Test: Citroen C3 aircross puretech 110 S&S

| Test

Križanec za nežne roke.


Cestno-terenski ponudbi, ki se je prav v teh mesecih še dodatno razživela, se je s C3 aircrossom pridružil tudi Citroen. V gneči podobno zasnovanih tekmecev se splača izstopati iz povprečja, kar C3 aircrossu z obliko vsekakor uspeva. Kaj pa z ostalimi lastnosti? Test.

Zanimivosti in dejstva:

Izstopajoča podoba z zaokroženimi linijami in pestro ponudbo barv.
Prožen in živahen motor ter uravnoteženo vzmetenje, ki omogoča dobro lego na cesti.
Precej prostorna in prilagodljiva notranjost s pomično zadnjo klopjo ter prostornim, 410-litrskim prtljažnikom z dvojnim dnom.
Precej opreme povezane z udobjem, manj aktivnih varnostnih pripomočkov. Brez možnosti 4x4 pogona.
5 zvezdic na varnostnih testih Euro NCAP (2017)

 

Za razliko od svojega koncernskega brata Peugeota (pa tudi posvojenca Opla) se je sicer avantgardni Citroen dokaj obotavljajoče in previdno pridružil vročemu tržnemu trendu križancev in cestnih terencev. C3 aircross je pravzaprav prvi pravi Citroenov cestni terenec oziroma križanec (če ne štejemo v C4 aircross preoblečenega mitsubishija ASX, ki ga ni več na ceniku, ali težko opredeljivega C4 cactusa). Ponuja natanko ali samo to, kar imajo kupci zdaj najraje: pustolovski videz terenca, lahkotne vozne lastnosti cestnega avta in višje sedenje.

Sodoben videz in solidna ergonomija, pogrešali pa smo več uporabnih odlagalnih mest za manjše predmete.

Pri Citroenu so jim ustregli z všečno in prepoznavno obliko, ki – tako kot drugi novejši citroeni – ponuja prijazen obraz in zaokrožene geometrične oblike, brez sledu agresivnosti ali športnosti. Je zato C3 aircross bolj všeč nežnejšemu spolu?

Prijetna kabina in prostoren prtljažnik

C3 aircross je postavljen na platformo C3, a z raztegnjeno medosno razdaljo (na 260,4 cm) in zato s precej več prostora v potniški kabini in prtljažniku – ob pokončnejšem sedenju je na zadnji klopi dovolj prostora za kolena, v 410-litrskem prtljažniku z dvojnim dnom in možnostjo povečanja na 1289 litrov pa tudi za veliko prtljage. C3 aircross je tudi precej visok avto, kar ob slokem videzu pomeni tudi visok položaj sedenja, boljši pregled iz avta in lažje sedanje na vozniški sedež.

V osnovi je v prtlajžniku na voljo 410 litrov.

Izza volana C3 aircross ni videti prav nič pustolovsko; pred voznikom je prepoznavna armaturna plošča s klasičnimi merilniki in oglatim zaslonom multimedijske naprave, prek katere moramo – žal – upravljati tudi z gretjem in zračenjem. Oblika armaturne plošče je razgibana in všečna, vgrajeni materiali – predvsem (pre)trda plastika – pa pustijo bolj grenak priokus. Pogrešali smo tudi več uporabnih prostorov za drobnarije – so Citroenovi inženirji varčevali na nepravih mestih?

6 centimetrov daljša medosna razdalja v primerjavi s običajnim C3 se pozna pri prostoru za kolena.

Prijetno prožen motor

Pod pločevino presenečenj ni: koncern PSA prisega na svoj 1,2-litrski turbo bencinski trivaljnik, ki avtu zelo pristoji – vsaj v tej različici, ki zmore 81 kW in ima 205 Nm navora. Motor ni med najtišjimi, pa tudi značilnih trivaljnih tresljajev ne more skriti, a je prijetno prožen in – po začetni neodzivnosti – že pri dokaj nizkih motornih vrtljajih pokaže veliko odločnosti. Vozniki z nežno desno nogo bodo porabo goriva spravili pod 6 l/100 km, športno priganjanje pa jo lahko dvigne na več kot 8 l/100 km.

Kljub višjemu težišču je C3 aircross med ovinki presenetljivo živahen avto; uravnoteženo vzmetenje preprečuje pretirano nagibanje karoserije in učinkovito blaži asfaltne luknje, zaresnega brezpotja pa se velja ogniti; kljub malce večji oddaljnosti od tal C3 aircross ni terenski avto.

Sistem proti naletu je treba doplačati

V paketu opreme “feel”, ki spada v sredino ponudbe, je kar nekaj udobju in uporabnosti namenjenih dodatkov, za celovitejši paket varnostnih pripomočkov (na primer samodejno zaviranje v sili) pa je treba doplačati.

Po ceniku takšen C3 aircross stane 16.650 evrov; z nekaj dodatne opreme se cena dvigne nad 18.000 evrov, a ob spretnem koriščenju popustov lahko znova pade pod 17.000 evrov – s tem pa v zlato sredino tega razreda, kamor C3 aircross spada tudi po ostalih lastnostih. 

Tehnični podatki: 

Citroen C3 aircross puretech 110 S&S BVM feel

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, prostornina: 1199 cm3, največja moč: 81 kW (110 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 205 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, petstopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 415,4 cm, širina: 175,6 cm, višina: 163,7 cm, medosna razdalja: 260,4 cm, masa praznega vozila: 1234 kg, dovoljena skupna masa: 1780 kg, prtljažnik: 410 – 1289 l, posoda za gorivo: 45 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 185 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,2 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,5/5,7/4,9 l/100 km, izpust CO2: 112 g/km, poraba na testu: 6,3 l/100 km.
Cena: C Automobil Import: 16.650 EUR

Pod črto ...

oblika in prostornost 4/5
+ oblikovna prepoznavnost
+ prostorna notranjost
– plastična notranjost
– premalo uporabnega prostora
za drobnarije
zmogljivost in poraba 4/5
+ prožen in živahen motor
+ dobre zmogljivosti
– motorni trušč
vozne lastnosti in udobje 4/5
+ uravnoteženo vzmetenje
+ dobra lega na cesti
varnost in oprema 3/5
+ oprema za udobje
+ zmerna cena za dodatno opremo
– večina varnostnih pripomočkov
le za doplačilo
vrednost glede na ceno 4/5
+ sodoben in zanimiv cestni terenec
+ zmerna osnovna cena
– premalo varnostne opreme
Ključne besede

Citroencestni terenecCitroen C3 aircrossKrižanec

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj