Test: Lexus ES 300h F-sport

Test

Prestižna diskretnost - samosvoja in prestižna hibridna limuzina za vse tiste, ki želijo izstopati - a na diskreten in neopazen način.


Lexus ES je naslednik nekdanjega lexusa GS: s klasično limuzinsko obliko, hibridnim pogonom in japonskim prestižem nagovarja zahtevne kupce limuzin prestižnega srednjega razreda.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Zvrhana mera originalnosti

Na konzervativnem trgu prestižnih limuzin se boj proti trem uveljavljenim nemškim ponudnikom tovrstnih avtomobilov zdi jalovo početje, a Lexus vendarle tudi pri nas počasi, a vztrajno gradi svoj krog ljubiteljev.

Razlogov za to ni tako lahko najti; štirivratni ES, ki v dolžino meri malce manj od 5 metrov, je razmeroma konzervativno oblikovana limuzina, ki so ji z izrazno in značilno masko hladilnika nadeli prepoznavno in všečno, a nič kaj izjemno podobo.

Skladno oblikovana limuzina z medosno razdaljo 287 cm v notranjosti ponuja dovolj prostora, da bosta potnika (ali trije) zadaj sedela po limuzinsko udobno - z dovolj prostora tako za komolce kot za kolena, le glave so blizu kupejevsko padajoči strehi. 454-litrski prtljažnik je med manjšimi v razredu. A namesto litrov in centimetrov ES ponuja nekaj drugega; odlična prednja sedeža, udoben položaj za volanom, žlahtne materiale, zelo natančno izdelano notranjost - in zvrhano mero originalnosti. Ali samosvojosti, če hočete: Lexusov sistem upravljanja z multimedijskim sistemom prek drsne ploščice ni prav intuitiven ali natančen, armaturna plošča je kombinacija drsno-premičnih analognih in digitalnih merilnikov, voznik pa se mora znajti med številnimi razmetanimi gumbi in stikali - tudi na volanskem obroču.

Elegantna, pomirjajoča vožnja

A lexus ES vendarle pomirja - z dobro zvočno zatesnjenostjo kabine in ležernim značajem hibridnega pogonskega sistema. Ta je v osnovi enak kot v Toyotinem RAV 4, le da je brez dodatnega električnega motorja za zadnji kolesni par; sistemska moč 160 kW in brezstopenjski način prenosa moči na prednji kolesi poskrbita za mirno, udobno in tiho vožnjo - če voznik od avta ne zahteva športnega hitenja. Vozno udobje bi si zaslužilo višjo oceno, če avto v opremski različici F-sport ne bi bil opremljen z 19-palčnimi kolesi in nizkopresečnimi pnevmatikami, ki povsem brez potrebe preveč vestno prenašajo cestne neravnine v kabino. Kdor se ozira po takšnem avtu, naj se izogne različici F-sport.

Celovit in učinkovit nabor asistenčnih sistemov je v tem razredu nuja, prav tako kot dolg seznam različnih prestižnih, udobnih in stilskih dodatkov. Ti so pri Lexusu zelo kakovostni in precej cenejši kot pri evropskih tekmecih - tudi zato je razkorak med ceno serijskega in temeljito opremljenega avta pri Lexusu razmeroma majhen. Za v osnovi dobro opremljen ES F-sport je treba odšteti malce manj kot 60.000 evrov, priporočamo pa dokup zelo učinkovitih pametnih LED žarometov in kakovostnega Mark Levinson ozvočenja.

Skladno oblikovana limuzina z medosno razdaljo 287 cm v notranjosti ponuja dovolj prostora, da bosta potnika (ali trije) zadaj sedela po limuzinsko udobno - z dovolj prostora tako za komolce kot za kolena, le glave so blizu kupejevsko padajoči strehi.

Pod črto ...

Lexus ES je samosvoja in prestižna hibridna limuzina za voznike z umirjenim značajem: za vse tiste, ki želijo izstopati - a na diskreten in neopazen način.

Všeč nam je + 

skladna oblika, dobra prednja sedeža, kakovostna izdelava, zmerna poraba goriva

Ni nam všeč -

neudobne pnevmatike, skromne zmogljivosti, multimedijski vmesnik

Kabina: odlična prednja sedeža, udoben položaj za volanom, žlahtne materiale, zelo natančno izdelano notranjost - in zvrhano mero originalnosti.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina 2487 cm3, največja moč: 131 kW (178 KM) pri 5700 vrt./min, največji navor: 221 Nm pri 3600 vrt./min. Sinhroni elektro motor, največja moč: 88 kW, največji navor: 202 Nm. Nikelj-metal-hidridni akumulatorji. Sistemska moč hibridnega pogona: 160 kW (218 KM). Pogon na prednji kolesi, brezstopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 497,5  cm, širina: 186,5  cm, višina: 144,5  cm, medosna razdalja: 287  cm, masa praznega vozila: 1799  kg, dovoljena skupna masa: 2150  kg, prtljažnik: 454 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,3 l/100 km, izpust CO2: 121  g/km, poraba na testu: 6,5  l/100 km.
Cena: Toyota Adria: 59.850 EUR

 

Ključne besede


testHibridni avtoTest avtaLexushibridni pogonhibridlexus ES

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

16

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Priljubljenost članka

16

Shrani

Delite s prijatelji