Test: Hyundai bayon 1.0 T-GDI impression

Test

(Pre)drzno samozavesten Hyundaijev križanec bayon je narejen po meri zahtevnih evropskih voznikov


Najnovejši, najmanjši, a hkrati (pre)drzno samozavesten Hyundaijev križanec bayon je narejen po meri zahtevnih evropskih voznikov. Je res tako prepričljiv, kot je videti?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

 

Uveljavljen evropski recept za izdelavo majhnega križanca na osnovi kombilimuzine so uporabili tudi pri Hyundaiju. Na osnovi nove generacije modela i20 je nastal bayon, ki je od tehnološkega izvirnika daljši za 14 centimetrov, a le 4 centimetre višji. Novi bayon je v celoti razvit v evropskem štabu korejskega velikana in tako vsebinsko ter vozniško prilagojen izključno evropskemu kupcu. Vse to se izkaže že po nekaj prevoženih kilometrih, saj se voznik za volanom bayona hitro počuti zelo sproščeno in domače. Z voznimi lastnostmi, blagimi hibridnim pogonom, prostornostjo, digitalno-komunikacijskimi veščinami in učinkovitimi sistemi za pomoč vozniku se brez težav postavlja ob bok vsakega tekmeca.

Bayon je najnovejši, najmanjši, a hkrati tudi zelo pomemben in predvsem oblikovno (pre)drzen ter tehnološko zelo prepričljiv član novega rodu Hyundaijeve družine križancev oziroma cestnih terencev. Križanci in cestni terenci so v vseh velikostnih in cenovnih razredih tudi pri nas vse bolj invazivno začeli izrinjati tradicionalne karoserijske oblike. Večina evropskih znamk je zato v najbolj prodajanem razredu majhnih avtomobilov klasično obliko kombilimuzine nadgradila z genetsko oziroma tehnološko sorodnimi cestnim terenci. Večina bayonovih tekmecev stoji na karoserijskih osnovah uveljavljenih imen evropskih avtomobilskih staroselcev.

Nezamenljiv original ali (pre)drzen nastopač?

Tehnološko in vozniško samozavesten bayon izstopa s svojo precej drzno podobo. Ta je zaenkrat še največja neznanka pri napovedi njegovega tržnega uspeha. Sodeč po odzivih na anketo, objavljeno na naših kanalih družbenih omrežij, je 42 odstotkov sledilcev menilo, da je originalna podoba njegova prednost, preostalih 58 odstotkov pa je menilo, da so oblikovalci z atraktivnostjo vendarle odšli nekoliko predaleč. Nedvomno bayon s svojo podobo privlači poglede: izstopa predvsem z zelo dinamičnim sprednjim delom in prisekanim zadkom, ki ga krasijo luči v obliki puščic.

Bayon je na pogled videti celo večji, kot je v resnici. Kona utegne zaradi svojega mlajšega brata imeti težave, saj je bayon le 3,5 cm krajši, a ima za 37 litrov prostornejši prtljažnik in celo več prostora za kolena na zadnji klopi. 16-centimetrska oddaljenost od tal bayonu ne omogoča brezskrbnega plezanja čez robnike ali vožnje po kolovozih, je pa vstopanje v avto in izstopanje iz njega precej lažje oziroma udobneje kot v majhnem avtu klasične kombilimuzinske karoserije.

Spredaj izstopa s široko masko hladilnika. Dinamično podobo še okrepi ločena postavitev svetlobnih teles. Pametna LED žarometa, ki samodejno uravnavata dolžino svetlobnega snopa, sta del serijske opreme najvišje ravni opreme impression in sta ločena od obeh tankih dnevnih LED luči. Ti sta nameščeni tik ob rob motornega pokrova in okrepita eleganco. Prisekan zadek izstopa z lučmi v obliki puščic, usmerjenih proti središču prtljažnih vrat. Pogled od strani daje bolj robustni vtis z visoko bočno linijo, zajetnim C stebričkom in poudarjenimi loki koles.

