Test: Peugeot 208 allure 1,2 puretech 100 STT

Test

Evropski prvak - Zanjo. In zanj


Peugeot je znova naredil dober in zanimiv majhen avtomobil z močnim značajem. Novi 208 bo njo navdušil z lahkotno in udobno vožnjo, njega pa s tehnologijo in drznim “letalskim” kokpitom.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Drzno in skladno oblikovan ter prostornejši

Ni skrivnost, da je 208 prejšnje generacije veljal za damski mestni avto. Za fante, željne ovinkov, je že na pogled deloval (pre)nežno. Zdaj se z velikima svetlobnima LED podočnikoma, elegantneje oblikovanim zadnjim delom in daljšo (+8,2 cm) ter širšo karoserijo (+2,6 cm) na cesti stoji precej bolj samozavestno. Peugeotu je treba priznati, da je z obliko novega 208 zadel v polno; drzna in skladna oblika zdaj nagovarja kupce obeh spolov.

Za voznika in potnike je sicer bolj pomembno, da nova karoserija ponuja nekoliko več prostora v notranjosti. Občutek v kabini ni prav nič utesnjen; dobrih 2,5 metra med osema potnikom na zadnji klopi ponuja več kot le zasilno namestitev, a o prostorskem čudežu vseeno ne moremo poročati. Je dovolj prostoren za družinsko mobilnost? Je, če je vsaj eden od obeh otrok že dovolj velik, da ne rabi otroškega varnostnega sedeža, hkrati pa je nižji od 180 cm. Predvsem spredaj do izraza pride večja širina, saj imata voznik in sovoznik veliko prostora za ramena.

Eden od ključnih adutov novega peugeota 208 je dejstvo, da z drzno obliko in tehnološko vsebino ter voznimi lastnostmi uspe za volanom združiti različne poglede oziroma pričakovanja voznic in voznikov.

3D tehnika

Ob kakovostno izdelani in zelo drzno oblikovani armaturni plošči z zelo sodobnimi prilagodljivimi merilniki v 3D tehniki, ki so del serijske opreme v srednji opremi allure, ima voznik celo občutek, da sedi v večjem in prestižnejšem avtomobilu. Novi 208 dokazuje, da kakovostno narejena, oblikovno zanimiva in tehnološka drzna armaturna plošča ni le domena velikih in dragih avtov. Voznik z iskanjem idealnega položaja nima težav, a značilna zasnova z majhnim volanom marsikateremu vozniku še vedno nekoliko zakrije pogled na merilnike. Kritiko pa si pri novih peugeotih vedno znova zasluži draga vzvratna kamera (550 evrov) s podpovprečno sliko.

208 prepriča s svojimi atraktivnimi merilniki, nedvomno grajo pa si zasluži draga vzvratna kamera, za katero je skupaj s parkirnimi senzorji treba doplačati 550 evrov. Kakovost slike in odzivnost je precej slabša kot pri tekmecih. Visoko postavljen osrednji zaslon in vrsta lahko dosegljivih “letalskih stikal” pod njim sta pod rahlim kotom obrnjena proti vozniku. Dvignjen palec si zasluži praktična polička namenjena telefonu, pod njo pa je še veliko odlagalno mesto in kar štirje USB (3x A in C) priključki.

Vožnja predvsem udobna

Med ovinki peugeot 208 ni tako natančen in dinamičen kot Oplova corsa. Podvozje je nastavljeno na udobje, kar pomeni tudi nekoliko več nagibanja oziroma manj vozniških užitkov. Dlani preko (pre)majhnega volana ne dobijo veliko informacij o dogajanju pod prednjima kolesoma.  Lega na cesti je zanesljiva, vožnja pa zelo lahkotna tudi zaradi prožnega in varčnega turbo bencinskega trivaljnika s prostornino 1,2 litra in močjo 75 kW. Ta se avtu odlično poda, ima dovolj navora, da tudi ob polno zasedeni kabini avto brez naprezanja opravi z daljšimi avtocestnimi vzponi ali pa precej zagnano lovi zeleni val na mestnih vpadnicah. Ob iskrivem značaju je motor tudi dovolj gospodaren, da poraba goriva brez težav ostane pod sedmimi litri na 100 km, pri varčni vožnji na razdalje pa tudi manj kot 6 litrov na 100 km.

Srednja oprema allure ponuja dober paket, ki vključuje tudi nekaj dodatnih varnostih pripomočkov: 208 bere prometne znake in voznika opozori na prekratko varnostno razdaljo, sistem za nadzor smeri vožnje pa malce moteče oziroma preveč sunkovito pomika volan. Kdor se bo prvič srečal s tem pomočnikom, se zna celo ustrašiti, če bo vozni pas menjal brez uporabe smernika. Ob upoštevanju spodbud pri nakupu s Peuegotovim financiranjem testni avto z dodatno opremo stane 16.217 evrov. Za ta denar ponudi zanimivo, dovolj udobno in tehnološko sodobno rešitev osebne mobilnosti vsem, ki to razumejo več kot le premik iz točke A do točke B.

V primerjavi z razrednim in slovenskim prvakom renaultom cliom je 208 ni tako prostoren. Prtljažnik je s 311 litri povsem zadovoljivo velik in v dnu ima lahko pravo rezervno kolo, za katerega pa je treba doplačati 150 evrov.

Pod črto

Novi peugeot 208 - po novem tudi evropski avto leta - zna njej in njemu ponuditi vse, kar se od takšnega avtomobila pričakuje: pločevinasto lepoto, iskriv značaj, lahkotnost, dovolj tehnologije in cenovno zmernost.

Všeč nam je +

zanimiva oblika, armaturna plošča in 3D merilniki, prožen in varčen motor, udobno vzmetenje

Ni nam všeč -

štrleča vratca posode za gorivo, halogenska žarometa, draga, nekakovostna vzvratna kamera

Ob sicer zanimivi obliki izpostavljamo dve šibki točki: halogenske žaromete, ki so ob dolgi svetlobnih LED podočnikih videti precej neprivlačno, še zlasti zato, ker tekmeci - renault clio z serijskimi LED žarometi in opel corsa, ki za 600 evrov ponuja pametne matrične LED žaromete - bolje obvladajo nočno vožnjo ter natančnost izdelave pri karoseriji. V oči so nas bodla malce povešena oziroma štrleča vratca posode za gorivo. Ta so sicer nadpovprečno velika, ker v električni različici pokrivajo tudi električno vtičnico.

Tehnični podtaki

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, prostornina 1199 cm3, največja moč: 75 kW (100 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 205 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 405,5  cm, širina: 174,5  cm, višina: 143,5  cm, medosna razdalja: 254  cm, masa praznega vozila: 1180  kg, dovoljena skupna masa: 1595  kg, prtljažnik: 311 l, posoda za gorivo: 44 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 188  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,5 l/100 km, izpust CO2: 97  g/km, poraba na testu: 6,2  l/100 km.
Cena: P Automobil Import: 16.625 EUR
Zahtevni vozniki bodo imeli pripombe glede natančnosti ročice menjalnika. Prestavljanje je sicer precej bolj natančno kot pri predhodniku, le ročico bi lahko malce sodobneje oblikovali.

Zanimivo: slovenski prispevek za boljšo vodljivost

V pomembnem in uveljavljenem slovenskem podjetju Hidria, ki za številne znamke razvija inovativne rešitve, kot so različni sistemi za hladen zagon dizelskih motorjev, ključni deli elektromotorjev in krmilnih sistemov, za novega peugeota 208 izdelujejo ključne dele aluminijastega volanskega mehanizma. Gre seveda za zelo pomemben sklop v katerem slovensko znanje in kakovost izdelave neposredno prispeva k boljši vodljivost avtomobila.
Izdelava aluminijatega volanskega sistema za novega peugeota 208 v podjetju Hidria.

 

Ključne besede


testTest avtaPeugeotpeugeot 208evropski avto leta

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

12

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

12

Shrani

Delite s prijatelji