Test: Mercedes C 220 d T AMG line

Test

Mercedesov vitamin C - znova dokazuje, da eleganca, združena s praktičnostjo klasičnega karavana in učinkovitostjo dizelskega motorja še vedno ponuja prvovrstno mobilnost.


Nova generacija razreda C, enega najbolj uspešnih mercedesov vseh časov, znova dokazuje, da eleganca, združena s praktičnostjo klasičnega karavana in učinkovitostjo dizelskega motorja še vedno ponuja prvovrstno mobilnost.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

 

Avto že na prvi pogled naredi izjemno prepričljiv vtis. Ne glede na to, iz katerega kota ga človek zagleda oziroma gleda, je avto videti zares elegantno. Mercedes oblikovanje brez ostrih prehodov med karoserijskimi površinami imenuje čutna čistost. V čutnost se ne bomo spuščali, lažje pa ocenimo čistost, saj ta karavan ponuja enega najnižjih koeficientov zračnega upora (0,27) v svojem razredu. To se seveda neposredno odraža v njegovi energetski učinkovitosti in potovalnem udobju. 

Novi razred C je pri višjih avtocestnih hitrostih izredno tih in smerno zelo stabilen, avto pa voznika razvaja tudi z dosegom; na dolgih avtocestnih etapah je treba na črpalko za gorivo zaviti le na vsakih 1100 kilometrov.

Mladosten, a dozorel

Z novim oblikovnim pristopom je Mercedesu uspelo klasičnim karoserijskim oblikam vdahniti mladostno eleganco in dinamiko, ob tem pa še nadgraditi uporabnost. V današnjem digitalnem svetu pritegniti pozornost mlajših, ki ne dajo veliko na tradicijo, je kar uspeh, novemu razredu C pa to še toliko bolj uspeva, če je opremljen s športnim paketom AMG line. Paket 19-palčnih platišč, dodatnih zračnih usmerjevalnikov, z zvezdnatim vzorcem posute maske, usnjenih dodatkov v kabini, ambientalne LED osvetlitve v 64 barvah in drugo okrasje stane 3142 evrov.

Večji, a prostorsko še vedno povprečen

Z vidika uporabnosti je pomembneje, da je notranjost prostornejša, kot je bila. Karavan je v dolžino v primerjavi s predhodnikom pridobil slabih 5 centimetrov, za dva in pol centimetra pa je daljša medosna razdalja, ki doseže prepričljivih 286,5 cm. Kljub temu se na zadnji klopi še vedno ne sedi prav razkošno. Prostora je sicer več kot prej, a le za potnike povprečne višine. Zadaj je občutek še vedno malce utesnjen. So pa tudi sedeži zadnje klopi, deljive v razmerju 40:20:40, zelo udobni. Vzorno dostopna so tudi isofix sidrišča za pritrjevanje otroških varnostnih sedežev.
Spredaj se sedi zelo nizko, a vozniški položaj je odličen tudi zaradi izdatnih nastavitev sedeža in volana. Pohvalo si nedvomno zasluži ravno prav velik volan, ki se odlično poda v roke.
Prtljažnik ni največji v razredu, a s 490 litri dovolj prostoren, predvsem pa lahko dostopen in vzorno urejen oziroma organiziran. Prtljažna vrata dviga in spušča elektrika, praktičnost povečuje nizko postavljen rob, da prtljage ni treba dvigati visoko. Karavan izstopa še s kar 585 kilogrami nosilnosti, piko na i široki uporabnosti pa postavlja s suvereno vlečno močjo - do 1,8 tone težko prikolico lahko vleče za seboj.

Novi MBUX komunikacijski vmesnik ponuja veliko, med drugim tudi spletno povezavo in vrsto on-line storitev, začenši z aktualno vremensko napovedjo.

Po vzoru najboljšega, a …

Novi razred C blesti z avtomobilsko pametjo oziroma digitalno sodobnostjo ter informacijsko podporo. Pri aktivnih varnostnih vozniških pripomočkih, osupljivo natančnih digitalnih žarometih visoke ločljivosti, podajanju navigacijskih napotkov in upravljanju s sistemi, ki skrbijo za udobje in komunikacijo, se zgleduje po razredu S. Nanj spominja že arhitektura preproste, a ergonomsko dodelane armaturne plošče z velikima in odzivnima zaslonoma visoke ločljivosti, ki ju voznik zelo enostavno upravlja z majhnima drsnikoma na volanu. Pohvalimo še slovenske izbirnike in ohranitev bližnjic za nastavitev voznih programov, ogrevanja ogledal, glasnosti glasbe …

Ob vsej prvovrstnosti umetne inteligence se zdi skoraj neverjetno, da mercedes za 66 tisočakov, ki se zna celo pogovarjati, nima serijsko vgrajenega aktivnega tempomata. Zanj je ob relativno bogatem paketu serijske opreme treba dodati kar 3290 evrov, kolikor stane sicer razširjen paket vozniških pomočnikov. Šele z njim voznik mercedesa razreda C dobi tako učinkovito vozniško pomoč, kot jo ponuja novi razred S.

