Test: Citroen C3 turbo 100 S&S max

Test

Nazaj h koreninam - po citroenovsko unikaten, všečen, uporaben in zelo prijeten avto


Kar nenavadno se sliši, da se nam zdi cena 20.000 evrov za razmeroma majhen avto “ugodna” oziroma “dostopna”, a živimo v času, ko novih avtomobilov za manj kot 20.000 evrov v resnici sploh ni več veliko. Novi citroen C3 je eden od teh avtomobilov, pohvale pa si ne zasluži le za svojo ceno, pač pa tudi za veliko drugih lastnosti. Lahko celo zapišemo, da se Citroen z novim C3 vrača h svojim koreninam; ni sicer tako radikalen, kot so bili nekateri citroeni preteklosti, je pa C3 po citroenovsko unikaten, všečen, uporaben in zelo prijeten avto. 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Četrta generacija C3 ni tako zelo nova, kot je videti navzven. Platforma je ostala enaka - novi C3 je le za nekaj centimetrov daljši kot doslej, zadržal pa je 254-centimetrsko medosno razdaljo -, si jo pa C3 deli z drugimi Stellantisovimi avtomobili tega razreda, začenši s peugeotom 208 in oplom corso. A je C3 vseeno videti precej drugače kot koncernski bratranci in sestrične: oblikovalci so C3 optično dvignili in mu vgradili bolj pokončno vetrobransko steklo, kar na koncu avtu daje višji sedežni položaj in robustnejši videz križanca. C3 ni seveda prav nič cestno-terenski avto, čeprav ima 19,7-centimetrsko oddaljenost od tal; morda se z njim lažje zapeljemo čez robnik, brezpotju pa se vseeno velja izogibati. K všečni podobi veliko pripomorejo tudi domišljene oblikovalske podrobnosti, kakršna sta zanimivo oblikovana žarometa ali tridimenzionalne zadnje luči, oblikovalsko uspel pa je tudi povratek Citroenovega retro logotipa iz leta 1959. 

Platforma je ostala enaka - novi C3 je le za nekaj centimetrov daljši kot doslej, zadržal pa je 254-centimetrsko medosno razdaljo -, si jo pa C3 deli z drugimi Stellantisovimi avtomobili tega razreda, začenši s peugeotom 208 in oplom corso.

Samosvoja, a prijetna notranjost

Še več unikatnosti je v notranjosti C3, kjer najprej v oči pade sploščen volanski obroč, nato pa še visoko postavljen razpotegnjen nadstrešek merilnikov, pod katerim je prvi od obeh digitalnih zaslonov. Ker na te merilnike gledamo prek volanskega obroča - in ne, kot običajno, skozi volanski obroč -, so jo pri Citroenu drzno poimenovali kar “head-up display”; ta oznaka seveda nima nič skupnega z uveljavljenimi projicirnimi sistemi na vetrobransko steklo, pa tudi pogled je vendarle treba malce spustiti, da vidimo na merilnike, a vse skupaj vseeno deluje kar pregledno, po našem mnenju bolje kot v peugeotu 208. Zaslon multimedijske naprave je štrleče postavljen na običajnem mestu sredi armaturne plošče; s podatki je razmeroma skop, ima pa brezžično povezavo s pametnim mobilnikom (z brezžičnim polnjenjem) in je sprejemljivo odziven. Razveseljuje dejstvo, da so glavna stikala za prezračevanje in gretje stekel še vedno mehanska. 
 

Oblika armaturne plošče je precej enostavna in minimalistična, monotonost - in obilo plastike - pa so pri Citroenu razbili z uporabo različnih odtenkov plastike in blaga pred sovoznikom, z všečno prešitim blagom na sedežih in svetlimi vložki oblog vrat. 

Bivalno udobje in dovolj prostora v kabini

Prednja sedeža spadata v Citroenovo serijo “Advanced Comfort”, ki je serijska pri vseh različicah C3, kar pomeni, da sta malce širša in mehkeje obložena, kar skupaj z že poznanimi hidravličnimi dročniki vzmetenja res prinese veliko voznega udobja, ki pri avtomobilih te velikosti ni vselej samoumeven. Sedeža sicer nista idealna - imata malce prekratki sedali -, a dovolj udobna tudi na daljših vožnjah. Malo manj udobja - in seveda prostora - zagotavlja zadnja klop, kjer za dva (visoka) odrasla hitro zmanjka prostora za noge, pa tudi odprtina zadnjih vrat je precej ozka, a če so potniki otroci, se ne bodo veliko pritoževali. C3 verjetno ne bo prvi družinski avto, vlogo drugega pa igra z odliko. Prtljažnik je s 310 litri prostornine sicer precej ozek, a je dovolj velik za tovrstne potrebe, le prtljago je treba vsakič dvigniti čez (precej) visok nakladalni rob. Pohvaliti velja še dobro vidljivost iz avta oziroma preglednost, ki prav pride tudi pri tesnih parkirnih manevrih.

Malo manj udobja - in seveda prostora - zagotavlja zadnja klop, kjer za dva (visoka) odrasla hitro zmanjka prostora za noge, pa tudi odprtina zadnjih vrat je precej ozka, a če so potniki otroci, se ne bodo veliko pritoževali.

Uveljavljen in živahen trivaljnik

Na motornem področju nič novega; preskusnega C3 je poganjal že dobro uveljavljen 1,2-litrski Stellantisov bencinski turbo trivaljnik s 74 kW oziroma 101 KM in 205 Nm navora, ki prednji kolesi poganja prek ročnega šeststopenjskega menjalnika. A glede na to, da takšen C3 tehta manj kot 1300 kg, se motor izkaže za razveseljivo živahnega in poskočnega - precej bolj kot v številnih večjih in težjih koncernskih avtomobilih, kamor ga pri Stellantisu še vgrajujejo. Do 100 km/h pospeši v dobrih 10 sekundah, značilna turbo prožnost pa prinese dobra vmesna pospeševanja pri prehitevanju. Taisti motor je na voljo tudi s hibridnim dodatkom in 6-stopenjskim avtomatiziranim menjalnikom z dvojno sklopko, kar pa zahteva zajetnih 3500 evrov doplačila; ob zgolj za nekaj decilitrov manjši porabi goriva takšno doplačilo nima racionalnega smisla. Tudi brez hibridne tehnologije se zdi testna poraba goriva pri 6,4 l/100 km povsem sprejemljiva glede na pretežni delež mestnih kilometrov v naši testni bilanci. 

C3 je poganjal že dobro uveljavljen 1,2-litrski Stellantisov bencinski turbo trivaljnik s 74 kW oziroma 101 KM in 205 Nm navora, ki prednji kolesi poganja prek ročnega šeststopenjskega menjalnika.

Na cesti: udoben in okreten

Mehka prednja sedeža, hidravlični dročniki in večja oddaljenost od tal pomenijo prijetno udobne vozne lastnosti, a brez pretiranega nagibanja karoserije v ovinkih in tudi brez glasnih udarcev izpod koles, kar je pestilo mnoge citroene v preteklosti. Volanski mehanizem ni med najbolj povednimi, a je dovolj natančen in odziven, da se s C3 z veseljem zapodimo tudi v zahtevnejši niz ovinkov. Povedan na kratko: C3 je v vožnji prijeten in prijazen avto. 

Vozniško je C3 zelo prijeten avtomobil. 

Razveseljivo: manj kot 20 tisočakov

Za takšnega C3, kot je bil naš preskusni avto, je treba po Citroenovem ceniku odšteti 19.500 evrov, ob koriščenju razpoložljivih popustov in s Citroenovim financiranjem pa lahko privarčujemo še 1000 evrov. Opremski paket max je najbogatejši v ponudbi; z izbiro za številko skromnejšega opremskega paketa you privarčujemo še 1500 evrov, a potem ostanemo brez samodejne klimatske naprave, 17-palčnih koles, brezžičnega polnjenja mobilnika in še nekaj dodatkov. Vse različice C3 so opremljene z osnovnim naborom asistenčnih sistemov - manjkajo pa radarski tempomat, sistem za prečni nadzor in še nekaj zmogljivejših asistenčnih sistemov. 

Prtljažnik je s 310 litri prostornine sicer precej ozek, a je dovolj velik za tovrstne potrebe, le prtljago je treba vsakič dvigniti čez (precej) visok nakladalni rob.

Pod črto ...

Novi C3 je prijetno presenečenje letošnjega avtomobilskega dogajanja; všečen, uporaben in prostoren majhen avto s prijetnimi voznimi lastnostmi in dokaj sprejemljivo ceno. Ni povsem brez tekmecev, seveda - njegov največji tekmec je zagotovo renault clio, ki je bil lani tudi najbolje prodajan avto v Sloveniji -, a kdor išče cenovno dostopen in sodoben avto za dopolnitev družinske mobilnosti ali podaljšanje oziroma začetek osebne mobilnosti, naj si le ogleda in preskusi novi C3.  

Všeč nam je +

všečna podoba, prožen motor, prostorna kabina, sorazmerno dostopna cena

Ni nam všeč -

visok nakladalni rob prtljažnika, brez radarskega tempomata, dokaj skromna varnostna oprema

Tehnični podatki

Citroen C3 turbo 100 S&S max

Motor in prenos moči: bencinski, turbo, trivaljni, prostornina: 1199  cm3, največja moč: 74 kW (101 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 205 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 401,5  cm, širina: 175,5  cm, višina: 156,7  cm, medosna razdalja: 254  cm, masa praznega vozila: 1267  kg, dovoljena skupna masa: 1620  kg, prtljažnik: 310 - 922 l, posoda za bencin: 44 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 183  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 10,6 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,6 l/100 km, izpust CO2: 126  g/km, poraba na testu: 6,4  l/100 km.
Cena: C Automobil Import: 19.500 EUR

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


Test avtaCitroenCitroen C3 aircrossCitroen C3

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Oglasna sporočila