Kratek test: Mazda CX-30 GT plus

Test

Avto po meri generacije generacije X


Ljudje generacije X so odraščali v času dramatičnih in hitrih družbenih sprememb. Za generacijo X velja, da jo žene izziv. Mazdin križanec CX-30 s tehnološko unikatnim bencinskim motorjem, ki deluje tudi po načelu dizelskega motorja, je avto po meri generacije X. Zakaj?

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Za vse, ki cenijo drugačnost

Je ravno prav drugačen, da je privlačen. Tako elegantno, kot je videti, se tudi pelje, je zelo kakovostno narejen in izzivom novega sveta mobilnosti se s kančkom značilnega cinizma generacije X prilagaja z blagim hibridnim pogonom ter prav posebnim ognjem nad valji. To je avto za tehnične sladokusce. Za vse, ki cenijo drugačnost. Pri tem tudi ne gre spregledati kakovosti materialov v kabini, kar avtu doda celo kanček prestiža. Za povrhu je kabina pregledna in na zadnji klopi prostorsko precej bolj prijazna kot v mazdi 3, čeprav ima od nje za 7,5 cm krajšo medosno razdaljo. Največja posebnost trenutno najbolj prodajanega Mazdinega modela v Sloveniji je novi dvolitrski motor skyactiv-X. Mazdini inženirji so ga razvili z ciljem, da bi iz bencina tudi ob pomoči nadzorovanega kompresijskega vžiga (SPCCI tehnologija) pri zelo visokem tlaku potegnili kar največ energije. To je najmočnejši motor, ki je na voljo pod pokrovom modela CX-30. Z njim mazda CX-30 ni prav nič športna, temveč vozno izjemno uglajena. Ta motor je v kombinaciji z odlično preračunanim in natančnim ročnim 6-stopenjskim menjalnikom predstavlja vse vrednote pogona stare šole na sodoben način. Blagi hibridni pogon, ki vključuje tudi v motor integriran zaganjalni generator za rekuperacijo električne energije za oskrbo električnih porabnikov da avtu precej več žlahtnosti kot denimo dražji turbo dizelski motor. Skyactiv X različica je na testu na 100 kilometrov porabila 8 decilitrov več od dizelske različice.

Kabina izstopa z zelo kakovostno izdelavo, dobrimi materiali in odlično zvočno zatesnjenostjo.

Pod črto ...

Družinsko bolj uporabna kot mazda 3, za marsikoga ravno prav velika in predvsem odlično opremljena - tudi z asistenčnimi sistemi - mazda CX-30 za slabih 28 tisočakov ponuja veliko elegance, kakovosti, varnosti in svojevrsten tehnični predikat. Je zelo sodoben avto s pridihom klasike. Ni poceni, a nudi več od večine tekmecev. JG

 Všeč nam je  +

elegantna oblika, odlična vodljivost, uglajen motor, varnostna oprema, kakovostna izdelava

Ni nam všeč -

blaženje na neravninah

Med uporabnejše lastnosti mazde CX-30 sodijo pol tone nosilnosti (522 kg), 75 kg dinamične obremenitve strehe (med vožnjo) in dovolj vlečne moči za 1,3 tone težko prikolico. Ta križanec torej ni samo eleganten in prepričljiv med ovinki, ampak zmore, če je treba, tudi malce “zavihati rokave”.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1998 cm3, največja moč: 132 kW (180 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 224 Nm pri 3000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 439,5  cm, širina: 179,5  cm, višina: 154  cm, medosna razdalja: 265,5  cm, masa praznega vozila: 1446  kg, dovoljena skupna masa: 1965  kg, prtljažnik: 430 - 1406 l, posoda za gorivo: 51 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 204  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,5 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,9 l/100 km, izpust CO2: 133 g/km, poraba na testu: 7  l/100 km.
Cena: MMS: 27.790 EUR
Pri nas se okoli četrtina vseh kupcev mazde CX-30 odloči za ta tehnični predikat - motor skyactiv-X, kar dokazuje, da kupci vsekakor cenijo Mazdino drugačnost.

Tehnični biser, ki na cesti ne izstopa

 

Pri tehnologiji SPCCI so Mazdini inženirji brez uporabe prisilnega polnjenja povečali moč in navor ter hkrati zmanjšali porabo goriva. Motor je tehnični biser, verjetno poslednji atmosferski stroj, v katerega je bilo vloženo izjemno veliko truda. Že samo pogled na podatek o kompresijskem razmerju , ki znaša kar 16,3 : 1, daje vedeti da so naredili izjemno delo. A kot smo zapisali že v testu mazde 3, so inženirji v ta motor zares vložili ogromno znanja, truda in idej, zato nam je kar malo žal, da učinek tako napredne tehnologije ni bolj občuten. Je zgolj zelo dober atmosferski motor, ki ne izstopa po varčnosti ali zmogljivostih, temveč zgolj po uglajenem delovanju. Kdor ceni dober atmosferski motor, ki ga je za užitek treba zavreti preko 5000 vrtljajev, bo v tem avtomobilu spet našel občutke, ki so marsikje že postali zgodovina. Za te občutke je sicer treba plačati okoli 1500 evrov v primerjavi z običajnim bencinskim motorjem, ki je na voljo v ponudbi. Delovanje blagega hibridnega pogona in načina vžiga goriva lahko voznik spremlja na osrednjem zaslonu.

V mazdi CX-30 znova izpostavljamo odličen menjalnik, čigar pomiki ročice zobnike premikajo mehko in natančno kot prsti najboljšega kitarista strune.

 

Ključne besede


Test avtaMazdaSkyactiv XKrižaneckratek testmazda CX-30

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

45

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

45

Shrani

Delite s prijatelji