Zlasti večerna oziroma nočna predstava kabine redko koga pusti ravnodušnega. Ob odklepanju vrat na tleh zasije projekcija elegantne zvezde, zunaj se osvetlijo kljuke, znotraj pa zasijeta zaslona. Vse obrobe armaturne plošče in z usnjem obložena vrata nežno zasijejo v izbrani barvi ali spreminjajoči se barvni kombinaciji LED ambientalne osvetlitve. Kakovost izdelave je prvovrstna, ravno tako kabina prepriča z materiali. Izstopajo zračniki v obliki letalskih turbin, ki ponoči ob dvigu temperature zasvetijo rdeče, ob hlajenju pa modro. To je pravi mercedes, ki zna negovati počutje in ekskluzivnost.

Na cesti blesti

Nobenih odprtih vprašanj ali dvomov pa mercedes razred C ne pušča na cesti. Športno podvozje je odlično uravnoteženo in kljub svoji čvrstosti še vedno zagotavlja zavidljivo raven udobja. Vožnja je izredno lahkotna in natančna. Avto se odlično drži ceste: blesti med ovinki in na avtocesti, kjer izstopa z odlično smerno stabilnostjo. Kdor želi še več vozniške dinamike, ima v novem razredu C na voljo še štirikolesni pogon ali krmiljeni zadnji kolesi, kar skupaj s prilagodljivim blaženjem stane 2376 evrov. To še poveča zelo dobro okretnost avtomobila oziroma obračalni krog zmanjša za skoraj pol metra.
 

Dizelski biser, vrhunski menjalnik in učinkovitost brez vtičnic

K prvovrstni vozniški izkušnji pomembno prispevata še odličen dizelski štirivaljnik in izjemno uglajen 9-stopenjski samodejni menjalnik. Ne moremo se sprijazniti z mislijo, da morda morda čez deset let v takem karavanu ne bo mogoče uživati v prožnosti, učinkovitosti in mobilnostni svobodi tako dobrega dizelskega motorja. Vseh 440 Nm navora je na voljo že pri 1800 vrtljajih: avto suvereno pospešuje in 100 km/h doseže v vsega 7,4 sekunde. Ob tem 1,8 tone težak avto, ki s hitrostjo lahko krepko preseže 200 km/h, na 100 kilometrski razdalji v poprečju porabi le 5,9 litra plinskega olja. Pri križarjenju na daljših razdaljah se poraba spusti celo pod 5 l/100 km. Nekaj k temu zagotovo pripomore tudi blagi hibridni sistem EQ boost: to je prvi Mercedesov dizelski motor z 48-voltno napeljavo in kombinirano električno napravo ISG. Ta motorju pomaga z dodatnimi 15 kW in z elektriko oskrbuje večje sekundarne porabnike ter ob zaviranju energijo pojemka pretvarja v elektriko. Kdor ceni udobje, se veliko vozi in svoje svobode ni pripravljen prilagajati vtičnicam, bo v takem mercedesu našel odličnega spremljevalca svoje mobilnosti - brez ekološke slabe vesti.

Ne moremo se sprijazniti z mislijo, da morda morda čez deset let v takem karavanu ne bo mogoče uživati v prožnosti, učinkovitosti in mobilnostni svobodi tako dobrega dizelskega motorja. Pri 130 km/h na ravninskem odseku avtoceste se motor vrti z manj kot 1500 vrtljaji.

Pod črto

Novi razred C je postavil kar nekaj mejnikov učinkovitosti, varnosti in tudi oblikovanja, hkrati pa med vsemi mercedesi predstavlja najboljše razmerje med ceno in tehnologijo oziroma vsebino - brez omejevanja svobode ali vozniških užitkov.

Všeč nam je +

všečna oblika, varčen in prožen motor, odlične vozne lastnosti, zmogljivosti in udobje, digitalne veščine, kakovostna izdelava

Ni nam všeč -

utesnjeno počutje na sedežih zadaj, doplačilo za aktivni tempomat

Digital light je nova in osupljivo natančna tehnologija Mercedesovih žarometov. Na 100-metrski razdalji vsaka od 1,3 milijona svetlobnih točk velikosti 3,5 krat 2,3 cm sestavi izredno dobro prilagodljiv svetlobni snop visoke ločljivosti. To pomeni, da svetlobni izrez lahko osvetli celega pešca, le njegove oči pa pusti v temnem okvirčku. Razred C bo pešca osvetlil, a ne zaslepil. Pri običajnih pametnih žarometih je posamična svetlobna točka na 100-metrski razdalji velika kot garažna vrata 1,745 metra krat 2,33 metra.

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1993 cm3, največja moč: 147  kW (200 KM) pri 4200 vrt./min, največji navor: 440 Nm pri 1800 vrt./min. Integrirana električna naprava ISG (zaganjalnik - generator) moč: 15 kW (20 KM), največji navor: 200 Nm. Pogon zadaj, samodejni 9-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: 479,3  cm, širina: 182  cm, višina: 145,5  cm, medosna razdalja: 286,5 cm, masa praznega vozila: 1815  kg, dovoljena skupna masa: 2400  kg, prtljažnik: 490 - 1510 l, posoda za gorivo: 66 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 242 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 7,4 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,3 l/100 km, izpust CO2: 140  g/km, poraba na testu: 5,9  l/100 km.
Cena:  Autocommerce: 52.900 EUR
Armaturno ploščo krasijo tudi površine s karbonskim vzorcem in brušenim aluminijem. 

 

 

Ključne besede


MercedesTest avtadizelmercedes C

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

84

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

84

Shrani

Delite s prijatelji