Test: Ford tourneo connect 2,0 TDCi L2 active

Test

Polbrat - Novi Fordov družinski enoprostronež tourneo connect je tehnološki polbrat Volkswagnovega caddyja


Novi Fordov družinski enoprostronež tourneo connect je tehnološki polbrat Volkswagnovega caddyja, po katerem povzema odlične vozne lastnosti in preverjeno učinkovit TDI motor. Poleg obilice prostora izstopa še z zelo všečno podobo. Bo to njegova prednost?

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic
Oglas
Oglas

Novi ford tourneo connect je pravzaprav po Fordovo oblikovan volkswagen caddy - tako kot je novi volkswagen amarok, ki smo ga v izteku leta 2022 preizkusili na jugu črne celine, po Volkswagnovo oblikovan ford ranger. Tovrstna sodelovanja so vedno zanimiva, saj vsak izdelovalec želi iz enake tehnološke osnove narediti original s svojim pečatom.

V novem avtomobilskem svetu so cestni terenci in raznorazni križanci že skoraj povsem izpodrinili klasične družinske enoprostorneže. Pri številnih znamkah so jih nadomestili lahki, kombinirani dostavniki v svojih vse bolj prepričljivih potniških različicah. Brisanje meja med dostavnikom in osebnim avtomobilom pa zahteva tudi precej tehnološke podpore, zato je prav segment gospodarskih vozil postal še toliko bolj zanimiv za sklepanje zavezništev med največjimi izdelovalci.

Všečen in učinkovit - po vetru in prostoru

Ford je največji pečat na Volkswagnovi MQB platformi oziroma karoserijski in pogonski osnovi caddyja pri novem tourneo connectu pustil pri oblikovanju. Z lepo zaobljeno in razširjeno masko so mu vdahnili nekaj več dinamike in zelo dobro izpilili aerodinamiko. Kljub temu, da tourneo connect v active treking različici s svojo višino (185,6 cm) za milimeter preseže svojo širino, se lahko pohvali z najboljšimi količnikom zračnega upora (0,30) v razredu srednje velikih dostavniških družinskih enoprostornežev. Učinkovito oblikovanje se pozna tudi pri porabi goriva. Na tokratnem testu podaljšane karoserijske različice je avto na 100 kilometrov v poprečju porabil 6,1 litra dizelskega goriva, kar je nezanemarljivih 7 decilitrov manj od testne porabe, ki smo jo zabeležili v 36 cm krajši različici caddyja z enako zmogljivim motorjem. 
Prej omenjena oprema active všečni podobi doda še malce robustnejši videz z nekaj dodane karoserijske zaščite oziroma centimeter in pol večjo oddaljenostjo od tal, ki pa s slabimi 16 centimetri ne zagotavlja kakšne resne svobode za vožnjo po terenu. Za vpadljivo sinje modro kovinsko barvo je treba odšteti 650 evrov. Med oblikovno-varnostnimi doplačili vsekakor priporočamo dodatnih 800 evrov za dobra LED žarometa. 
Precej več svobode v smislu mobilnosti aktivnega življenjskega sloga tourneu connectu active zagotavlja njegova visoka in dolga karoserija s strmo prisekanim zadnjim delom. Ta v 35 centimetrov podaljšani različici L2 ponuja orjaški prtljažnik, ki brez polaganja sedežev ponuja nič manj kot dobrega 1,7 kubičnega metra prostora in veliko prostora na trosedežni zadnji klopi. Povprečna štiri ali pet članska družina bo razen potniških kombijev težko našla bolj prostoren avto. 

V prostornem prtljažniku si je seveda mogoče omisliti tudi 6. in 7. sedež, a se je ob tem potrebno vprašati, če je res vredno žrtvovati prostorsko razkošje tega avtomobila ali raje doplačati za potniški kombi. Nas je pa v podaljšani različici zmotila polica prtljažnika, prilagojena osnovi dolžini L1. Prekratka polica pokrije le polovico prtljažnika in je očitno pripravljena le za 7-sedežno različico.

Prilagodljiva kabina: dovolj prostora za prenočevanje

V primerjavi s prejšnjo generacijo Fordovega originalnega tournea connecta ima novinec sicer v podaljšani različici dobrih 9 cm krajšo medosno razdaljo, kar se pozna predvsem pri prostoru za kolena. Ni ga malo, a ga je manj kot prej. Se pa na drugi strani relativno majhen skupni dolžinski prirast (4,6 cm) precej pozna pri prostornini prtljažnika, ki se je razširil v vseh smereh. 

Široka drsna vrata.

Prtljažnik je tako velik, da smo v njem brez težav domov pripeljali 1,7 metra visoko božično drevo. V primerjavi s prejšnjo generacijo izpostavljamo tudi boljšo prilagodljivost. Upravljanje s sedeži srednje vrste je precej lažje in enostavnejše, kot je bilo. Eden od plusov sodelovanja z Volkswagnom. Sedeže je mogoče položiti v dveh stopnjah ali enostavno odstraniti iz avtomobila. Z odstranitvijo sedežev se tourneo connect lahko spremeni v bivak na kolesih, v katerem je mogoče brez težav prespati, saj se do prvih sedežev razprostira kar 226,5 cm dolga ravna ploščad. S polaganjem naslona sovoznikovega sedeža je mogoče v kabini peljati tudi več kot 3 metre dolge predmete. Pri praktičnosti velja omeniti še izjemno enostaven dostop preko velikih bočnih drsnih vrat in velikih vrat prtljažnika. Odprta prtljažna vrata služijo tudi kot odlično uporaben in dobro osvetljen nadstrešek z dvema LED svetilkama. Pohvalo si zasluži še nizek nakladalni rob. Tovor je treba dvigniti le dobrega pol metra visoko. Piko na i uporabnosti tourneo connect active postavlja s strešnimi letvami dinamične nosilnosti 100 kg, kar pomeni, da je na njih brez težav mogoče namestiti tudi večji strešni šotor. Glede na velikost in poreklo avto sicer ne izstopa z nosilnostjo. V njem je mogoče peljati skoraj 600 kg. Ni malo, a najboljši tekmeci tudi v različici s sedeži in stekli lahko natovorijo več kot 800 kilogramov.  

Odprta prtljažna vrata služijo tudi kot odlično uporaben in dobro osvetljen nadstrešek z dvema LED svetilkama. Pohvalo si zasluži še nizek nakladalni rob.

Vozniško prepričljiv


Kar smo na avtocesti in med ovinki ugotovili že na testu caddyja, velja tudi za vozniško dinamiko tournea connecta. Podvozje predstavlja zelo dober kompromis med udobjem, vodljivostjo in nosilnostjo. Kljub temu, da zadaj avto še vedno sloni na togi premi, ki pa je sedaj vzmetena z vijačnimi vzmetmi in Panhardovim drogom ter podprta z vzdolžnimi vodili, se tourneo connect pelje tako, kot so vozniki fordov navajeni - zelo dobro. Vodljivost in lega na cesti sta povsem na ravni avtomobilskega enoprostorneža in popolnoma nič dostavniški. Del serijske opreme je tudi elektronska zapora diferenciala EDL, ki smo jo preizkusili tudi v snegu. Kdor želi več zunaj asfalta, ima na voljo tudi AWD štirikolesni pogon za vsega 300 evrov doplačila. Res pa je, da se je v tem primeru treba odpovedati 7-stopenjskemu avtomatiziranemu menjalniku powershift, ker je štirikolesni pogon na voljo le z ročnim menjalnikom. Pri vožnji velja pohvaliti še dobro počutje za volanom, odlično preglednost, zelo dobro ergonomijo in zvočno zatesnjenost. Sedi se ravno prav visoko, kljub sodobnemu digitalnemu vmesniku pa so vozniku pod velikim sredinskim zaslonom na voljo tudi vsa pomembna stikala. Piko na i prijetni vožnji doda Volkswagnov zimzeleni preverjeni dvolitrski dizelski TDI motor. Še vedno prepriča s prožnostjo in varčnostjo. Dobro je uglašen z DSG menjalnikom, ki pa predvsem pri počasni vožnji, speljevanju in parkiranju ne deluje tako uglajeno kot Fordov powershift 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki smo ga preizkusili v prejšnji generaciji tourneo connecta.

Podvozje predstavlja zelo dober kompromis med udobjem, vodljivostjo in nosilnostjo.

Konkurenčen po pameti in ceni

Volkswagnova tehnološka platforma temu fordu prinaša še sodobne in dobro delujoče asistenčne sisteme, a je za njih po nemški navadi treba dodatno odpreti denarnico. Za aktivni tempomat s funkcijo samodejnega zaviranja in speljevanja je denimo treba doplačati zmernih 270 evrov, za 10-palčni sodobni digitalni vmesnik z navigacijo, širokopasovno podatkovno povezavo oziroma mobilnim modemom ford pass in slovenskimi meniji pa 800 evrov. Pri vozniški pameti velja omeniti še možnost najnovejšega pomočnika za vzvratno vožnjo prikolice, ki preprečuje, da bi prišlo do “zalomitve" rude oziroma udarca prikolice v vozilo zaradi nepravilnega vrtenja volana. Na avto je mogoče pripeti do 1,5 tone težko prikolico. 

Za 10-palčni sodobni digitalni vmesnik z navigacijo, širokopasovno podatkovno povezavo oziroma mobilnim modemom ford pass in slovenskimi meniji je potrebno doplačati 800 evrov.

Podobno opremljen tourneo connect v podaljšani različici je na testu leta 2019 stal skoraj 6 tisočakov manj. A v kontekstu današnjega časa za 36 tisočakov ponuja konkurenčno izbiro tako v primerjavi z neposrednimi tekmeci, kot je polbrat iz Volkswagna kot v primerjavi s tem, kar za ta denar ponudi družinski mobilnosti glede na srednje velike cestne terence ali križance. Za ta denar je težko dobiti večji in bolj uporaben družinski avto, ki je v sili lahko tudi prepričljiv dostavnik ali celo prenočišče na kolesih. Pa še zelo simpatičen je na pogled. 

Na testu smo bili prijetno presenečeni nad oprijemom oziroma delovanjem elektronske zapore diferenciala na pogonski osi. Res pa je, da so pri tem izdatno vlogo odigrale tudi odlične zimske pnevmatike nove Continentalove winter contact TS 870 - zmagovalke aktualnega AMZS testa zimskih pnevmatik. 
Oglas
Oglas

Pod črto 

Fordov polbrat priljubljenega Volkswagnovega caddyja ima svoj oblikovni šarm, ki poleg nesporne praktičnosti in obilice prostora utegne prepričati marsikoga, celo tiste, ki jim “škatlaste” karoserije nikoli niso nikoli padle v oči. Je zelo praktičen in vozniško sodoben družinski avto z velikim dosegom. 

Všeč nam je +

prožen in varčen motor, vozne lastnosti,zelo prostoren prtljažnik, prilagodljiva kabina, všečna podoba, slovenski meniji

Ni nam všeč -

neuglajeno delovanje menjalnika

Zimzeleni TDI bolj kot z močjo razvaja s prožnostjo. Pri vsega 1600 motornih vrtljajih že ponudi vseh 320 Nm navora. Pri testni povprečni porabi pa je v 50-litrski posodi za gorivo dovolj energije za več kot 800 kilometrov dosega brez nervoznega pogledovanja na merilnik hitrosti na avtocesti.

Tehnični podatki

Ford tourneo connect 2,0 TDCi ecoblue L2 active

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina 1968 cm3, največja moč: 90  kW (122 KM) pri 2750 vrt./min, največji navor: 320 Nm pri 1600 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 7-stopenjski avtomatizirani menjalnik z dvojno sklopko.
Mere in masa: dolžina: 486,8  cm, širina: 185,5  cm, višina: 185,6  cm, medosna razdalja: 297  cm, masa praznega vozila: 1709  kg, dovoljena skupna masa: 2300  kg, prtljažnik: 1720 - 3105 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 186  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 11,8 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,3 l/100 km, izpust CO2: 139 g/km, poraba na testu: 6,1  l/100 km.
Cena: Summit motors Ljubljana : 35.830 EUR
Sedeže srednje vrste je mogoče enostavno odstraniti. Potem se prtljažnik poveča na dobre 3 kubične metre. 

 

Ključne besede


TestFordTest avtaenoprostornežford tourneo connect

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

88

Priljubljenost članka

88

Shrani

Delite s prijatelji