Kratek test: Citroen C3 origins 1.2L PureTech 83

Test

Očetnjava - mali citroen, ki se z udobjem in oblikovnimi podrobnostmi poklanja stoletnici znamke.


Citroen C3 še vedno spada med tiste redke male avte, ki izstopajo s svojo originalnostjo.

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 2/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Vrača se francosko pregovorno udobje

V čast in slavo stoletja avtomobilske kreativnosti in tehnične drznosti Citroenove očetnjave C3 v omejeni seriji “Origins” oblikovno še bolj izstopa v dvobarvni karoseriji z bronastimi obrobami, grafično okrašeno streho, udobnimi sivimi sedeži s šivi v rumeno zlati barvi in nalepkami "Origins since 1919" na vratih.

Če smo že začeli s tradicijo, velja izpostaviti še eno zelo pomembno, pravzaprav ključno lastnost modela C3 - udobno blaženje. Med številnimi tekmeci C3 izstopa s suverenim požiranjem cestnih neravnin in asfaltnih poškodb. Vzmetenje je zelo udobno in celo na tistih največjih luknjah se udarec veliko bolj sliši kot pa čuti. Majhen C3 kljub svoji mehkobi nima težav z lego na cesti, je lahkotno vodljiv, le volan bi bil lahko natančnejši. Avto je okreten in v vseh smereh dobro pregleden. Na velikih foteljastih sedežih se sedi visoko in udobno, kar bodo veseli vozniški seniorji in vsi tisti, ki jim nizko sedenje povzroča preglavice.

V notranjosti držala v obliki ročaja kovčka in bronasta črta čez celo armaturo preusmerita pozornost od trde plastike in ne ravno najbolj natančne izdelave.

Hm, motorček ...

Najmanj prepričljiv del tehnike je nameščen pod pokrov motorja. 1,2-litrski bencinski trivaljnik z 61 kW bo zadostil le najmanj zahtevne voznike, ki se vozijo na krajših razdaljah. Že speljati je treba zelo odločno, prehitevanje pa zahteva prostor in zalet. Motor se odziva zelo lenobno in pogosto je treba poseči po ročici 5-stopenjskega menjalnika, ki nima najbolj natančno izračunanih razmerij, kar se pozna tudi pri povprečni porabi - 6,9 litra goriva na 100 km.

Trivaljni motor in menjalnik sta naravnana za vožnjo od točke A do točke B po načelu zgolj to in nič več. Priganjanju se upira z zvokom in neodzivnostjo, težko desnico kaznuje z energetskim stroškom, saj poraba lahko preskoči mejo osmih litrov na 100 prevoženih kilometrov.

Pod črto ...

Upoštevajoč stalne popuste je treba za razmeroma dobro opremljen C3, okrašen s pečatom tradicije, odštetih dobri 12 evrskih tisočakov. Cena je korektna, a varnostna oprema je pomanjkljiva, saj na seznamu ni niti sistema proti naletu. 

Všeč nam je +

zanimiva podoba, udobno vzmetenje, preglednost, veliki sedeži, prtljažnik

Ni nam všeč -

neodziven motor, nepopolna varnostna oprema

Veseli dejstvo, da je Citroen z novim rodom modelov spet začel v ospredje postavljati udobje, kar velja tudi za površinsko izdatno odmerjene foteljaste sedeže. Omeniti velja še 300-litrski prtljažnik - ta še vedno sodi med večje v razred majhnih avtov, ima pa precej visoko postavljen nakladalni rob.

Tehnični podatki

Citroen C3 origins 1.2L PureTech 83

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, prostornina: 1199  cm3, največja moč: 60  kW (82 KM) pri 5750 vrt./min, največji navor: 118  Nm pri 2750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 5-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 399,6 cm, širina: 174,9 cm, višina: 149 cm, medosna razdalja: 254  cm, masa praznega vozila: 1098 kg, dovoljena skupna masa: 1550  kg, prtljažnik: 300 - 922 l, posoda za gorivo: 45 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 169  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 13,2 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,9 l/100 km, izpust CO2: 132 g/km, poraba na testu: 6,9 l/100 km.
Cena: C Automobil Import: 13.890 EUR

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj