Križanec VW T-roc je (bil) uspešnica, saj so v osmih letih prodali približno 2 milijona avtomobilov, ki jih izdelujejo v tovarni v portugalski Palmeli. Konec novembra bo na trg zapeljala nova generacija T-roca. V čem se razlikuje od predhodnika?
Najbolj očitna sprememba je v velikosti avta, kar vpliva tudi na razporeditev v Volkswagnovi paleti modelov. Dosedanji T-roc je imel namreč resnega tekmeca kar v lastni hiši, saj je taigo skoraj enako dolg kot dosedanji T-roc, T-cross pa tudi ne prav veliko krajši. Z 12 cm daljšo karoserijo, ki je zdaj dolga 437 cm, je T-roc bližje tiguanu. Kljub precej daljši karoseriji pa v potniški kabini ni bistveno več prostora na zadnji klopi, kajti medosna razdalja je daljša za vsega 3 cm. Večji pa je prtljažnik, ki meri 465 litrov in ima dvojno dno, seveda pa je tudi povečljiv s prevračanjem naslona zadnje klopi. Novi T-roc je enako visok kot predhodnik in s 182 cm malenkost širši.
Novi T-roc je zadržal prepoznavno obliko, ki jo poudarja obroba nad vrati, ki jo pri VW imenujejo hokejska palica. Pokrov motornega prostora je postavljen precej višje, da ga voznik izza volana dobro vidi - kot pri cestnih terencih. Seveda je avto dobil novo prednjo masko, ki je lahko, tako kot tudi obrobe okrog odprtin za kolesa, v črni mat ali pa črni svetleči plastiki. Žarometa sta ozka in sta v najboljši opremi matrična z 12 diodami za dolge luči, na voljo pa so tudi običajni LED in celo klasični projektorski žarometi. Žarometa sta lahko povezana s svetlečim trakom, ki ga na sredini prekinja osvetljen VW logotip, torej z elementom, ki ga je VW sprva namenil zgolj električnim avtom.
Potniška kabina ne ponuja posebnih presenečenj. Pred voznikom je 10 palčna digitalna instrumentna plošča z različnimi možnostmi prikaza podatkov, na sredini armaturne plošče je samostoječ osrednji 12,9 palčni zaslon za upravljanje raznih funkcij, tudi klimatizacije in prikaz različnih podatkov, na primer navigacije. Za prikaz nekaterih najvažnejših podatkov je vozniku na voljo tudi projeciranje podatkov na vetrobransko steklo. Armaturna plošča je za boljše počutje prekrita s posebno tkanino. Na volanu so vozniku na voljo različna stikala, ki so enako razporejena kot doslej. Še največja novost je na voznikovih vratih, kjer so na enem mestu združili vsa stikala, kljuka za odpiranje pa je vdelana v začetek naslona za roko in se ne odpira z običajnim potegom proti vozniku, temveč s potegom navzgor. Med prednjima sedežema je veliko prostora za drobnarije, kajti novi T-roc bo na voljo zgolj s samodejnim menjalnikom s prestavno ročico ob volanu.
Nasvidenje dizel, štirikolesni pogon ostaja pri 2-litrskem bencinskem motorju
Novi T-roc bo sprva na voljo zgolj z 1,5-litrskim štirivaljnim bencinskim motorjem. Gre za že dobro znan, a posodobljen motor s prilagodljivim turbinskim polnilnikom in z možnostjo izklopa dveh valjev za večjo gospodarnost, ki je dobil blagi hibridni pogon. Motor bo na voljo v dveh različicah: s 85 ali 110 kW moči. Posebnost blagega hibridnega pogona je sklop zaganjalnika in generatorja, ki deluje z 48 voltno napetostjo zagotavlja 14 kW moči in 56 Nm navora. Rekuperirana električna energija se shrani v litij-ionski akumulator, ki ima tudi 48 voltno napetost. Pretvornik poskrbi za pretvorbo v 12 voltno napetost, s katero delujejo ostale naprave v avtu. Prenos moči na prednji kolesi bo prek 7-stopenjskega DSG menjalnika z dvojno sklopko. Prihodnje leto bodo ponudbo dopolnili z 2-litrskim bencinskim motorjem z blagim hibridnim pogonom in štirikolesnim pogonom. Največje presenečenje pa je Volkswagnova napoved, da bo v drugi polovici prihodnjega leta na voljo tudi enak 1,5-litrski bencinski motor s samooskrbnim hibridnim pogonom, torej s tehnologijo, ki so se je pri Volkswagnu vse doslej izogibali, a očitno niso mogli spregledati uspehov tekmecev s takšnimi motorji. Motor s hibridnim pogonom bo na voljo v dveh različicah: s 100 ali 125 kW. Poraba goriva naj bi bila manjša za 15 odstotkov kot brez hibridnega pogona. Zmogljivosti akumulatorskega sklopa in podatkov o voznih zmogljivostih pri VW še ne želijo razkriti. Presenetljivo pa novi T-roc ne bo ponujal priključno hibridnega pogonskega sklopa, čeprav ga VW ima v svoji ponudbi in bi ga tudi lahko vgrajeval v T-roca, ki temelji na MQB-evo platformi.
Pod črto ...
Pri Volkswagnu upajo, da bo tudi novi T-roc nadaljeval uspešno pot predhodnika, kar pa bo, vsaj na slovenskem trgu, precej odvisno od cen, ki še niso znane - in pa od spodbud za nakup električnih avtomobilov in od tega odvisnega deleža električnih avtomobilov v Volkswagnovem prodajnem kolaču.
Novi VW T-roc
- 12 cm daljši kot predhodnik
- 3 cm daljša medosna razdalja
- 465-litrski povečljiv prtljažnik
- sprva zgolj z 1,5-litrskim bencinskim motorjem
- zgolj z DSG menjalnikom
- prihodnje leto tudi samooskrbni hibridni pogon
- brez priključnega hibrida
- pri nas naprodaj konec leta



