Kratek test: Renault Megane R.S. Energy TCe 280

Test

Surovež - za posebne priložnosti


Renault je s tretjo generacijo megana RS dvignil kar nekaj prahu, saj so v njega namesto 2-litrskega motorja vgradili 1,8-litrski bencinski turbo štirivaljnik iz alpine A110.

Oblika in prostornost 4/5 zvedic
Zmogljivost in poraba 4/5 zvedic
Vozne lastnosti in udobje 4/5 zvedic
Varnost in oprema 3/5 zvedic
Vrednost glede na ceno 3/5 zvedic

Manjši motor, večja moč

A kljub manjši prostornini je motor močnejši: zmore 205 kW in ima 390 Nm navora. Dirkaške iskrivosti in surovosti mu ne manjka, prav tako ne uporabne prožnosti. Moč na prednji kolesi prenaša prek 6-stopenjskega ročnega menjalnika s kratkimi in natančnimi hodi, za učinkovito delitev navora pa skrbi mehanska zapora diferenciala, ki avto vpelje in ”izkoplje” iz zavoja.

4 control sistem pri hitrosti do 60 km/h (100 km/h v race programu), dovoljuje zadnjima kolesoma zamik v nasprotno smer od prednjih za do 2,8 stopinje, pri hitrostih nad 60 km/h (100 km/h v race programu) pa do 1 stopinje v enako smer kot prednji. (slika napisa 4 control)

 Megane RS ima tudi štirikolesni krmilni mehanizem 4 control, ki avtu daje okretnost manjšega clia, veliko pa pripomore tudi k boljši vodljivosti. Že v prvih ovnkih - tudi pri nižjih hitrostih - se megane izkaže z lahkotno in natančno vodljivostjo.

Meglenke v obliki kariraste zastavice so pri Renaultovem športnem oddelku prvič vgradili v novo generacijo clia RS, sedaj pa so se znašle tudi na novem meganu RS. Nove meglenke iz Helle Saturnus pa ne služijo samo razsvetljevanju megle, ampak tudi osvetljujejo cestišče v ovinkih, delujejo kot parkirne luči in kot pomoč pri dolgih lučeh.

Dodatki za dinamično in varno vožnjo

Dirkaški značaj je testnemu avtu dalo dirkaško oziroma “cup” podvozje, za katerega je treba - v paketu z Brembovimi zavorami in zaporo diferenciala - odšteti 1700 evrov; je precej trše od običajne različice -  morda celo pretrdo za vsakodnevno vožnjo -, a meganu pri dinamični vožnji pomaga držati natančno linijo. Zavorno moč zagotavljajo ogromni Brembovi koluti, 15 mm večjega premera kot pri predhodniku. Megane RS ima vgrajeno tudi slovensko znanje - meglenke značilne oblike, ki so jih razvili v podjetju Hella Saturnus.

Megane RS ob gospodarni vožnji nudi zmerno porabo goriva - na testu smo namerili povprečje 8 l/100 km -, če pa se predate športnim užitkom, poraba hitro zraste proti 15 l/100 km. 

Pod črto ...

Testni megane RS s kopico dodatne opreme stane več kot 37 tisočakov (če ne štejemo popusta): torej več od na navadnih cestah bolj uživaškega hyundaija i30 N. A na dirkališču megane ponuja več pristnih dirkaških občutkov in tudi boljše čase. Surov avto za posebne priložnosti. 

Megane RS iztopa iz množice avtomobilov že po svoji barvi in širini, je tudi 60 mm širši spredaj in 45 mm zadaj od megana GT.

 

 Všeč nam je +

natančnost krmiljenja, nastopaški izgled, štirikolesno krmiljenje

Ni nam všeč -

počasno odziven zaslon na dotik, nastavljanje tempomata za +/- 2 km/h, monotonost pri merilnikih v različnih programih

Voznikov prostor nima nepotrebnih okraskov, ampak samo tisto, kar voznik potrebuje pri športni vožnji.

 Tehnični podatki

Motor in prenos moči: turbo bencinski, štirivaljnik, prostornina: 1798 cm3, največja moč: 205 kW (280 KM) pri 6000vrt./min, največji navor: 390 Nm pri 2400vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina 436,4 cm, širina: 187,5 cm, višina: 142,8 cm, medosna razdalja: 266,9 cm, masa praznega vozila: 1407 kg, dovoljena skupna masa: 1905 kg, prostornina prtljažnika: 384 – 1247 l, posoda za gorivo: 50 l. 
Zmogljivost in poraba:

največja hitrost: 255 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 5,8 s, poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 6,6/10,2/8 l/100 km, izpust CO2 (NEDC): 181 g/km, poraba na testu: 8 l/100 km. 

Cena:

 Renault Nissan Slovenija: 30.040 EUR

Nazaj