 Družinsko uporaben

Bayonova medosna razdalja je dva centimetra krajša od konine, a je občutek prostornosti v bayonu boljši. Na zadnjo klop brez težav sedejo in tudi na daljših razdaljah udobno sedijo povprečno veliki odrasli potniki. Prtljažnik s 411 litri prostornine je med največjimi v razredu in dovolj prostoren za večino družinskih izzivov. Bayona brez težav postavljamo v vlogo prvega oziroma edinega avtomobila mlade družine. Škodin kamiq, ki je merilo prostorske učinkovitosti med malimi križanci, ima 11 litrov manjši prtljažnik kot bayon. Za piko na i zmore ta kompaktni križanec vleči tudi 1,1 tone težko prikolico, kar v praksi pomeni, da nanj lahko pripnete tudi lahko bivalno prikolico.

Enostavno zasnovana in natančno sestavljena armaturna plošča ponuja dovolj priročnih mest za odlaganje ključev, razkužila in telefona, ki mu je na voljo površina za brezžično polnjenje.

Digitalno napreden, a analogno enostaven

Bayonova notranjost gre v korak s časom, kar se kaže predvsem v digitalno-komunikacijskih veščinah in enostavno prilagodljivih digitalnih merilnikih s pregledno grafiko visoke ločljivosti. Prikaz merilnikov je odvisen od izbranega voznega programa - eco, comfort ali sport. Poleg dobre odzivnosti pri spreminjanju vsebine na obeh 10,25-palčnih zaslonih hvalimo tudi v slovenščino prevedene menije na dotik krmiljenega sredinskega zaslona, kjer je na voljo še Hyundaijeva telematska aplikacija s številnimi uporabnimi podatki, pomembnimi sistemskimi obvestili in celo aktualno vremensko napovedjo na poti, pa tudi s podatki o cenah goriva. Vmesnik ponuja vse ključne povezave s pametnim mobilnikom. Uporabniška izkušnja je kljub izdatni digitalizaciji zelo dobra in ne bo predstavljala težav bolj analogno naravnanim voznikom, saj so za vse ključne nastavitve in funkcije avtomobila na voljo še bližnjice v obliki klasičnih stikal.

Hvalimo še zelo dobro voznikovo ergonomijo, dobra prednja sedeža in zelo kakovostno končno izdelavo, ki je lahko vzor večini tekmecev v tem razredu. Preprostost se sicer pozna pri oblogah armaturne plošče, kjer bayon navkljub najbolj bogatem paketu opreme ne more skriti varčevanja na račun vgrajenih materialov. A kot rečeno, zaradi natančnosti izdelave vse skupaj nikakor ne deluje ceneno. Raven opreme impression med drugim ponuja tudi ogrevana sedeža na zadnji klopi. Za voznika je pomembno, da je v tej opremi tudi celovit nabor dobro delujočih aktivnih pripomočkov. Z varnostno opremo bayon sodi v sam vrh v razredu, saj zna med drugimi s samodejnim zaviranjem preprečiti nalet tudi pri vzvratni vožnji in pri zavijanju v križiščih, z nadzorom okolice poskrbi za varno izstopanje iz vozila, voznika opozori, da je vozilo pred njim speljalo ter ob izklopu motorja zazna, če je na zadnjih sedežih otrok ali hišni ljubljenec.

Podvozje predstavlja dober kompromis med udobjem in vozniško dinamiko. Avto se pelje tako, kot je videti - dinamično.

To kar obljublja videz izpolnita motor in podvozje

Med ovinki je bayon lahkoten, presenetljivo natančen in zelo suveren pri ohranjanju smeri. Odlično se drži ceste. Podvozje predstavlja dober kompromis med udobjem in vozniško dinamiko. Avto se pelje tako, kot je videti - dinamično. Med kompaktnimi križanci jih ni prav veliko, ki bi z majhnim motorjem tako suvereno požirali tudi avtocestne kilometre. Vozniško je bayon vsestranski, a doma predvsem na asfaltu.

