Test: Citroen berlingo shine M 1.5 BlueHDi 130 S&S

Test

DružinGo - ljubljenec slovenskih družin


Berlingo s svojo uporabnostjo, praktičnostjo, prostornostjo, udobjem in oblikovno samosvojostjo uspešno pooseblja Citroenove ljudske korenine. Bo v tretji generaciji ostal ljubljenec družin?

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Tišji, varnejši in originalen

Berlingo je bil vedno ljubljenec slovenskih družin - od tod tudi skovanka v naslovu - , saj je v svoji potniški različici s 55-odstotnim deležem najbolje prodajan citroen na slovenskih cestah. Zakaj? Zaradi odličnega razmerja med ceno, široko uporabnostjo in prostornostjo. Novi berlingo sedaj to razmerje dopolnjuje s še več prostora, sodobnejšo notranjostjo, drznejšo obliko in z več varnosti. Njegov aktivni varnostni ščit - sestavlja ga lahko 19 asistenčnih sistemov - je precej zmogljivejši kot prej. Sistem proti naletu, ki do hitrosti 60 km/h spremlja tudi pešce, je v serijski opremi, za dodatnih 260 evrov berlingo vozniku bere prometne znake, sam uravnava dolžino svetlobnega snopa in spremlja stopnjo utrujenosti voznika. Le sistem za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu deluje malce panično in na trenutke preveč sunkovito premakne volan.
Avto je postavljen na čvrstejšo in sodobnejšo osnovo, kar pomeni boljše vozne lastnost, več varnosti, manj hrupa, manjši obračalni krog in še nekoliko bolj prostorno notranjost. Vozno - upoštevajoč lego na cesti, udobje in vzmetenje - je berlingo občutno napredoval oziroma se še oddaljil od statusa dostavnika in se povsem približal priljubljenim križancem. S samosvojo obliko sprednjega dela in robustno zaščito paketa XTR pa še vedno deli mnenja in okuse. V primerjavi z obema bratrancema - Peugeotovim rifterjem in Oplovim combom - je po videzu tudi najbolj unikaten.

Odet v dobrega dodatnega tisočaka vreden modno-terenski paket XTR z živo oranžnimi “airbump” plastičnimi oblogami za zaščito karoserije je berlingo videti kot nekakšen robustni križanec.

Vaše mnenje ...

Vaše mnenje nam je pomembno.

Kateri od treh bratrancev koncerna PSA vam je oblikovno najbolj všeč?

Armaturna plošča je ergonomsko precej napredovala. Plastika je na otip precej bolj kakovostna kot preji in tudi spoji posameznih površin pričajo o natančnejši izdelavi. Kljub velikemu številu predalov smo spredaj pogrešali kompaktno odložišče za telefon in ključe, ki ne bi dovoljevalo, da bi se vse skupaj vozilo sem ter tja in povzročalo hrup.

Prostor, veliko prostora

Pri 4,4 metra dolžine in 2,78-metrski razdalje med osema ni veliko tekmecev, ki bi ponudili več prostora na sedežih, nad glavami potnikov in v prtljažniku. Ta ima v osnovni postavitvi več kot 700 litrov prostora, če “padejo” še zadnji sedeži, zadaj nastane za več kot dva kubična metra prostora (2126 l). V berlinga brez težav udobno sede 5 potnikov. Zadaj so trije ločeni sedeži, vsi so opremljeni z lahko dostopnim isofix sidrišči. Sredinskega grebena ni, dostopnost do sedežev pa je zaradi drsnih vrat na obeh bokih izjemno udobna. K odličnemu počutju v kabini svoje doda višji sedežni položaj in veliko svetlobe ter “letalska” zasnova mansarde, ki jo skupaj z električnim zastorom in dodatnimi strešnimi predali prinese steklena panoramska streha. Berlingo svoj napredek kaže še v ergonomsko izboljšani armaturni plošči; v korak z digitalnim časom gre z 8-palčnim zaslonom, ki v aktivni povezavi s pametnim telefonom ponuja tudi internetno wi-fi dostopno točko.

Nov 1,5-litrski dizelski štirivaljnik lepo dopolni vozne občutke. 300 Nm navora je prepričljivo jamstvo prožnosti in zagotovilo, da sapa ne poide tudi, če so zasedeni vsi sedeži in litri v prtljažniku. Pri višjih avtocestnih hitrostih energijski davek pobere velik čelna površina. Povprečna poraba je kljub temu zmerna: 6,5 litra na 100 kilometrov. 6-stopenjski ročni menjalnik je dobro preračunan in končno je dobil prestavno ročico, ki ne pleše salse in s pomiki ne nabira metrov.

