše mnenje nam je pomembno.

Kaj vam je pri golfu osme generacije najbolj všeč?

Golf spada med najpomembnejše avtomobile na svetu in pripeljal se je do točke, ko bodo morali tudi konzervativni kupci z njim zapeljati v novi digitalni svet.

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj