Test: Opel zafira life M 2.0 D innovation

Test

Mutacija - Je zaradi prostorske, oblikovne in strukturne mutacije zafira boljša kot prej?


Če velja, da je mutacija trajna dedna sprememba, je Oplova zafira v novi, že četrti generaciji doživela prostorsko, oblikovno in strukturno mutacijo. Je zaradi nje boljša kot prej?

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Staro zafiro smo pogrešali med ovinki

V naravi so mutacije lahko dober ali škodljiv pojav, zato je na mestu vprašanje, ali novi zafiri life tehnološka mutacija, v kateri je iz osebnega avtomobila nastal potniški kombi, prinaša več prednosti ali slabosti?

Med negativne posledice PSA mutacije uvrščamo spremembo voznih lastnosti. Zafira life se skozi ovinke pelje povsem povprečno in z učinkovitostjo blaženja ter natančnostjo volana ne more povsem zabrisati meja med dostavnikom in osebnim avtomobilom. Vozna izkušnja je sicer povsem prijetna, a nikakor ne dosega vozniške dinamike, lahkotnosti in potovalnega tempa nekdanje avtomobilske zafire. Lega na cesti je dobra, a nič več odlična. Tudi zvočna zatesnjenost kabine ni na ravni originalne zafire. Nova zafira life je avto za umirjeno premagovanje kilometrov, ki da več potovalnega udobja potnikom kot užitkov vozniku. Podvozje je nekoliko robustnejše in prilagojeno povečani nosilnosti, saj si zmore taka zafira na sedeže in v prtljažnik oprtati kar 1024 kg, ob tem pa zmore za seboj tudi vleči 2,3 tone težko prikolico. Dvolitrski dizelski motor s 110 kW in 370 Nm navora je zato optimalna izbira. Je dovolj prožen in močan, a deluje tudi malce robato. Prepriča z energetsko zmernostjo, saj bodo varčni vozniki ob dobro preračunanem 6-stopenjskem ročnem menjalniku porabo brez večjih odrekanj obdržali pod 7,5 litri goriva na 100 km.

Zaradi notranje višine, enostavnega dostopa do sedežev in prtljažnika je zafira life odličen potovalni avto, ki bo dobro služil veliki družini ali pa paru, ki si bo z malce iznajdljivosti v skoraj pet metrov dolgi in precej oglati karoseriji lahko uredil prijeten bivalnik - z nočno in dnevno postavitvijo sedežev.

Prostor - pozitivni učinek mutacije

Pozitivni učinki mutacije se nedvomno najbolj kažejo v prostorski prepričljivosti in prilagodljivosti kabine. V srednji dolžini (4,95 m) je odlično dostopnih vseh 8 sedežev. Vsi sedeži v 2. in 3. vrsti so opremljeni s sidrišči isofix za pritrjevanje otroških varnostnih sedežev. Zelo praktična so daljinsko vodena električno pomična bočna vrata na levi in desni strani, za katera je sicer treba doplačati 750 evrov. Poleg tega priporočamo tudi doplačilo dodatnih 220 evrov za dvižno steklo na velikih in težkih vratih prtljažnika. So pa ta kot uporaben nadstrešek zelo priročna ob potovalnih postankih in hkrati na široko odpirajo dostop do prilagodljivega prtljažnika. Ta ob polno zasedenih sedežih ni ravno velik, a njegovo prostornino se enostavno poveča s pomikom sedežev in prevračanjem naslonjal. Prav hitro spremenljivo razmerje med sedeži in prostornino prtljažnega prostora je nedvomno eden od adutov tega družinskega kombija. Pohvalo si zasluži tudi dober vozniški položaj. Preglednost je zaradi visokega sedenja in velikih steklenih površin odlična. Za večino aktivnih varnostnih pomagal, s katerimi zafira vozniku pomaga voziti varneje in z manj stresa, pa je treba kljub najbolj bogati opremi innovation treba pripraviti dodatne evre.

Klasično zasnovana armaturna plošča z obilico odlagalnih površin je ergonomsko dosledna.

Pod črto …

Nova zafira life je izgubila nekaj svoje nekdanje originalnosti in vozniške dinamike, a hkrati okrepila svojo praktičnost in uporabnost. S preudarno izbiro opreme je nedvomno lahko cenovno dostopna izbira za veliko družino.

Všeč nam je +

prilagodljiva kabina, daljinsko vodena bočna vrata, počutje za volanom, prožen motor, nosilnost

Ni nam všeč -

obračalni krog, doplačljiva varnostna oprema

Ob spominih na originalno zafiro smo v zafiri life najbolj pogrešali originalnost in lahkotnost ter natančno vodljivost. V mestu zafira life za obrat od robnika do robnika potrebuje 12,9 metra prostora, kar v praksi pomeni kar precej vrtenja volana na zasedenih parkiriščih pred vrtci, šolami ali trgovinami. Po drugi strani pa se oddolži s kratkimi previsi, kamero in kompaktno višino 1,95 m, tako da jo je še vedno mogoče zapeljati v večino podzemnih in hišnih garaž.

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: dizelski, turbo, štirivaljni, prostornina 1956 cm3, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 370 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: 495,6  cm, širina: 201  cm, višina: 192,5  cm, medosna razdalja: 327,5  cm, masa praznega vozila: 1726  kg, dovoljena skupna masa: 2750  kg, prtljažnik: do 4200 l, posoda za gorivo: 70 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 184 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 12 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,8 l/100 km, izpust CO2: 152  g/km, poraba na testu: 7,5  l/100 km.
Cena: Opel Southeast Europe: 39.710 EUR
Za premagovanje različnih voznih podlag s slabšim oprijemom zafira life ponuja koncernsko rešitev: prilagojen sistem nadzora zdrsa in stabilnosti vozila intelligrip, za katerega zahtevajo dodatnih 350 evrov. Na razritem gruščnatem kolovozu je imela kljub vklopljenem programu za pesek precej težav z zagotovitvijo oprijema pod prednjima kolesoma. Ta sistem nikakor ne more nadomestiti štirikolesnega pogona, ki ga ponujajo nekateri tekmeci.

Različna imena - Opel, Peugeot, Citroen in Toyota - enakega avtomobila

Nova podoba zafire je povsem podrejena prostorski učinkovitosti, kar se še posebej izraža v povsem navpično prisekanem zadnjem delu avta in enostavni bočni silhueti z velikimi stekli, ki pa na drugi strani omogočajo odlično preglednost ter hkrati še okrepijo občutek prostornosti kabine.
Glede oblike oziroma originalnosti kamor denimo sodijo tudi nekatere praktične rešitve kot je bil nosilec za kolesa integriran v zadnji odbijač, ni dvoma, da je zafira doživela negativno mutacijo. Iz dinamično oblikovanega enoprostorneža je postala na las podobna svojima francoskima bratrancema peugeotu travellerju in citroenu space tourerju oziroma toyoti proace. Pri izbiri takega avta za veliko družino zato svetujemo, da pri vseh štirih znamkah preverite tudi servisni stroškovnik in cene dodatne opreme. Tehnična osnova je namreč enaka - vključno s pogonom in naborom varnostnih sistemov. Nova generacija zafire je dokaz, da izvirnost v globalnem avtomobilskem svetu ni več vrednota.

Velik in uporaben nadstrešek: prtljažna vrata zelo priročna na potovalnih postankih in hkrati na široko odpirajo dostop do prilagodljivega prtljažnika.

Vaše mnenje …

Na naših družabnih omrežjih smo vas povprašali za mnenje, katero zafiro bi izbrali: originalno enoprostorno zafiro ali zafiro life kot četrto različico PSA koncernskega derivata družinskega kombija. Med 853 sodelujočimi v anketi je bilo 47 odstotkov tistih, ki bi raje izbrali manjšo, a vozniško zelo dobro in oblikovno ter tehnološko bolj originalno zafiro, 53 odstotkov pa je bilo na strani prostornejše in bolj prilagodljive zafire life.

Ključne besede


testOpelTest avtaopel combopotovanjeopel zafira

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

26

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

26

Shrani

Delite s prijatelji