Priročna bližnjica do velikega prtljažnika. 

Pod črto …

Berlingo je v resnici precej bolj nov, kot bi kdo utegnili soditi na prvi pogled. Je trendovsko poseben, varnostno bolj dosleden in vozno prepričljivejši. Z razmerjem med evri in litri ostaja ideal slovenske družinske mobilnosti.

Všeč nam je +

velik prtljažnik, prilagodljiva in prostorna kabina, udobno vstopanje, preglednost, prožen motor

Ni nam všeč - 

delovanje kamer za nadzor okolice, odzivnost stikala za zagon motorja

Predalov znotraj kabine je res veliko in zlasti tisti pod stropom prtljažnika, dostopen z dveh strani, je odlično uporaben za organizacijo lažjih družinskih rezerv - odeja, rezervna oblačila, osvežilni robčki, ležalna podloga …

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, prostornina: 1499cm3, največja moč: 96 kW (130KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 300 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 440,3cm, širina: 184,8cm, višina: 188 cm, medosna razdalja: 278,5cm, masa praznega vozila: 1620kg, dovoljena skupna masa: 2120 kg, prtljažnik: 775 – 2126 l, posoda za gorivo: 53 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 186 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,3 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,1/4,8/4,3 l/100 km, izpust CO2: 114 g/km, poraba na testu: 6,5l/100 km.
Cena: C Automobili Import: 22.650 EUR

 

Merilniki so preglednejši, osvetlitev ni več oranžna temveč bela. Informacijski zaslon je barvni, osnovni podatki o vožnji so preslikani tudi na projekcijski zaslon v višino voznikovih oči. Berlingo lahko ponudi veliko.

Bit Citroenove filozofije

Se spomnite Citroenove povojne filozofije: dovolj prostora za štiri potnike, prtljago in dovolj udobja, da jajčka do tržnice ostanejo cela. Recept preprostega, prostornega, udobnega in dostopnega avtomobila je deloval takrat in deluje tudi danes. Berlingo in njemu podobni avtomobili to dokazujejo. Pred 22. leti je na ceste prišel kot lahki dostavnik, a s stekli na bokih in prilagodljivim tlorisom kabine ter nadpovprečno velikim prtljažnikom hitro osvojil družinske garaže. Takrat še zelo prodornim enoprostornežem je kupce pobiral predvsem s svojo dostopnejšo ceno. Zaradi praktičnosti so mu kupci bili pripravljeni pogledati tudi malce skozi prste, zlasti pri varnostni opremi. V svoji 3. generaciji je še nekoliko nadgradil prostornost in praktičnost. Še pomembneje je, da je tudi v luči družinske vloge postal tudi varnostno bolj dosleden.

Prostorski tetris

Berlingo je tako lahko tudi spalnica za dva z velikim nadstreškom v obliki zadnjih vrat. Če je je na strehi še, šotor bo družina z njim dobila že zasilni bivalnik. Priročno!

K odličnemu počutju v kabini svoje doda višji sedežni položaj in veliko svetlobe ter letalska zasnova mansarde, ki jo skupaj z električnim zastorom in dodatnimi strešnimi predali prinese steklena panoramska streha. Ta je pri opremi z oznako shine del serijske opreme. V berlingu M se povsem brez težav udobno sedi 5 potnikov. Zadaj so trije ločeni sedeži in vsi opremljeni z lahko dostopnimi isofix sidrišči. Škoda le, ker jih tako kot prej ni mogoče enostavno vzeti iz avtomobila.

Sredinskega grebena ni, dostopnost do sedežev pa je zazaradi drsnih vrat na obeh bokih izjemno udobna. V kabini je še nič manj kot 28 predalov s skupno prostornino 186 litrov.

K odličnemu počutju v kabini svoje doda višji sedežni položaj in veliko svetlobe ter letalska zasnova mansarde, ki jo skupaj z električnim zastorom in dodatnimi strešnimi predali prinese steklena panoramska streha.

Številni uporabni triki

S svojo praktičnostjo berlingo zlasti na daljšem družinskem izletu hitro zleze pod kožo. V prtljažnik je mogoče hitro doseči tudi po priročni bližnjici z ločenim dvigom stekla na velikih zadnjih vratih. Za dodatnih 100 evrov je spredaj, na sovoznikovi strani na voljo 230 voltna vtičnica. Po dolgem času smo “na krovu” zopet imeli tudi pravo rezervno pnevmatiko, ki zlasti na slabših cestah lahko pomeni veliko dodatne varnosti.

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj