Test: Ford kuga 2.5 duratec hybrid ST line X

Test

Energetski koktajl - Je to nova priložnost za vrnitev med najbolj uspešne?


Fordova cestno-terenska kuga je v svoji tretji generaciji dobila učinkovit električno samooskrbni hibridni pogon. Je to nova priložnost za vrnitev med najbolj uspešne?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/3 zvezdic
varnost in oprema 4/3 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

 

Širok nabor energetskih koktajlov pod motornim pokrovom, ki v kombinaciji z elektriko ponuja tako bencinski kot tudi dizelski motor, je vsekakor kugina prednost v primerjavi s tekmeci. Še vedno menimo, da s precej neizrazito zunanjo podobo in uporabljenimi materiali v kabini ne naredi dovolj sodobnega vtisa.

Ford je novo kugo opremil z vsemi različicami elektrificiranih pogonov - od blagega hibrida, električno samooskrbnega hibrida do priključnega hibrida.


Kritiko si zasluži tudi dejstvo, da je treba v tem velikostnem in cenovnem razredu še vedno dodati zajetnih 1640 evrov za paket pripomočkov za pomoč vozniku. Dober hibridni pogon ne more biti nadomestilo za varčevanje pri varnosti. Prej omenjeno doplačilo sicer priporočamo, saj z njim kuga pusti precej dober vtis, ker sistemi v tem tehnološko bogatem paketu delujejo zanesljivo in uglajeno. Z njimi kuga vozniku med drugim pomaga preprečevati nesreče v križiščih, z aktivnim pomikom volana pa tudi pomaga varneje izpeljati manever izogiba nenadni oviri.
Na drugi strani velja pohvaliti prostorno in pregledno kabino ter povsem sprejemljivo velik prtljažnik z ravnim dnom, katerega prostornino je mogoče prilagajati še z vzdolžno pomično zadnjo klopjo. Tudi vstopanje v avto je zelo udobno. Na zadnji klopi je veliko prostora za kolena in glave potnikov, da tudi višjerasli brez težav potujejo na daljše razdalje. Minus brez slabe vesti damo prednjima sedežema, ki kljub športnemu videzu ne zagotavljata dobre opore telesu. Pri praktičnosti si kuga plus zasluži še za šobo za pranje vzvratne kamere in plastično zaščito robu vrat, ki jo vzvod samodejno potisne na izpostavljeno mesto ob odpiranju.

Ob pripombi glede preprostih materialov na armaturni plošči palec vseeno dvignemo za ohranitev klasičnih stikal za upravljanje klimatske naprave in radia ter izbire voznih programov. Pohvalimo še pregledne digitalne merilnike. Kritiko si vsi novi fordi zaslužijo, ker kompleksni meniji osrednjega digitalnega zaslona še vedno niso na voljo v slovenščini. 
Pri vožnji smo znova pogrešali malce več značilne Fordove identitete. Kuga je vozniško precej neizrazita, sicer udobna, a med ovinki precej manj lahkotna in natančna kot vozniško sijajen focus, s katerim si delita karoserijsko osnovo ter podvozje.

Pri hibridnem pogonu je še toliko večji minus, da avto nima v slovenščino prevedenih sporočil oziroma menijev osrednjega zaslona, ker kuga med drugim na zaslonu ponuja tudi praktične nasvete in natančen pregled podatkov za bolj učinkovito vožnjo. To je seveda povsem neuporabno, če voznik ne razume enega od tujih jezikov.

Manj kot 6 litrov goriva za 100 kilometrov

Najbolj prepričljiv dela avtomobila je nov hibridni pogon, ki s sodelovanjem 2,5-litrskega bencinskega motorja, brezstopnjeskega eCVT menjalnika in električnega motorja nudi 140 kW sistemske moči in dobre zmogljivosti ob zelo zmernih energetskih zahtevah. Na testu smo prevozili precej avtocestnih kilometrov, a smo kljub temu pri 1034 skupno prevoženih kilometrih zabeležili kar 266 na elektriko prevoženih kilometrov in dosegli povprečno porabo 5,9 litra goriva na 100 km. To je za sedem decilitrov manjša poraba, kot smo jo dosegli v kugi z dvolitrskimi dizlom in blagim hibridnim pogonom oziroma za sedem decilitrov večja od povprečne porabe kuge s priključno-hibridnim pogonom, ki ima več kot desetkrat bolj zmogljivo električno shrambo od pogonskega akumulatorja v naši testni kugi (1,1 kWh). Hibridni pogon kuge po delovanju in tehnologiji sicer močno spominja na Toyotin recept. Tudi po zmogljivostih in učinkovitosti sta si kuga in RAV4 precej blizu.

Brezstopenjski menjalnik eCVT ima v shemi delovanja tudi rekuperacijski položaj B, ki okrepi rekuperacijo na dolgih spustih in pojemek pri odmiku noge s stopalke za plin. Ta način delovanja prav pride tudi pri mestni vožnji, saj elektrodinamično zaviranje zmanjšuje obrabo zavornih oblog in hkrati hitreje obnavlja zalogo električne energije za pogon avtomobila.


Kuga je kot polni hibrid vsekakor razmisleka vreden avto, še zlasti zato, ker ponuja tudi dobro cenovno izhodišče. Le pri doplačilih velja temeljito razmisliti, kaj res prinese dodano vrednost. Ob skladni, a precej neizraziti podobi 690 evrov za kovinski odtenek bele barve ne prinese bistvene popestritve.

Kuga s hibridnim pogonom lahko za seboj vleče do 1,6 tone težko prikolico. Štirikolesni pogon hibridno kugo podraži za 2550 evrov. Informativen projekcijski zaslon s svojim samostojno stoječim prosojnim steklom je del doplačljivega tehnološkega paketa, za katerega je treba doplačati 740 evrov.

Pod črto …

Kuga s hibridnim pogonom je vozniško neizrazit, a nezahteven, dovolj prostoren in varčen družinski avto, ki omogoča precej na elektriko prevoženih kilometrov brez iskanja vtičnice. A doplačila za “nujno” dodatno opremo občutno posežejo v cenovno konkurenčnost avta.

Všeč nam je +

udobje in preprosta vožnja, majhna poraba, prostorna kabina, učinkovitost varnostnih sistemov

Ni nam všeč -

neuglajeno speljevanje eCVT menjalnika, ni slovenskih menijev, doplačila za varnostno opremo

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: bencinski motor, štirivaljni, prostornina: 2488  cm3, največja moč: 112  kW (152  KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 200 Nm, električni motor: 92 kW (125 KM), akumulatorski sklop: 1,1 kWh, hibridni pogon: skupna sistemska moč: 140 kW (190 KM). Pogon na prednji kolesi, samodejni brezstopenjski eCVT menjalnik.

Mere in masa: dolžina: 462,6  cm, širina: 188,2 cm, višina: 169  cm, medosna razdalja: 271  cm, masa praznega vozila: 1701  kg, dovoljena skupna masa: 2215 kg, prtljažnik: 464 - 502 - 1534  l, posoda za gorivo: 54 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 200  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,5  s, normna poraba goriva kombinirano: 5,7 l/100 km, izpust CO2: 130 g/km, poraba na testu: 5,9  l/100 km.
Cena:  Summit motors: 36.140  EUR

 

Ključne besede


FordTest avtacestni terenechibridni pogonhibridFord kuga

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

52

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

52

Shrani

Delite s prijatelji