Prisilno polnjen litrski trivaljni bencinski motor je prožen in iskriv, pri tem pa mu pomaga še 12-kilovatni električni motor blagega hibridnega pogona, ki sodeluje s kompaktnim litij-ionskim polimernim akumulatorjem. Blagi hibridni pogon z 48-voltno napeljavo in kombinirano električno napravo (starter generator) poskrbi še za uglajeno in odzivno delovanje sistema start stop, ki motor izklopi že med zaviranjem, ko hitrost pade pod 30 km/h. Ob tem “žanje” elektriko iz energije pojemka pri zaviranju in poskrbi za manjšo porabo goriva in nižje izpuste. Inženirji trdijo, da ta prihranek lahko doseže 11 odstotkov. Predvsem v programu sport se očitneje občuti pomoč kombinirane električne naprave. Pogon nima težav s 1269 kilogrami tega kompaktnega križanca.
Pohvalo si inženirji zaslužijo še za pametne algoritme, ki usmerjajo delovanje motorja in 7-stopenjskega DCT menjalnika tako, da sodelujeta vzorno. Med drugim zna bayon sam izenačevati hitrost vrtenja motorja in pogonske gredi, da menjalnik navzdol pretika bolj gladko. Palec dvignemo za vozne lastnosti, pogon in učinkovitost. Samo 2 decilitra več bencina je na 100-kilometrski razdalji v povprečju zahteval močnejši, večji in težji bayon v primerjavi s hyundaijem i20. Poprečna poraba goriva je na testu znašala 6,3 litra na 100 km.

Samozavesten tudi na ceniku

Odlično opremljen bayon ni poceni križanec. Zanj je ob upoštevanju 1200 evrov vrednega doplačila za DCT menjalnik, ki ga vsekakor priporočamo, in malce nenavadnem - glede na izdaten seznam serijsko vgrajenih varnostnih pripomočkov - 280 evrov vrednem doplačilu za radarski tempomat, treba pripraviti 25.700 evrov. Bayona se da kupiti tudi za manj denarja, a ne z bistveno manj opreme in še vedno s 5-letno tovarniško garancijo brez omejitve kilometrov.

Prtljažnik s 411 litri prostornine je med največjimi v razredu in dovolj prostoren za večino družinskih izzivov.

Pod črto

Hyundai bayon je vozniško prijeten, prostoren in predvsem odlično opremljen kompaktni križanec, ki je lahko brez kompromisov edini avto v družini. Za zahtevani denar ponuja več kot primerljivo zmogljivi tekmeci - čistokrvni tehnološki Evropejci.

Všeč nam je + 

atraktivna oblika, prožen in iskriv motor, vozne lastnosti , učinkovitost varnostnih sistemov, slovenski meniji, prostoren prtljažnik

Ni nam vešč -

razmeroma visoka cena

Novi bayon je od hyundaija i20 - s katerim si deli tehnološko osnovo - daljši za 14 centimetrov, a le 4 centimetre višji.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, turbo, trivaljni, prostornina: 998  cm3, največja moč: 88,3  kW (120  KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 204 Nm pri 2000 vrt./min, električni motor - generator: 12,2 kW, litij-ionski polimerni akumulator: 9,8 Ah, 48 V. Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 7-stopenjski DCT menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 418  cm, širina: 177,5 cm, višina: 150  cm, medosna razdalja: 258  cm, masa praznega vozila: 1269  kg, dovoljena skupna masa: 1680 kg, prtljažnik: 411 - 1205  l, posoda za gorivo: 40 l.
Zmogljivosti in poraba: ajvečja hitrost: 180  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 10,4  s, normna poraba goriva kombinirano: 5,3 l/100 km, izpust CO2: 123 g/km, poraba na testu: 6,3  l/100 km.
Cena:  Hyundai Avto Trade: 23.690  EUR

 

 

Ključne besede


HyundaiTest avtaKrižanecHyundai bayon

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

47

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

47

Shrani

Delite s prijatelji